Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 22:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Primare i30 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steppat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 April 2012 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Vil lige høre om denne forstærker er værd at købe. Har set at der en på dba som sælger sin Primare i30 men jeg kender slet
ikke dette mærke. Er der nogen herinde som har kendskab til denne og hvilken lyd har den ift NAD og Denon som jeg kender
mest til?

Er 6500 kr for den en rimelig pris når jeg ved at den er 4 år gammel og ikke brugt særlig meget. Ved at nyprisen er 15999 kr.

Svar bedes og gerne med egne erfaringer. Har læst at den har fået roser alle steder!

Til top Vis Steppat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steppat

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 April 2012 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Steppat skrev:
Vil lige høre om denne forstærker er værd at købe. Har set at der en på dba som sælger sin Primare i30 men jeg kender slet
ikke dette mærke. Er der nogen herinde som har kendskab til denne og hvilken lyd har den ift NAD og Denon som jeg kender
mest til?

Er 6500 kr for den en rimelig pris når jeg ved at den er 4 år gammel og ikke brugt særlig meget. Ved at nyprisen er 15999 kr.

Svar bedes og gerne med egne erfaringer. Har læst at den har fået roser alle steder!

Jeg har den og er SUPER glad for den... 6500 kr lyder også billigt. Jeg slap 12.000 kr for en demo model og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Den beholder jeg i mange mange år. :-)

Jeg opfatter den som værende meget neutral i lyd...

Har et par Dynaudio Focus 140 sat til samt Primare CD31.

Herudover har Primare et fedt design og kvaliteten er lækker....

Så jeg ville købe den... men der er jo lige så mange meninger som der er brugere på dette forum. :-)
Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

Steppat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2012 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Sambora

Du skriver den er meget neutral i lyd. På hvilken måde?

Jeg vil gerne have en varm og fyldig lyd og jeg ved godt at HT'erne har meget at sige. Pt skal den kobles sammen med et par
B&W DM683 (havde tidligere Dali LE400) og jeg håber at denne kombination vil gå godt i spænd!

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 06 April 2012 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Hej Steppat. Om primaren og B&W'erne vil være en god synergi er svært at svare på. Selvom man kender de enkelte komponenters egenskaber, bliver man ofte enten positivt eller negativt overrasket når de endelig bliver koblet sammen.

Jeg vil også som udgangspunkt betegne Primare i30 som neutral, dvs. at den hverken lyder specielt varm eller kold. Dog vil jeg mene at dine B&W 683 er lidt til den varme side, så det kan være du vil kunne opnå den varme i lyden du søger alligevel.

Jeg foretrækker ligesom dig en lidt varm lyd og mit valg faldt i sin tid på Naim nait XS da jeg sammenlignede den med bl.a. Primare i30 og NAD M3, men det kan du ikke nødvendigvis bruge som ledetråd, da det kan være vi har en forskellig opfattelse af hvad "varm" lyd er

Under alle omstændigheder er det rigtig billigt for en kvalitets forstærker hvis den ellers er i orden.

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 April 2012 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hvis du har været vant til Nad sammen med B&W, så er Primare måske en lidt stort spring. Nad fylder rigtig meget på hvad
angår varme, Primare er langt mere analytisk. Jeg ville dog stadig mene, at dine B&Wer spiller med så meget fylde i
mellemtonen, at det nu fint burde gå an, men jeg bryder mig heller ikke om comboen B&W/Nad, det bliver en alt for fed varm
lyd til mig :)...

Det en go pris, syntes du skulle prøve...
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2012 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Steppat skrev:
Sambora

Du skriver den er meget neutral i lyd. På hvilken måde?

Jeg vil gerne have en varm og fyldig lyd og jeg ved godt at HT'erne har meget at sige. Pt skal den kobles sammen med et par
B&W DM683 (havde tidligere Dali LE400) og jeg håber at denne kombination vil gå godt i spænd!

Ja, det Marskal er inde på, er også det jeg mener. Den er hverken kold eller varm. Så det giver jo en vis frihed til at vælge den rigtige højtaler.

Jeg er som sagt meget tilfreds med kombinationen Primare/Dynaudio.

Men var jeg dig ville jeg købe I30'eren og så låne nogle højtalere hjem og se hvad der sker. :-) Det kunne jo være de B&W du nævner og så finde nogle alternativer. Hvad er dit budget for højtalere?

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 April 2012 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Primare  skriver at der findes ikke en Primare lyd :-) 

Men  jeg synes nu den er en smule til den positive side en smule varm  da klinins lyd giver blødende øre   så pas lidt på med Audiovector HT på Primare  specielt S serien  den med bånd uha  jeg  har være der  

Grunden til jeg valgte Primare de er strømstærke, de virker, og er gennemført helevejen igennem, rimlig i pris  og 30 serien kan og bør køre balanceret  så enten en CD31  evt den nyeCD32  jeg selv bruger deres gamle DVD30  virker ok men CDen er bedre

De er rubost bygget med et lækkert design

Så jeg vil ikke trivle med købet,

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

Steppat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2012 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Takker for svarene :-)

Må hellere slå fast at B&W DM683 ikke helt er på plads. Alternativt havde jeg kigget på Audiovector M3. Men har ingen ide om hvordan disse ældre
højtalere lyder ift at sætte dem sammen med Primaren!

Budgetmæssigt ligger jeg på de max 10.000 for forstærkeren og det samme for HT'erne :-)

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2012 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Audiovector M3 super og signature  er fine  prøv at gå efter MKII ,  ser der er et sæt Signature til salg  men prisen bør der nok kunne gøres noget ved ;-)  det er jo den første udgave

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2012 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Steppat skrev:

Må hellere slå fast at B&W DM683 ikke helt er på plads. Alternativt havde jeg kigget på Audiovector M3. Men har ingen ide om hvordan disse ældre

Budgetmæssigt ligger jeg på de max 10.000 for forstærkeren og det samme for HT'erne :-)

Jeg køber også Audiovector en dag der er penge til et sådan par.  Men min Primare I30 vil jeg altid beholde...

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2012 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:
Steppat skrev:

Jeg køber også Audiovector en dag der er penge til et sådan par.  Men min Primare I30 vil jeg altid beholde...

Godt valg med Primaren  husk at nyde musiken  det er jo det som er vigtigt  og ikke hvad de forskelige ting hedder

Steppat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2012 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Kan se at der en som sælger sine audiovector mi3 avantgarde arrete LE til 19500. Nok lige over mit budget men kunne disse
være et glimrende alternativ hvis man havde pengene?

Jeg skal ud til sælger på søndag og se forstærkeren an. Skal nok give lyd fra mig når denne er i hus :-)

Naim nait XS - hvad gør denne forstærker så god?

HugoB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Sendt: 06 April 2012 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også varmt anbefale Primare I30 - super forstærker. Jeg har min spændt for et par System Audio (SAK2) - som er et
par legendariske højtalere. Da jeg er meget til akustisk/klassisk musik er det en kombination der giver rigtig megen vellyd fra
sig.
Til top Vis HugoB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HugoB

Steppat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2012 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Hugo:

Mener du, at denne forstærker gør sig bedst, når det drejer sig om akustisk/klassisk musik?

Jeg er ikke den store tilhænger af alt for meget bas men en god bund må der godt være.

Det er jo en jungle

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2012 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Steppat skrev:
Kan se at der en som sælger sine audiovector mi3 avantgarde arrete LE til 19500. Nok lige over mit budget men kunne disse
være et glimrende alternativ hvis man havde pengene?

Jeg skal ud til sælger på søndag og se forstærkeren an. Skal nok give lyd fra mig når denne er i hus :-)

Naim nait XS - hvad gør denne forstærker så god?

Audiovector mi3 avantgarde arrete LE er en fin højttaler men men gør sig bedst på Naim udstyr  gerne de største effekt blokke  men stadig noget som skal overvejes prøves gerne på prøve nogle dage husk at spille højt   så finder du ud af om dine øre holder eller bløder  bare min mening

Men Primare og System audio  der går man normalt ikke galt i byden

HugoB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Sendt: 06 April 2012 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Steppat skrev:
Hugo:

Mener du, at denne forstærker gør sig bedst, når det drejer sig om akustisk/klassisk musik?

Jeg er ikke den store tilhænger af alt for meget bas men en god bund må der godt være.

Det er jo en jungle

System Audio har i en række år valgt netop Primare til forstærkeren for deres højtalere, men jeg tror ikke at forstærkeren er
bedst til noget bestemt. Der er en god grund til at den får priser rundt om i Europa og det skyldes sikkert dens alsidighed.
Til top Vis HugoB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HugoB

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2012 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

HugoB skrev:
Steppat skrev:
Hugo:

Det er jo en jungle

System Audio har i en række år valgt netop Primare til forstærkeren for deres højtalere, men jeg tror ikke at forstærkeren er
bedst til noget bestemt. Der er en god grund til at den får priser rundt om i Europa og det skyldes sikkert dens alsidighed.

De er også importør af disse Primare ;-)   men de spiller godt sammen

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2012 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har også flere steder set/hørt at Primare og System Audio er en god cocktail, men jeg har desværre aldrig lyttet til det...

staffi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2006
Sendt: 07 April 2012 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Måske skulle du nok lige låne et par SA-ere inden du beslutter dig for hvilken højttaler du vælger, personligt har jeg spillet primare og SA explorer...
og der synes jeg manglede en del i lydbilledet... Men igen er det jo bare min mening... Det er jo dine ører der skal være tilfredse..
Til top Vis staffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af staffi

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Sendt: 07 April 2012 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Steppat skrev: Naim nait XS - hvad gør denne forstærker så god?

I mine øre er det en kombination af en forstærker som er lyttevenlig og samtidig levere super liv og dynamik, både ved lavt og højt lytteniveau. Den spiller fantastisk nærværende og med glød. NAD M3 var i sammenligning fuldstændig sat af og i mine øre var primaren lidt mere en "hi fi" forstæreker, forstået på den måde at jeg kom til at fokusere lidt på teknikken frem for musikken. Andre kan være rygende uenige

Så det der gør Naim'en fantastisk er at den rammer mine præferencer spot on

Dog finder du ikke en brugt nait xs til den pris så vil stadig mene at primare'en er et super godt tilbud.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes