Forfatter |
|
Strange Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer!
Så har jeg bestemt mig til at det skal være en af disse receivere jeg skal have. Hvilken mener I
er bedst. Det skal sættes til et Focal sib sæt og I skal IKKE tænke på prisen men KUN hvad I mener der er bedst af disse. Det skal bruges til Blu-Ray / PS3. Jeg vil have power og et godt billede. Jeg glæder mig til at høre fra jer og håber I vil komme med forslag når jeg nu har fastlagt mig på disse.
http://www.av-connection.dk/?PGr=2932&ML=943
http://www.av-connection.dk/?PGr=2058&ML=943
Jeg ved at det er bedst at tage ud og lytte selv, men det har jeg ikke mulighed for, så mit håb er at I kan komme med jeres meninger ud fra specs. Erfaringer osv. der kan hjælpe. Jeg synes de nye Yamaha lyder spændende, men synes bare ikke der er så mange der har dette mærke. Jeg har selv haft en Onkyo 507, som jeg var super tilfreds med, men den ene udgang fik en højttaler til at skratte ret hurtigt efter købet, så er lidt i vildrede.
På forhånd tak J
|
Til top |
|
|
Thomas8260Dk Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 33
|
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamaha er et okay mærke, men af uvisse årsager, er det ikke et mærke folk oftest "blærer" sig med.
Dem du linker til, er okay.
Personligt ville jeg gå en lille tand op og vælge denne istedet. -->
http://www.av-connection.dk/?PGr=3851&ML=1386
Lidt mere power, samt flere features.
__________________ 2 x Rotel RB-980 BX.
1 x NAD C325BEE.
1 x Yamaha SA-CD DVD-S657.
2 x System Audio SA1250.
4 x 3m Van Den Hul - Magnum.
3 x Van Den Hul D102 III Hybrid.
|
Til top |
|
|
Strange Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas
Tak for dit svar... Og ja, du har ret, man hører altid mest om Onkyo eller Denon på diverse fora. den du linker til ser fin ud, men det er jo sidste års model (er det ikke?), jeg ville gerne have en af de nye... ?
|
Til top |
|
|
Thomas8260Dk Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 33
|
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh jeg må jo indrømme jeg ikke er så meget inde i Yamaha modellerne længere.
Men jo jeg kan se at den vist kom på gaden Februar 2009.
Jeg vil jo mene, at den har det du skal bruge, derfor kan man selvfølgelig godt ønske sig sidste nye model.
__________________ 2 x Rotel RB-980 BX.
1 x NAD C325BEE.
1 x Yamaha SA-CD DVD-S657.
2 x System Audio SA1250.
4 x 3m Van Den Hul - Magnum.
3 x Van Den Hul D102 III Hybrid.
|
Til top |
|
|
Strange Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, tak fordi du tog dig tid... :-) Håber andre også vil byde ind. God dag!
|
Til top |
|
|
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
De recivere du selv har fundet strange er med hdmi1.4 det er 765 ikke.
Jeg har haft flere yamaha recivere førhen en 3-4 stykker og har været yderst godt tilfreds med dem, førhen var yamaha meget langt fremme i skoene med de nyeste ting, dps,dts,dts-es, auto kalibrering (ypao) osv. I dag er de forskellige fabrikater stortset ens med specs og performence når vi snakker mainstrem produkter.
Jeg kan personligt godt lide designet på yamaha men syntes det er lidt små kedeligt på onkyo.. smag og behag.
Vh ln.
|
Til top |
|
|
Strange Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ikke så meget op i designet lige mht. til receiver... Så der skal jeg bare have den bedste af de listede?
:-)Tak for svar!
|
Til top |
|
|
Strange Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig ingen der kan/vil hjælpe?
|
Til top |
|
|
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Strange
Du repeterer jo blot din hjlp">forespørgsel fra recordere.
Her blev du rådet til, at gå og lytte; det råd. vil du åbenbart ikke lytte til, så hvorfor ikke bare slå plat og krone, som der vist
også blev foreslået?
__________________ /dreamz
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strange skrev:
Virkelig ingen der kan/vil hjælpe? |
|
|
Synes egentlig du har fået hjælp?
Hvis nu vi lige skal tage Denon, fordi du selv nævner det, så er det ikke produkter jeg bryder mig særligt om. Jo, designet er det pæneste, men da jeg havde en 2808 blev jeg aldrig rigtigt tilfreds med lyden.
Yamaha og Onkyo er begge med på vognen når det gælder om at være i front - de skiftes til at være foran, alt efter hvornår de får lanceret. Jeg har selv en Onkyo, men kunne sagtens forestille mig at det blev en Yamaha næste gang - alt efter hvad jeg har brug for og til hvilken pris.
Jeg tror ikke du går galt i byen med nogen af dem. Og lytte til dem bliver jo svært, for et par små forskelle skal der såmænd nok være, men med mindre du kan lytte til begge hos samme forhandler på nøjagtigt samme kilde og højttalere, så nytter det jo ikke noget. Og husk, benytter du sådan en fin service, så er det ikke noget med at placere dit køb på internettet 
Hvis du har mod på det kan du eventuelt kigge på www.guenstiger.de og se om du kan spare noget, hvis du ønsker at købe uden at have hørt. Jeg købte selv Onkyo i Tyskland fordi den var noget billigere end herhjemme (halv pris ift. den dyreste butik).
|
Til top |
|
|
Strange Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dreamz, hvis du ikke har noget fornuftigt at sige, hvorfor så ikke bare lade være med at skrive? Mon ikke også folk er pænt ligeglade med en tråd fra et andet forum!! det er vel fair nok at prøve "lykken" et andet sted når jeg stadig ikke mener at jeg har fået svar via en anden tråd. Hvad får du ud af at oprette et sådant indlæg? Intet - så drop enten mine tråde eller svar seriøst i dem tak!
Mht. at lytte er det som sagt ret svært eftersom de nye Yamaha endnu ikke er på markedet samt at jeg alligevel ikke ville kunne lytte med lige præcis mine højttalere alligeve - så er det vel fair nok at lytte til andres oplevelser med de to mærker selvom jeg ved det ikke er den fuldendte sandhed!!!
Wymax. Mange tak for svaret!! Jeg giver dig helt ret i at det med at lytte heller ikke er den eneste vej frem...
|
Til top |
|
|
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strange, du har fået masser af gode og fornuftige råd fra bl.a. mig - samt en helt stribe andre brugere på recordere, men du
gider ikke at lytte - hverken til rådene eller produkterne. Og fred være med det. Jeg synes bare, du spilder folks tid, og jeg skal
nok lade være med at bruge mere tid på at forsøge at hjælpe dig til at finde det rigtige produkt!
__________________ /dreamz
|
Til top |
|
|
Strange Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med al respekt så er det altså ikke at hjælpe at sige "gå ud og lyt". Jeg siger gentagne gange at det ikke er en mulighed og derfor er det næstbedste at folk kommer med deres egne vurderinger (selvom jeg ved det er subjektivt). Det er vel ok?
|
Til top |
|
|
Kratz Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke om der gør sig noget tilsvarende gældende på de nyere modeller fra Onkyo og Yamaha som da jeg var ude og lytte sidst, men hvis det gør har jeg følgende generelle kommentarer om de to mærker:
Onkyo: Lys og klar i lyden (grænsende til det skingre efter min mening på setup der i forvejen er lyse i lyden)
Yamaha: Mere til den mørke og varme side (hvilket selvfølgelig så kan blive en anelse dunkelt på mørke systemer)
Så er det et spørgsmål om hvad man foretrækker, men også i høj grad et spørgsmål om matchning med det tilhørende udstyr. Jeg kender desværre ikke dine Focal højtalere, og kan derfor heller ikke udtale mig hvilken receiver der burde matche bedst.
Mange foretrækker et lyst lydbillede til filmbrug, hvor dialogen skal gå klart igennem, hvorimod det til musik kan blive lidt skingert, og et varmere lydbillede er at foretrække. Så det er også et spørgsmål om afvejning.
Personligt foretrak jeg Yamaha blandt de receivere jeg testede (deriblandt Denon, Pioneer og Sony).
Men jeg håber du selv ved om du foretrækker en lys eller mørk lyd hvis du ikke har mulighed for at høre receiverne før køb.
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kratz skrev:
Onkyo: Lys og klar i lyden (grænsende til det skingre efter min mening på setup der i forvejen er lyse i lyden)
Yamaha: Mere til den mørke og varme side (hvilket selvfølgelig så kan blive en anelse dunkelt på mørke systemer) |
|
|
Jeg har Onkyo sammen med Focal, og det er ikke skingert. Det er så godt nok ikke Focal SIB, men deres Profile 9xx serie, så det er ikke sikkert at det passer lige så godt ("non-skingert") sammen. Og jeg hører så heller ikke musik på det overhovedet, det er udelukkende til film.
|
Til top |
|
|
Strange Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er stadig ekstremt i vildrede....Synes godt nok det er svært.
|
Til top |
|
|
xiuxiu Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som de andre skriver, så er det bedste at tage ud og lytte til de forskellige mærker. Denon finder du hos Hifi Klubben og Onkyo er El Gigantos begyndt at sælge.
Jeg havde selv en Onkyo 805, som jeg var meget tilfreds med, men vi har alle forskellige lyd præferencer, så om den lyder godt til dig, kan du kun selv bedømme.
Husk hvis du køber over nettet har du 14 dages returret og hvis den så ikke lige passer dig, så er det bare at prøve en anden __________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
Til top |
|
|
Mathew Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strange skrev:
Jeg er stadig ekstremt i vildrede....Synes godt nok det er svært. |
|
|
Køb Yamaha RX-V567, det er den bedste. Så svært var det da heller ikke?
|
Til top |
|
|
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathew skrev:
Strange skrev:
Jeg er stadig ekstremt i vildrede....Synes godt nok det er svært. |
|
|
Køb Yamaha RX-V567, det er den bedste.
Så svært var det da heller ikke?
|
|
|
Jeg holder også på Yamaha'en, ikke at Onkyo'en er dårlig, men Yamaha'en er den bedste i min bog. __________________ Husk nu musikken og ikke grejet
Mit Anlæg:
Denon PMA-1510AE
Denon DVD -3800BD
Phonar Veritas P5
Stax SRM 252II og SR202
|
Til top |
|
|
Strange Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan jer to (eller andre) der siger Yamahaen er den bedste ikke uddybe hvorfor i mener det? :-)
Den skal kun bruges til film/PS3?
|
Til top |
|
|