Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 22:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Primare i30 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 April 2012 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Det er helt sikkert stærkt subjektivt, men personligt ville jeg ikke kombinere Primare og Audiovector. Vil tro det bliver lidt for klinisk. Lidt det samme
vil jeg mene gælder Primare og SA. SA (i hvert fald de to sæt, jeg selv har haft) spiller fantastisk "rent", ufarvet og med god sammenhæng og
dynamik, men også en smule pænt og - vil nogle sige - kedeligt. I mine øjne tilsiger en sådan højttaler-karakteristik forstærkere som Naim, Rotel eller
Arcam. Havde selv en overgang en kombination af Thule og SA, og er man til meget analytisk lyd, er det super - men jeg må sige, at det sæt fik mig
til at indse, hvor vigtig "musikaliteten" er.

Til din nyerhvervede fine Primare (som jeg heller ikke mener er specielt lys - bare heller ikke det modsatte) ville jeg prøve B&W. F.eks CM5 eller
endnu bedre PM1 (men dog en del over dit budget). Jeg har ikke selv haft lejlighed til at spænde et sæt B&W for min egen Primare, men planlægger
at låne et par af et familiemedlem inden længe.

Jeg kører i øvrigt selv med XTZ 99.38, og de matcher også Primare rigtig godt.
Til top Vis Celziam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Celziam

ronny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Juli 2012 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

træls denne tråd er så gammel, men vil alligevel sige mit, Primare i30 med Proac studion 140 mk1 eller 2, sammen med 1sæt Kimber 8tc kabler spiller sku godt sammen, luft guitar med en masse åbenhed,fylde og fast bass
Til top Vis ronny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronny73

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juli 2012 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Jeg havde end 3-4 timer i Ålborg i mandags mens jeg ventet på min primare pre 32 med mediemodul MM30 ..

Jeg skulle bruge  tiden til noget,  Så jeg fik lov at bytte lidt rundt mellem deres Højttaler  men brugte  samme setup  på eletroniken.

Primare pre 32 primare A34.2 Primare Riaa 32 og Rega RP 6 Gramafon med Exact 2 PU og gode Chord kabler hele vejen igennem

Højttaler som jeg brugte var !

SA Mantra 60..  en dejlig lyd i top og mellem tone  men mega meget knald i bunden sikret et oplagt valg til de unge mensker som skal havde en mavepuster

Audiovector S3Super blev min vinder i det her setup dejlig luftig masser af dynamik sammenhæng i hele lydområdet uden der manglede noget

Audiovector Si3AA  stak helt af i toppen  så den fik mindre end 5 minuter ...  den kræver sikret noget andet udstyr.......

Deres nye A34.2 150W effekt spiller godt sammen med de rigtig højttaler og en lille sjov ting den kan brokobles  og levere en masse effekt lynhurtig...

Jeg synes ikke Klasse D  eller UFPD  som primare kalder det er dårligt i rigtig setup

bare min mening

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes