Her lidt lytte-indtryk:
Stello har været tændt siden jeg fik den for knap et par uger siden. Synes det svært at sige om den er begyndt at lyde bedre, varmere etc. Etc. Dog
virker det på en eller anden måde som om der løbende er "skiftevis" kommet primært mere og mere åbenhed i diskant området, MÅSKE har det
"bare" været variabler i musik stykkerne mens jeg lyttede, men:
Har sidder og lyttet musik i absolut sweetspot, en del tracy chapman, allan taylor, 3 doors down.. Som timerne er gået er det som om at der er
penslet flere lag fra diskant området på hver enkelt højttaler, ikke samtidig, men det er blevet gjort løbende fra den ene til den anden. i hurtige
passager har eks. Venstre højttaler givet mere åbenhed fra "øvre" område, men lukket i igen, det har været diffust lukket op for mere luft og så
hurtigt ned igen, så meget hurtige "glimt" af mere åbenhed i diskant området, vi snakker mili-sekunder, for derefter at "forsvinde" igen.. Nu efter
nogle timer er der mere flow i området og det virker knapt så diffust. Har været noglespændende lytte sessioner i starten må jeg sige, self. Fordi det
er en ny forstærker der er kommet i hjemmet, men også da der synes at ske forandringer i musikken, men vil også give det psykologiske spil en del
af æren, for er slet ikke sikker på om det bare er mig der ideén om at der SKAL væreen forandring?!
Hvad siger i??
Dertil kan jeg absolut høre forskel i lyd niveau fra eneste rigtige reference: denon receiver som forforstærker samt 2 NAD C272 i bi-amp konfig. Jeg
kan nu spille VÆSENTLIGT højere uden højttalerne på nogen måde lyder skrigende, i alle registre... Bassen er sygt velformuleret og kontant i
gengivelsen og følger bare trop på hvad den bliver budt.. Jeg vil tillægge denon som forforstærker skylden her og ikke NAD'erne. Basserne er meget
stramme fra et lyttende perspektiv, men kigger man på membranerne, så kan man også se der er megen hurtighed, hvortil de også kører helt ind til
max og samme ud igen, uden de rammer max'en og begynder at "blafre"! Dog er det nemmere at få dem til at blafre, skla ikke meget over vol. 50,
får det sker. Dvs. Halv vol. Så når de som udgangspunkt deres max, afhængig af musik stykke og kvaliteten på nummeret.
Kom endelig med feed-back, det er det vi er her for