Forfatter |
|
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
Sendt: 11 Oktober 2013 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Ja de har lavet dele af det men ikke rent igennem hele systemet som Linn har dem der kommer tættest på er
Meridian mener også de har digitale delefiltre i nogle af deres højtalere, men de matcher og kontrollere ikke de
enkelte enhedderne og systemet som Linn gør. |
|
|
Du er simpelthen nødt til at komme ned fra din marketing-tåge og blive mere konkret. Hvad mener du med "matcher
og kontrollerer ikke de enkelte enheder"? Alle aktive delefiltre styrer basically delay, high- eller lowpass samt noget
korrektion hvis enheden ikke opfører sig lineært. Disse indstillinger bruger producenten til, at enhederne omkring
delefrekvensen opfører sig pænt sammen både on og off-axis.
Hvad gør Linn udover det der gør det så revolutionerende?
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 11 Oktober 2013 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
Jonas bojer skrev:
Ja de har lavet dele af det men ikke rent igennem hele systemet som Linn har dem der kommer tættest på er
Meridian mener også de har digitale delefiltre i nogle af deres højtalere, men de matcher og kontrollere ikke de
enkelte enhedderne og systemet som Linn gør. |
|
|
Du er simpelthen nødt til at komme ned fra din marketing-tåge og blive mere konkret. Hvad mener du med "matcher
og kontrollerer ikke de enkelte enheder"? Alle aktive delefiltre styrer basically delay, high- eller lowpass samt noget
korrektion hvis enheden ikke opfører sig lineært. Disse indstillinger bruger producenten til, at enhederne omkring
delefrekvensen opfører sig pænt sammen både on og off-axis.
Hvad gør Linn udover det der gør det så revolutionerende? |
|
|
Det du beskriver gør Linn jo allerede med deres aktive filtre som mange andre, det nye er at de macther de enkelte enhedder. tidligere kunne man bare bytte en enhed ud det kan du ikke længere. Måler du på 2 enhedder spiller der aldrig helt ens og det er dette de tager højde for på alle parameter, så skal en enhed skiftes ud skal hele anlægget til gennemmåling.
Hilsen Jonas Bojer
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 11 Oktober 2013 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Jeg er bare ikke vild med rumkooriktion man skal ikke lave om på signalet ;O)
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Jeg vil lige korrigere. Det jeg laver, og som er beskrevet i ovennævnte indsigtsartikel og i
http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=2547&zoneid=2
omhandler ikke rumkorrektion, men hvordan man - ved hjælp af digital korrektion - kan opnå en mere tidstro og derved
renere, mere detaljeret og mere naturtro gengivelse.
Efter hvad jeg kan læse på deres hjemmeside, er mit system mere avanceret (og har en langt bedre mellemtonehøjttaler)
Hvis du skulle have lyst til at høre det, kan du komme et tur til Virum (på Djævleøen:-). __________________ Boman
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
Sendt: 11 Oktober 2013 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
pac-man skrev:
Meridan, B&O, AVI, Avantgarde Acoustic og flere som jeg ikke kan huske navne , men bla er blevet demoet på messen i Kbh.
Så Linn er ikke ene om dette og nok heller ikke førende. Men måske dyrest  |
|
|
Ja de har lavet dele af det men ikke rent igennem hele systemet som Linn har dem der kommer tættest på er Meridian mener også de har digitale delefiltre i nogle af deres højtalere, men de matcher og kontrollere ikke de enkelte enhedderne og systemet som Linn gør.
Ulempen er jo hvis man ønsker nye højtalere skal hele systemet skiftes og det er et problem for mig der elsker at opgradere med nye stumper.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Hvad er det - det du får når du investere i et Linn Klimax Exakt anlæg/højtalerne. Du får en central kontrolenhed (Klimax Exakt DSM) forbundet med Lan-kabler til et par højttalere med 6 enheder (Klimax Exakt 350- opgivet som 6-way !!! ). Det er noget tåget hvordan helt præcist Linns teknik i virkeligheden fungere - der er ikke mange tekniske beskrivelser at find - i hvert fald indtil videre. Som jeg ser det er det ikke meget anderledes end det B&M har haft med på messer i ganske mange år ligesom Meridian og mange andre. Og hvad med Avantgarde Zore-1 indeholder Holm Teknik? Det store spørgsmål er så om man kan lide højttalerne og det kompromis, som er lavet af fabrikanten - for alle højttalere er et kompromis og det er måske ikke alle der vil være tilfreds med lige nøjagtig Klimax Exakt 350 højttalerne = 0,5" + 1" + 3" domer + 6,5" + 2 x 8" woofers. Klimax Exakt 350 er i hvert fald langt fra min drømme højttaler  Mvh. Robert GS
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 11 Oktober 2013 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
NO det er den gamle med analog ud den bliver slået af Klimax DS + Klimax Kontrol.
Den nye DSM har ikke analog delen den er flyttet ud i højtaleren som jeg tidligere har beskrevet.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Hvordan kan du vide, at den gamle bliver slået, når du ikke har hørt den nye? Ved telepati eller letpåvirkelighed over for Linns markedsføring?
Jeg har ikke hørt nogen af delene, men du udtaler dig altså meget bombastisk og nærmest i absolutismer om fortræffeligheder ved et produkt, som
du ikke har hørt. Hvor troværdigt er det?
|
Til top |
|
|
BrianC Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 11 Oktober 2013 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg synes da også, at jeg kan genkende nogle af principperne, om end jeg ligeledes synes, at det kan udføres lidt billigere, og ikke mindst mere fleksibelt:
En digital pre/processor/delefilter måler det signal, der rent faktisk kommer fra den enkelte højttaler med en målemikrofon, og korrigerer for afvigelser i frekvens og fase "upstream" (før konvertering og forstærkning). Dermed korrigeres frekvens og fase uanset hvilke kabler, stik, forstærkere og højttalere, der ellers er mellem processoren og dine ører.
Sågar analoge apparaters negative indflydelse på disse parametre korrigeres
Dermed ikke være sagt, at alt herefter lyder ens. Frekvens og fase er ikke alt.
Mvh
Brian
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 12 Oktober 2013 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
Jonas bojer skrev:
Jeg er bare ikke vild med rumkooriktion man skal ikke lave om på signalet ;O)
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Jeg vil lige korrigere. Det jeg laver, og som er beskrevet i ovennævnte indsigtsartikel og i
http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=2547&zoneid=2
omhandler ikke rumkorrektion, men hvordan man - ved hjælp af digital korrektion - kan opnå en mere tidstro og derved
renere, mere detaljeret og mere naturtro gengivelse.
Efter hvad jeg kan læse på deres hjemmeside, er mit system mere avanceret (og har en langt bedre mellemtonehøjttaler)
Hvis du skulle have lyst til at høre det, kan du komme et tur til Virum (på Djævleøen:-). |
|
|
Altid ;O) lyst til at lytte nyt ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 12 Oktober 2013 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Jonas bojer skrev:
NO det er den gamle med analog ud den bliver slået af Klimax DS + Klimax Kontrol.
Den nye DSM har ikke analog delen den er flyttet ud i højtaleren som jeg tidligere har beskrevet.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Hvordan kan du vide, at den gamle bliver slået, når du ikke har hørt den nye? Ved telepati eller letpåvirkelighed over for Linns markedsføring?
Jeg har ikke hørt nogen af delene, men du udtaler dig altså meget bombastisk og nærmest i absolutismer om fortræffeligheder ved et produkt, som
du ikke har hørt. Hvor troværdigt er det? |
|
|
øøøøh jeg starter med at skrive jeg håber at den lyder så godt som dem jeg kender der har hørt den. JEg køber aldrig noget uden at have lyttet først ;O)
Jeg har end ikke købt opgraderinger til mine soloer da ingen har vist mig forskellen ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 12 Oktober 2013 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
BrianC skrev:
Hej
Jeg synes da også, at jeg kan genkende nogle af principperne, om end jeg ligeledes synes, at det kan udføres lidt billigere, og ikke mindst mere fleksibelt:
En digital pre/processor/delefilter måler det signal, der rent faktisk kommer fra den enkelte højttaler med en målemikrofon, og korrigerer for afvigelser i frekvens og fase "upstream" (før konvertering og forstærkning). Dermed korrigeres frekvens og fase uanset hvilke kabler, stik, forstærkere og højttalere, der ellers er mellem processoren og dine ører.
Sågar analoge apparaters negative indflydelse på disse parametre korrigeres
Dermed ikke være sagt, at alt herefter lyder ens. Frekvens og fase er ikke alt.
Mvh
Brian |
|
|
Enig frekvensgang og fase er ikke alt jeg lytter kun til musikken ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
-EA- Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005 Lokalitet: Århus
|
Sendt: 22 Oktober 2013 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver ganske spændende om de kan leve op
til folks forventninger med deres nye grej. Der er
lagt godt i ovnen __________________ Det kan altid blive lidt bedre
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 23 Oktober 2013 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
-EA- skrev:
lagt godt i ovnen  |
|
|
JA i den tyske Linn butik lige syd for grænsen have de demo i fredags og det forlyder fra alle dem der nede at alt andet godt kan gå hjem ;O)
Så nu glæder jeg mig endnu mere til at lytte det kan jo næsten kun blive skuffet nu med de høje forventninger ;O)
Hilsen Jonas Bjer
|
Til top |
|
|
-EA- Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005 Lokalitet: Århus
|
Sendt: 23 Oktober 2013 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
-EA- skrev:
lagt godt i ovnen  |
|
|
JA i den tyske Linn butik lige syd for grænsen have de demo i fredags og det forlyder fra alle dem der nede at
alt andet godt kan gå hjem ;O)
Så nu glæder jeg mig endnu mere til at lytte det kan jo næsten kun blive skuffet nu med de høje forventninger
;O)
Hilsen Jonas Bjer |
|
|
Ja, er det ikke i november det kommer forbi Ole og Mike i Scala? __________________ Det kan altid blive lidt bedre
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 23 Oktober 2013 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
-EA- skrev:
Jonas bojer skrev:
-EA- skrev:
lagt godt i ovnen  |
|
|
JA i den tyske Linn butik lige syd for grænsen have de demo i fredags og det forlyder fra alle dem der nede at
alt andet godt kan gå hjem ;O)
Så nu glæder jeg mig endnu mere til at lytte det kan jo næsten kun blive skuffet nu med de høje forventninger
;O)
Hilsen Jonas Bjer |
|
|
Ja, er det ikke i november det kommer forbi Ole og Mike i Scala? |
|
|
Jo det siger de, de skal jo lige finde pengene til anlægget først. Det bliver spændende for man kan jo let finde passive højtalere uden forstærker og kilde der koster mere end dette totale sæt fra LINN
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|