Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 13:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 40"+ fladskærm til under 10.000 kr.? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hej Drenge

Jeg er jo ikke den første, der opretter sådan en type tråd. Jeg vover dog pelsen og håber I vil hjælpe, selvom visse svar nok vil være gentagelser.

Vi mangler et fladskærms-tv til vores nye stue. Nedenfor er umiddelbare ønsker:

1. Det skal være minimum 40" og koste under 10.000 kr. (gerne omkring 8.000 kr.).
  2. Det skal kunne monteres på væggen med beslag så det kan drejes/vinkles.
  3. Det skal være pænt - kæresten foretrækker et Samsung, så dette vil være optimalt. Er dog åben for andre bud hvis ikke Samsung leverer noget ordentligt der leverop til de andre krav.

Et bud på hvor de købes billigst er også meget velkomment.

Skærmen skal bruges til lidt af det hele: film, Wii, tv. Jeg er ligeglad om det er plasma eller lcd - bare det er det bedste Ellers noget man skal være opmærksom på?

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

...og på forhånd tak selvfølgelig. Håber I kan hjælpe

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

lige om lidt kommer der et forslag der hedder panasonic px80. Jeg har ikke selv set det, men det er meget omtalt herinde

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Ja, det har jeg set omtalt i forskellige tråde. Det er skam også med i overvejelserne. Håber dog, at der kommer andre bud også...

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

...Men der er måske ikke andre forslag?

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 August 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Panasonic PX80 er meget anbefalet da den leverer god ydelse til små penge. Du finder ikke rigtig en anden skærm der kan prale af samme value-for-money.

De nærmeste konkurrenter til PX80 i denne klasse vil nok være LGs PG6000 serie eller eventuelt Samsungs nye plasma serier, som jeg dog endnu ikke har så meget erfaring med.

Hvis budgettet kan presses til 10.000, så ligner det bedste bud i min mening dog Panasonic 42PZ80, som er skridtet op fra PX80. Jeg er generelt mere overbevist af Panasonics PZ modeller og den nye serie leverer god billedkvalitet.
Den kan findes til omkring 10.000 med fragt her: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=440438&s earchArea=&Soegeord=

Personligt holder jeg mig dog fra den første forhandler på listen. Jeg har flere dårlige erfaringer med Getmore.

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Det vil jeg se på. Ved du evt. hvad modellerne i Samsungs nye serier hedder - det virker som om der bliver lavet ret mange modeller hvilket gør det svært at overskue

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 04 August 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Du kunne evt hoppe på fælleskøbet inde på recordere.

Det drejer sig om en Pana PZ-80

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.as px?articleid=1861&zoneid=42
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har set dette fælleskøb og det er da klart en mulighed. Hvad er forskellen på PZ80 og PX80 - nogle store ændringer?

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 04 August 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Altså den forskel jeg lige er klar over, er at det ene er FullHD og det er det andet ikke. Men og den visuelle forskel er lige så står som den spec'sne, ved jeg ikke, men tvivler. Men du kan vel klassificere PZ'en som storebror til PX80. Så du får vel lidt bedre billedkvalitet, og lidt flere menuindstillinger (mulighed for ISF), hvis jeg husker rigtigt. Så det er nok det bedste TV til penge - altså PZ80.

Det er i hvert fald min påstand.
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 August 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Panasonic PX80 er meget anbefalet da den leverer god ydelse til små penge. Du finder ikke rigtig en anden skærm der kan prale af samme value-for-money.

De nærmeste konkurrenter til PX80 i denne klasse vil nok være LGs PG6000 serie eller eventuelt Samsungs nye plasma serier, som jeg dog endnu ikke har så meget erfaring med.

Hvis budgettet kan presses til 10.000, så ligner det bedste bud i min mening dog Panasonic 42PZ80, som er skridtet op fra PX80. Jeg er generelt mere overbevist af Panasonics PZ modeller og den nye serie leverer god billedkvalitet.
Den kan findes til omkring 10.000 med fragt her: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=440438&s earchArea=&Soegeord=

Personligt holder jeg mig dog fra den første forhandler på listen. Jeg har flere dårlige erfaringer med Getmore.

De er vidst også alle Parallel importeret?

Man kan få panasonic pz80 til 12000kr i Merlin, mener jeg.

Til top Vis SteffenD89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteffenD89

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hvad skal jeg være opmærksom på. Der er noget med, at de parallel-importerede ikke har digital tuner - er det korrekt? Hvad har det af konsekvenser hvis man gerne vil have digitalt tv? Får man ikke en ekstern digital tuner af tv-selskabet?

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Sendt: 05 August 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Det med den manglende digitale tuner er kun et problem, hvis du vil tage dit antennesignal direkte ind i TV'et. Hvis du (som jeg) har f.eks. Canal Digital så er der en separat boks, der tager sig af både satellit-signalet fra Canal Digital samt det digitale TV-signal til TV2 fra din antenne. Jeg har selv en plasma uden digital tuner købt i England da jeg boede der og jeg skal ikke bruge den manglende indbyggede digitale tuner til noget med Canal Digital.

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Sendt: 05 August 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Og angående hovedemnet, så tænk dig godt om inden du falder for en LCD-skærm i en annonce. Som beskrevet i en anden tråd har jeg set Samsungs anmelderroste top-model (A656) mod Panasonics PX80 og jeg vil nok aldrig overveje en LCD igen - plasma er det bedste for tiden, så glem Samsung LCD, hvis du vil have det bedste billede.

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 August 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Kan da også anbefale Samsung's LE40A656..hører med i deres nyeste serie, leverer fremragende billeder og er med 100Hz.

Oveni får man et TV (WAF) med en flot indfarvet dybrød ramme. Fås på nettet til lige under 10.....i visse (dyre) butikker 12.999,-... 

Et kig og søgning på hifipriser punktum dk kan sikkert også hjæle dig lidt på vej..

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 August 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Det tilbud på recordere, der henvises til, er ikke parallelimport, så der skulle ikke være problemer med tuneren.

Jeg ville klart foretrække et Panasonic frem for Samsung LCD ganske enkelt pga bedre billed, og så forstår jeg ikke helt hvad det er ved Samsungs design som folk synes er fedt, men ok, smag og behag...

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 August 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Vanderlay < ja du siger det selv....smag og behag
Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved noget om Samsungs plasma-skærme? Er de noget værd?

Jeg må hellere ud og se nogle skærme live, så jeg har et bedre indtryk af deres udseende osv.

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2008
Sendt: 05 August 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

jeg spurgte også sidst om samsungs var noget værd i forhold til panasonic, lige umiddelbart så skulle panasonics 42" pz80 rive den rundt :)

pz80'eren er som nævnt på www.recordere.dk til en fornuftig pris på under 10000kr inkl. fragt. det ville jeg klart vælge.

Til top Vis SteffenD89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteffenD89

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Det lugter jo lidt af Panasonic. Den er også pænere end LG6000.

Er det helt umuligt at få et større TV i ordentlig kvalitet til under 9.999 kr? Fx Samsung PS50A416, som man kan få til 9.999 i Fona...Er der noget med, at det er lavere opløsning? Og hvad med de mindre fjernsyn i samme serie?

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes