Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 03:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til køb af surround system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
abe2400
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Jeg skal bruge et surround system på mindst 5.1. Det skal hovedsagligt bruges til ps3, x360 og Wii. Jeg vil foretrække at købe
det hele samlede frem for forstærker og højtalere for sig. Der skal hverken være dvd eller bluray afspiller med. Forstærkeren
behøver ikke være med radio. Der skal være 2 HDMI ind og helst version 1.4. Jeg håber at sony lancere en ps3 med HDMI 1.4
som jeg kan bytte min nuværende til. Jeg sætter de forskellige lyd systemer såsom Dolby Digital, DTS osv. osv. højere end
egentlig lyd kvalitet. Det skal stå i et rum på ca. 2,5m x 4,5m og jeg vil gerne have sådan en mikrofon med man bruger til at
finde ud af hvor man skal placere de forskellige enheder med. Jeg sidder bagerst i lokalet med mine konsoller og mit 40"
Samsung UE40C8705 LED 3D TV i den modsatte ende. Jeg skal have mindst 2 meters afstand til mit tv for at nyde 3d effekten.
Jeg planlægger at turnere min lokale expert, fona, elgiganten og hifiklubben og regner med at bruge mellem 6.000 og 10.000kr.
på det. Nogen forslag?
Til top Vis abe2400's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abe2400

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Jeg "lavede" et system til en kammerat med følgende stumper:

Højttalerpakke
fra XTZ købt fra fyndborsen (svenske priser) XTZ er kendt for at give "bang for the buck" og hvis du køber en af deres pakker, er det endnu billigere end at købe dem separat!

H/K AVR260 Surroundreciever fra Cinemagic. Lidt billigere end andre steder.

Kabler fra Bluejeanscable
(den engelske hjemmeside - ikke den amerikanske). Lige som XTZ - bang for the buck og no-nonsense!

Med 5 højttalere, subwoofer, 32 meter højttalerkabel, subkabel og 3 HDMI-kabler blev det 11.500,- inklusive levering fra hhv. Sverige, Danmark og England.
Det spiller simpelthen røven ud af bukserne på alt, hvad jeg har hørt op til flere gange prisen Vildt imponerende!!! - Og det understøtter alle de formater, du kan ønske dig!

Det kan naturligvis gøres billigere ved at vælge en AVR160 i stedet og/eller en billigere højttalerpakke. Jeg kan eksempelvis forestille mig, at du snildt kan nøjes med en 10" sub i dit rum

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

Liiments
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2010
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

JEg vil kører et NAD system fra HIFI de kan hjælpe dig med at vælge.
også kører noget Concept 8 front og Concept center, concept 1 til bag højtalere. også en sub hvis man ser meget film. det er røv nice til film og spil. koster dog 24000 kroner ;) .. men så får du det hellere ikke bedre
Til top Vis Liiments's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Liiments

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Liiments skrev:
JEg vil kører et NAD system fra HIFI de kan hjælpe dig med at vælge.
også kører noget Concept 8 front og Concept center, concept 1 til bag højtalere. også en sub hvis man ser meget film. det er røv nice til film og spil. koster dog 24000 kroner ;) .. men så får du det hellere ikke bedre

Jeg vil vove at påstå, at det system, jeg har beskrevet, lyder bedre - Og ja, jeg har hørt NAD og Dali Concept, som du nævner det!
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

Liiments
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2010
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

jeg skal ikke kunne sige det, har aldrig hørt dit.
- alt jeg ved er bare at det jeg har sparker RØV! så jeg er lykkelig over det. og det er sindsyg!.. jeg skiftede mit BOSE anlæg ud med det fordi BOSE slet ikke kunne være med. så abe2400 kan sammenligne med BOSE hvis han kender det.
Til top Vis Liiments's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Liiments

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes