Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 04:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Troværdig hjemmeside?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 April 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Så dumpede der lige en mail ind:

"Hej Christian.

Tak for din henvendelse.

Vi er netop blevet gjort opmærksom på problemet flere steder fra og vil tage kontakt til den erhvervsdrivende.

Du skal dog have tak for din henvendelse, det er godt at se, at der er nogle opmærksomme forbrugere derudeJ

Med venlig hilsen

Stine Berg Sørensen

Jurist

e-handelsfonden

Generatorvej 6 B

2730 Herlev

T: 44 85 85 90

D: 44 85 85 93"

Meget tyder på at vi her har med et fupfirma at gøre

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 April 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Desuden kan jeg ikke forstår hvorfor både Danske Banks og Nordeas logo optræder på siden

Det er til betaling via netbank, og du kan se det på mange netbutikker efterhånden.

Indtil videre er det kun Danske Bank og Nordea der tilbyder funktionen, og det er ikke bare en almindelig overførsel.

Når du skal til at betale kan du vælge netbank, og du ryger så midlertidigt ind i din netbank, hvor du så kan betale. Bagefter returnerer du til butikken.

devito
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2007
Sendt: 08 April 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Det er hva der står om Panasonic 50 PDP TH50PZ70 1920x1080p m. DVB-T..
Tror vist ikke rigtig de har styr på deres scam, hvis det er det..

Finansiering: Kun 229,-/mdr - Klik her

Beskrivelse:
32 Wide 1366x768p, HD-R
Kontrast : 1800:1 (dynamisk 8.000:1)
HDMI-indgang : 3
Analog tv-tuner : 1
Digital tv-tuner : 1 (DVB-T + DVB-C)
Opdateringshastighed : 8ms
Synsvinkel : 178/178 grader
Tekst TV hukommelse : 1000 sider
Dansk skærm-menu

Dimensioner (m. fod) : 790x215x577 (BxDxH)
Dimensioner (u. fod) : 790x100x530 (BxDxH)

M. emballage : 18,50 kg
U. emballage : 16,50 kg

Til top Vis devito's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af devito

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 April 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Så er der vist snart dømt Power Plasma?!

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13046

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 April 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har kontaktet Karvia, og håber du kommer med et indlæg. Det er jo deres CVR nummer der optræder på hjemmesiden.

kmdan
Branchemedlem
Branchemedlem

Adm. Direktør - Karvia

Bruger siden: 08 April 2008
Sendt: 08 April 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Til alle som har været en del af denne tråd.

Vi er blevet gjort opmærksom på aktiviteten og emnet der er skrevet om og vi bør her komme med en meddelelse.

Det er delvist virksomheden bag Karvia som adm denne webside og der er ikke tale om et fup-firma. Vi har udviklet denne nye webside som planmæssigt skal være klar til åbning om 30 dage.

Som flere har lagt mærke til er flere funktioner derinde ikke aktive her bl.a. topmenuen og teksterne på flere produkter er ikke færdiggjorte.

Det overrasker os nu der har været så meget aktivitet ind på denne side trods den stod åben, men det ser vi nu som positivt og glæder os til at tilbyde en masse nye varer på den nye side.

Vedr. E-mærket. I Karvia regi har vi tidligere modtaget en godkendelse på vores betingelser fra E-mærket og da de er de samme som bruges til den nye side må det antages E-mærket vil godkende os igen. Vi har dog kontaktet dem og givet en undskyldning for brug af mærket uden en officiel optagelse. De har gladeligt accepteret dette og hilser os meget velkommen med den snarlige ansøgning.

Årsagen til der ikke er ansøgt endnu er fordi vi ikke har modtaget alle dokumenter tilbage fra Skat og andre myndigheder, som skal bruges for oprettelsen.

Vi vil også komme med en undskyldning hvis der skulle have været anledning fra brugernes side hos Hifi4all til at føle der var tale om fusk, fup og bedrag. Det er og vil aldrig være hensigten.

Dem som har handlet hos Karvia bør kunne verificere dette.

Vi vil i de næste dage drøfte om siden midlertidigt skal lukkes frem til åbning eller om den vil blive stående. Under alle omstændigheder har vi lovet at tage E-mærket bort til ansøgningen godkendes (formalitet) og vi gør opmærksom på at siden er under udvikling.

Hvis nogle skulle have spørgsmål vil vi ikke gemme os bag en profil. Derfor er alle som har lyst til at få dybere forklaring, velkommen til at kontakte os på salg@karvia.dk eller telefon 70235265.

Mvh

Daniel Grønbek

Adm direktør

Til top Vis kmdan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kmdan

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 08 April 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Måske I også skulle se at få registreret displayfactory.dk

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 April 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

@ kmdan: Tak for den hurtige tilbagemelding.

Håber ikke at prisen vægbeslag bliver ændret. Jeg skal i hvertfald have et hvis prisen holder, og mon ikke et følger et TV med i handlen 

Held og lykke med den kommende shop  

kmdan
Branchemedlem
Branchemedlem

Adm. Direktør - Karvia

Bruger siden: 08 April 2008
Sendt: 08 April 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

lundal.. men denne nye bevågenhed så ja ;-)

Chr.. vi må hellere finde på et eller andet som retter op på vores lidt forhastede åbning.:-) Det kommer når vi er tættere på åbningen.

Til top Vis kmdan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kmdan

SWULP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 08 April 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Jeg har en lige bemærkning til kmdan: du siger at e-mærket er en formalitet at få på plads, men faktum er at i har misbrugt mærket på jeres endnu ikke færdige hjemmeside.

Yderligere vil jeg gøre dig opmærksom på, at du ved at have åbnet for din hjemmeside nu, med mulighed for e-handel, er at betragte som en erhvervsdrivende, der henvender sig til en forbruger med henblik på salg. Så luk da for den side til du har tingene klar, kmdan!

Situationen svarer jo til at man åbner døren til en ny fysisk butik på Strøget, og meddeler kunderne ved kassen, at de ikke kan handle der før næste måned! Det kan da kun skabe negativ omtale!?

Til top Vis SWULP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SWULP

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Sendt: 08 April 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Jeg vil tilslutte mig SWULP og sige, at det ikke er smart at åbne en hjemmeside, hvor man gerne viser varer og priser frem, men man ikke har mulighed for faktisk at købe noget. Alt sammen endda uden at have diverse formalia på plads fra myndigheder mv.

Særligt den med E-mærket må siges at være en svipser - formalitet eller ej. Det er påviseligt, at der faktisk er forbrugere, der kontrollerer den slags, og risikoen er vel, at ens forretning får et dårligt rygte allerede før, den er kommet i gang. Nærværende debat peger da i den retning.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 April 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Weissbier skrev:

Jeg vil tilslutte mig SWULP og sige, at det ikke er smart at åbne en hjemmeside, hvor man gerne viser varer og priser frem, men man ikke har mulighed for faktisk at købe noget. Alt sammen endda uden at have diverse formalia på plads fra myndigheder mv.

Særligt den med E-mærket må siges at være en svipser - formalitet eller ej. Det er påviseligt, at der faktisk er forbrugere, der kontrollerer den slags, og risikoen er vel, at ens forretning får et dårligt rygte allerede før, den er kommet i gang. Nærværende debat peger da i den retning.

Ja, så har de lukket siden. Jeg troede også selv at der var tale om en svindler i stil med Power Plasma, men nu får vi se.

LordHellFire
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har begået den fejl at gå ned i Karvia.dk's butik i Vanløse og bestillet OG betale for et tv dernede med dankort. De havde det ikke på lager, men ville bestille det hjem.

Forløbet:

Lørdag d. 24/5: Går glad ned i deres butik, som har regelmæssige åbningstider, hvilket jo er lidt betryggende. Kigger lidt på nogle af de udstillede modeller, men ved at jeg vil have DMTech LV42XT modellen, som de er eneforhandler af. Bestiller og betaler 8.995 kr for den med dankort. Får af vide (og skrevet på fakturaen) at den vil blive leveret ca. Onsdag d. 28/5 efter kl 17.30.

Tirsdag d. 27/5: Pengene trækkes fra min konto.

Onsdag d. 28/5: Venter og venter. Ingen levering. Ringer flere gange og kommer kun igennem til telefonsvarer.
En af mine venner forsøger at ringe og kommer igennem. Han får af vide at det er leverandørsvigt.

Torsdag d. 29/5: Sender en mail om eftermiddagen for at spørge til leveringen og får svar om aftenen om at han har rykket for leveringen, men ikke modtaget svar og at jeg ville høre nærmere dagen efter.

Fredag d. 30/5: Intet svar... Kl 15:54 spørger jeg via mail om der er kommet nye informationer. Intet svar. Forsøger forgæves at opnå telefonisk kontakt.

Lørdag d. 31/5: Kl 11:08 forespørger jeg igen via mail.

Mandag d. 2/6: Kl 17:41 udtrykker jeg bekymring og at jeg har forståelse for leverandørsvigt, men at jeg blot gerne vil have informationer om det. Forsøger forgæves at opnå telefonisk kontakt.

Onsdag d. 4/6: Kl 9:55 skriver jeg via mail at jeg er temmelig bekymret og truer med at trække pengene tilbage med bankens hjælp.

Fredag d. 6/6: Kl 16 får jeg indgivet indsigelse overfor overførslen i banken og de skal så undersøge det nærmere før de kan gøre noget ved sagen (== jeg ikke er sikker på at kunne få mine penge igen via banken)

Onsdag d. 11/6: Truer via mail med at klage til forbrugerstyrelsen d. 21/6, hvis der ikke er kommet en løsning. Senere læser jeg nærmere på forbrugerstyrelsens hjemmeside at klagetiden er 7 måneder, så bestemmer mig for at indgive klagen med det samme og sender derefter yderligere en mail til Karvia om at jeg nu har indgivet klagen til forbrugerstyrelsen.

Tirsdag d. 17/6 (idag): Krævet at få mine penge igen. Tidligere har jeg givet udtryk for at jeg ville stille mig tilfreds med at få enten pengene eller tv'et. Dette er ikke længere tilfældet.

Jeg husker ikke præcist hvornår, men inden for de sidste to uger har deres hjemmeside vist det TV jeg har bestilt, som værende på lager med kun 1-2 dages leveringstid.

Ingen svar på mails (eller måske lige et enkelt, hvis man er heldig, men ikke noget man kan bruge til noget)
Intet svar på telefonen
Løgnagtige opdateringer på deres hjemmeside

Derudfra kan jeg kun konkludere at Karvia er endnu et fupfirma, som har kostet mig 9.000 kr!
Det er fandeme mange penge.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juni 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

LordHellFire skrev:

Jeg har begået den fejl at gå ned i Karvia.dk's butik i Vanløse og bestillet OG betale for et tv dernede med dankort. De havde det ikke på lager, men ville bestille det hjem...

Fredag d. 6/6: Kl 16 får jeg indgivet indsigelse overfor overførslen i banken og de skal så undersøge det nærmere før de kan gøre noget ved sagen (== jeg ikke er sikker på at kunne få mine penge igen via banken)

...

Ingen svar på mails (eller måske lige et enkelt, hvis man er heldig, men ikke noget man kan bruge til noget)
Intet svar på telefonen
Løgnagtige opdateringer på deres hjemmeside

Derudfra kan jeg kun konkludere at Karvia er endnu et fupfirma, som har kostet mig 9.000 kr!
Det er fandeme mange penge.

Hvordan kan du tro at får dine penge tilbage af banken? Den regel gælder kun for nethandel, og her har du været nede i en fysisk butik og svinge Dankortet. 

Desuden kender jeg flere der har handlet i denne butik, og det har forløbet uden problemer. Men i dit tilfælde lyder det lyder ikke til at være tilfældet.

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Det er p***e irreterende sådan noget. jeg var ude for det samme for 2 år siden, hvor der gik over 1,5 måned. til sidst efter at jeg havde meldt dem til forbruger styrelsen og snakket med banken om at trække pengene tilbage. sendte jeg en meget truende mail, omkring at det virkede meget usundt at tage røven på en type som mig, da der jo både var adresse og tlf nr på hans forretning. og for 11000 kr var det ikke noget problem at tage en lille tur til tyskland med Hiaceén og nogle af drengene.... så gik der 6 timer så svarede han lige pludselig på min mail og næste dag var pengene overført igen... fjols.. så man skal bare skruge bissen på

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

LordHellFire
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Hvordan kan du tro at får dine penge tilbage af banken? Den regel gælder kun for nethandel, og her har du været nede i en fysisk butik og svinge Dankortet. 

Desuden kender jeg flere der har handlet i denne butik, og det har forløbet uden problemer. Men i dit tilfælde lyder det lyder ikke til at være tilfældet.

Jeg er heller ikke sikker på at få mine penge igen, men har gjort indsigelse overfor overførslen i banken og så er der en chance for at de, efter at have undersøgt sagen, vælger at trække pengene tilbage på mine vegne.

De har nok handlet med ham i det tidsrum, hvor han holdt butikken åben for alle og enhver, men ca en uge efter jeg havde været der, så var der pludselig kun åbent efter aftale og selv ikke en aftale kan man få i stand hos dem. (En af mine venner har forsøgt)

Siden den enlige mail d. 29/5, så har der ikke været en eneste lyd fra firmaet og alle telefonopkald går forgæves videre til deres telefonsvarer, som blot siger at de er ved at skifte operatør og man bare skal lægge en besked, så ringer de tilbage.

k2OS
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Citér:

Det kan godt være at andre har gjort en god handel, men det hjælper ikke dem der bliver p*sset op af ryggen og risikerer at miste deres penge.

Jeg er 'vennen' som kontaktede Daniel hos Karvia 2 dage efter at pengene var trukket og tv'et skulle være blevet leveret, og Daniel lovede højt og flot, at han ville vende tilbage til min kammerat så hurtigt som muligt.

Ugen efter har åbningstiderne på hjemmesiden skiftet til 'efter aftale' og 'support'-telefonen er lavet om til en telefonsvarer (jvf hvad der skrives længere opppe i denne tråd).

Hvis ikke der er er lusk med i spillet, så ved jeg ikke hvad.. specielt når man stadig via hjemmesiden kan bestille præcist den model min kammerat har betalt for, og status siger det er på lager og kan leveres inden for 1-2 dage.

Havde man haft en varevogn og et par bredskuldrede venner med masser af tid skulle man parkere foran butikken og bare vente til nogen dukker op.. så kunne det være man kunne få svar?

Mvh

/rené

Til top Vis k2OS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k2OS Besøg k2OS's Websted

LordHellFire
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Så har min ven (k2OS) lige været ude i butikken og fået sig en snak med deres repræsentant.

Årsagen til stilheden var, ifølge repræsentanten, at der har været ferielukket.

Tyndt, men KAN være sandt.

Han kunne dog ikke forklare hvorfor jeg ikke havde modtaget mit tv og, mens k2OS stod der, ringede han til sin leverandør, som blot informerede ham om at de havde solgt de tv de havde til anden side.
(dvs der åbenbart er andre der kan sælge dem i Danmark? Har dog ikke fundet frem til andre der forhandler DMTech)

k2OS havde ringet til mig og med mig på højttaler, hørte jeg selv den samtale. Leverandøren forventede at få en ny sending hjem d. 30/6. Jeg aftalte med repræsentanten at jeg senest skulle have tv'et Fredag d. 4/7 (har forståelse for at leverandøren kan bøffe i det igen) og ellers ville jeg have mine penge igen.

Jeg er sgu noget af en tålmodig herre.... har allerede ventet en måned og har nu valgt at vente op til 17 dage ekstra, men så er det fandeme også slut med tålmodigheden!

Med lidt held, så har jeg tv'et Tirsdag d. 1/7 eller Onsdag d. 2/7, men senest Fredag d. 4/7, ellers er det slut.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

k2OS skrev:
Havde man haft en varevogn og et par bredskuldrede venner med masser af tid skulle man parkere foran butikken og bare vente til nogen dukker op.. så kunne det være man kunne få svar?

jeg har endnu ikke set et TV der er en anholdelse værd

husk på, at selv på et internet forum er det ikke specielt god stil at opfordre til, eller påpege at vold/trusler er den optimale løsning på problemet, uanset hvor øretæveindbydende folk er

k2OS
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

k2OS skrev:

jeg har endnu ikke set et TV der er en anholdelse værd

husk på, at selv på et internet forum er det ikke specielt god stil at opfordre til, eller påpege at vold/trusler er den optimale løsning på problemet, uanset hvor øretæveindbydende folk er

Nogen gange taler 'appearance' mere end handling. Ingen oopfordrede til vold eller andet..

Og ved eftertanke burde Lord'en have taget mod tilbuddet om at få pengene retur. Da jeg talte med Karvia per telefon fik jeg udtrykkeligt at vide, 'at tv'et er blevet sendt fra levenrandøren', men at dette ikke kunne bevises, da der ikke forelå noget forsendelsesinfo (nogen der gider at læse karvia's egne betingelser igennem og fortælle mig at det ikke lugter langt væk?).
Da jeg  personligt troppede op i butikken  var tonen dog markant anderledes vægtet på, at der skulle bestilles et tv hjem, fra en pulje hos leverandøren. Man var ikke et øjeblik inde på, at det tv, der efter tidligere påstand skulle være på vej skulle findes.. og det, mine herrer (og måske damer) lugter jo langt væk af, at butikschefen måske har været på ferie for penge der er blevet betalt for et luftkastel.
Nåja, fik jeg nævnt, at han satte en reminder i kalenderen om at følge op på öm leverandøren har fået flere tv hjem d. 30. juni? Ikke noget med at sætte en reminder op om at følge op den påståede tidligere forsendelse allerede næste dag og informere Lord'en om denne.. sur, sur smiley herfra.

RETTELSE: Jeg glemte lige at nævne, at nævne, at der godt nok ppå karvia.dk står, at de har det her DMtech 42" tv på lager, og at det kan leveres inden for 1-2 arbejdsdage.. men Daniel sagde selv, at der ikke var noget direkte link mellem tællerne på hjemmesiden og lageret. Var der ikke for noget tid siden en helt masse ballade omkring dette i forbindelse med alle de her online-butikker der reklamerer på edbpriser.dk? Jeg synes det ringer en klokke.. og lugter langt væk af 'vi skal lave hurtige penge'-forretning.. :/
Til top Vis k2OS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k2OS Besøg k2OS's Websted

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes