Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 22:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny forstærker til b&w (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ejlsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2012 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Hej forum.

Jeg er så småt begyndt at lede efter en ny forstærker. Mit nuværede setup er:

Squeezebox->rega dac->nad c370->b&w dm683

Jeg går og overvejer at købe en ny forstærker af nysgerrighed. Endvidere kunne lyden måske
godt være lidt mere klar og især ved lave lydniveauer er visse frekvenser for lave.

Mit budget er max 20000. Jeg er klar over at det er en del penge i forhold til højtalerne men det er rart at købe noget
kvalitet der kan følge med når højtalerne en gang står for tur.

Indtil videre er jeg blevet anbefalet naim xs og det virker da også som om at kombinationen med mine højtalere får pæne
ord med på vejen af dem der har prøvet den. Jeg kunne dog godt tænke mig nogle flere muligheder på listen før jeg får
nogle på prøve.

Har i nogle gode ideer så ville nogle uvildige input være fedt - jeg ser frem til at høre fra jer!
Til top Vis Ejlsted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ejlsted

Ejlsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2012 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Jeg går også lidt og overvejer ADVANCE MAP 800II som der er tilbud på. Er der nogen der har hørt den sammen med dm683 eller sammenlignet med
naim'en?

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Sendt: 20 Juni 2012 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt ADVANCE MAP 800II, og den bør da prøves, men kan kun give XS'eren en stor thumbs up med på vejen.

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 21 Juni 2012 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Ejlsted skrev:
Jeg går også lidt og overvejer ADVANCE MAP 800II som der er tilbud på. Er der nogen der har hørt den sammen med dm683 eller sammenlignet med
naim'en?

Den ser fed ud! Du må hellere blive den første
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Juni 2012 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Ejlsted skrev:
Jeg går også lidt og overvejer ADVANCE MAP 800II som der er tilbud på. Er der nogen der har hørt den sammen med dm683 eller
sammenlignet med
naim'en?

Hej

Jeg har haft MAP'en på besøg. Den er meget kraftig. Og er et kæmpe bæst. Mellemtonen er noget krads (var den på mine DALI)
Vu metret driller noget og virker ikke til at være optimalt lavet, trods det er en detalje.

Den er rigtig flot bygget og har en stor og dynamisk lyd i og med den også kører klasse A i de første 20w. Tror den vil sparke eget liv i dine b&w. Men
vil alligevel ikke anbefale den til dig.

Nu har der været rigtig meget snak om stello ai500 på det sidste herinde. Jeg og en anden bruger har bestilt denne hos vassago Hifi. Og afventer den
kommer hjem. Når den gør i næste uge, kommer jeg med nogle lytte indtryk. Er ikke i tvivl om at denne integreret vil gøre det super godt.
Den har indbygget DAC og alle de tilslutnings muligheder man kunne forestille sig og så efter egen vurdering ... SINDSSYGT FLOT håndværk.

Prøv at søg på Google og læs nogle af de anmeldelser der er af den.. :-)

Der er kommet en special edition af den og det er denne jeg og anden bruger herinde får med posten slut næste uge.

Om den passer godt til b&w vil jeg lade andre brugere vurdere. Men Hør evt." Strand" herinde. Han har den også. Jeg skulle have købt hans, men han
fortrød i sidste øjeblik, så tænker det må være en keeper... :-P

Hvis interesse for den, så prøv at kontakte René fra Vassago.

Mvh. Chromosome
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

Ejlsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2012 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svarene. Jeg tror jeg er ved at miste interessen for advancen lidt - især efter chromosomes indlæg.

Den stello vil jeg da læse lidt mere om. Den var ikke kommet over radaren så mange tak for anbefalingen.

Desuden har endnu en mulighed meldt sig på banen: nad c390dd. Topanmeldt i the absolute sound samt Lyd og bilde. Er der tilfældigvis nogen der
har hørt den på et par b&w'er hos hifiklubben?

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Sendt: 24 Juni 2012 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Ejlsted skrev:
Mange tak for svarene. Jeg tror jeg er ved at miste interessen for advancen lidt - især efter chromosomes indlæg.

Den stello vil jeg da læse lidt mere om. Den var ikke kommet over radaren så mange tak for anbefalingen.

Desuden har endnu en mulighed meldt sig på banen: nad c390dd. Topanmeldt i the absolute sound samt Lyd og bilde. Er der tilfældigvis nogen der

Har læst anmeldelse af 390'eren også. Husk det er en digital forstærker. Stello er analog.
Jeg er self. Fortaler for Stello, siden jeg selv har bestilt en. I første omgang ville jeg dog hellere have købt MAP 800, el. Lign. Stor kasse (jo større jo
bedre, ikke???)... Ikke længere.
Jeg har læst samtlige anmeldelser af Stelloen, på nettet jeg kunne finde på engelsk, svensk, norsk & dansk. (flere gange) Og for hver gang jeg havde
læst en anmeldelse blev jeg mere og mere forelsket i det bette vidunder. Den er rost til skyerne samtlige steder. Har alt man som udgangspunkt
behøver i en forstærker og tilmed meget kraftig.

Flere watt er ikke bedre lyd.

Jeg kører pt. Med to stk NAD 272 på mine fronter (350w, hver front). Synes ikke de måler sig kraft mæssigt/MAP800. Dog er forforstærkeren min
receiver og tænker absolut heller ikke det har været den bedste kombi.

Stello levere 150w 8ohm, 300w 4ohm. Det skulle eftersigende være utroligt flot. ...Looks Can be deceiving.

Ved ikke hvilken dac der er bedst i henholdsvis stello/390.

Er dog ret meget sikker på stello rykker NAD 390 rundt...dog ren intuition.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Sendt: 25 Juni 2012 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Nu er prisforskellen på den Stello og Advancen også tæmmelig høj. Med et max budget i den kaliber er der utrolig mange
gode bud, som også fordobler deres strømformåen fra 8 til 4 ohm.

Et hurtigt kig på tilbudsavisen:
1
2
3
samt
Roksan
Naim XS

Er bare nogle få af mange.
Kan se du bor i københavn, hvilket burde give dig rig mulighed for at finde hifi-forretninger du kan låne forstærkere med
hjem fra, og lytte med egne ører i egne lokaler. Det kan varmt anbefales når nu midlerne er til det, da det er DINE ører der
bestemmer hvad DU synes lyder bedst. :)

God jagt.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Juni 2012 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Det er et voldsomt budget 20 kilo, dine højttaler vil blive overmatchet og vil begrænse en evt forstærker i den prisklasse, du vil ikke komme til at høre forstærkerens fulde potentiale.

Når det så er sagt og med respekt for din forspørgelse i den prisklasse og din søgen efter mere klar lyd i combo med din højttaler, kunne du måske kigge lidt på en Hegel H-100 eller endnu bedre Hegel H-200, de er begge i prisklassen 20 kilo, super samle kvalitet, og er et super matche med B&W.

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

Ejlsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2012 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hej alle. Hermed en opdatering.

Jeg har købt et naim forstærkersæt hos Lydportalen i Lyngby. Jeg fik en god pris på sættet og og de var rigtigt flinke derude.

Det er en 152xs/155xs kombi og jeg skulle hilse og sige at det kan spille musik! Detaljeret uden at være anmasende og "finde fejl". Nad390dd hørte
jeg også og det fungerede ikke for mig. Super detalieret men også lidt anstrængende at høre på sammen med b&w'erne.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Juli 2012 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Ejlsted skrev:

Det har jeg. På et sæt CM9. Det lød hammergodt.

Den spiller super detaljeret uden på nogen måde at være analytisk. Meget dynamisk og musikalsk og hurtig klang. Lidt lysere i klangen end NAD normalt er hvilket klædte CM9 rigtig godt.

C390dd er iøvrigt testet i det nyeste nummer af Fidelity og kåret til deres nye budget reference.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Sendt: 05 Juli 2012 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit naim, det spiller musik så bukserne flyver. Og vær tryk ved at det forstærker set, en gang i fremtiden, snildt kan kombineres med bedre kilde og højttalere. Enjoy.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes