Bruger siden: 07 Juli 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
Sendt: 07 Juli 2012 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
Hej alle.
Har lige et besynderligt problem med min effekt forstærker.
Det er en Technics SE-A800s MKII med tilhørende forforstærker SU-C800U M2.
Hvis jeg kobler dem sammen så kommer der en rigtig høj brummen fra mine højttalere så snart effekt forstærkeren får
kablerne i fra pre-out i forforstærkeren.
Sætter jeg derimod stikket med lyden direkte i input så spiller den musik for fuld skrue. Så kanalen er vel ikke død?
Jeg har prøvet forforstærkeren på min anden Technics som er nyere. SE-A900S og der spiller den fint.
Tager jeg Forforstærkeren fra min A900S så brummer den også.
Jeg synes det er meget mystisk at indgangen på effekt forstærkeren virker men ikke når jeg kobler forforstærkeren til.
Sendt: 07 Juli 2012 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
Hvordan kan de være det når den virker fint med min anden Technics effekt forstærker (A900S)
Jeg har 2 sæt. Og begge forforstærkerne virker fint med A900s effekt forstærkeren. Men A800s virker ikke når jeg kobler dem
til den. Men den spiller fint når jeg bare putter lyd kablet fra pc'en ind in "input".
Sendt: 08 Juli 2012 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
Undskyld. Glemte nok at sige at jeg har prøvet med flere forskellige kabler som også alle virker fint med den anden forstærker.
Jeg er helt blank med hvad der kan være galt.
Sendt: 08 Juli 2012 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
Jo det er det lige præcis. Men de tænder begge når jeg tænder på forforstærkeren og jeg kan skifte mellem inputs osv.
Kan det være strømmen der gør at det ikke virker når der kommer forforstærker på?
Edit:
Det er kun når jeg sætter kablet fra Pre Out til i effekt forstærkeren at den brummer. Ikke når bare multikablet mellem
forstærkerne er forbundet.
Bruger siden: 29 November 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 127
Sendt: 08 Juli 2012 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
Det lyder meget som om at der er stået en kondensator eller noget andet af i strømforsyningen i din SE-A800 og der derfor er
brum i forsyningspændingen til din forforstærker. Der kan godt være forskellige forsyningspændinger til de kredsløb der skifter
mellem inputs osv og de kredsløb der står for selve lydbehandlingen (håber det gir lidt mening).
Det kan også være så simpel en ting som en knækket lodning i stelforbindelserne der gør at der opstår en brum sløjfe. Men da
det virker ved en anden signalkilde så er det nok strømforsyningen til din pre amp der er problemet.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum