Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 17:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 40"+ fladskærm til under 10.000 kr.? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Baagland
Branchemedlem
Branchemedlem
Sælger, Expert Jyderup. Tildelt 1/3 adva

Bruger siden: 07 August 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 August 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Det er ikke så meget det med danske menuer der er forskellen. Der kan også være forskel om den digitale tuner er lavet til det nordiske marked eller f.eks. det franske eller tyske. Dermed ikke sagt at det ikke kan virke, men det er ikke altid sikkert. Har vi desværre set eksempler på hos os.  Så er der også forskel på hvor det evt skal hen til rep hvis det går i stykker. Tvet skal under alle omstændigheder forbi der hvor det er købt og så sendes de det videre, med mindre der er lavet en aftale, som jeg ved Samsung har, at de afhenter hjemme hos en selv næste dag (så vidt muligt) og leverer det tilbage. Dette er kun hvis købt hos en officiel distributør og ikke hvis det er paralel importeret.

Har du set på nogle af de nævnte tv?? For en ting er naturligvis hvad folk anbefaler, noget andet er naturligvis hvad du selv synes når og hvis du ser billederne i virkeligheden. Så vil da anbefale at du ser nogle af dem inden du bestiller.

God jagt

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 August 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Det er vel et eller andet sted bare et spørgsmål om at få tv'et afprøvet i butikken og se om det tuneren er korrekt, hvis det kan lade sig gøre.

Men den anden der med at se om hvilket billede man synes er bedst er lidt svær, medmindre man enten kender en med et tv man er interesseret i, eller kan få tv'et opstillet hos en forhandler, det går bare ikk at man smutter ud i en butik som f.eks. fona også kigger man på¨det tv man selv synes ser bedst ud.

Men pz80'eren kan købes i Merlin for 12000kr, der er 2000kr forskel, så man må jo selv bestemme om det er "risikoen værd".

Til top Vis SteffenD89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteffenD89

Baagland
Branchemedlem
Branchemedlem
Sælger, Expert Jyderup. Tildelt 1/3 adva

Bruger siden: 07 August 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 August 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

SteffenD89 skrev:

Det er vel et eller andet sted bare et spørgsmål om at få tv'et afprøvet i butikken og se om det tuneren er korrekt, hvis det kan lade sig gøre.

Men den anden der med at se om hvilket billede man synes er bedst er lidt svær, medmindre man enten kender en med et tv man er interesseret i, eller kan få tv'et opstillet hos en forhandler, det går bare ikk at man smutter ud i en butik som f.eks. fona også kigger man på¨det tv man selv synes ser bedst ud.

Men pz80'eren kan købes i Merlin for 12000kr, der er 2000kr forskel, så man må jo selv bestemme om det er "risikoen værd".

Det er svært at få afprøvet tvet hvis man køber det på nettet.

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Det er selvfølgelig helt korrekt :) Man tager derfor en risiko hvis man køber parallel importeret.

Selvfølgelig kan man vel altid prøve og ringe ud til web forhandleren og tage sig en lille snak med dem, de ved vel hvad der skulle være anderledes hvis man køber parallet importeret?

medmindre de fylder en med l**t for at få solgt varen.

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Sendt: 09 August 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

SteffenD89 skrev:

Det er selvf�lgelig helt korrekt :) Man tager derfor en risiko hvis man k�ber parallel importeret.

Selvf�lgelig kan man vel altid pr�ve og ringe ud til web forhandleren og tage sig en lille snak med dem, de ved vel hvad der skulle v�re anderledes hvis man k�ber parallet importeret?

medmindre de fylder en med l**t for at f� solgt varen.

Nogle web-baserede forhandlere har jo altså demo-rum, hvor man kan se et udvalg af deres skærme. Jeg besøgte for nylig Cinemagic's demorum og det var absolut besøget værd - jeg kan kun anbefale at se nogle skærme "live" før køb, og helst med en DVD man kender.

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

jamen så er det jo perfekt ;)

Men er det ikke paralallet importeret hos cinemagic?

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

SteffenD89 skrev:

jamen så er det jo perfekt ;)

Men er det ikke paralallet importeret hos cinemagic?

Det er det måske, men det ser ud som om de er gode til at skrive når specifikationen på det, de sælger afviger fra en "dansk model". F.eks. har de solgt nogle enkelte modeller med engelske specifikationer, hvor digital-tuneren ikke passer til danske forhold og de gjorde meget tydeligt opmærksom på dette og at der ikke er nogen problemer med modellen, hvis man kører alt via f.eks. en Canal Digital boks.

Jeg har i øvrigt selv en skærm, der er købt i England, da jeg boede derovre, og den virker helt perfekt i Danmark med en Canal Digital boks.

Til top Vis greve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greve Besøg greve's Websted

HappyDolphin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 August 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Elgiganten har Panasonic TH42PZ85 E til 9999,-
Til top Vis HappyDolphin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyDolphin

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hvad står det der E får?

Fleggård har pz80'eren til 10000kr men det er også en E model.

hedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Er det ikke en ældre model uden 24 P osv. i forholde til PZ80 ?

HappyDolphin skrev:
Elgiganten har Panasonic TH42PZ85 E til 9999,-

Til top Vis hedi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hedi

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

PZ85'eren er en storebror til PZ80'eren, hvis det var det du tænkte på.

PZ85'eren tillader en ekstra funktion som ikke rigtig er pengene værd, hvis jeg har forstået det rigtigt, ja også er der design forskellen.

Bad Ass Mike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 September 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hej,

jeg står i samme situation (valg af Panasonic) som ophavsmanden til denne tråd. Valget er umiddelbart faldet på PZ85, og derfor vil jeg gerne have bekræftet af HappyDolphin - eller andre - om Elgiganten vitterligt havde TH42PZ85 til 10k allerede for en måned siden???

Det lyder lidt mystisk, men hvis det virkelig er tilfældet, er jeg sgu led ved at slippe 12988,- / 11575,- i hhv. Tape Connection og på nettet den dag i dag!

/Mike

Til top Vis Bad Ass Mike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bad Ass Mike

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 11 September 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Bad Ass Mike skrev:

Hej,

jeg står i samme situation (valg af Panasonic) som ophavsmanden til denne tråd. Valget er umiddelbart faldet på PZ85, og derfor vil jeg gerne have bekræftet af HappyDolphin - eller andre - om Elgiganten vitterligt havde TH42PZ85 til 10k allerede for en måned siden???

Det lyder lidt mystisk, men hvis det virkelig er tilfældet, er jeg sgu led ved at slippe 12988,- / 11575,- i hhv. Tape Connection og på nettet den dag i dag!

/Mike

De havde den i meget få eksemplarer. Nogle kunder fik lov at bestille, og andre fik ikke . . ! Der har været meget polimik om Gigantens tilbud på Panasonic PX80 -PX8 og PZ85. Prøv event søgefunktionen ovre på Recordere.dk. 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Jeg havde snuppet mig en 42PZ80'er og købt den for 9300,- ved www.easyshopping.dk

85'eren er ikke nødvendig, alt du for er en ubrugelig indstillings mulighed, så spar lidt penge og køb en 80'er. :)

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

SteffenD89 skrev:

Jeg havde snuppet mig en 42PZ80'er og købt den for 9300,- ved www.easyshopping.dk

85'eren er ikke nødvendig, alt du for er en ubrugelig indstillings mulighed, så spar lidt penge og køb en 80'er. :)

Fleggaard har PZ80'eren til 8999,-
Til top Vis greve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greve Besøg greve's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes