Forfatter |
|
JasonX Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 20 August 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg vil lige høre. jeg er ved og købe mig et sony 32v4500. Men enten bliver det hos Wupti = 6000 eller hos Fona= 7000
er de 1000 kr givet godt ud ved køb hos forhandler?
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 20 August 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb skærmen i en butik, hvor du i tilfælde af fejl kan aflevere den og stå ansigt til ansigt med et andet menneske. Der kommer nok også fragt overni beløbet, så det er vel mindre end kr. 1000,- der spares. Når du står i en butik kan du også få varen demonstreret og sikre dig, at alt er i orden, inden du ta'r den med hjem.
Det der (s)wupti kender jeg ikke, men deres reklamer i TV gav mig ikke større tillid til endnu en netbutik. __________________ Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 20 August 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb den i en seriøs netbutik, - hvis besparelsen er mærkbar . Her er du ifølge købeloven bla sikret fuld returret, som du bla kan benytte dig af hvis du ikke synes om TV´et .
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Køb den i en seriøs netbutik, - hvis besparelsen er mærkbar . Her er du ifølge købeloven bla sikret fuld returret, som du bla kan benytte dig af hvis du ikke synes om TV´et .
|
|
|
Kan du gi' et eksempel på en seriøs netbutik? __________________ Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
lennon skrev:
Køb den i en seriøs netbutik, - hvis besparelsen er mærkbar . Her er du ifølge købeloven bla sikret fuld returret, som du bla kan benytte dig af
hvis du ikke synes om TV´et .
|
|
|
Kan du gi' et eksempel på en seriøs netbutik? |
|
|
Den skal vel bare være ligeså seriøs som FONA? Det kan da ikke være så svært
Jeg købte min skærm hos Dansk IT-lager, der til trods for det tvivlsomme navn faktisk virker seriøs og professionel. Har ikke erfaring med Wupti
|
Til top |
|
|
zaboom Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wupti er nok hverken bedre eller dårligere end andre netbutikker. Jeg har købt 3 gange, alle gangene kom varen frem.
Har ikke (heldigvis) prøvet at skulle sende noget retur.
Eneste klage/anke jeg har, ift. Wupti, er deres manglende information undervejs i forløbet. Man får en bekræftelse ved bestilling og når pengene trækkes (ved afsendelse) får man også én. Ellers er det op til én selv at forsøge at tyde deres kryptiske status på hjemmesiden, eks.
??OrderStatus_ShippingStatus_ShippedLate??
Det er en mp3 spiller der er sendt sent (meget) fra leverandør. Inden da stod der bare
??OrderStatus_ShippingStatus_ConfirmedLate?? __________________ ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
Til top |
|
|
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wupti ejes af samme koncern som punkt1, tror ikke det er et sted man behøves at være bange for at handle. Hvis du køber online kan det i mange tilfælde godt betale sig at søge til udlandet istedet, også selv om fragten bliver dyrere. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
Til top |
|
|
JasonX Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan tyde det som at netbutikkerne med et godt ry er lige så godt som en Fona. Tror jeg vil prøve og presse fona ned i pris eller de kan give lidt kabler med. Ellers bliver det over nettet.
|
Til top |
|
|
Ulvin Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2008 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv eventuelt at tage et kig på www.pricerunner.com __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da til enhver tid vælge nethandel, hvis jeg vel at mærke har set, hørt og rørt produktet i forvejen. Alle netbutikker har jo som minimum 14 dages returret, og har derfor ikke samme rettigheder som i butikkerne. Eks. hifiklubben som ikke (i hvert fald ikke i Herning) har nogen retturret. Du skal selvfølgelig lige sørge for at du ikke køber et produkt som er parallel importeret da du ved en garanti sag står med håret i postkassen. Ellers er det jo bare at se efter alle handelsmærkerne for at tjekke om stedet er OK. 
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seriøse netbutikker kan sagtens håndtere garantirep på parallel-importerede produkter.Fovent dog en "anderledes" service, og event længere rep tid. Men ellers ingen problemer overhovedet.
Fordommene mod parallel import bunder i nogle efterhånden gamle,specielle - og meget uheldige tilfælde, hvor der var serieproducerede fejl i nogle spritnye produkter .
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
Wupti ejes af samme koncern som punkt1, tror ikke det er et sted man behøves at være bange for at handle. Hvis du køber online kan det i mange tilfælde godt betale sig at søge til udlandet istedet, også selv om fragten bliver dyrere.
|
|
|
Wupti er ikke ejet af samme som Punkt1. Det er hapii der er ejet af dem. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-nørd skrev:
Jeg vil da til enhver tid vælge nethandel, hvis jeg vel at mærke har set, hørt og rørt produktet i forvejen. Alle netbutikker har jo som minimum 14 dages returret, og har derfor ikke samme rettigheder som i butikkerne. Eks. hifiklubben som ikke (i hvert fald ikke i Herning) har nogen retturret. Du skal selvfølgelig lige sørge for at du ikke køber et produkt som er parallel importeret da du ved en garanti sag står med håret i postkassen. Ellers er det jo bare at se efter alle handelsmærkerne for at tjekke om stedet er OK. 
|
|
|
Så du vil gå ned i en butik og evt bruge en masse tid af en sælgers tid og prøve det og få en masse at vide om apperatet og så gå hjem og bestille det over nettet??? Er det ikke at p***e op af den butik. (ved godt der nok er mange der gør det) hvilket det ikke gør det bedre.
Hifiklubben har da 14 dages returret på deres varer, med mindre det er special bestillinger. http://hifiklubben.dk/information/netbutik/retur-_og_ombytni ngsret/ __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om du vil vælge en netbutik eller ej er jo naturligvis op til dig selv, men når besparrelsen ikke er større ville jeg nok overveje den "rigtige" butik og så måske snakke med dem om eventuel rabat på tv'et.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
NAD-nørd skrev:
|
|
|
Så du vil gå ned i en butik og evt bruge en masse tid af en sælgers tid og prøve det og få en masse at vide om apperatet og så gå hjem og bestille det over nettet??? Er det ikke at p***e op af den butik. (ved godt der nok er mange der gør det) hvilket det ikke gør det bedre.
Hifiklubben har da 14 dages returret på deres varer, med mindre det er special bestillinger. [COLOR=#810081">http://hifiklubben.dk/information/netbutik/r etur-_og_ombytni ngsret/[/COLOR"> |
|
|
Jep, når man bestiller over nettet, præcis som andre netbutikker. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Ulvin Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
Ulvin skrev:
Wupti ejes af samme koncern som punkt1, tror ikke det er et sted man behøves at være bange for at handle. Hvis du køber online kan det i mange tilfælde godt betale sig at søge til udlandet istedet, også selv om fragten bliver dyrere.
|
|
|
Wupti er ikke ejet af samme som Punkt1. Det er hapii der er ejet af dem.
|
|
|
Min fejl, får altid mixet rundt på de to. Men det er korrekt. Wupti er i ejerskab med L'easy og NRGi __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
nemligja skrev:
NAD-nørd skrev:
|
|
|
Hifiklubben har da 14 dages returret på deres varer, med mindre det er special bestillinger. [COLOR=#810081">http://hifiklubben.dk/information/netbuti k/r etur-_og_ombytni ngsret/[/COLOR">
|
|
|
Jep, når man bestiller over nettet, præcis som andre netbutikker. |
|
|
Har de ikke i deres almindelige butikker??? __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
Sims-m Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte et Samsung tv hos Wupti sidste år. Skrev lidt frem og tilbage med dem før jeg købte. ville bl.a. vide hvordan det ville foregå hvis tvet skulle til rep. de var meget venlige og hurtige til at svarer. Hvis det ville gå i stykker ville de sende et label som skulle på kassen og så ellers afsted med posten.
Det eneste problem der var ved handlen det var at posten ikke leverede tvet, men bare en seddel om at jeg skulle hente det på nærmeste posthus, og jeg var hjemme, argh jeg var negativ. Men dette var jo ikke wuptis problem.
Forresten så skrev jeg også til dem at de gerne måtte gøre det muligt at følge med i track and trace da det ikke var muligt dengang, om der er sket noget med hensyn til det ved jeg ikke. __________________ Samsung LE40M87BDX
Sony STR-DA5000ES
Sony DVP-NS955V
2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Seriøse netbutikker kan sagtens håndtere garantirep på parallel-importerede produkter.Fovent dog en "anderledes" service, og event længere rep tid. Men ellers ingen problemer overhovedet.
Fordommene mod parallel import bunder i nogle efterhånden gamle,specielle - og meget uheldige tilfælde, hvor der var serieproducerede fejl i nogle spritnye produkter . |
|
|
Ok! Fedt at vide, har ellers altid hørt at garantien forsvinder ved parallel import.
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
Jesper Juul skrev:
nemligja skrev:
NAD-nørd skrev:
|
|
|
Hifiklubben har da 14 dages returret på deres varer, med mindre det er special bestillinger. [COLOR=#810081">http://hifiklubben.dk/information/netbuti k/r etur-_og_ombytni ngsret/[/COLOR">
|
|
|
Jep, når man bestiller over nettet, præcis som andre netbutikker. |
|
|
Har de ikke i deres almindelige butikker???
|
|
|
Nej nemli nej, ikke da jeg sidst handlede der, de ville godt bytte, men ingen penge retur.
Og når vi så er igang med den evindelige diskussion om hvor vidt man p***er på butikken eller ej, hvis ikke man køber der hvor man har fået demonstreret produktet, vil jeg da gi' dig fuldstændig ret. Alle de mennesker som udnytter dette er nogle numsehuller, og det er jeg så også selv .
Men helt ærligt, hvor mange tror du, der ønsker at være politisk korrekte frem for at spare penge. IMO drejer det sig ikke om at ta' røven på folk, men hvis du eks. stod og skulle handle en splinterny mercer, og du kunne få den billigere i Tyskland, ville du så ikke selv overveje at trille forbi en mercerbutik i danmark for at se om du overhovedet bryder dig om varen? Der er jo ikke tale om tyveri, eller på anden måde noget ulovligt. Men hvis vi strammer den hårdt, aller aller højst en smule dårlig moral
|
Til top |
|
|