Forfatter |
|
Max Brauer Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 03 Juni 2012 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle Jeg sidder med en Harman/Kardon avr 2000 forstærker som står og styrer lyden til mine dejlig og elegante System Audio højttalere da jeg flytter i lejlighede med damen har jeg efter lang "samtale" fået overbevist hende om at højttalerene og forstærkeren skulle med (selvfølgelig) Men én af de ting jeg måtte gå med på var at det store monstrum af en forstærker Avr 2000'eren skulle gemmes væk eller der skulle findes en anden der passede bedre til højttalerne som hun også kan holde ud at se på Avr 2000 http://www.cameleon-music.com/HarmanKardonAVR2000.jpg SA som den nye gerne skulle passe til http://i115.photobucket.com/albums/n313/turbo_ultima/PC02001 9.jpg Det jeg kigger efter er noget lignende en Luxman L-58A da jeg har en svaghed for forstærkere med træ... det jeg leder efter rent prismessigt er faktisk svarende til en byttehandel + lidt hvis det er med min AVR 2000 (dette er ikke et salgsoplæg) bare så i ikke kommer med eksempler til 20k ;) http://audioklassiks.de/wordpress/?cat=13&paged=2 hvis der er nogle derude der har en god anbefaling så sig endelig til Mvh Max
__________________ Nyt fra vestfronten
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 03 Juni 2012 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om jeg er ved at brække mig over denne slags indlæg, og egentligt ikke burde sidde på hænderne, kunne det da være sjovt at høre hvilke nitter hun måtte trække i det spil :)
Men - en L58A i træsvøb er da nysselig, og det flotte træsvøb kan jo males hvidt så det matcher fruen's smag
ak ak ..............
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Max Brauer Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2012 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
HAHA ja jeg havde heller aldrig troet at jeg skulle nå så dybt... men ak ja... hun er faktisk ret vild med højttalerne men alternativet er at jeg skal finde et sted at gemme mit lille bæst væk i et lukket skab hvilket jeg ikke har lyst til, da jeg så skal til at rejse mig, i stedet for fjernbetjeningen ;) hun er faktisk selv helt oppe på god lyd og har det helt fint med at jeg bruger (til tider) flere penge på det end jeg bruger på hende... men når det kommer til forstærker så skal det ikke være en stor sort kasse, og kan faktisk godt følge hende (undskyld til jer alle) og med hensyn til nitter, så har jeg fået lov til at indrette TV-stuen, så sørger hun for køkkenet ;)
__________________ Nyt fra vestfronten
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 03 Juni 2012 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg så engang til et mc træf en kvinde gå rundt i en t-shirt, på fronten stod der " i have the pussy, so i make the roules"
den gik ikke her....så fandt jeg en anden missekat!!!!
vh velkommen
ps. stakkels dig, hvad mon det næste bliver......
|
Til top |
|
|
Max Brauer Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2012 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
Sendt: 03 Juni 2012 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 03 Juni 2012 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Abrahamsen v2.0. Den er sgu da flot!
Og så grim er en AVR2000 da heller ikk? Hvad med en nyere Harman Kardon? en 980'er er da heller ikke grim?
Ellers synes jeg bestemt også at Marantz stereoforstærkere er flotte, og spiller fremrivende:
Marantz
Skal det være mindre dimensioner er den nye Rega Brio-R måske et bud? Top-karakter alle vejne.
|
Til top |
|
|
Max Brauer Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2012 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha jeg må sige at jeg fik trykket på en knap der ikke skulle trykkes på der :D no hard feelings, jeg har haft det på præcis
samme måde... men jeg er selv mere til det stilrene, og er sgu forelsket i den Luxman der, ved godt jeg ikke får noget for min
avr, og SU'en er sgu for stram til 4k lige nu med indskud osv...
en ting er at man som ung skal have det største hvad pengene rækker til, noget andet er at få en alder hvor man både kan
sætte kvalitet og udseende i højsædet og det skal lige pointeres at jeg faktisk har fået lov til at have den stående, men at jeg
også selv er interesseret i at få en der passer lidt bedre ind...
men tak for alle de konstruktive inputs :) har nu brugt de sidste 3 timer på dba osv, men det eneste flottere stykke jeg kan fide
er den Luxman :( __________________ Nyt fra vestfronten
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2012 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så du er mest til vintage look? Gerne træ-svøb?
Et par pointers til hvad du kan li at se på ville hjælpe gevaldigt :) Og et budget ville også være rart.
Selv holder jeg dog fast i en Marantz, da de både er flotte (efter min mening) og har god value for money.
|
Til top |
|
|
Max Brauer Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2012 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er lidt til vintage :D men fik sgu lige øje på en Marantz PM-5003 til mit budget (1-2k) som faktisk er utrolig flot af et rumskib at være :) e/ plus nu er det ikke fordi den avr er det bedste valg til et stereo setup ;) __________________ Nyt fra vestfronten
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2012 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Max Brauer Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2012 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Holfi har jeg også haft kig på, men igen i en prisklasse der ikke stemmer overens med bankmanden :/ __________________ Nyt fra vestfronten
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2012 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så dit budget kan ikke engang række til 2000kr? Lyder som om du er på SU ligesom jeg selv
I såfald synes jeg du burde overtale fruen til at din Harman Kardon er en ganske fin og flot forstærker der kommer til at stå
hvor den står indtil budgettet har større overskud.
|
Til top |
|
|
jukuluff Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 03 Juni 2012 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et godt alternativ for fattigr**** (positivt ment  ) er at bruge et par weekends på loppemarkeder. Ofte er der vintage forstærkere til meget små penge - uden at de fejler det mindste.
Kig evt. efter en af de gamle Nikko-modeller. De er også i træsvøb, og er designmæssigt en efterligning af 70'ernes pioneer. Købte en reciever til junior for kr. 100 for et par år siden. Den spiller fremragende, og er i pænere stand end min egen identiske, som jeg har haft fra ny (købt i 1977).
Jeg er også faldet over både Marantz, Pioneer og Luxmann ind i mellem. Oftest med en udbudspris på 2-300 kr. som kan handles ned.
Blot et forslag. Men pas på med at tage kæresten med. Der sælges rigtig meget nips sådanne steder
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
De Kvinder, man kan ikke undvære dem, men de har tit ikke et begrabet om hvad god lyd er.
Man har lavet en undersøgelse om hvor mange højtaler der virklige blive tag i bruge i et 5.1 sæt med små højtaler, og
her et det tid kun front højtaler der må tage i bruge, da både center, bag/side højtaler og sub. bas ikke blive pakke ud.
Det er altid sjove at høre et par der er ude og købe nyt lyd anlæg, og høre kvindes mystiker forklaringe hvorfor den og
den højtaler ikke kan bruges i hjemmet.
Har hørt historie på at selv dyre high-end højttaler har end deres dage som blomster standere, eller at der er sat stor
møbler foran dem.
Men måske skulle hifi4all.dk også begynde at drive en kontakt del, så seriøse lyd og billede intresse, mænd og Kvinder
kan finde samme, både som par og om deres fældes intresse.
|
Til top |
|
|
Max Brauer Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja jeg har faktisk fundet de fleste af mine tidligere (eller faktisk alle) på loppemarkeder, jeg har da også erfaret at der
oftest er små fejl (volumeknas osv.) men ikke en helt tosset ide :D kunne være jeg skulle arrangere en Mandetur til
haslev ^^
@ StarTrek hehe ja, har dog været så taktisk at sige til damen at sådan nogle skal have "LUFT" ellers så brænder de sammen
og så skal jeg ud og bruge mange penge igen ;) så den er i skabet... __________________ Nyt fra vestfronten
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår godt din situation. Det er ikke altid lige let, når modparten ikke har samme smag mht. hvad der pænt og ikke pænt.
Jeg må selv indrømme, at jeg også gerne vil have, det ser pænt ud.
En løsning kunne være at finde et pænt møbel. Så må kæresten leve med, at lågen står åben, når der spilles musik - eller er
det også fy?
Et andet alternativ er at finde et pænt møbel med stoflåger (dem kommer der flere og flere af). Så kan du stadig betjene
anlægget med lågerne lukket.
Jeg har selv lige investeret i et møbel fra Unnu med stoflåger, som jeg synes er ganske pænt.
Hvis det i stedet skal være en ny forstærker - hvad har du så af budget - sådan cirkus?
Hvis du er til træ og retro, så prøv at kigge på mærket leben:
http://lebenhifi.com/products.html
Det er godt nok rørforstærkere, og jeg ved ikke lige, hvordan en sådan svend spiller med dine højttalere.
Mvh.
Henrik
|
Til top |
|
|
morten8620 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|