Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 04:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Troværdig hjemmeside?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LordHellFire
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Jaja.... så skete det jo..

Karvia (og jeg antager også QUETECH, som har samme CVR-nummer) er gået konkurs.

Nu ser jeg vist aldrig mine penge igen. :(

Har fået af vide at jeg skal kontakte kurator for boet, når det engang annonceres på deres hjemmeside hvem Kurator bliver. Det bliver nok bare ikke mig der får penge tilbage, da der sikkert er en del firmaer, som skal have deres penge tilbage og de får sikkert forrang i køen. Jeg er jo bare en privatperson som ikke har mulighed for at afskrive mit tab, ligesom alle de firmaer har.

Det er sgu sidste gang jeg nogensinde er så blødsøden igen og giver en forhandler en (eller flere) ekstra chancer. :(

Og bemærk at hjemmesiden FORTSAT ser ud til at tillade køb.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

n/m

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

LordHellFire skrev:

Jaja.... så skete det jo..

Karvia (og jeg antager også QUETECH, som har samme CVR-nummer) er gået konkurs.

Nu ser jeg vist aldrig mine penge igen. :(

Har fået af vide at jeg skal kontakte kurator for boet, når det engang annonceres på deres hjemmeside hvem Kurator bliver. Det bliver nok bare ikke mig der får penge tilbage, da der sikkert er en del firmaer, som skal have deres penge tilbage og de får sikkert forrang i køen. Jeg er jo bare en privatperson som ikke har mulighed for at afskrive mit tab, ligesom alle de firmaer har.

Det er sgu sidste gang jeg nogensinde er så blødsøden igen og giver en forhandler en (eller flere) ekstra chancer. :(

Og bemærk at hjemmesiden FORTSAT ser ud til at tillade køb.

Surt. Du skal bare have fat i ham der står bag. Penge skal hentes personligt.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Undskyld mig, med det er da en afstumpet holdning der her lægges for dagen.

Et firma kan desværre godt gå konkurs uden at personen bag har handlet i ond tro! Der kan være mange andre årsager hertil, såsom manglende betaling fra kunderne, uforudsete udgifter, svigtende leveringer fra distributører osv. osv.

Så lad den stakkels ejer - som netop nu oplever sit værk styrte sammen - være, og overlad det økonomiske mellemvære til de rette personer at rede ud.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Henter man pengene 'personligt', efter at virksomheden er erklæret konkurs, så stjæler man fra de andre kreditorer.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Hi-Sonny-Fi skrev:

Undskyld mig, med det er da en afstumpet holdning der her lægges for dagen.

Et firma kan desværre godt gå konkurs uden at personen bag har handlet i ond tro! Der kan være mange andre årsager hertil, såsom manglende betaling fra kunderne, uforudsete udgifter, svigtende leveringer fra distributører osv. osv.

Så lad den stakkels ejer - som netop nu oplever sit værk styrte sammen - være, og overlad det økonomiske mellemvære til de rette personer at rede ud.

Læg lige mærke til den smiley. Den så sådan her ud:  og ikke sådan:

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

LordHellFire
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu haft kontaktet Sø- og handelsretten, samt Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Ingen af dem har modtaget nogen konkursbegæring eller ansøgning om nedlukning af firma.

Det er snart 2 uger siden at han meddelte mig via mail at han havde bedt hans advokat om at begære ham konkurs.

Sø- og handelsretten sagde at så længe de ikke havde truffet afgørelse i sagen, så er han ikke konkurs.

Og siden de slet ikke har modtaget nogen begæring, så kan han slet ikke tillade sig at sige at jeg blot skal vente på kurator, når han slet ikke er meldt konkurs endnu, samt at hans hjemmeside fortsat fremstår som om alt er fint.

Nu ryger der en advokat på sagen. Det fis gider jeg ikke mere.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Han er godt nok en plattenslager af rang.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Bajads
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Godt nok en kedelig historie indtil videre denne her.

Og nu kan jeg så se, at selv flatpanles.dk henviser til denne plattenslager som spencer jo så rigtigt kalder ham. http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull& id=1200909069

Men de er nok ikke klar over hvor galt det står til.

l.klinggaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hmm. Nu ser det ud til at de har lukket siden ned. Jeg kan ikke komme ind på den.

Karvia.dk

Håber virkelig at der snart sker noget i denne sag har et tv til rep. ved dem men kan jo ikke komme i kontakt med dem.. :(
Til top Vis l.klinggaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l.klinggaard

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Juli 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

l.klinggaard skrev:
Hmm. Nu ser det ud til at de har lukket siden ned. Jeg kan ikke komme ind på den.

Karvia.dk

Håber virkelig at der snart sker noget i denne sag har et tv til rep. ved dem men kan jo ikke komme i kontakt med dem.. :(

www.karvia.dk er stadigvæk "åben", men deres butik er lukket, låst og næsten helt tom.

l.klinggaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Ja den virkede bare ikke lige på min com da jeg prøvede. 
Til top Vis l.klinggaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l.klinggaard

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Juli 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Karvia skriver på deres hjemmeside:

Derfor kan du roligt kan handle hos Karvia
   Vi arbejder ud fra nøgleord som pålideligehed, kommunikation og serviceorienteret.

»  Du får du altid den bedste rådgivning før, under og efter et køb
»  Du kan se vores tv med alle tilslutninger i vores showroom
           »  Du kan være sikker på, at modtage et produkt i høj kvalitet
»  Vi har altid varer på lager og flere på vej
»  Vi har altid tid til kunden

k2OS
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Derfor kan du uroligt kan handle hos Karvia
   Vi arbejder ud fra nøgleord som upålideligehed, non-kommunikation og servicedesorienteret.

»  Du får du måske den bedste rådgivning før, under og efter et køb
»  Du kan ikke se vores tv med alle tilslutninger i vores showroom
»  Du kan være sikker på, ikke at modtage et produkt
»
  Vi har aldrig varer på lager og ingenting på vej
»  Vi har aldrig tid til kunden

Kunne ikke dy mig...
Til top Vis k2OS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k2OS Besøg k2OS's Websted

LordHellFire
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Har igen idag ringet til Sø- og Handelsretten, samt Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

De har INTET modtaget ang. CVR-nummer 28897073. Karvia/Quetech osv er derfor stadig aktive erhverv. Om det er ulovligt at erklære overfor en kunde at de agter at melde sig konkurs og henviser til kurator, men ikke foretage konkurserklæringen til de rette myndigheder, ved jeg ikke.

Men nu vil jeg finde ud af det og få rusket godt op i ham Daniel. Jeg er igang med at finde en god (men billig) advokat, som kan smide lovens tykke bog langt op hvor solen ikke skinner på Daniel. (Ment metaforisk. Udsteder ingen trusler om vold).

Hvis der er nogen, som gerne vil have deres navn og sag med på bølgen (og som helst også gerne vil dele udgifterne til advokaten), så hører jeg gerne fra jer.

Som I kan læse her på forummet, så er mit udestående med Karvia et 8.995 kr tv, som var betalt, men aldrig leveret. For en måned siden erklærede Daniel Grønbek via mail, overfor mig at hans advokat havde fået grønt lys til at indgive en konkursbegæring, hvilket ikke er sket.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 August 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

LordHellFire skrev:

De har INTET modtaget ang. CVR-nummer 28897073. Karvia/Quetech osv er derfor stadig aktive erhverv. Om det er ulovligt at erklære overfor en kunde at de agter at melde sig konkurs og henviser til kurator, men ikke foretage konkurserklæringen til de rette myndigheder, ved jeg ikke.

Selvfølgeligt er det da ulovligt. Manden er jo en svindler! Meld ham til da til politiet!

LordHellFire skrev:

Men nu vil jeg finde ud af det og få rusket godt op i ham Daniel.

Det havde jeg da gjort forlængst hvis jeg var i dit sted. Jeg er nemlig ikke specielt konfliktsky overfor svindlere som snyder mig for penge 

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 August 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Iflg. Karvia, så er der kun 1 kunde der ikke har modtaget sin forudbetalte vare. Det oplyses samtidigt at firmaet er gået konkurs, men det sker vel ikke på baggrund af kun dette enkelte udstående   

Karvia har desuden lovet at komme med en uddybende forklaring, men nu må vi se...

KD08
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2008
Sendt: 03 August 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Den kommer skam også her.

Der er kommet kraftige beskyldninger fra dette forum om virksomheden er drevet af en plattenslager, sammenligning med Alfaviews konkurs, at der "hives" penge ud af folk, svindleri samt at ledelsens navn er svinet til.

Normal ville man ikke komme med et indlæg som denne, man da det er i så grov modsætning til det faktiske samt dette også er blevet personligt bliver jeg nød til at komme med en reaktion.

Faktum er den at de personer som har et tilgodehavende i virksomheden er blevet informeret skriftligt at undertegnet selv. Beskeden er tydelig! De er udelukkende "fanget" pga. den pludselige juridiske situation, hvor ledelsen anbefales af advokat, til at stoppe alt indkøb da dette kan have en tilbagevirkende effekt personligt på ledelsen. Eftersom selskabet pludselig ikke har likviderne til indkøb er der 1 (LÆS ÉN PERSON) som har et tilgodehavende efter en forudbetaling i butik. Yderligere er der en lille håndfuld som har nogle reklamationer som ikke kan udleveres før en kurator accepterer dette.

Denne person har desuden haft flere muligheder for at ophæve sit køb (og direkte spurgt om dette) grundet en længere leveringstid end forventet.

At der er personer som sammenligner Karvia med alfaview's krak er forståeligt grundet uvidenheden og at virksomheden stemples som utroværdig, men lad os nu lige blive enige om, det som er sket her er en bagatel som slet ikke er værd at blæse op på denne måde! Dog skal jeg understrege at den person som dette drejer sig om er mødt med min personlige undskyldning skriftligt - det er jo ikke med vilje man påfører andre et tab.!

At webshoppen stadig er åben er IKKE lig med der er aktivitet. De kunder som placerer ordre får at vide der ikke kan leveres varer, med mindre det er en lagervare. Shoppen har stået åben i længere tid, da man har været igennem en betalingsstandsning, hvor der har været forsøgt et salg.

Det er vigtigt for mig at pointere at virksomhedens ansigt har altid været positiv for dem som har været kunder hos os. Dette kan ikke diskuteres. Ligeledes at situationen begrænset til at omfatte ÉN person og det sket ud fra lededelsens beslutning om IKKE at modtage forudbetaling med mindre dette var nødvendigt fra kunden selv.

At en virksomhed går konkurs er også en lovlig ting i danmark, som kan ske for den bedste. Omstændighederne hertil behøves ikke at beskrives, men det er tydeligt for dem som kan læse et regnskab det IKKE skyldes nogen form for personlig gevinst! - TVÆRT IMOD!

Chr. R. Tak for dit indlæg. 

Klart største årsag har været en massiv leverandør misligholdelse, da vi modtog (eller rettere skulle modtage) vores egne tv, hvorfor vi efterfølgende forsøgte at genvinde det tabte ved salg af mærkevarer.

Nu kan der skrive alt de I vil, men faktum er nu alle kender sandheden og hverken virksomheden eller dens ansatte ikke kan kaldes for plattenslagere igen uden der ligges klare beviser for dette.

Dem som gerne vil have yderligere forklaring kan rette deres spørgsmål til salg@karvia.dk, som venligt vil blive besvaret.

Venligst
Karvia

Til top Vis KD08's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KD08

k2OS
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 August 2008 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

KD08 skrev:

Dem som gerne vil have yderligere forklaring kan rette deres spørgsmål til salg@karvia.dk, som venligt vil blive besvaret.

Er Karvia begyndt at svare på mails? vildere. Det endnu mindre end lugter stadig langt væk når een mand tilsyneladende er fedtet ind i mindst 3 virksomheder, alle sammen med addresse i et parcelhuskvarter i Hvidovre, med telefonnumre der for 2 af virksomhederne ender på samme telefonsvarer ('du har ringet til karvia... ').

Det er enormt dårlig stil ikke at lukke hjemmesiden med det samme - de der historier med at man vil sælge; hvad er der at sælge i virksomheden, når man ikke engang har 9k til den ene kunde der har forvildet sig ind i jeres butik? Det har kun gjort det i forvejen blakkede ry endniu mere plettet, at man hver dag er blevet hånet af en tilsyneladende velfungerende hjemmeside, der kunne melde alt på lager, og at man vil gøre alt for at servicere kunder.. blah.

Når det kun er een person der har penge i klemme kan jeg kun tænke mit om et firma som karvia - eller rettere; personen bag. 9000kr er peanuts i sådan en forretnings budget - for Peter, som du i denne sag på godt dansk har skidt op af ryggen, er det mere eller mindre en formue, som han har været ude og låne.

Jeg håber du sover godt om natten, og hvis ikke kunne du jo overveje at rense din sjæl ved at sælge din dyre bil og tage lån i dit hus (som os andre) og få betalt det snollede beløb tilbage.

Det er en om'er "Karvia".

Lidt sure opstød.. jeg har ikke engang nogen penge i klemme, men sådanne mennesker forarger mig. Jeg kender andre, der er blevet trukket rundt i manegen på samme vis som Peter, af en-mandsvirksomheder, der lover guld og grønne skove.. tager dine penge og ophører med at svare på henvendelser. føj!
Til top Vis k2OS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k2OS Besøg k2OS's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 August 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

k2OS skrev:

[snip]

...på karvia.dk står, at de har det her DMtech 42" tv på lager, og at det kan leveres inden for 1-2 arbejdsdage.. men Daniel sagde selv, at der ikke var noget direkte link mellem tællerne på hjemmesiden og lageret.

[/snip]

Se dette problem, med at der ikke er direkte forbindelse, må man så rette manuelt på hjemmesiden, så oplysningen er korrekt.

At man bringer forkerte oplysninger, med den begrundelse, at folk der bestiller så vil få at vide at varen alligevel ikke er på lager?...

Den forklaring holder ikke, da man vil kunne holde sin hjemmeside opdateret manuelt, og er forpligtet til dette, hvis man vil have et forhold til kunden, der skal indgyde en form for troværdighed.

Troværdigheden får allerede et alvorligt knæk, når kunden tjekker om forretningen er e-mærket, og finder ud af, at det er den ikke. (Denne 'lille' detalje, er heldigvis rettet på hjemmesiden).

EDIT: På Karvias hjemmeside står: Hos Karvia gør vi lidt ekstra for at have gode relationer til kunden.

Så er det jeg gerne vil vide, hvad det 'ekstra' er...

Den mistede goodwill ved et så lille beløb som kr. 9000,- er dyrere for en virksomhed i længden, end det lille beløb.

Her ville jeg som virksomhedsejer gribe fra privatøkonomien, og se det som en god investering.
Det er jo virksomhedsdrift der fremover skal drive direktørens privatøkonomi.

Altså penge givet særdeles godt ud, i længden.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes