Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 17:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Skygge på 50" Samsung OEM ? (Plasma) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Niklasjh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 September 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hej står med et "lille" problem. Købte d. 29-11-2006 en 50" Samsung OEM hos DC-Tronic International i silkeborg og har faktisk været rigtig glad
for mit tv, men for et par måneder siden begyndte der at komme en skygge i venstre nederste hjørne af tvet. Skyggen er ca. 10x20cm og går
diagonalt på skærmen. Den er der både når tvet er slukket og tændt (er dog mest tydelig når skærmen er sort eller blå).

Henvendte mig så til forhandleren for det er jo indenfor de 2års reklamationsret der er på skærmen, til at starte med afviser han nærmest min
klage blankt. Han siger at det er min opgave at bevise at fejlen er en fabrikationsfejl, da der kun er 12mdr. garanti på det produkt jeg har købt.
Det er jeg jo dybt uening i for hvordan sku det være muligt for en privat person at bevise ?

Undersøger så købeloven og der står da også : Det er ikke meningen, at du skal møde op i forretningen med et bevis for at der er en
fabrikationsfejl eller materialefejl Link : http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/7/

Så efter lidt tovtrækkeri finder vi dog ud af at jeg kan komme ned med skærmen også vil de prøve at ta et kig på den. Jeg får så pillet det store
monster ned af væggen og får kørt det fra Viborg til Silkeborg hvor DC-Tronic ligger.

Aflevere så skærmen dernede, men ham jeg sku snakke med er ved at betjene en anden kunde og det ville tage ca. 1 time. Så kører igen og
aflevere mit nummer. Han ringer så efter ca. 1 time og det eneste han faktisk har at sige er at han ikke aner hva det er, og at jeg jo selv skal
bevise af det var en fabrikationsfejl. Henviser så til det jeg fandt på forbrug.dk, men hans svar er bare at jeg misfortolker det og han er jurist så
han kender købeloven.

Så efter en 30min. diskution frem og tilbage bliver vi så enige om at han mailer rundt til bla. producenten og nogle andre kontakter han har om
de har nogen ide hva det kan være ?

Dagen efter får jeg så et opkald fra ham, han siger at han har fået 2 enstydige svar og de troede at det skyldes at lige det sted på skærmen som
er mørkere har ikke fået så meget sollys som resten af skærmen. Mit svar til det er så at det kan ikke passe for bor inde i en gården og har
aldrig direkte sollys ind i min stue, og aldrig på mit tv !!

Hans forslag er så at vi kan skifte panelet i skærmen, men han ved ikke om det vil hjælpe og det vil koste mig 8.000.- + moms og fragt så det
takker jeg pænt nej tak til.

Så nu er vi jo samme sted som før og jeg aner virkelig ikke mine levende råd ?

Så mine spørgsmål er :

Kan det virkelig passe at han ikke ska` tage et nærmere kig på tvet, altså komme med et svar på hva skaden skyldes ?

Nogen der har en ide om hva skaden kan skyldes ?

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.

Mvh. Niklas

Ps. Vil gerne gøre opmærksom på at dette ikke er ment som nogen til svining af DC-Tronic, aner bare ikke hvordan jeg skal komme videre med
denne sag ?
Til top Vis Niklasjh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niklasjh

Niklasjh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Virkelig ingen der kan hjælpe ?

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 September 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Jeg mener du er over bagatelgrænsen, så indgiv eventuelt din klage til forbrugerklagenævnet.

http://www.forbrug.dk/klage/

Det koster 160 kroner som du dog får retur hvis du får medhold. Held og lykke!

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

...nogen gange kan en telefonopringning hvor man lige gør opmærksom på at klagen er på vej til at blive indgivet gøre underværker...

Niklasjh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Okey... Har lige haft fat i en advokat idag som også gav mig medhold, så prøver lige at snakke med dem her idag og ellers er der jo ikke andet at
gøre edn at klage.

Niklasjh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Så har jeg snakket med dem, og det kom jeg vist ikke meget videre af ! De fastholder stadig at de har retten på deres side og den advokat jeg har
haft fat i ikke ved hvad han snakker om.

Så den eneste udvej er vel at klage til forbrugerklagenævnet og afvente den 7 måneder lange vente tid der er.

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Håber der kommer noget ud af det, sørg for at dokumentere hvad du har gjort, bed eventuelt forretningen redegøre skriftligt for deres afslag.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 September 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Hej Niklasjh

Jeg synes din sag er interessant. Jeg håber du vil lave et indlæg omkring udfaldet, når den engang er blevet afgjort.

Held og lykke med det!

Niklasjh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Hej så har jeg fået lavet et kompromis med DC-tronic

De køber min gamle skærm tilbage og jeg får en helt ny org. 50" Samsung skal dog give 5500.- i bytte så har ikke sagt endelig ja til aftalen, da jeg
gerne lige vil have lidt mere info. om modellen osv. ? Tror dette var den bedste løsning vi kunne nå frem til da jeg ikke ønsker at stå med en skærm
om et par måneder som er helt ødelagt og hvor der ikke er nogen reklamations periode tilbage på...

Hva siger i til denne aftale er den helt hen i vejret ? syntes selv det er lidt for mange penge jeg skal gi` men vil bare ikke risikere at stå med en
skærm som er fuldstændig uburgelig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes