Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 08:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nad M2/M3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 08 April 2012 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaringer med nad M2/M3?
På papiret er de meget forskellige, men vil gerne høre folks erfaringer med dem begge alligevel. Kan de klangmæssigt sammenlignes med andre
forstærkere i samme pris klasse?
Jeg overvejer at prøve en M2 for at se hvordan den spiller isforhold til min primare spa21, men vil gerne høre lidt meninger først.

Thomas
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 April 2012 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Der er stor lydmæssig forskel på de to.
M3 er til den varme og tilbagelænede side, hvor M2 er mere neutral.

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2012 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Der er stor lydmæssig forskel på de to.
M3 er til den varme og tilbagelænede side, hvor M2 er mere neutral.

Det er jo nok forskellen på digital og analog? Men kan de sammenlignes klangmæssigt
med andre forstærkere?
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 April 2012 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt og har haft M3, og man må sige at den virker blød i forhold til en klat flødeskum..

Den er efter min mening det flotteste interne layout jeg har set fra nad, men også ca det ringeste jeg har hørt.

Men jeg kan sagtens se hvilket formål den tjener..

Den er som skabt til nutidens indretning, og minimalistiske stil med hårde væge gulve og store glatte flader. Den er så langsomt at det vil være umuligt at lave en stående bølge i et håbløst lytte miljø.og virker mere strømsvag end en gl. NAD 3020.

Så har du et godt lytterum der er tilpas afstemt.. så er den no go.. Bor du i en kirkeklokke så er den et hit..

M2 har jeg aldrig hørt

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 08 April 2012 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Det er sjovt, hvor forskellig ens opfattelse er af udstyr.

Jeg synes f.eks., at M3'eren er noget af det bedste, man kan få til 15.000.

Har endnu ikke hørt M2'eren.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 April 2012 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

norvig skrev:

NAD M3 er nu ikke slet ikke så dårlig som stridsvognen udtrykker sig. Ved ikke helt hvad det er han har hørt. Den må have været i stykker den han har hørt på

Har selv ejet den. Direkte strømsvag kan man ikke sige den er, men heller ikke vanvittig strømstærk. Den gik eks. i knæ på et sæt Vienna Strauss og blev direkte ubehagelig at høre på.

Men generelt kan man sige at den lydmæssigt et et positivt bekendskab til de små 15000,- den koster.

Men hør den og døm selv.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 April 2012 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

norvig skrev:

NAD M3 er nu ikke slet ikke så dårlig som stridsvognen udtrykker sig. Ved ikke helt hvad det er han har hørt. Den må have været i stykker den han har hørt på

Har selv ejet den. Direkte strømsvag kan man ikke sige den er, men heller ikke vanvittig strømstærk. Den gik eks. i knnæ på et sæt Vienna Strauss og blev direkte ubehagelig at høre på.

Men generelt kan man sige at den lydmæssigt et et positivt bekendskab til de små 15000,- den koster.

Men hør den og døm selv.

Ja lyt selv er altid at foretrække. Nu skal det siges at jeg har hørt en del forskellige M3. har selv haft 2 forskellige og hørt den adskillige andre steder, med samme karakter træk.

En ting er sikker den er ikke noget for mig, men jeg ved der er mange andre der holder af den.

jeg har haft meget andet NAD udstyr. og vil meget hellere spille på en C356 C375 istedet, Og helt klart er dens forgænger S300 totalt overlegen.

Men igen et helt personligt valg. Jeg spiller til dagligt på min dali Gravity, og alt andet udstyr jeg tester  bliver naturligvis sammenlignet med den.

Af NAD produkter til dato er min foretrukne NAD S250 efekt blok. Uden netstøjsfilter og max bias.

Det skal så siges at mit lytterum overhoved ikke har det der ligner reflektioner eller stående bølger, da det er 35m2 med skråvæge gulvtæppe og træpaneler/ plader på alle væge undtagen bagvægen som er en muret og vandskuret.

Det kan ikke sammenlignes med en stue med klinkegulve gips lofter og vandskurede væge hele vejen rundt.

Og derfor vil man i sådan et miljø foretrække noget udstyr der ikke er ret hurtig på aftrækkeren da der går en rum tid før det holder op igen.

Så pointen er vel egentligt at der ikke er en levende sjæl der har nogen ide om hvad der er et foretrække for dig, især når vi ikke aner hvilke forehold og andet udstyr det skal fungere sammen med.

Skulle nogen have lyst til at kigge forbi med deres M3 så er de velkommen, så skal jeg finde 20 andre forstærkere frem fra gemmerne der kan løbe om hjørner med den..

Eller bor man i jylland og ejer en M3 kigger jeg gerne forbi med lidt grej, og udtaler mig gerne offentligt om din akustik..

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 April 2012 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:
Music4life skrev:

norvig skrev:

Har selv ejet den. Direkte strømsvag kan man ikke sige den er, men heller ikke vanvittig strømstærk. Den gik eks. i knnæ på et sæt Vienna Strauss og blev direkte ubehagelig at høre på.

Men hør den og døm selv.

Ja lyt selv er altid at foretrække. Nu skal det siges at jeg har hørt en del forskellige M3. har selv haft 2 forskellige og hørt den adskillige andre steder, med samme karakter træk.

En ting er sikker den er ikke noget for mig, men jeg ved der er mange andre der holder af den.

jeg har haft meget andet NAD udstyr. og vil meget hellere spille på en C356 C375 istedet, Og helt klart er dens forgænger S300 totalt overlegen.

Men igen et helt personligt valg. Jeg spiller til dagligt på min dali Gravity, og alt andet udstyr jeg tester  bliver naturligvis sammenlignet med den.

Af NAD produkter til dato er min foretrukne NAD S250 efekt blok. Uden netstøjsfilter og max bias.

Det skal så siges at mit lytterum overhoved ikke har det der ligner reflektioner eller stående bølger, da det er 35m2 med skråvæge gulvtæppe og træpaneler/ plader på alle væge undtagen bagvægen som er en muret og vandskuret.

Det kan ikke sammenlignes med en stue med klinkegulve gips lofter og vandskurede væge hele vejen rundt.

Og derfor vil man i sådan et miljø foretrække noget udstyr der ikke er ret hurtig på aftrækkeren da der går en rum tid før det holder op igen.

Så pointen er vel egentligt at der ikke er en levende sjæl der har nogen ide om hvad der er et foretrække for dig, især når vi ikke aner hvilke forehold og andet udstyr det skal fungere sammen med.

Skulle nogen have lyst til at kigge forbi med deres M3 så er de velkommen, så skal jeg finde 20 andre forstærkere frem fra gemmerne der kan løbe om hjørner med den..

Eller bor man i jylland kigger jeg gerne forbi med lidt grej, og udtaler mig gerne offentligt om din akustik..

Fair forklaring og en del mere nøgtern end dit tidligere indlæg her i tråden.

High sky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 April 2012 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Jeg spiller selv på M3 og har et par gange lyttet til M2 .
Og jeg synes thuekay's beskrivelse rammer ret meget plet.
M3 er i mine øre dejlig varm og blød i sin lyd.

M3 er langt mere homogen og ægte end f.eks deres 375Bee, som til til gengæld er mere boostet i bassen.
For mig kom der langt mere styr på det store lydbillede, mere rum, mere sammenhæng og sidst men ikke mindst, det hele virkede mere ægte.

I mine ører lyder deres M2 lidt mere neutral og lidt mere kedelig. Og den er for dyr i forhold til M3.
Men prøv at læs nogle test og du vil opdage at det med den varme lyd går igen hvad angår M3.

Jeg synes stridsvognens sidste kommentar virker saglig, men at sammenligne de forstærkere vi snakker om, med Dali Gravity er ikke fair.
Vi skal lige holde tungen lige i munden og huske der også er noget der hedder prisen på forstærkeren.

F.eks er M3 dobbelt så dyr som f.eks 375BEE, menn ikke dobbelt så god. Men ind og lyt på de forskellige modeller og du kan finde det du kan lide.
Men jeg er enig med Norvig, til prisen er det svært at finde nogen forstærker som er lige så vellydende og velbygget som M3.

Go jagt
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 April 2012 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at vi alle sammen nok vil være ret enige om lyden af en M3 hvis vi i fællesskab høre den på samme setup i samme omgivelser.

Dejlig varm og blød lyd er en måde at sige det på. Jeg kalder det langsom og kedeligt..

For mig drejer det sig aldrig om pris/ ydelse, men et produkt og hvor den når i min rangliste.

Min optimale reference er intim live musik, og det er en svær en at ab sammenligne med, men tror at de fleste der interessere sig for musik, og som har hørt instrumenter, stemmer uden forstærkning/elektronik er klar over at det til tider kan ramme nogle følelser der er lidt svære at beskrive.

Jeg syntes gennemgående at alle de hifi produkter jeg har hørt de sidste 10 år lider af manglende transientvillighed og evne til at klinge frit.

Klang karekteren på en M3 lad os sige at en tone er et firkant signal. positiv flanke og et negativ flanke med et pænt lige låg. M3 starter med en pæn blød bue og flanken bliver aldrig stejl, og der hvor den skal flade ud i toppen får den ikke holdt, så den skyder lidt over vender i en blød bue og negativ flanke er for tidligt nede.

Sagt på en anden måde.. den starter langsomt så ingen transient villighed, overshoot i grundtoneområdet, og udklingning dør for tidligt.

Det er helt normal opførsel på forstærkere i disse dage, det er generelt lyden af opamps og fets.

Så er det vidt forskelligt hvor langsom det foregår og hvor meget over eller under shoot de har..

Men tro mig man er ikke i tvivl hvis man er så heldig feks at opleve en nogenlunde realistisk bækken på et hifi anlæg.

C375 boost i bunden er jeg enig i, men den er noget mere transient villig. C356 er nok den jeg vil foretrække af alt det NAD udstyr jeg har hørt som kan købes i butikken idag.

Jeg har snart i mange år forsøgt at trække hifi interesserede op af sofaen væk fra tastaturet, og komme ud og lege, eller vise deres udstyr, men det er ikke lykkedes mange gange.

Egentlig får jeg lidt knopper af at læse med på forums, og se hvor mange der spørger.. hvad syntes i om dit og dat..  Syntes istedet man skulle starte en tråd med at spørge.. Har nogen lyst til at demonstrere deres M3 eller M2 for mig.

For som de fleste er enige om så er det kun ens egne øre der bestemmer, ud fra det plan man nu befinder sig på inden for hifi.

Kommer man fra en billig bilka sony reciver er en M3 måske verdens 7 vidunder,  og for andre er det pænt langt ned af stigen. Og jeg referere ikke til pris.. for jeg mener personligt jeg vil kunne finde en brugt forstærker til under 1500kr der trækker bukserne af en M3.. Ikke sikkert det er kønt eller smart.. men det lyder..

Så har nogle tid lyst og mod så er de stadig velkomne med en M3 eller M2 under armen.

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2012 kl. 02:57 | IP-adresse registreret  

Tak for alle indlæg indtil videre....
Som altid er der forskellige meninger og sådan er det jo.
Lidt ærgerligt det mest er M3 der blir diskuteret, da det nok mest er M2 jeg er ineresseret i (har brug for digi indgang) desværre. Jeg har kigget efter
rigtig mange forstærkere det sidste stykke tid, og det er faktisk svært at finde en med digi indgang.
Jeg kan selvfølgelig købe en primare i32 med mediemodul :-)
Jeg har læst en del review om M2 og den beskrives som en smule analytisk, og det er jeg ikke sikker på jeg ønsker, ikke med de højtt jeg spiller på nu
ihvertfald, men er igang med at få modeficeret mine nye HT så nu må jeg jo se hvordan de spiller sammen med min primare først, og så kan det jo
være M2 skal afprøves og måske den slet ikke er så analytisk i mit setup til den tid.
Jeg opgraderede min primare dac med en DAD dac10 og fik virkelig bedre musikalitet og knap så analytisk lyd, og nu er det så at jeg tænker at jeg vil
kunne få en ren 2 kanals som burde kunne gøre det bedre en min spa21, selvom den absolut ikke lyder ringe overhovedet.

Thomas

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Sendt: 09 April 2012 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have Digital indgang begrænser det jo mulighederne og det burde være en fordel :-)
Der er DAC's med indbygget PRE og modsat PRE's med indbygget DAC fra ca. 6-7k op og så er der jo en stadig en masse
penge til en god effektforstærker da en M2 jo koster over 30k... eller du ønsker måske en simpel int. løsning ?
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 April 2012 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

thomas.larsen skrev:
Tak for alle indlæg indtil videre....
Som altid er der forskellige meninger og sådan er det jo.
Lidt ærgerligt det mest er M3 der blir diskuteret, da det nok mest er M2 jeg er ineresseret i (har brug for digi indgang) desværre. Jeg har kigget efter
rigtig mange forstærkere det sidste stykke tid, og det er faktisk svært at finde en med digi indgang.
Jeg kan selvfølgelig købe en primare i32 med mediemodul :-)
Jeg har læst en del review om M2 og den beskrives som en smule analytisk, og det er jeg ikke sikker på jeg ønsker, ikke med de højtt jeg spiller på nu
ihvertfald, men er igang med at få modeficeret mine nye HT så nu må jeg jo se hvordan de spiller sammen med min primare først, og så kan det jo
være M2 skal afprøves og måske den slet ikke er så analytisk i mit setup til den tid.
Jeg opgraderede min primare dac med en DAD dac10 og fik virkelig bedre musikalitet og knap så analytisk lyd, og nu er det så at jeg tænker at jeg vil
kunne få en ren 2 kanals som burde kunne gøre det bedre en min spa21, selvom den absolut ikke lyder ringe overhovedet.

Thomas

Husk også at overveje NAD C390DD når du kigger på M2. Afhængigt af økonomien er den også værd at overveje. Den er klangmæssigt lidt mere hen mod C375 men med den åbenhed som M2 er god til.

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2012 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:
Hvis du vil have Digital indgang begrænser det jo mulighederne og det burde være en fordel :-)
Der er DAC's med indbygget PRE og modsat PRE's med indbygget DAC fra ca. 6-7k op og så er der jo en stadig en masse
penge til en god effektforstærker da en M2 jo koster over 30k... eller du ønsker måske en simpel int. løsning ?

Jeg er ikke fast besluttet på en int. Og har også luret på forskellige pre/effekt/monotrin men er lidt bagud på den front desværre. Jeg er rigig godt
tilfreds med lyden fra min DAD dac10, og alt musik køre jeggennem den, men vil dog gerne ha en dac i en pre/int., da jeg køre mit tv i min forst. Via
toshlink.

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2012 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

thomas.larsen skrev:
Tak for alle indlæg indtil videre.... Som altid er der forskellige meninger og sådan er det jo. Lidt ærgerligt
det mest er M3 der blir diskuteret, da det nok mest er M2 jeg er ineresseret i (har brug for digi indgang) desværre. Jeg har kigget efter rigtig mange
forstærkere det sidste stykke tid, og det er faktisk svært at finde en med digi indgang. Jeg kan selvfølgelig købe en primare i32 med mediemodul :-)
være M2 skal afprøves og måske den slet ikke er så analytisk i mit setup til den tid. Jeg opgraderede min primare dac med en DAD dac10 og fik
virkelig bedre musikalitet og knap så analytisk lyd, og nu er det så at jeg tænker at jeg vil kunne få en ren 2 kanals som burde kunne gøre det bedre
en min spa21, selvom den absolut ikke lyder ringe overhovedet. Thomas

Husk også at overveje NAD C390DD når du kigger på M2. Afhængigt af økonomien er den også værd at overveje. Den er klangmæssigt lidt mere
hen mod C375 men med den åbenhed som M2 er god til.

Nu er det bare det at design også spiller en stor rolle hos mig, og ud over m2/m3 så er de andre modeller for Kina agtige at se på det må gerne
se lidt
exclusivt ud, så man kan se der er tænkt over designet også. Har tidligere haft en Bow zz one og zz eight som jeg synes er noget af det flotteste
nogensinde.

Tomas

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2012 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

Jeg tror at vi alle sammen nok vil være ret enige om lyden af en M3 hvis vi i fællesskab høre den på samme setup i samme
omgivelser.

Dejlig varm og blød lyd er en måde at sige det på. Jeg kalder det langsom og kedeligt..

For mig drejer det sig aldrig om pris/ ydelse, men et produkt og hvor den når i min rangliste.

Min optimale reference er intim live musik, og det er en svær en at ab sammenligne med, men tror at de fleste der interessere sig for musik, og
som har hørt instrumenter, stemmer uden forstærkning/elektronik er klar over at det til tider kan ramme nogle følelser der er lidt svære at beskrive.

Jeg syntes gennemgående at alle de hifi produkter jeg har hørt de sidste 10 år lider af manglende transientvillighed og evne til at klinge frit.

Klang karekteren på en M3 lad os sige at en tone er et firkant signal. positiv flanke og et negativ flanke med et pænt lige låg. M3 starter med en
pæn blød bue og flanken bliver aldrig stejl, og der hvor den skal flade ud i toppen får den ikke holdt, så den skyder lidt over vender i en blød bue og
negativ flanke er for tidligt nede.

Sagt på en anden måde.. den starter langsomt så ingen transient villighed, overshoot i grundtoneområdet, og udklingning dør for tidligt.

Det er helt normal opførsel på forstærkere i disse dage, det er generelt lyden af opamps og fets.

Så er det vidt forskelligt hvor langsom det foregår og hvor meget over eller under shoot de har..

Men tro mig man er ikke i tvivl hvis man er så heldig feks at opleve en nogenlunde realistisk bækken på et hifi anlæg.

C375 boost i bunden er jeg enig i, men den er noget mere transient villig. C356 er nok den jeg vil foretrække af alt det NAD udstyr jeg har hørt
som kan købes i butikken idag.

Jeg har snart i mange år forsøgt at trække hifi interesserede op af sofaen væk fra tastaturet, og komme ud og lege, eller vise deres udstyr, men
det er ikke lykkedes mange gange.

Egentlig får jeg lidt knopper af at læse med på forums, og se hvor mange der spørger.. hvad syntes i om dit og dat..  Syntes istedet man skulle
starte en tråd med at spørge.. Har nogen lyst til at demonstrere deres M3 eller M2 for mig.

For som de fleste er enige om så er det kun ens egne øre der bestemmer, ud fra det plan man nu befinder sig på inden for hifi.

Kommer man fra en billig bilka sony reciver er en M3 måske verdens 7 vidunder,  og for andre er det pænt langt ned af stigen. Og jeg referere ikke
til pris.. for jeg mener personligt jeg vil kunne finde en brugt forstærker til under 1500kr der trækker bukserne af en M3.. Ikke sikkert det er kønt eller
smart.. men det lyder..

Så har nogle tid lyst og mod så er de stadig velkomne med en M3 eller M2 under armen.

Det kunne da ellers være sjovt at prøve
Men hvad kunne du ellers foreslå af forstærker?

Thomas

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 April 2012 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Thomas skrev:

Det kunne da ellers være sjovt at prøve
Men hvad kunne du ellers foreslå af forstærker?

Thomas

Først må du fortælle lidt om hvilket miljø du spiller i.. Og andet udstyr det skal spille sammen med, Og prøve at beskrive hvilken lyd du foretrækker.

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2012 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

Thomas skrev:

Det kunne da ellers være sjovt at prøve Men hvad kunne du ellers foreslå af forstærker? Thomas

Først må du fortælle lidt om hvilket miljø du spiller i.. Og andet udstyr det skal spille sammen med, Og prøve at beskrive hvilken lyd du
foretrækker.

Min stue er ca 40m2 med gipsvægge, gipsloftr, og tæppe på gulvet, stor lædersofa og et par lærred billeder på væggene.
Mit grej: primare spa21 forst. Sonos cullen, DAD dac10 med cap, og HT er en 2vejs prototype lavet af "Flemming Bay Hansen" med dynaudio
enheder, og de spiller pænt neutrale og dog afslørende uden at det blir analytisk. HT kabler er audioquest volcano m/DBS 72v, signal kabler er
bertram proxima2.
Lyden vi vel alle gerne vil ha er detaljeret, masser af luft, sprød mellemtone, og en dyb stram bund!

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 09 April 2012 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Kender desværre ikke m2'eren, men vil gerne dele min erfaring mht. m3'eren som jeg har ejet. I prisklassen er der efter min mening en del andre mærker der giver den tørt på. Jo bevares den er varm og blød, men toppen af frekvens området lyder for mig, til trods for den varme karakter, faktisk stadig temmelig "transistor" agtigt. I hvert fald ikke lige min cocktail.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 April 2012 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

thomas.larsen skrev:
stridsvognen skrev:

Thomas skrev:

Det kunne da ellers være sjovt at prøve Men hvad kunne du ellers foreslå af forstærker? Thomas

Først må du fortælle lidt om hvilket miljø du spiller i.. Og andet udstyr det skal spille sammen med, Og prøve at beskrive hvilken lyd du
foretrækker.

Min stue er ca 40m2 med gipsvægge, gipsloftr, og tæppe på gulvet, stor lædersofa og et par lærred billeder på væggene.
Mit grej: primare spa21 forst. Sonos cullen, DAD dac10 med cap, og HT er en 2vejs prototype lavet af "Flemming Bay Hansen" med dynaudio
enheder, og de spiller pænt neutrale og dog afslørende uden at det blir analytisk. HT kabler er audioquest volcano m/DBS 72v, signal kabler er
bertram proxima2.
Lyden vi vel alle gerne vil ha er detaljeret, masser af luft, sprød mellemtone, og en dyb stram bund!

Du skal da efter min bedste overbevisning ikke have noget der ligner en M3.

Gips væge alt efter opbygning kan absobere  lavfrekvens. Men hvis det er nyere konstruktion hvor der er skruet dobbelt gips op på plader er det nok ikke det store problem. Jeg vil faktisk gætte på du har noget der kunne minde om hvordan mit eget rum opføre sig..

Jeg syntes du skal prøve om du ikke kan låne en NAD C356Bee Det er nok den der kommer tættest på analytisk fra nad, med efekt nok til at drive det meste.. 

Den er ikke speciel køn, og mangler seriøs meget blærerøvsefekt.. Men spille det kan den..

For mig er den nok en seriøs  NAD 3020 afløser, med noget større overarme.

Den aflivede da min Bryston 4BSST

Hvis du har lyst er du velkommen til at sende en PB, og du kan kigge forbi. dog har jeg solgt alle de omtalte forstærkere. Men du kan få en ide om hvad jeg faber om, hvis du høre hvordan det lyder her..

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes