Forfatter |
|
Peterlh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kigger lige med.
|
Til top |
|
|
mcmdenmark Branchemedlem

Jamo
Bruger siden: 03 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke så meget at snakke om - Onkyo er klart mest fremme - faktisk har de været nr.1 i europa på surround forstærker siden September 09. Som andre også siger er Yamaha faldet noget bagud af dansen, hvor onkyo ALTID har de nyeste formater m.v. - Desuden har Onkyo en yderst lav fejl % på deres produkter.... og egen fabrik... Intel ejer 40% af Onkyo...ja man kan blive ved.... :-) så held og lykke med det Onkyo køb!..... og en ting mere, vi vil alle gerne ned og se, pille, kigge, høre nye produkter hos radio forhandleren - men det er jo ikke let hvis vi ikke køber det hos dem - så handel dansk!!!
|
Til top |
|
|
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strange skrev:
Kan jer to (eller andre) der siger Yamahaen er den bedste ikke uddybe hvorfor i mener det? :-)
Den skal kun bruges til film/PS3? |
|
|
Jamen det er simpelthen fordi det er den jeg helst vil høre på i flere timer ad gangen.
Uanset at den kun bruges til film/PS3 __________________ Husk nu musikken og ikke grejet
Mit Anlæg:
Denon PMA-1510AE
Denon DVD -3800BD
Phonar Veritas P5
Stax SRM 252II og SR202
|
Til top |
|
|
Strange Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcmdenmark... Jeg synes bare jeg efterhånden har hørt en del skrækhistorier om Onkyo.... Eksempelvis mht. service.... Jeg synes desuden jeg har læst om en del der har haft problemer med deres Onkyo... Eksempelvis det problem jeg havde med min 507 hvor den ene udgang sendte en skrattende yd ud til en højttaler....
Hvorfor mener du Yamaha er dårligere end Onkyo? Jeg kan desuden se du er branchemedlem.... Sælger du udelukkende Onkyo :-)
|
Til top |
|
|
Strange Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden ting... Nogen der har fundet tests af henholdsvis Onkyo 608 og Yamaha 567? Og er 567 den største Yamaha der kommer i år?
|
Til top |
|
|
Strange Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody?
|
Til top |
|
|
Thomas8260Dk Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 33
|
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt ville jeg vælge Yamaha (passer til mit setup lydmæssigt), + Jeg er tidligere, blevet yderst skuffet over Onkyo´s watt-opgivelser. Jeg føler det er en bodybuilder, med en smart mund, og ingen boller (I you get what I mean)
Ved godt Yamaha heller ikke (nødvendigvis) er noget at prale af, jeg føler bare jeg bliver knapt så skuffet med det mærke.
(Pågældende erfaringer er nok 13 år gamle efterhånden, men de hænger ved)
Har ikke selv Surround endnu, men kæresten har omsider fået mig overtalt, og så er det jeg tænker om man egentlig skal bruge 7.1 - 7.2 Kanal til noget i dag..??
Er det ikke nok med mindre..??
Anyways, jeg ender sikkert med en NAD reciever, eller noget helt andet hvis det hele bliver skiftet ud..
PS. Tag Yamaha'en ;o)
__________________ 2 x Rotel RB-980 BX.
1 x NAD C325BEE.
1 x Yamaha SA-CD DVD-S657.
2 x System Audio SA1250.
4 x 3m Van Den Hul - Magnum.
3 x Van Den Hul D102 III Hybrid.
|
Til top |
|
|
Thomas8260Dk Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 33
|
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men SKAL det siges, så har en af mine kammerater lige købt sådan en her --> http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/loskomponenter/rec eiver-forstarker/TXSR608B/onkyo-7-2-receiver?Selected=Specif ications#tProductTabcontent
Må sige den gør det altså ret glimragende ( OG han har gamle BOSE højttalere hele vejen rundt )
Men har ikke hørt nogle nyere Yamaha'er spille musik via 2.0 , man jeg kan forstå du heller ikke skal bruge den til det..
__________________ 2 x Rotel RB-980 BX.
1 x NAD C325BEE.
1 x Yamaha SA-CD DVD-S657.
2 x System Audio SA1250.
4 x 3m Van Den Hul - Magnum.
3 x Van Den Hul D102 III Hybrid.
|
Til top |
|
|
Entry Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2010 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
I der respektive prisklasser falder hverken Yamaha og Onkyo igennem. De har begge god lyd. Onkyo er måske lidt mere strømstærk - men Yamaha ved udmærket hvad de laver - gå ind i en musik forretning og se hvor meget scene og studie udstyr der står Yamaha på. Lyd er bare noget de arbejder med i mange led - helt ud til os brugere.
Du bør lytte til dem og derudover se hvilket apparat du anser for bedst i praktisk brug. Igen vil det være smag og behag der adskiller de to kompetanter. Jeg ved ikke om mcmdenmark ville indikere at Yamaha på nogen måde er dårligere end Onkyo. Uden at have nogen beviser vil jeg tro det forholder sig sådan at Yamaha har færre fejl. Der har både på dette forum og i Svenske forum været historier om nogle Onkyo der futtede af.
Selv vil jeg ikke ane hvilken af de to jeg skulle vælge før jeg havde givet dem et lyt. Og jeg tvivler ikke på de begge er gode. Selv ville jeg også lytte til Sony, der af en eller anden grund ikke regnes for noget (måske fordi de også laver folke-hjemmebio-receivere man kan købe i Bilka). 
Så konklusionen er: du kommer til at vælge selv! 
|
Til top |
|
|
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 05:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Entry skrev:
Onkyo er måske lidt mere strømstærk |
|
|
Virkelig?! Jeg har ellers ofte hørt at Onkyo er lidt for optimistiske med deres specs.
Som jeg ser det, er de primære grunde til at Onkyo er blevet så populær at de var en af de første producenter til tilbyde de nye HD formater og at der samtidig var en del features inkluderet. Sekundært er den forholdsvis lave prissætning, men der er måske en grund til dette.
Husk også at Onkyo engang havde en tentens til at blive temmelig varm. Om det stadig er tilfældet ved jeg ikke.
|
Til top |
|
|
Entry Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2010 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaizer skrev:
Entry skrev:
Onkyo er måske lidt mere strømstærk |
|
|
Virkelig?! Jeg har ellers ofte hørt at Onkyo er lidt for optimistiske med deres specs.
Som jeg ser det, er de primære grunde til at Onkyo er blevet så populær at de var en af de første producenter til tilbyde de nye HD formater og at der samtidig var en del features inkluderet. Sekundært er den forholdsvis lave prissætning, men der er måske en grund til dette.
Husk også at Onkyo engang havde en tentens til at blive temmelig varm. Om det stadig er tilfældet ved jeg ikke.
|
|
|
Jeg har jo også et vigitgt "måske" med i teksten - og jeg beskriver også problemerne der har været med Onkyo der futtede af.
Mht. strømstærk eller ej - så beror det på hvordan man måler. Et svensk blad benytter en kube-måling hvor man også kan se om fortærkeren ikke kan lide fasevrid. Det er ikke Yamaha's stærke side. Men hvor mange højtalere, udover enkelte i de tunge/dyre prisklasser, opfører sig rigtigt ondt idag? F.eks. Sony får ofte prædikatet strømsvage i folkemunde, men de her kubemålinger har vist at de er stærke (typisk QS og ES modelerne).
Hverken Onkyo eller Yamaha falder igennem. De lyder godt. Min egen mening er at Yamaha har en bedre brugerflade. Men der vil sikkert være dem der foretrækker Onkyo. Jeg syntes Yamaha er pænere udenpå og virker meget velbygget indeni. Men andre vil sikkert mene det modsatte. Jeg syntes Yamaha receiverne ældes langsommere i brug.
Det var lige mine subjektive input om de to mærker....
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Entry skrev:
[Hverken Onkyo eller Yamaha falder igennem. De lyder godt. Min egen mening er at Yamaha har en bedre brugerflade. Men der vil sikkert være dem der foretrækker Onkyo. Jeg syntes Yamaha er pænere udenpå og virker meget velbygget indeni. Men andre vil sikkert mene det modsatte. Jeg syntes Yamaha receiverne ældes langsommere i brug. |
|
|
Jeg har lidt de samme tanker - måske ikke helt de samme, men i hvert fald den med at ingen af dem falder igennem deler jeg. Jeg har både haft Yamaha, Denon og nu Onkyo. Denon gider jeg ikke, mens jeg var tilfreds med både Yamaha og Onkyo.
Når jeg skal vælge en ny går jeg ikke nødvendigvis specifikt efter det ene eller det andet mærke. Jeg ved hvilke mærker jeg finder interessante, og forsøger så at finde ud af om den ene er foran den anden. Og så spiller pris selvfølgelig også ind, hvor f.eks. Onkyo kan have den fordel at de ofte er noget billigere i Tyskland end herhjemme.
Og det er også derfor at jeg har Onkyo lige nu: Prisen var næsten det halve ift. herhjemme, modellen havde fået gode tests, og den var nyere end Yamaha's produkter.
|
Til top |
|
|