Forfatter |
|
Steppat Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 06 April 2012 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige høre om denne forstærker er værd at købe. Har set at der en på dba som sælger sin Primare i30 men jeg kender slet
ikke dette mærke. Er der nogen herinde som har kendskab til denne og hvilken lyd har den ift NAD og Denon som jeg kender
mest til?
Er 6500 kr for den en rimelig pris når jeg ved at den er 4 år gammel og ikke brugt særlig meget. Ved at nyprisen er 15999 kr.
Svar bedes og gerne med egne erfaringer. Har læst at den har fået roser alle steder!
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 06 April 2012 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steppat skrev:
Vil lige høre om denne forstærker er værd at købe. Har set at der en på dba som sælger sin Primare i30 men jeg kender slet
ikke dette mærke. Er der nogen herinde som har kendskab til denne og hvilken lyd har den ift NAD og Denon som jeg kender
mest til?
Er 6500 kr for den en rimelig pris når jeg ved at den er 4 år gammel og ikke brugt særlig meget. Ved at nyprisen er 15999 kr.
Svar bedes og gerne med egne erfaringer. Har læst at den har fået roser alle steder!
|
|
|
Jeg har den og er SUPER glad for den... 6500 kr lyder også billigt. Jeg slap 12.000 kr for en demo model og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Den beholder jeg i mange mange år. :-) Jeg opfatter den som værende meget neutral i lyd... Har et par Dynaudio Focus 140 sat til samt Primare CD31. Herudover har Primare et fedt design og kvaliteten er lækker.... Så jeg ville købe den... men der er jo lige så mange meninger som der er brugere på dette forum. :-)
|
Til top |
|
|
Steppat Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2012 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora
Du skriver den er meget neutral i lyd. På hvilken måde?
Jeg vil gerne have en varm og fyldig lyd og jeg ved godt at HT'erne har meget at sige. Pt skal den kobles sammen med et par
B&W DM683 (havde tidligere Dali LE400) og jeg håber at denne kombination vil gå godt i spænd!
|
Til top |
|
|
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 06 April 2012 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Steppat. Om primaren og B&W'erne vil være en god synergi er svært at svare på. Selvom man kender de enkelte komponenters egenskaber, bliver man ofte enten positivt eller negativt overrasket når de endelig bliver koblet sammen. Jeg vil også som udgangspunkt betegne Primare i30 som neutral, dvs. at den hverken lyder specielt varm eller kold. Dog vil jeg mene at dine B&W 683 er lidt til den varme side, så det kan være du vil kunne opnå den varme i lyden du søger alligevel. Jeg foretrækker ligesom dig en lidt varm lyd og mit valg faldt i sin tid på Naim nait XS da jeg sammenlignede den med bl.a. Primare i30 og NAD M3, men det kan du ikke nødvendigvis bruge som ledetråd, da det kan være vi har en forskellig opfattelse af hvad "varm" lyd er  Under alle omstændigheder er det rigtig billigt for en kvalitets forstærker hvis den ellers er i orden.
__________________ Rega RP-6 pladespiller, Rega Exact PU, Rega Brio R, Chord Cadenza RCA, Rega DAC, Naim Nac a5 højttalerkabel, Spendor A6 højttaler.
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 06 April 2012 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har været vant til Nad sammen med B&W, så er Primare måske en lidt stort spring. Nad fylder rigtig meget på hvad
angår varme, Primare er langt mere analytisk. Jeg ville dog stadig mene, at dine B&Wer spiller med så meget fylde i
mellemtonen, at det nu fint burde gå an, men jeg bryder mig heller ikke om comboen B&W/Nad, det bliver en alt for fed varm
lyd til mig :)...
Det en go pris, syntes du skulle prøve...
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2012 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steppat skrev:
Sambora
Du skriver den er meget neutral i lyd. På hvilken måde?
Jeg vil gerne have en varm og fyldig lyd og jeg ved godt at HT'erne har meget at sige. Pt skal den kobles sammen med et par
B&W DM683 (havde tidligere Dali LE400) og jeg håber at denne kombination vil gå godt i spænd! |
|
|
Ja, det Marskal er inde på, er også det jeg mener.  Den er hverken kold eller varm. Så det giver jo en vis frihed til at vælge den rigtige højtaler. Jeg er som sagt meget tilfreds med kombinationen Primare/Dynaudio. Men var jeg dig ville jeg købe I30'eren og så låne nogle højtalere hjem og se hvad der sker. :-) Det kunne jo være de B&W du nævner og så finde nogle alternativer. Hvad er dit budget for højtalere?
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 06 April 2012 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primare skriver at der findes ikke en Primare lyd :-)
Men jeg synes nu den er en smule til den positive side en smule varm da klinins lyd giver blødende øre så pas lidt på med Audiovector HT på Primare specielt S serien den med bånd uha jeg har være der
Grunden til jeg valgte Primare de er strømstærke, de virker, og er gennemført helevejen igennem, rimlig i pris og 30 serien kan og bør køre balanceret så enten en CD31 evt den nyeCD32 jeg selv bruger deres gamle DVD30 virker ok men CDen er bedre
De er rubost bygget med et lækkert design
Så jeg vil ikke trivle med købet,
|
Til top |
|
|
Steppat Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2012 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for svarene :-)
Må hellere slå fast at B&W DM683 ikke helt er på plads. Alternativt havde jeg kigget på Audiovector M3. Men har ingen ide om hvordan disse ældre
højtalere lyder ift at sætte dem sammen med Primaren!
Budgetmæssigt ligger jeg på de max 10.000 for forstærkeren og det samme for HT'erne :-)
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2012 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiovector M3 super og signature er fine prøv at gå efter MKII , ser der er et sæt Signature til salg men prisen bør der nok kunne gøres noget ved ;-) det er jo den første udgave
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2012 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steppat skrev:
Må hellere slå fast at B&W DM683 ikke helt er på plads. Alternativt havde jeg kigget på Audiovector M3. Men har ingen ide om hvordan disse ældre
højtalere lyder ift at sætte dem sammen med Primaren!
Budgetmæssigt ligger jeg på de max 10.000 for forstærkeren og det samme for HT'erne :-) |
|
|
Jeg køber også Audiovector en dag der er penge til et sådan par.  Men min Primare I30 vil jeg altid beholde...
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2012 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Steppat skrev:
Må hellere slå fast at B&W DM683 ikke helt er på plads. Alternativt havde jeg kigget på Audiovector M3. Men har ingen ide om hvordan disse ældre højtalere lyder ift at sætte dem sammen med Primaren!
Budgetmæssigt ligger jeg på de max 10.000 for forstærkeren og det samme for HT'erne :-) |
|
|
Jeg køber også Audiovector en dag der er penge til et sådan par. Men min Primare I30 vil jeg altid beholde... 
|
|
|
Godt valg med Primaren husk at nyde musiken det er jo det som er vigtigt og ikke hvad de forskelige ting hedder
|
Til top |
|
|
Steppat Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2012 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se at der en som sælger sine audiovector mi3 avantgarde arrete LE til 19500. Nok lige over mit budget men kunne disse
være et glimrende alternativ hvis man havde pengene?
Jeg skal ud til sælger på søndag og se forstærkeren an. Skal nok give lyd fra mig når denne er i hus :-)
Naim nait XS - hvad gør denne forstærker så god?
|
Til top |
|
|
HugoB Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 06 April 2012 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også varmt anbefale Primare I30 - super forstærker. Jeg har min spændt for et par System Audio (SAK2) - som er et
par legendariske højtalere. Da jeg er meget til akustisk/klassisk musik er det en kombination der giver rigtig megen vellyd fra
sig.
|
Til top |
|
|
Steppat Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2012 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hugo:
Mener du, at denne forstærker gør sig bedst, når det drejer sig om akustisk/klassisk musik?
Jeg er ikke den store tilhænger af alt for meget bas men en god bund må der godt være.
Det er jo en jungle
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2012 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steppat skrev:
Kan se at der en som sælger sine audiovector mi3 avantgarde arrete LE til 19500. Nok lige over mit budget men kunne disse være et glimrende alternativ hvis man havde pengene?
Jeg skal ud til sælger på søndag og se forstærkeren an. Skal nok give lyd fra mig når denne er i hus :-)
Naim nait XS - hvad gør denne forstærker så god? |
|
|
Audiovector mi3 avantgarde arrete LE er en fin højttaler men men gør sig bedst på Naim udstyr gerne de største effekt blokke men stadig noget som skal overvejes prøves gerne på prøve nogle dage husk at spille højt så finder du ud af om dine øre holder eller bløder bare min mening
Men Primare og System audio der går man normalt ikke galt i byden
|
Til top |
|
|
HugoB Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 06 April 2012 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steppat skrev:
Hugo:
Mener du, at denne forstærker gør sig bedst, når det drejer sig om akustisk/klassisk musik?
Jeg er ikke den store tilhænger af alt for meget bas men en god bund må der godt være.
Det er jo en jungle  |
|
|
System Audio har i en række år valgt netop Primare til forstærkeren for deres højtalere, men jeg tror ikke at forstærkeren er
bedst til noget bestemt. Der er en god grund til at den får priser rundt om i Europa og det skyldes sikkert dens alsidighed.
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2012 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
HugoB skrev:
Steppat skrev:
Hugo:
Det er jo en jungle  |
|
|
System Audio har i en række år valgt netop Primare til forstærkeren for deres højtalere, men jeg tror ikke at forstærkeren er bedst til noget bestemt. Der er en god grund til at den får priser rundt om i Europa og det skyldes sikkert dens alsidighed. |
|
|
De er også importør af disse Primare ;-) men de spiller godt sammen
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2012 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også flere steder set/hørt at Primare og System Audio er en god cocktail, men jeg har desværre aldrig lyttet til det...
|
Til top |
|
|
staffi Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 07 April 2012 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske skulle du nok lige låne et par SA-ere inden du beslutter dig for hvilken højttaler du vælger, personligt har jeg spillet primare og SA explorer...
og der synes jeg manglede en del i lydbilledet... Men igen er det jo bare min mening... Det er jo dine ører der skal være tilfredse..
|
Til top |
|
|
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 07 April 2012 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steppat skrev: Naim nait XS - hvad gør denne forstærker så god? I mine øre er det en kombination af en forstærker som er lyttevenlig og samtidig levere super liv og dynamik, både ved lavt og højt lytteniveau. Den spiller fantastisk nærværende og med glød. NAD M3 var i sammenligning fuldstændig sat af og i mine øre var primaren lidt mere en "hi fi" forstæreker, forstået på den måde at jeg kom til at fokusere lidt på teknikken frem for musikken. Andre kan være rygende uenige Så det der gør Naim'en fantastisk er at den rammer mine præferencer spot on  Dog finder du ikke en brugt nait xs til den pris så vil stadig mene at primare'en er et super godt tilbud.
__________________ Rega RP-6 pladespiller, Rega Exact PU, Rega Brio R, Chord Cadenza RCA, Rega DAC, Naim Nac a5 højttalerkabel, Spendor A6 højttaler.
|
Til top |
|
|