Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HiFi-magi under LoFi brand (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 32
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Emilos88 skrev:

www.Panasonic-center.dk - SE her shotty

Brasch jeg kan godt skaffe dig af men ASW750

næ, køb din egen   du kan få den her 

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet vedr. panasonic forhandlere....
En ting studser jeg dog over: Overalt bliver der snakket varmest om Amp'en lyd, når den fodres med et digitalt signal. Betyder dette ikke, at selve
transportens (cd-playeren, dvd'ens) DAC bliver sat ud af spillet? Kan forstærkerens, sandsynligvis, ret billige indbyggede DAC virkelig hamle op med
bare en middelmådig CD afspiller..?

vh shotty
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

shotty skrev:
Tak for tippet vedr. panasonic forhandlere....
En ting studser jeg dog over: Overalt bliver der snakket varmest om Amp'en lyd, når den fodres med et digitalt signal. Betyder dette ikke, at selve
transportens (cd-playeren, dvd'ens) DAC bliver sat ud af spillet? Kan forstærkerens, sandsynligvis, ret billige indbyggede DAC virkelig hamle op med
bare en middelmådig CD afspiller..?

vh shotty

Det er jo hele humlen, der er ingen DAC i signalvejen, når digitalt input anvendes.

Der er en PCM til PWM converter istedet, kaldet equibit.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
shotty skrev:
Hejsa
Den her Pana lyder virkeligt spændende....
Nogen der ved hvor man kan høre den i kbh's området..?
Har søgt en del på nettet, men åbenbart hænger Panasonic forhandlere ikke på træerne!

vh
shotty

Ja, der er da et par stykker som er ovenud tilfredse med den bette, husk dog at dens styrke er lyd, dens videofeatures er noget nær ikkeeksisterende, men har du ikke brug for videokilde styring/behandling og kun lyd, så lader det til du kan gøre et godt køb, har ikke selv hørt den, men til ca. 2500,- så kan det jo ikke gå helt galt.

Hov så lige der køres tilbud på 58 modellen, den har hdmi og autoopsæt med mikrofon, meget interessant kr. 3.499,- ellers har NB-radio 55´eren til 2.689,- inkl. forsendelse.

Tilbud er så meget sagt. jeg kontaktede Rosendal Radio & Tv på frederiksberg. Han solgte til 4495 kr, og kendte ikke noget til noget tilbud. Det er desværre det samme mønster på hos de andre butikker på hjemmesiden. I øvrigt så ville Rosendal Radio & Tv ikke lade mig lytte til forstærkeren...
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Rulle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

www.crtv.dk har XR58 til 3489

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

Biamp der tilslutter du fra højtalerens biwire-terminal til to forskellige terminaler på forstærkeren (Front A/B) og bruger således en forstærker til bunden og en til toppen...

Dualamp tilslutter du højtaleren med kun et kabel (du samler altså de to terminaler med en jumper) og slutter det til et sted på forstærkeren (front A)

Jeg ved ikke hvad forskellen er i sådan en konfiguration, men det smarte er, at hvis du biamper kan du stadig få den til at dualampe på den ene udgang så du har 3 forstærkere på hver højtaler... - i stereo..

Aha ja okay, men nu hvor jeg har 5.0-system, så vil det jo betyde at jeg skal skifte om på terminalerne bag receiveren, hver gang jeg skal høre stereo (hvis jeg vil gøre brug af 3 forstærkere)...eller hvad?

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Flaz læste du ikke mit svar?  Der er indgange nok til at det hele kan være sluttet til ! Der er ekstra terminaler til bi-wire til fronterne....
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Hans J skrev:
shotty skrev:
Hejsa
Den her Pana lyder virkeligt spændende....
Nogen der ved hvor man kan høre den i kbh's området..?
Har søgt en del på nettet, men åbenbart hænger Panasonic forhandlere ikke på træerne!

vh
shotty

Ja, der er da et par stykker som er ovenud tilfredse med den bette, husk dog at dens styrke er lyd, dens videofeatures er noget nær ikkeeksisterende, men har du ikke brug for videokilde styring/behandling og kun lyd, så lader det til du kan gøre et godt køb, har ikke selv hørt den, men til ca. 2500,- så kan det jo ikke gå helt galt.

Hov så lige der køres tilbud på 58 modellen, den har hdmi og autoopsæt med mikrofon, meget interessant kr. 3.499,- ellers har NB-radio 55´eren til 2.689,- inkl. forsendelse.

Tilbud er så meget sagt. jeg kontaktede Rosendal Radio & Tv på frederiksberg. Han solgte til 4495 kr, og kendte ikke noget til noget tilbud. Det er desværre det samme mønster på hos de andre butikker på hjemmesiden. I øvrigt så ville Rosendal Radio & Tv ikke lade mig lytte til forstærkeren...

Så er det måske en af årsagerne til de ikke er så kendte herhjemme .
Ring til Panasonic og fortæl om dine oplevelser, så kan de reagere på det, de kan sikkert også fortælle hvor de behandler dig ordentligt.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Hvad er den billigste pris på sa-wr55 indtil videre?

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

shotty skrev:
Tak for tippet vedr. panasonic forhandlere.... En ting studser jeg dog over: Overalt bliver der snakket
varmest om Amp'en lyd, når den fodres med et digitalt signal. Betyder dette ikke, at selve transportens (cd-playeren, dvd'ens) DAC bliver sat ud af
spillet? Kan forstærkerens, sandsynligvis, ret billige indbyggede DAC virkelig hamle op med bare en middelmådig CD afspiller..? vh shotty

Det er jo hele humlen, der er ingen DAC i signalvejen, når digitalt input anvendes.

Hej Kjeldsen
hmmm....jeg er ikke verdens mest vidende omkring digital lyd, men har jeg misforstået noget hvis jeg tror, at det digitale (0 og 1 taller) et eller
andet sted skal omdannes til analog lyd (vibrationer/toner) - altså fra digital til analog? Kan dette ske uden en DA-converter (DAC) ?

vh
shotty
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

shotty skrev:
Kjeldsen skrev:

shotty skrev:
Tak for tippet vedr. panasonic forhandlere.... En ting studser jeg dog over: Overalt bliver der snakket
varmest om Amp'en lyd, når den fodres med et digitalt signal. Betyder dette ikke, at selve transportens (cd-playeren, dvd'ens) DAC bliver sat ud af
spillet? Kan forstærkerens, sandsynligvis, ret billige indbyggede DAC virkelig hamle op med bare en middelmådig CD afspiller..? vh shotty

Hej Kjeldsen
hmmm....jeg er ikke verdens mest vidende omkring digital lyd, men har jeg misforstået noget hvis jeg tror, at det digitale (0 og 1 taller) et eller
andet sted skal omdannes til analog lyd (vibrationer/toner) - altså fra digital til analog? Kan dette ske uden en DA-converter (DAC) ?

vh
shotty

Både ja og nej.

Digital til Klasse AB (dagens mest normale standard): Digtitalt signal skal konverteres til analogt signal (sinuskurver). Dette kan ske i CD afspilleren eller i en separat DA konverter. Konverter og især det analoge udgangstrin er altafgørende for lydkvaliteten. Højttaleren forstår umiddelbart det forstærkerede signal fra klasse AB effektforstærkeren.

Digital til Klasse D: Et digitalt signal skal omformes til Puls bredder (PWM) for at det indkomne signal kan forstærkes. Dette sker oftest ved at det digitale signal konverteres til analog som ovenstående, og herefter konverteres analaogt til puls bredder. En anden løsning er at det digitale signal konverteres til puls bredder digitalt. PWM trinnet arbejder videre med de pulsbredderne, men kan ikke skelne om de er skabt digitalt eller analogt. Selve forstærkningen i PWM trinnet er dog analogt uanset hvordan de oprindelig puls bredder er skabt.

En højttaler kan dog ikke læse et puls bredde signal, og en PWM signaler skal derfor konverteres tilbage til sinuskurver. Dette sker meget simpelt og helt analogt med et passivt filter (en spole og en kondensator - egentligt er en spole nok).

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Ring til Panasonic og fortæl om dine oplevelser, så kan de reagere på det, de kan sikkert også fortælle hvor de behandler dig ordentligt.

[/QUOTE]

Hans J: Har forsøgt men opgav efter 3 kvarter i kundekø. Efter den oplevelse bestilte jeg en xr59 i tyskland. Der er 2 års garanti og servicen kan da umuligt være ringere end i dk, hvis skramlet ikke holder. Xr59 har i øvrigt 2 Hdmi porte og 1080p opskalering. lige hvad jeg forhåbentligt sbart får udstyr der kan udnytte.

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Flaz...

Slet ikke, den har særskilte terminaler til biwire... - derudover vil det aldrig været et problem før du har 7.1...

Eneste du skal være opmærksom på er at du kan ikke bruge dual-amp til en dyt i 5.1 hvis du Bi-amper, så det er ikke nogen grund til at gå op på en af de dyrere modeller.

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

Rulle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:

Hans J: Har forsøgt men opgav efter 3 kvarter i kundekø. Efter den oplevelse bestilte jeg en xr59 i tyskland. Der er 2 års garanti og servicen kan da umuligt være ringere end i dk, hvis skramlet ikke holder. Xr59 har i øvrigt 2 Hdmi porte og 1080p opskalering. lige hvad jeg forhåbentligt sbart får udstyr der kan udnytte.
[/QUOTE]

Mener du ikke XR58?

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Nej Rulle.
xr58 opskalerer ikke til 1080p. Det gør xr59, men den kan ikke købes i dk.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Nej Rulle.
xr58 opskalerer ikke til 1080p. Det gør xr59, men den kan ikke købes i dk.

Hvor har du læst det henne ? Jeg kan ikke finde noget på Panasonice.de andet end den kan sende 1080P signal via HDMI.

Den er nu også noget dyre end den som var udgangspunktet i tråden, den kommer jo næsten op i  samme pris som en rigtig surround Reciever .

Rulle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Nu stiller jeg måske et dumt spørgsmål, men hvis man har en DVD afspiller der opskalerer til 1080p kan det vel i realiteten være ligemeget?

Hvad hvis man har en alm. billig dvd til 300kr fra aldi, og smider den til et TV som fx. TH50PX70 via HDMI der kan klare 1080p, hva sker der så?

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Ups Hans J
jeg er vist en nybegynder indenfor det her show. Jeg gik udfra at den var i stand til at opskalere til 1080p, men det virker til at den "bare er istand til at modtage og videresende et 1080p signal. Er det forstået korrekt? Så skal jeg vel alligevel skaffe mig en dvdafspiller der kan opskalere til 1080p? Pokkers det skulle jeg have vidst i går da jeg bestilte.
Typisk eksempel på at det man er ved at købe eller det man lige har købt altid er det bedste af det bedste... tsk tsk.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Altså en DVD-afspiller der kan opskalére til 1080P koster ikke alverden, jeg har selv købt en i Lidl, og den gør det faktisk mægtig godt, selvom en DVD-afspiller til 5-6.000,- måske kan gøre det bedre.

Det som jeg sætter pris på ved min Onkyo, er den kan opkonvertere fra almindelig video, s-video og komponent til HDMI og så er der indbygget de-interlacer også.

Men du kan jo bare investere i en Toshiba HD-DVD den skulle være ganske god til DVD også og koster ca. 3.000,-

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Alts� en DVD-afspiller der kan opskal�re til 1080P koster ikke alverden, jeg har selv k�bt en i Lidl, og den g�r det faktisk m�gtig godt, selvom en DVD-afspiller til 5-6.000,- m�ske kan g�re det bedre.

Det som jeg s�tter pris p� ved min Onkyo, er den kan opkonvertere fra almindelig video, s-video og komponent til HDMI og s� er der indbygget de-interlacer ogs�.

Men du kan jo bare investere i en Toshiba HD-DVD den skulle v�re ganske god til DVD ogs� og koster ca. 3.000,-

Forstår dit valg af onkyo. den nye 805 model var mit 2. valg. det var økonomien der afgjorde det. Nåe ja, og så lige det at onkyo fraråder at der biampes på andet end 8 ohms ht. mine er på 6 ohm og spiller meget bedre når de biampes..

og så skal jeg nok snart have købt den der nye dvdafspiller.

<< Forrige Side af 32 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes