Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HiFi-magi under LoFi brand (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 32
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Synes også jeg har gjort det klart, hvis man har behov for at kunne biampe osv, så er Panasonic nok et godt valg .

Men OS som har købt en rigtig Surround Reciever har ikke behov for dette, Onkyo kan fint kontrollere højttalerne uden alt det fikumdik

Bi-ampe og tri-amping har jo ikke noget med kontrol at gøre, men udnytter den idé at en forstærker per enhed er bedst.

En høj forvrænging kan ikke høres i basområdet, men tydeligt i mellemtone og diskant. En forstærker der skal yde sit maksimale i basområdet vil også begynde at forvrænge mere. Som nævt er det ikke noget problem så snart det er basområdet. Derfor er det selvsagt bedre at have en forstærker der spiller mellemtone og diskant, som ikke også skal trækkes med bassen.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Hans J skrev:
Synes også jeg har gjort det klart, hvis man har behov for at kunne biampe osv, så er Panasonic nok et godt valg .

Men OS som har købt en rigtig Surround Reciever har ikke behov for dette, Onkyo kan fint kontrollere højttalerne uden alt det fikumdik

Bi-ampe og tri-amping har jo ikke noget med kontrol at gøre, men udnytter den idé at en forstærker per enhed er bedst.

En høj forvrænging kan ikke høres i basområdet, men tydeligt i mellemtone og diskant. En forstærker der skal yde sit maksimale i basområdet vil også begynde at forvrænge mere. Som nævt er det ikke noget problem så snart det er basområdet. Derfor er det selvsagt bedre at have en forstærker der spiller mellemtone og diskant, som ikke også skal trækkes med bassen.

Ja det er jo så et spørgsmål om ordvalg, manglende kontrol er for mig lig med forvrængning, men det kan da godt tænkes det rent teknisk ikke hænger sådan sammen, og jeg er godt kalr over teorien bag bi-amp, spørgsmålet er bare hvor meget det så har at sige i praksis, på de små skodanlæg vi har. Endvidere skal ens højttalere jo også have den option.
Hvis du lægger mærke til smileys efter min kommentar, kunne det måske være det var ment som en lille drillekommentar .

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Hejsa - lige et spm. Jeg har kikket efter Sub indstillinger, men uden held. Er der nogen der kan oplyse hvilke delefrakvenser der er mulighed for at anvende mellem sub og resten? fx. 60-80-100-120 Hz...

Edit: Jeg så tog det kun 3 min mere - så havde jeg fudnet det for 57'eren - det er 80-100-150-200.. kunne være dejligt med 60Hz også...

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Kjeldsen skrev:

Hans J skrev:

Ja det er jo så et spørgsmål om ordvalg, manglende kontrol er for mig lig med forvrængning, men det kan da godt tænkes det rent teknisk ikke hænger sådan sammen, og jeg er godt kalr over teorien bag bi-amp, spørgsmålet er bare hvor meget det så har at sige i praksis, på de små skodanlæg vi har. Endvidere skal ens højttalere jo også have den option.
Hvis du lægger mærke til smileys efter min kommentar, kunne det måske være det var ment som en lille drillekommentar .

Jeg så godt din smiley. Jeg ser nu også den helt store fordel i bi/tri amping at man kan anvende elektroniske eller digitale filtre. Hermed reduceres behovet for watt yderligere. Især digital filtre må komme en stor fremtid i møde de næste par år.

Philips introducerede multiamp med digitale filtre tilbage i 90érne med temmeligt gode testresultater til følge.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:
Hejsa - lige et spm. Jeg har kikket efter Sub indstillinger, men uden held. Er der nogen der kan oplyse hvilke delefrakvenser der er mulighed for at anvende mellem sub og resten? fx. 60-80-100-120 Hz...

På hvilken enhed taler du om ?

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Andvare skrev:

- jeg det er sådan set ligegyldigt, men jeg har fundet en manual til SARX57 og der er mulighederne som jeg skrev i min EDIT: 80-100-150-200.

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:
Hans J skrev:
Andvare skrev:

- jeg det er sådan set ligegyldigt, men jeg har fundet en manual til SARX57 og der er mulighederne som jeg skrev i min EDIT: 80-100-150-200.

Fik først læst din edit efter jeg havde postet mit indlæg :)

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
brasch skrev:

Hans J skrev:
dikki skrev:
Rulle den har IKKE hdmi switch.. Hvorfor læser i aldrig hvad der står? Den har HDMI GENNEMGANG. 1 ud og 1 ind. Du skal have xr59 for switch, 1 ud og 2 ind.

Så er spørgsmålet hvad der er vigtigt for dig, hvis bi-amp osv er vigtig ja så er det jo nok Panasonic du skal kigge efter, hvis det er features er der jo så f. eks. Onkyo.

hvis det primært er meget fancy features man leder efter, så er denon svær at komme uden om. Jeg ved dog ikke helt præcist hvor mange de mindre modeller har. En ting jeg har fundet meget smart ved min, er at man kan bruge sin pc som musikserver via netværk og høre internetradio.

Ja ja, brasch
nu er din 4306 jo også i en lidt anden prisklasse , forøvrigt en lækker reciever rent featuremæssigt, lydmæssigt ved jeg ikke hvordan den er, da jeg ikke har hørt den. Ved blot Urte skiftede til en Marantz SR8001 hvorefter han skiftede til noget lækkert Sunfire.

der for jeg skriver, jeg ikke ved hvor mange features de mindre modeller har, men mon ikke de har indhentet 3806 og 4306, de er jo en generation nyere, det eneste der i virkeligheden mangler er videostreaming via ethernet og iPOD indgangene. Lydmæssigt er den som alle andre denon receivere, den kan bare nogle flere ting (håber jeg). Kendte godt til den manglende evne til at fungere med mine b&w højttalere da jeg købte den, men har dog fundet ud af at mindske problemerne. Meen nu må vi se når mine højttalere engang er spillet ordentligt til. Det var vist lidt OT

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Hans J skrev:
brasch skrev:

Hans J skrev:
dikki skrev:
Rulle den har IKKE hdmi switch.. Hvorfor læser i aldrig hvad der står? Den har HDMI GENNEMGANG. 1 ud og 1 ind. Du skal have xr59 for switch, 1 ud og 2 ind.

Så er spørgsmålet hvad der er vigtigt for dig, hvis bi-amp osv er vigtig ja så er det jo nok Panasonic du skal kigge efter, hvis det er features er der jo så f. eks. Onkyo.

hvis det primært er meget fancy features man leder efter, så er denon svær at komme uden om. Jeg ved dog ikke helt præcist hvor mange de mindre modeller har. En ting jeg har fundet meget smart ved min, er at man kan bruge sin pc som musikserver via netværk og høre internetradio.

Ja ja, brasch
nu er din 4306 jo også i en lidt anden prisklasse , forøvrigt en lækker reciever rent featuremæssigt, lydmæssigt ved jeg ikke hvordan den er, da jeg ikke har hørt den. Ved blot Urte skiftede til en Marantz SR8001 hvorefter han skiftede til noget lækkert Sunfire.

der for jeg skriver, jeg ikke ved hvor mange features de mindre modeller har, men mon ikke de har indhentet 3806 og 4306, de er jo en generation nyere, det eneste der i virkeligheden mangler er videostreaming via ethernet og iPOD indgangene. Lydmæssigt er den som alle andre denon receivere, den kan bare nogle flere ting (håber jeg). Kendte godt til den manglende evne til at fungere med mine b&w højttalere da jeg købte den, men har dog fundet ud af at mindske problemerne. Meen nu må vi se når mine højttalere engang er spillet ordentligt til. Det var vist lidt OT

Ellers skulle du have købt Urte´s Marantz SR-8001, den var billig (ups også OT)

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

ravnk skrev:

Ja ja Sunmusic, det er da altid rart med en finger  (især hvis man skal pille lidt næse eller pege af andre)

Og jow da, har læst denne tråd fra ende til slut, (selvom den nok ikke lige slutter med det samme), samt har fulgt div. fora rundt om.

Grunden til mit ? var at det ofte er således at når en produktserie får flere features, kan det gå ud over de grundlæggende (lyd)kvaliteter. Jeg vil gerne betale for lidt ekstra finesser, MEN det må ikke gå ud over kvaliteten/lyden.

Har faktisk lige haft en Marantz sr4001 på besøg men synes at den manglede rum og luft i diskanten ved stereo og neutralitet var også fraværende. Derfor er jeg efterhånden blevet så tilpas nysgerrig på en digital reciever, at det må være værd at prøve. De mere eksotiske af slagsen er jo ikke til at betale, så en Panasonic må prøves. Jeg tror dog lige sommerferien skal overståes og så kan det jo være at sa-xr59 er til at få her i DK til den tid.

Ok jeg har lavet lidt arbejde. Her er link til test af både XR55 og XR58 fra den samme hjemmeside. Så skulle det være muligt at sammenligne, hvis man lige at de er anmeldt på forskellige tidspunkter, dvs der er blevet stillet flere krav til "austattung" (features eller  tilslutningsmuligheder??) da XR58 blev anmeldt.  Håber du læser tysk

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

ravnk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2007
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Aber doch guten heute leute, und ser toll.

Tak for hjælpen. Det ser da ikke så tosset ud, altså reviewet fra tyskland af SA-XR58(fik lidt hjælp fra babelfish). Men jeg må lige vente og se hvad den nye model  XR59 kommer til at koste samt hvad den kan. Fandt lidt om den her.

http://panasonic.com.au/products/details.cfm?objectID=3895

Til top Vis ravnk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ravnk

Jbay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Nå.. jamennu har jeg sku os en panasonic Xr55.. Den lyder sku meget godt!.. Utrolig klar lyd.. og så fandens neutral.. ikke lys.. ikke mørk.. har hørt og købt den sammen med et sæt B&W 684.. Ja.. Og til den hurtigt tænkende læser.. Ja.... Jeg har købt dikki's system
Til top Vis Jbay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jbay

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Håber du bliver tilfreds !
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki

Jbay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

dikki skrev:
Håber du bliver tilfreds !

Er sku ovenud tilfreds..!! har li smidt det til min Nad cd-afspiller.. Hvilken lyd
Og kan skrue op på -30db uden mine forældre kan høre det inde ved dem.. jeg kan derimod sidde og blive blæst væk i fryd
Til top Vis Jbay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jbay

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

ravnk skrev:

Aber doch guten heute leute, und ser toll.

Tak for hjælpen. Det ser da ikke så tosset ud, altså reviewet fra tyskland af SA-XR58(fik lidt hjælp fra babelfish). Men jeg må lige vente og se hvad den nye model  XR59 kommer til at koste samt hvad den kan. Fandt lidt om den her.

http://panasonic.com.au/products/details.cfm?objectID=3895

Tak for linket. Det har jeg ledt længe efter uden succes. Mit tyske er et levn fra og nærmest glemt.  det bliver godt med en engelsk.
Jeg har lige købt den i tyskland for 3700 kr. www.schlauershoppen.de , det var det billligste sted jeg kunne finde hvor de modtog visa...

ravnk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Hejsa sunmusic

Har du fået den til at spille ? . Er den nem at indstille og hvordan er dit generelle indtryk af lydkvaliteten samt betjeningen.

Var selv lige ved at købe den i tyskland for 400 euro i søndags, men tøvede (desværre), og nu er den steget til ca. 450 euro. Nå, men hvis du vil fortælle lidt om dit indtryk af xr59 vil det være meget værdsat.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

ravnk skrev:

Hejsa sunmusic

Har du fået den til at spille ? . Er den nem at indstille og hvordan er dit generelle indtryk af lydkvaliteten samt betjeningen.

Var selv lige ved at købe den i tyskland for 400 euro i søndags, men tøvede (desværre), og nu er den steget til ca. 450 euro. Nå, men hvis du vil fortælle lidt om dit indtryk af xr59 vil det være meget værdsat.

Arrrhgg, jeg skulle have modtaget den i dag men UPS(!) kom til at levere til en forkert adresse, så jeg får den først på onsdag. Så vil jeg gerne give besked om den. Var det XR59 du så til 400 euro? ikke XR58? Der vist ikke så meget forskel på de to, så tiden vil vise  om jeg har betalt 100 euro ekstra for features jeg aldrig kommer til at bruge.

ravnk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Det er da ikke til at holde ud øvøv.

Det var XR59, se selv øverst til højre,

XR59

og butikken tog VISA, men om de sendte til DK fandt jeg jo så ikke ud af.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Kan XR59 opkonvertere Componentsignaler til HDMI ?

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Kan XR59 opkonvertere Componentsignaler til HDMI ?

Nej Hans, det tror jeg ikke at den kan. Det troede jeg faktisk da jeg bestilte, men det ser ud til at den "bare" kan modtage og videresende 1080p :-|. man skal nok have en onkyo hvis man vil opkonvertere for rimelige penge, men de bliver jo så varme at det ikke er til at vide hvor langt tid de holder (hehe)
giver besked på torsdag, når jeg har leget lidt med fætteren, altså xr59 (no jokes plz)

<< Forrige Side af 32 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes