Hej står med et "lille" problem. Købte d. 29-11-2006 en 50" Samsung OEM hos DC-Tronic International i silkeborg og har faktisk været rigtig glad
for mit tv, men for et par måneder siden begyndte der at komme en skygge i venstre nederste hjørne af tvet. Skyggen er ca. 10x20cm og går
diagonalt på skærmen. Den er der både når tvet er slukket og tændt (er dog mest tydelig når skærmen er sort eller blå).
Henvendte mig så til forhandleren for det er jo indenfor de 2års reklamationsret der er på skærmen, til at starte med afviser han nærmest min
klage blankt. Han siger at det er min opgave at bevise at fejlen er en fabrikationsfejl, da der kun er 12mdr. garanti på det produkt jeg har købt.
Det er jeg jo dybt uening i for hvordan sku det være muligt for en privat person at bevise ?
Undersøger så købeloven og der står da også : Det er ikke meningen, at du skal møde op i forretningen med et bevis for at der er en
fabrikationsfejl eller materialefejl Link : http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/7/
Så efter lidt tovtrækkeri finder vi dog ud af at jeg kan komme ned med skærmen også vil de prøve at ta et kig på den. Jeg får så pillet det store
monster ned af væggen og får kørt det fra Viborg til Silkeborg hvor DC-Tronic ligger.
Aflevere så skærmen dernede, men ham jeg sku snakke med er ved at betjene en anden kunde og det ville tage ca. 1 time. Så kører igen og
aflevere mit nummer. Han ringer så efter ca. 1 time og det eneste han faktisk har at sige er at han ikke aner hva det er, og at jeg jo selv skal
bevise af det var en fabrikationsfejl. Henviser så til det jeg fandt på forbrug.dk, men hans svar er bare at jeg misfortolker det og han er jurist så
han kender købeloven.
Så efter en 30min. diskution frem og tilbage bliver vi så enige om at han mailer rundt til bla. producenten og nogle andre kontakter han har om
de har nogen ide hva det kan være ?
Dagen efter får jeg så et opkald fra ham, han siger at han har fået 2 enstydige svar og de troede at det skyldes at lige det sted på skærmen som
er mørkere har ikke fået så meget sollys som resten af skærmen. Mit svar til det er så at det kan ikke passe for bor inde i en gården og har
aldrig direkte sollys ind i min stue, og aldrig på mit tv !!
Hans forslag er så at vi kan skifte panelet i skærmen, men han ved ikke om det vil hjælpe og det vil koste mig 8.000.- + moms og fragt så det
takker jeg pænt nej tak til.
Så nu er vi jo samme sted som før og jeg aner virkelig ikke mine levende råd ?
Så mine spørgsmål er :
Kan det virkelig passe at han ikke ska` tage et nærmere kig på tvet, altså komme med et svar på hva skaden skyldes ?
Nogen der har en ide om hva skaden kan skyldes ?
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.
Mvh. Niklas
Ps. Vil gerne gøre opmærksom på at dette ikke er ment som nogen til svining af DC-Tronic, aner bare ikke hvordan jeg skal komme videre med
denne sag ?