Forfatter |
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
Nu er det jo heldigvis ikke så svært at sammenligne de to serier idag. 300 serien er jo nærmest faldet ned under 20 seriens pris niveau.
|
|
|
Ja, og det er kun pga, det sædvanelige internethype hvor folk læser noget en eller anden har skrevet, som også bare har læst noget en eller anden har skrevet, som også bare har læst noget en eller anden har skrevet.... osv osv osv.... En fjer bliver til hundrede høns..... Det eneste man kan være sikker på er , at det næsten altid er forkert det der bliver skrevet.... Men det gør ikke så meget.... Bare man er med på det alle de andre har skrevet..... Det er det vigtigste idag.... Om det er rigtig eller forkert, det betyder ikke noget.....
300 serien er klart bedre end 20 serien.... Og ja nogle af dem skal have skiftet elektrolytter.... Men det er der rigtig mange transistorforstærkere der skal efter 12-20 års brug.
Allan
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener nu stadig at 20 serie lyder bedre end 300 serie inkl deres 431.
Mht til 20 serien hentyder jeg til No29/27/23.5/20.6
Ved godt de har nogle aar paa bagen.Men kender man de rette til en evt rep eller eftersyn saa kan de godt spille 20 aar mere uden det skal koste for meget.
Skal lige tilfojes jeg har selv haft/har de naevnte eff trin.
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har man lov til at mene.... Jeg og mange andre er absolut ikke enig, men vi er alle forskellige... 431 er fra 400 serien, og de er meget anderledes end både 20, og 300 serien.
Allan
|
Til top |
|
|
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
Grunden til at en gammel Mark Levinson 23.5 stadig kan holde en brugtpris på ca 15.000 er at hvis du skal have samme lydkvalitet idag fra en ny forstærker, skal man min. op i 60-70.000kr... Derfor er de stadig meget interessante...... (og det er vel lydkvalitet for pengene det drejer sig om eller??? )
Men igen, i øjeblikket kan man her på HiFi4all købe en brugt ML 332 til kr 15.000,- og den er væsentlig bedre end en ML 23.5. |
|
|
Aah Allan. Der vil jeg ikke give dig helt ret. Det vil sige at du syntes 23.5 lyder ligeså godt som 532H. Til 65000?? Så får du da vist ikke solgt flere af dem så kan man jo ligeså godt købe 300 serien. Som du jo siger spiller bedre Men syntes nu også det kan gøres billiger og bedre. Hvis ikke det skal være mærker hvor du betaler bare 20000 for navnet. Carsten
|
Til top |
|
|
MGTF Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke sådan, at 23 og 23.5 regnes for deres værste forstærkere ?
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er ikke lige min opfattelse, men må da tilstå at der er længe siden jeg har hørt en og ligeledes har jeg ikke hørt 20 serien side by side med 30 serien, kun hver for sig i meget forskellige anlæg.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først er de de bedste , nu er de de værste - come on guys .
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
Aah Allan. Der vil jeg ikke give dig helt ret. Det vil sige at du syntes 23.5 lyder ligeså godt som 532H. Til 65000?? Så får du da vist ikke solgt flere af dem så kan man jo ligeså godt købe 300 serien. Som du jo siger spiller bedre Men syntes nu også det kan gøres billiger og bedre. Hvis ikke det skal være mærker hvor du betaler bare 20000 for navnet. Carsten |
|
|
Jeg synes absolut at en gammel Mark-levinson, eller audio-research forstærker til de små penge de blir solgt til, er bedre end langt det meste nye grej der bliver solgt idag.... Der er efter min mening rigtig meget dyrt grej idag der er utroligt ringe.... Selv ting der koster vildt mange penge.....
Ang. de nye 532h, og de ældre 20. og 300 serier..... Så lyder den nye serie Meget anderledes... Meget anderledes.... Det er en helt anden type lyd..... Så der kan jeg godt forstå at nogle er helt vilde med de nye, og andre helst vil have de ældre ting..... Virkelig et spørgsmål om smag.
Allan
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bryde skrev:
Først er de de bedste , nu er de de værste - come on guys . |
|
|
..... Igen internetvås.... Det er nok meget få af dem der skriver om dem, der virkelig har hørt dem..... Det er nogle fede forstærkere.... Og ikke meget idag kan følge med dem...(efter min mening)
Allan
|
Til top |
|
|
MGTF Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
|
Sendt: 07 Juni 2012 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg har hørt de fleste af de gamle og helt op til no. 431....og ejet ML og Proceed. Det er i sandhed lækkert grej. Men
Allan....No. 23 har altid været regnet som den dårligste at dem alle, men sikkert bedre end det meste. Det er forhandlere og
Madrigal selv der har fortalt det. Så det er ikke et rygte. Iøvrigt er der heller ikke solgt alverden af dem. Men som det altid er
med disse ting og sager.....lyt og find ud om det er noget for en selv. Kun du kan afgøre valget. Have a nice day.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 07 Juni 2012 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har egenlig aldrig forstået "what all the fuss was about". Har ejet et ældre preamp med mm/mc moduler og separat psu (ka´ ikk´ husk´ hva´ den hed), og hørt adskillige poweramps på messer m.m. Mit indtryk har altid været: Åh jo, der gøres ikke noget forkert, s- og t-lyde er fuldstændig rene og fine, men kors hvor er det kedeligt og uengagerende at lytte til, alt for "poleret". Blot min HO  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 07 Juni 2012 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Jeg forstår ikke rigtig den hype der er på ML's gamle maskiner. Hvis sådan en har kostet omkring 50.000kr af ny, set i bakspejlet er den produceret i 1991, hvilket jeg kan regne ud er 21 år gammel. Så er sådan en forstærker ikke viiildt meget værd længere. At smide 15.000,- efter sådan en forstærker er i min optik helt hen i vejret. Og derfor mener jeg at sådan en er omkring 9000 værd.
|
|
|
Ud fra din tekst, må jeg gå ud fra at du næppe har hørt nogle af de 'gamle' modeller! (F.eks No.29/No.27/No.27.5/No.23/No.23.5). Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 07 Juni 2012 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
jold skrev:
Aah Allan. Der vil jeg ikke give dig helt ret. Det vil sige at du syntes 23.5 lyder ligeså godt som 532H. Til 65000?? Så får du da vist ikke solgt flere af dem så kan man jo ligeså godt købe 300 serien. Som du jo siger spiller bedre Men syntes nu også det kan gøres billiger og bedre. Hvis ikke det skal være mærker hvor du betaler bare 20000 for navnet. Carsten |
|
|
Jeg synes absolut at en gammel Mark-levinson, eller audio-research forstærker til de små penge de blir solgt til, er bedre end langt det meste nye grej der bliver solgt idag.... Der er efter min mening rigtig meget dyrt grej idag der er utroligt ringe.... Selv ting der koster vildt mange penge.....
Ang. de nye 532h, og de ældre 20. og 300 serier..... Så lyder den nye serie Meget anderledes... Meget anderledes.... Det er en helt anden type lyd..... Så der kan jeg godt forstå at nogle er helt vilde med de nye, og andre helst vil have de ældre ting..... Virkelig et spørgsmål om smag.
Allan |
|
|
Hvordan vil du beskrive 'smagsforskellen' - bare i korte træk - mellem de gamle i 20/300-serien og de nyere i 500-serien? Mvh. Niels PS. Jeg ejer selv en No.27.5, som jeg under ingen omstændigheder kunne finde på at skille mig af med. Den holder stadig vand - også sammenlignet med 'moderne' topforstærkere.
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 08 Juni 2012 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
jold skrev:
|
|
Allan
|
|
|
For at det ikke skal blive til noget internet vås, kan du så ikke fortælle hvilket grej der blir solgt til vildt mange penge, som er så utroligt ringe?
Mvh Frank
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
Sendt: 08 Juni 2012 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
ABaudio skrev:
jold skrev:
|
|
Allan
|
|
|
For at det ikke skal blive til noget internet vås, kan du så ikke fortælle hvilket grej der blir solgt til vildt mange penge, som er så utroligt ringe?
Mvh Frank
|
|
|
Ha ha.. ..... Jeg tror at jeg ville blive meget upopulær i hele branchen hvis jeg begyndte at sidde og skrive officielt på et forum hvad jeg mente var noget overpriced skr.....
Jeg har også selv mærker, hvor jeg mener at nogle af produkterne i en serie er alt alt for dyre i forhold til kvaliteten, og det siger jeg til kunderne.... Prøver at sælge noget hvor jeg virkelig mener at man får noget for pengene..... Men igen, det er jo kun min mening om tingene.
Allan
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
Sendt: 08 Juni 2012 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
ABaudio skrev:
jold skrev:
|
|
Allan
|
|
|
Hvordan vil du beskrive 'smagsforskellen' - bare i korte træk - mellem de gamle i 20/300-serien og de nyere i 500-serien?
Mvh. Niels
PS. Jeg ejer selv en No.27.5, som jeg under ingen omstændigheder kunne finde på at skille mig af med. Den holder stadig vand - også sammenlignet med 'moderne' topforstærkere.
|
|
|
Hej niels
Det er sgu lidt svært.... Men de er meget forskellige.. En helt anden type lyd... Kom ned og lån en 532h så kan du se hvad jeg mener... Man skal næsten prøve det selv.
Allan
|
Til top |
|
|
Barclays Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2012 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 09 Juli 2012 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Winter
Da det er udbud/efterspørgsel der som regel sætter prisen på et produkt. Er det ret nemt. En mint 23,5 sat til salg i DK til 15.000 kr. holder ikke 24 timer før den er væk. Om prisen er rimelig?? Men efterspørgslen er stor og udbudet lille..
Er selv ejer af en Ml.332 med nye caps. og er utrolig glad for den. MEN de fleste der har hørt en 20serie. 29, 27,5, 23,5 med en pre 26s på, også i 2012. ved det er stort set umuligt at finde nyt grej, der bare kommer i nærheden af Ml20 serie lyden, til brugt pris. ps. en 23.5 i mint til 9. lapper. dem tager jeg gerne 2 af^^
Mvh.^^

Ml 332, ml 28, Oppo bdr 95, Audiovector 6si, ht.c. Mit shotgun s1, sig.ball. Bertram proxima 2.
|
Til top |
|
|