Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 07:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Opgradere enheder? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 11 November 2013 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

hej.. har tænkt lidt på om det ville være en mulighed at opgrade et sæt avance 220i ... tænker på enheder ?
jeg er sikker på her er nogle der har prøvet lign.    
håber i har nogle gode ideer til muligt projekt.
Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74

kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 November 2013 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Det er lidt sjovt, som det er kommet på mode at ALT skal "opgraderes".
Men husk på, at en vellykke højtaler er resultatet af måneders arbejde med at tilpasse enheder, kabinet og delefilter.
Skifter du en enhed ud, ryger alt dette arbejde med tilpasning, og der skal forventes lige så lang tids arbejde med tilpasning mellem de nye enheder,
kabinet og delefilter. Skifter man bare enheder, vil de 3 dele ikke være tilpasset hinanden, og det ender som en dyr "nedgradering" af lyden, omend
nogen vil nikke anerkende de af de dyrere enheder.
Så før du starter, skal du nok overveje hvad det er du savner eller gerne vil forbedre. Det er lidt en udbredt misforståelse, at man ved at benytte
bedre stumper, automatisk kan forvente en allround forbedring .

Når du ved hvad du gerne vil forbedre, vil andre lettere kunne hjælpe med forslag. Ellers er det lidt et skud i tågen.

Men som udgangspunkt kan jeg fortælle dig, at din højtaler er udstyret med en ganske fin Scan-Speak absences, der i løs vægt koster ca. det samme
som hele højtaleren. Den giver det næppe nogen mening at "opgradere". Diskanten mener jeg er en relativ billig Vifa enhed, som dig gør det ganske
OK. Men skulle man skifte en enhed, er. Det helt sikkert den mest oplagte. Du burde overveje en Scan-Speak, evt 2905/9500 som gør det ret godt
med den benyttede basenhed. Men vær forberedt på at skulle eksperimenter en del med filteret, før du får valuta for kronerne. Du skal som sagt reelt
selv "udvikle" den nye højtaler.
Men fortæl lidt mere om hvad du søger, så er ser helt sikkert hjælp på vej. Vær dig forberedt på, at den bedste og billigste opgradering meget let kan
være en udskiftning til nye højtalere ;-)
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 November 2013 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Er helt enig med kristianemail
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 11 November 2013 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

tak for svar.
det med diskanten er også det jeg selv har tænkt og ved at basenheden ikke er af den dårlig skuffe..
jeg kunne finde meget lidt omkring andre der har været igang med samme projekt. med det jeg kunne læse var at diskanten ikke "behøvede" man skulle pille ved filteret .?   og det var netop denne scan-speak.. jeg kan ikke helt finde noget på den der sidder i nu.. hmm.?
Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes