Forfatter |
|
Fjendbo Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej :)
Kæresten og jeg flytter i lejlighed om et par måneder. Derfor vil jeg gerne ha' et nyt surroundanlæg, da mit Logitech Z-5500 ikk er særlig kønt, og jeg også gerne vil ha' noget der spiller bedre. Budgettet bliver max ca. 9000kr.
Anlægget har jeg indtil videre har kigget på er Jamo S 606 HCS 6 (http://www.jamo.com/eu-en/products/s-606-hcs-6-description/) som ender på ca. 5800-6000kr., dog uden fragt.
Rummet det kommer til at stå i ser ca. sådan ud: http://peecee.dk/upload/view/247834/full
Er dette anlæg okay? .. Eller er der bedre derude til samme penge - har ikk noget imod at købe brugt, hverken anlæg eller forstærker. Fronthøjttalerne ska' bare være slanke og nogenlunde pæne, samt at baghøjttalerne ska' ku' hænges op - gerne træfarvet.
Mht. en surround-reciever, så er jeg lidt på bar bund. Den ska' ha' HD-lyd dekoder, 4 HDMI-indgange og gerne to optiske indgange (kan muligvis overleve med én, hvis det kommende Media Center har en coaxial udgang).
På forhånd tak :D
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Fjendbo Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den overstiger budgettet, desværre .. 5900 + fragt og forstærker til 3500kr.. - men vil kæresten gi' lidt til, er det ikk noget problem :) .. - hun synes oss mit gamle sæt Z-5500 er grimt ..
Mht. forstærker så har jeg skam tænkt mig at køre via HDMI fra HTPC'en, men jeg tilslutter to skærme dertil, nemlig et TV via HDMI og en 23" touchskærm via DVI. For når jeg fx bare vil høre musik, gider jeg ikk bruge TV'et som skærm, samt jeg helst vil slippe for mus og tastatur. Og jeg går ud fra, at når billedet ikk går gennem HDMI, så går lyden heller ikk igennem, så derfor bli'r jeg nødt til at ha' tilsuttet HTPC'en via HDMI og optisk/coaxial ..
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fjendbo skrev:
Den overstiger budgettet, desværre .. 5900 + fragt og forstærker til 3500kr.. - men vil kæresten gi' lidt til, er det ikk noget problem :) .. - hun synes oss mit gamle sæt Z-5500 er grimt ..
Mht. forstærker så har jeg skam tænkt mig at køre via HDMI fra HTPC'en, men jeg tilslutter to skærme dertil, nemlig et TV via HDMI og en 23" touchskærm via DVI. For når jeg fx bare vil høre musik, gider jeg ikk bruge TV'et som skærm, samt jeg helst vil slippe for mus og tastatur. Og jeg går ud fra, at når billedet ikk går gennem HDMI, så går lyden heller ikk igennem, så derfor bli'r jeg nødt til at ha' tilsuttet HTPC'en via HDMI og optisk/coaxial ..
|
|
|
Ved ikke hvordan det er med PC'er og Denon, men jeg kan sagtens høre cd fra min blurayafspiller (via min NAD) via HDMI uden at have tv'et tændt. Hvis jeg tænder tv'et efterfølgende så pauser den lige 2 sekunder inden den spiller videre (går ud fra det er noget HDMI handshake der lige skal ordnes). Så i nogen tilfælde kan det sagtens lade sig gøre, om det så er universelt sådan vil jeg helst ikke udtale mig om 
edit: og 5900+ fragt for det sæt jamo lyder i den ret så dyre ende, ved ikke lige hvem redcoon.dk er men de har det til 4200inkl fragt http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid /B152901/cid/1003/refId/edbpriser/
edit2: baah det er HC3 og ikke HC6!! Aner ikke hvad forskellen er :P __________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah forskellen på HC3 og 6 er at der er subwoofer med i den ene og ikke i den anden
Så hvis du er hooked på det sæt kan du jo altid starte uden sub og tilkøbe en sub på et senere tidspunkt  __________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
Fjendbo Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikk, om jeg er hooked på det, heh .. Men tror du det er okay til pengene? :) .. Der er oss et firma, der hedder AudioSound, der har det: http://www.audiosound.dk/product.asp?product=2464&lang=d k
Men ja, ka' jo vente med sub'en til senere, selvom jeg nu gerne vil ha' en sub med det samme :)
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender intet til jamo, så vil helst ikke udtale mig om dem :)
__________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
XTZ pakker
XTZ giver rigtig meget value for money. De er bestemt et kig værd!
Husk at priserne står i svenske kroner, så det skal lige omregnes ;)
|
Til top |
|
|
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fede ved XTZ's W12.16 er at den udover at kunne flytte luft under film, samtidig kan spille musik! En kammerat af mine
kører netop nu på XTZ 99 W2MT fronter og en W12.16.. Iron Man var jo en helt ny film
Skal det være under budgettet:
XTZ 80 5.1 Pakke - 3100kr + fragt
+
Den surroundforstærker du nu kunne ønske dig for de resterende penge?
Mvh
|
Til top |
|
|
Fjendbo Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må indrømme, at XTZ ser ret spændende ud :) .. Er det muligt at få en samlet pakke i valnød, da jeg hellere vil have det end sort? ..
Og hvad er det for en diskant der sidder i højttalerne i dette sæt, og hvordan er lyden i dem?: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/hogtalarpaket/xtz-89- 5.1-paket-99-w12.16-front-sat-cen ? ..
Mht. bassen/subwooferen, så ska' det stå i en lejlighed og derfor (desværre), blir' det nok ikk muligt at spille med så meget bas, men er den god på alle lydniveauer? :)
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en bånddiskant af en art der sider i de XTZ. Personligt kan jeg godt lide bånddiskanter, men om ligepræcis dem i xtz'erne er gode aner jeg ikke.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Fjendbo Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Chabang Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Fjendbo Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sæt du har fundet i valnød, er det ikk med 4 stk. sattelit-højttalere? .. Vil gerne ha' sættet med 2 gulv front ..
|
Til top |
|
|
Chabang Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jo, sorry. De har ikke umiddelbart en pakke, hvor 89 fronterne er med i valnød, men jeg er sikker på, at du nok kan forhandle dig til en "specialpakke", hvis du skriver en mail til fyndbørsen.
|
Til top |
|
|
Fjendbo Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige skrevet en mail :) .. Ska' ikk købe lige nu, men det er altid rart at vide det :) ..
|
Til top |
|
|
Chabang Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må meget gerne skrive Fyndbørsens svar, da jeg selv er lidt interesseret i sådan en sammensætning.
|
Til top |
|
|
Fjendbo Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|