Emne: HiFi-magi under LoFi brand ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
FrederikSchack Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilos88 skrev:
| Det lyder godt nok godt, men min erfaring er at den wr-55 slet ikke styre bassen på min jamo x870 ligesom min marantz gør |
|
|
Der er noget galt i dit setup hvis du har den oplevelse. Er du kommet til at sætte den på bi-amping uden at bruge bi-wiring kabel? Eller er det overhovedet XR-55 du har hørt på? Hvad er wr-55?
Prøv at se kanon scenerne i Master and Commander hos mig og så fortæl mig at den ikke har styr over bassen. Hvis du siger det overbevisende nok, kan du sagtens få mine venner til at ligge flade af grin.  __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
"There is beauty in everything, but not everyone sees it" Confucius
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
wr-55 (stavefejl)
Jeg har bare ikke den erfaring med mine jamo x870, og jeg synes også at i overdrivere. Den er altså ikke fantastisk, det er den nok til prisen men der findes mange meget bedre mugligheder ude omkring. Så lad være med at give den "Gude status" Den er god til prisen og tilykke med handlen, jeg var også tilfreds med den indtil jeg fik noget bedre. Men så god er den altså ikke. __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må vel selv have lov til at vælge hvilke guder man tilbeder.
Jeg er konverteret fra NAD til Panasonic af den simple grund at jeg synes at det lyder bedre, fylder mindre, bruger mindre strøm. Hvilket er fantastisk til prisen, ja, og det er vel det det handler om? __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |
Dr. W Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
FrederikSchack skrev:
Emilos88 skrev:
| Det lyder godt nok godt, men min erfaring er at den wr-55 slet ikke styre bassen på min jamo x870 ligesom min marantz gør |
|
|
Der er noget galt i dit setup hvis du har den oplevelse. Er du kommet til at sætte den på bi-amping uden at bruge bi-wiring kabel? Eller er det overhovedet XR-55 du har hørt på? Hvad er wr-55?
|
|
|
Jeg vil også mene at der enten er noget galt (forkert polaritet, manglende dual/bi-amp, front sat til small, analog indgang istedet for digital eller lignende. ) Eller også opfatter vi bare det at forstærkeren har fat i højttalerne forskelligt!? Er det bulder eller kontant bas du oplever? Hvad er det for en Marantz? Det kan selvf- også være at dine højttalere bare ikke lige er et godt match til SA-XR55, men det skulle undre mig da de vist er ret letdrevne.
__________________ Min TV-stue er bestykket med:
- Mitsubishi HC6800, Deluxx 106" lærred, Denon AVR-4306, PS3 med PlayTV, Apple Airport Express Heco Celan 700, Heco Celan Center 3, Dali R1000 x4, Heco Celan Sub30A
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis manden nu siger at XR-55'eren ikke havde styr på bassen som hans Marantz har, er det vel hans mening, som han har lov til at have. Fair nok, at ejere af XR-55'eren er så glade for den, men der findes jo bedre SR receivere derude. Måske ikke til den samme pris, men nogle som koster det dobbelte, og så har de receivere også en del flere funktioner end XR-55. Jeg har læst dens manual, og maskinen er meget spartansk opbygget: den har få digitale indgange, ingen mulighed for konvertering af video-signaler, ingen pre-out udgange, fj.betj. kan ikke programmeres, ingen OSD, osv... Dvs. den er fin til lyd, men alt det andet, som dagens SR også skal kunne, kan den ikke. Men det kan man heller ikke forvente til den pris. Men hey, hvis jeg kunne nøjes med det den nu kan, ville jeg måske også købe den...
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
|
Det glæder mig at se de positive tilkendegivelser og især hvordan kritikken, baseret på den sunde skepsis, holdes på et sobert niveau.
Nu kunne det være rigtig sjovt at få kørt en SA-XR55 (evt. en SA-XR70) i stilling til at udfordre den lille NAD 3020 hjemme hos Kurt Von Kubik for at se, hvor meget de vil falde igennem. Det er længe siden der har været udfordrere og hvis dette lille PMW-bæst har noget at byde på så vil det jo vise sig hvor meget "preisknüller" den er.
Heldigvis er den jo nem at flytte rundt på.
|
|
|
Det "har" været gjort. Jeg har haft utallige ICE forstærkere med omme hos Kubikken. Som Otto skriver, så lyder de alle ret ens. Min Tact er også fuldt digital hele vejen, så jeg tvivler på den lyder meget anderledes end den.
Jeg kan personligt godt lide ice lyden, så jeg synes godt om dem alle sammen. Kubikken kalder dem for soft-ice, he, men læs evt. selv 3020 tråden for mere
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Hvis manden nu siger at XR-55'eren ikke havde styr på bassen som hans Marantz har, er det vel hans mening, som han har lov til at have.
Fair nok, at ejere af XR-55'eren er så glade for den, men der findes jo bedre SR receivere derude. Måske ikke til den samme pris, men nogle som koster det dobbelte, og så har de receivere også en del flere funktioner end XR-55.
Jeg har læst dens manual, og maskinen er meget spartansk opbygget: den har få digitale indgange, ingen mulighed for konvertering af video-signaler, ingen pre-out udgange, fj.betj. kan ikke programmeres, ingen OSD, osv... Dvs. den er fin til lyd, men alt det andet, som dagens SR også skal kunne, kan den ikke. Men det kan man heller ikke forvente til den pris.
Men hey, hvis jeg kunne nøjes med det den nu kan, ville jeg måske også købe den...
|
|
|
Det er det jeg mener, tak for dit indlæg __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Fair nok, at ejere af XR-55'eren er så glade for den, men der findes jo bedre SR receivere derude. Måske ikke til den samme pris, men nogle som koster det dobbelte, og så har de receivere også en del flere funktioner end XR-55.
|
|
|
Man kan ikke diskutere at man kan få forstærkere med langt flere funktioner end XR-55, det kan man så afgjort, næsten alle surround receivere på HiFi-priser kan slå den i den henseende.
Man kan også få forstærkere til 50.000 og 100.000 kr., som kan færre funktioner end XR-55.
Funktionaliteten er sådan set helt ved siden af den pointe jeg prøver at ramme med mit indlæg. Pointen er at lyden er fænomenalt god i mine ører, i forhold til NAD S-300, som i sig selv er en meget god forstærker. Jeg ved så ikke om det er fordi at XR-55 er et exceptionelt godt match til mine Snell C IV eller hvad det skyldes, der er andre der har ligenende oplevelser på f.eks. B&W (som nok klangmæssigt ligner Snell lidt).
Det er da muligt at der findes en analog forstærker inden for 10.000 kr. rækkevidde, som også i mine ører lyder lige så godt som XR-55, jeg har ikke hørt en sådanne endnu.
En af de ting jeg hurtigt bemærkede ved denne forstærker er at spændet mellem gode og dårlige indspilninger bliver væsentligt større med XR-55, end noget jeg nogensinde tidligere har oplevet. Noget samplet musik afslører sin manglende helstøbthed, de enkelte samples er så lette at decifrere ud af helheden at man nærmest kan pege på deres placering. Stereo og surround perspektiverne er simpelthen så klare.
Jeg er ikke på nogen HiFi messe med 100.000 kr udstyr og alt for dyre højttalere, jeg sidder hjemme og lytter til en Panasonic, selvom jeg af og til kan blive i tvivl. Man kan få suveræn åben og naturlig lydformidling af akkustisk musik med XR55, men til gengæld er den næsten for afslørende for en del samplet musik.
Folk må selv bestemme hvad de køber, de må selv bestemme om de vil give XR-55 en chance, de må selv bestemme hvad funktionalitet de ønsker i en forstærker. Jeg vil bare gerne videreformidle min ekstremt positive oplevelse med denne forstærker, ligesom nogle gerne vil videreformidle deres ekstremt positive oplevelser med Krell, Classé og Marantz.
__________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
FrederikSchack skrev:
Da_Saint skrev:
|
|
|
Man kan ikke diskutere at man kan få forstærkere med langt flere funktioner end XR-55, det kan man så afgjort, næsten alle surround receivere på HiFi-priser kan slå den i den henseende.
Man kan også få forstærkere til 50.000 og 100.000 kr., som kan færre funktioner end XR-55.
Funktionaliteten er sådan set helt ved siden af den pointe jeg prøver at ramme med mit indlæg. Pointen er at lyden er fænomenalt god i mine ører, i forhold til NAD S-300, som i sig selv er en meget god forstærker. Jeg ved så ikke om det er fordi at XR-55 er et exceptionelt godt match til mine Snell C IV eller hvad det skyldes, der er andre der har ligenende oplevelser på f.eks. B&W (som nok klangmæssigt ligner Snell lidt).
Det er da muligt at der findes en analog forstærker inden for 10.000 kr. rækkevidde, som også i mine ører lyder lige så godt som XR-55, jeg har ikke hørt en sådanne endnu.
En af de ting jeg hurtigt bemærkede ved denne forstærker er at spændet mellem gode og dårlige indspilninger bliver væsentligt større med XR-55, end noget jeg nogensinde tidligere har oplevet. Noget samplet musik afslører sin manglende helstøbthed, de enkelte samples er så lette at decifrere ud af helheden at man nærmest kan pege på deres placering. Stereo og surround perspektiverne er simpelthen så klare.
Jeg er ikke på nogen HiFi messe med 100.000 kr udstyr og alt for dyre højttalere, jeg sidder hjemme og lytter til en Panasonic, selvom jeg af og til kan blive i tvivl. Man kan få suveræn åben og naturlig lydformidling af akkustisk musik med XR55, men til gengæld er den næsten for afslørende for en del samplet musik.
Folk må selv bestemme hvad de køber, de må selv bestemme om de vil give XR-55 en chance, de må selv bestemme hvad funktionalitet de ønsker i en forstærker. Jeg vil bare gerne videreformidle min ekstremt positive oplevelse med denne forstærker, ligesom nogle gerne vil videreformidle deres ekstremt positive oplevelser med Krell, Classé og Marantz.
|
|
|
Jeg synes det er fedt, du fortæller om hvor positiv en oplevelse, du har haft med din Panasonic  . Men indrømmet jeg bliver dælme skeptisk når en så billig sag, skulle spille så godt, det er jo nærmest idioti af Panasonic, at sælge den så billigt så  . Men jeg tror da på hvad du skriver, og kan da i bund og grund, kun blive begejstret over dit fund. Det er svært at acceptere, man kan finde sådan et pragteksemplar til så billig en pris, især hvis man har kastet 10.000 vis af kroner efter sit eget udstyr  . Ligesom jeg er meget tilfreds og "skamroser" min nye SR når jeg kan komme til det, gør du det også med din, og det er ikke velset når de nu ikke koster mere end de gør  . Du gør også fint opmærksom på det skal være digitalt hele vejen igennem, og kan man leve med den begrænsning så er det jo fint. Ved godt jeg har lavet et mere tilbageholdende indlæg tidligere, men har da også fundet ud af en del om Panasonic´s SR, som tyder på nogle ret smarte features. Så fortsæt bare med at poste dine oplevelser    . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak 
Hvad er det for en Onkyo du har? __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
FrederikSchack skrev:
Ok tak 
Hvad er det for en Onkyo du har? |
|
|
Det er en Onkyo 674E, jeg kan godt se, når jeg læseer mit tidligere indlæg igennem, at det lyder som om jeg har købt en meget dyr SR, det har jeg IKKE! Inden jeg begynder at putte mange penge i mit udstyr, skal jeg godt nok have flere penge end jeg har nu  . For mig er det også nemmere at eksperimentere med de "små" enheder end med "State of the art" enheder, har ganske enkelt ikke penge, evne og motivation til at bevæge mig i det luft lag, men er der en som vil forære mig en Oknyo TX-NR5000E siger jeg gerne ja tak .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
For mig er det også nemmere at eksperimentere med de "små" enheder end med "State of the art" enheder, har ganske enkelt ikke penge, evne og motivation til at bevæge mig i det luft lag, men er der en som vil forære mig en Oknyo TX-NR5000E siger jeg gerne ja tak .
|
|
|
Klart! Og der er også en større fornøjelse IMO at finde en guldklump til 3-4-5000 kr. end til 50.000 kr. Det varmer nærmest om hjertet at vide at man har gjort et kup til prisen. Sådanne kup findes jo ikke i 100.000 kr. klassen...  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Klart! Og der er også en større fornøjelse IMO at finde en guldklump til 3-4-5000 kr. end til 50.000 kr. Det varmer nærmest om hjertet at vide at man har gjort et kup til prisen. Sådanne kup findes jo ikke i 100.000 kr. klassen...
|
|
|
hvem ved? jeg har personligt ikke hørt ret mange anlæg i 100.000 kr. klassen, så jeg skal da ikke kunne sige om der findes noget tilsvarende __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ham jeg købte mine højttalere af, spillede Snell'erne på en Dali Gravity, som vidst lå omkring de 250.000 kr. Den lød da fint nok, ikke at jeg gad at have det store skrummel stående, om jeg så fik den til 2700 kr. Jo, måske man kunne sælge den videre med salgsargumentet at den jo er en af de tungeste i sin klasse , hvilket nok ville imponere en HiFi enthusiast eller to.
Har en fridag, så sidder og hører Händel's Agrippina og spekulerer på om Dali Gravity kunne levere så ren, direkte og kræsen lyd. __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
FrederikSchack skrev:
|
Ham jeg købte mine højttalere af havde en Dali Gravity der vidst lå omkring de 250.000 kr. Den lød da fint nok, ikke at jeg gad at eje det skrummel om jeg så fik den til 2.700 kr.
|
|
|
100.000 kr. er vist mere korrekt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kjeldsen,
Ok, han fik vidst serienummer 15 eller der omkring, så det var helt i starten. En ven der kendte ham sagde at han havde fået den billigt til 180.000 kr. fordi han arbejdede i HiFi-klubben, men at den på det tidspunkt kostede 250.000 kr. __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |
Van Helsing Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)
Bruger siden: 24 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
FrederikSchack skrev:
|
Hej Kjeldsen,
Ok, han fik vidst serienummer 15 eller der omkring, så det var helt i starten. En ven der kendte ham sagde at han havde fået den billigt til 180.000 kr. fordi han arbejdede i HiFi-klubben, men at den på det tidspunkt kostede 250.000 kr.
|
|
|
Der er kun lavet 20 sæt (Dali Gravity+Dali Detal), altså 20 stk. Dali Gravity, og den officielle pris ved lanceringen var 250.000 DKK for et sæt (Gravity+Detal), men det har aldrig været den reelle pris, denne var og er stadig omkring 50.000 DKK sættet.
MvH. VH __________________ Avid Acutus, kun for drenge i bodystocking
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men stadigvæk, hvis man har tiden og de små penge den her receiver koster så prøv det da :) Jeg er positivt overrasket og en hifi interesseret kiggede forbi ved mig den anden dag, han var også meget imponeret. Instrumenterne er bare så præcist adskilt, eneste ulempe er at jeg har skrottet en masse cd'er.. Det kan være lidt for afslørende.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, interessant. Hvad vejede Gravity egentligt? __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
FrederikSchack skrev:
|
Ok, interessant. Hvad vejede Gravity egentligt?
|
|
|
100 kg
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|