| Forfatter |
|
dikki Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep skal lige se om jeg kan nå det ordentligt ;) Kablerne er vist ikke kommet endnu. Men kan være de kommer med normal post.
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået lyttet et kvarters tid indtil videre og har ikke andet at sige end; Bravo 
Det lyder bare skide godt og der er kanon kontrol over enhederne. Har ikke spillet voldsomt højt endnu men så en blu-ray trailer til pirates of the carribean 3 og wow.. Lyder fantastisk selv i stereo. Desuden synger de bare så lækkert, er ovenud tilfreds 
|
| Til top |
|
| |
Dr. W Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der prøvet bi-wiring og dermed bi-amp. Og lyder det så bedre? Ja det gør det! Den får endnu mere styr på det hele. Specielt ved højere lydstyrker....Fedt at ha nogle højttalere som ka li at få tæv. Håber at basenhederne bliver siddende for de har aldrig flyttet sig så voldsomt før.
Der blev også lige tid til at få alle højttalerne tillsluttet og kørt en omgang auto-setup. Denne funktion er dog meget spartansk udført, men virker dog. I forhold til min RX-V1400 virker hele opsætningen meget simpel, men hvis det bare lyder godt så går det jo nok. Har endnu tilgode at smide en god film på. __________________ Min TV-stue er bestykket med:
- Mitsubishi HC6800, Deluxx 106" lærred, Denon AVR-4306, PS3 med PlayTV, Apple Airport Express Heco Celan 700, Heco Celan Center 3, Dali R1000 x4, Heco Celan Sub30A
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter lidt pillen, lytten og placering er jeg godt nok blevet overrasket; positivt! Den har absolut INGEN problemer med at trække mine B&W DM683 og alle detaljer er bare med ! Jeg har ikke skruet voldsomt op endnu men ved -20 lyder det stadig møggodt og så der superb kontrol over bassen samt en skøøøøøn mellemtone.
Jeg er ovenud tilfreds med den her receiver.
|
| Til top |
|
| |
FrederikSchack Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
-20 db er også pænt højt ;o)
I øvrigt, pas nu på dine nye højttalere.
Og glæd dig til surrounden  __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
"There is beauty in everything, but not everyone sees it" Confucius
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
FrederikSchack skrev:
|
-20 db er også pænt højt ;o)
I øvrigt, pas nu på dine nye højttalere.
Og glæd dig til surrounden 
|
|
|
no fear, mine 604 klarer sig fint med 450watt i hver ved +15 dB (kører dog via en effektblok, kender ikke lige dens begrænsninger endnu) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt var jeg nede i HiFi-klubben i Odense for nyligt, med en af mine venner. Han begyndte så at fortælle ekspedienten at mit anlæg bare lød sindssygt godt. Ekspedienten ville gerne vide hvad det var for et anlæg, men jeg var sådan lidt tilbageholdende med at sige det, jeg gad ikke op i en religionskrig.
Så jeg sagde bare at det var et anlæg som brugte noget af den samme teknologi som Lyngdorf forstærkeren. Ekspedienten sagde så til min store overraskelse at det jo var let nok at få det til at lyde godt, når det var digitalt. Det er nye toner fra HiFi-klubben Læg i øvrigt mærke til at de er begyndt at sælge Sonos systemet, som bruger Tripath chippen. __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brasch, ok, lyder vildt, men nu er det selvfølgeligt svært at sammenligne på kryds af forstærkere. Jeg har spillet rigtigt rigtigt højt, så højt at man ikke kan høre hvad hinanden siger, selvom man sidder ved siden af hinanden og det er oppe i nærheden af -10 db.
Sjovt nok forvrænger den heller ikke hørbart ved dette latterligt høje lydtryk. __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
FrederikSchack skrev:
|
Brasch, ok, lyder vildt, men nu er det selvfølgeligt svært at sammenligne på kryds af forstærkere. Jeg har spillet rigtigt rigtigt højt, så højt at man ikke kan høre hvad hinanden siger, selvom man sidder ved siden af hinanden og det er oppe i nærheden af -10 db.
Sjovt nok forvrænger den heller ikke hørbart ved dette latterligt høje lydtryk.
|
|
|
altså, jeg var sgu heller ikke inde i nærheden af stuen bortset fra da jeg skruede op. Min fine radioshack dB måler viste 98dB i køkkenet, så valgte jeg at slukke før jeg gik ind i stuen, det var lige i overkanten, men det skulle lige prøves __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| Min fine radioshack dB måler viste 98dB i køkkenet, så valgte jeg at slukke før jeg gik ind i stuen, det var lige i overkanten, men det skulle lige prøves |
|
|
lol  __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så højt kommer jeg aldrig til at spille, men tak for anbefalingen frederik, det var sku dejligt med en receiver til den pris
|
| Til top |
|
| |
Passat 3c Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har spændt fulgt jeres debat og det lyder på det, som om det er sådan en forstærker (SA-XR58) jeg skal ha'. Jeg har godt nok ikke store højttalere (KEF KHT-3005), men jeg håber det kan komme til at lyde ok alligevel.
Jeg har lige et spørgsmål til "opsætningen". Det er en 7.1 forstærker, men er den lige så god til 5.1, da det er det jeg har?
Jeg har brug for at forstærkeren har udgang til A+B højttalere (fronthøjttalere i stuen og et sæt højttalere på terrassen = den klassiske A+B-drejeknap). Kan den håndtere det?
Med venlig hilsen, Thomas
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilsyneladende ja, og den skulle også udnytte alle 7.1 kanaler ved 5.1, den skulle åbenbart automatisk biampe til de forreste, ret genialt må jeg sige. Test af den her
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Passat 3c Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville man få noget ud af at bestille SA-XR700 istedet for SA-XR58. Den koster ca. 1000 kr mere i Tyskland, men kan det betale sig?
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså sa-xr59 er på vej med flere hdmi indgange.. du kan se den på panasonic.de
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
XR-55 dual-amper ikke i 5.1, det gør XR-57 derimod og jeg ved ikke hvordan det forholder sig med de andre modeller.
Men lad det være sagt med det samme, det lyder p***e godt i surround alligevel på XR-55  __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at det bedste er at spille XR-55 og større modeller på en højttaler der har et helt lydbillede, fremfor et sat/sub system, med en aktiv subwoofer. XR-55 styrer bassen med hård hånd og det går man lidt glip af med en aktiv subwoofer. __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
FrederikSchack skrev:
|
Jeg tror at det bedste er at spille XR-55 og større modeller på en højttaler der har et helt lydbillede, fremfor et sat/sub system, med en aktiv subwoofer. XR-55 styrer bassen med hård hånd og det går man lidt glip af med en aktiv subwoofer.
|
|
|
Nej det er ikke korrekt. Et seriøst surround system med subwoofer, består af fronthøjttalere der kan spille full range. Det meste energi kommer ikke fra de helt dyber toner, men snarere i området 80-200 Hz, så her skal Panasonic'en nok komme til sin ret. En seriøs sub har sikkert også en 3-400 watt klasse D forstærker spændt for.
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt nok godt, men min erfaring er at den wr-55 slet ikke styre bassen på min jamo x870 ligesom min marantz gør
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kjeldsen,
Vi er i hvert fald enige med hensyn til at fronthøjttalerne skal spille full range og det var også det jeg ville sige. I et sat/sub system, spiller fronthøjttalerne ikke full range. __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |