Forfatter |
|
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er rigtigt det havde jeg sku ik lige tænkt på at der er dac i den
det er forskelligt hva de kalder de på de forskellige afspillere nogle kalder det downmix andre hedder det bare pcm ellers kommer der en masse mærkerlige lyde da den så vil prøve at sende surround signal feks 5,1 ud til dac delen det lyder ik så godt hvis man ik gør det
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
aprox skrev:
det er rigtigt det havde jeg sku ik lige tænkt på at der er dac i den
det er forskelligt hva de kalder de på de forskellige afspillere nogle kalder det downmix andre hedder det bare pcm ellers kommer der en masse mærkerlige lyde da den så vil prøve at sende surround signal feks 5,1 ud til dac delen det lyder ik så godt hvis man ik gør det
|
|
|
Samsung kalder det pcm. Men opsætningen i afspiller skal jo sættes til 2 kanaler.
|
Til top |
|
|
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay på pioneer behøver man ik at sidde den til 2 kanals
Tror det er lidt forskelligt fra mærke til mærke
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altså Sony afspillere jeg bruger
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strand skrev:
Chromosome skrev:
Fortjener Stelloen bedre strøm kabel og hvilket? |
|
|
Det er det nok mange der vil mene den fortjener.
Jeg vil dog anbefale dig at ta det lidt med ro, nyd opgarderingen af Stello´en og de lydmæssige forbedringer det giver, lær den at kende først, inde
du overvejer strøm, med mindre du har problemer med netstøj? Men ellers prøv forskellige strømkabler, hvis du kan høre en positiv forskel altså ikke
bare forskel, så invester i det bedste kabel.
Dog giver det mest valuta for pengende at invester i strømkabler til ens afspilnings kilde først, cd, dvd osv, som det første.
Hvad er enligt din primære afspilnings kilde?
Hvis det er din samsung, så bruge penge på en bedre maskine, der vil være meget mere lydforbedring at hente der.
Men hvad er budgettet på strømkabel? De findes jo fra 30 kr til 100000 kr |
|
|
Det er PRIMÆRT pc jeg kører lyd fra Strand..  ser absolut ingen grund til cdafspiller, i min optik på vej ud og vejen frem er afspilning fra hdd
o.lign. Også derfor Stelloen er valget, grundet indbygget dac og en god en af slagsen. (eftersigende)
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sagt bestiller jeg snart Tannoy Ref. Ht kablet.
Men er i tvivl om hvorvidt jeg skal gøre mig selv den tjenste at Købe så det kan ligge dobbelt? Det bliver noget af en haveslange  Dog gør det
absolut ikke noget med et TYKT kabel, hvis det gir mening for lyden. Prisen er jo ikke afskrækkende... Og ingen WAF er nødvendig pt.
Kan det ikke blive for tykt dog, at skulle samle 2, i forvejen kraftige kabler, sammen til et stort? Tænker er der plads i bananerne fra LOK og kan der
være andre gener ved dobbelt kabel sammenlægning?
Jeg bestiller LOK bananer (hvis de kan klare dobbelt liggende kabler), men afventer lige krympeflex etc.. Har måske styr på den detalje via min
Buddy.
Samt vil jeg gerne vælge bEdste løsning om det skal være single-wire m. Jumpere el. Bi-wire terminering?? Det er jo self. Smart med single wire, +
jumpere, lavet af samme Tannoy Ref. Kabel. Så er fremtiden også sikret hviscma falder over højttalere eks. Vienna!
Mvh.
P.S. Og TAK for alle de super svar og interessen her i tråden. Det blir så fedt med ny forstærker samt nyt kabel. Lover der kommer en masse lytte
indtryk efterfølgende. Kaffe til de der har lyst til lytte session når alt spiller, bliver der sørget for også
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
Strand skrev:
Chromosome skrev:
Fortjener Stelloen bedre strøm kabel og hvilket? |
|
|
Det er det nok mange der vil mene den fortjener.
Jeg vil dog anbefale dig at ta det lidt med ro, nyd opgarderingen af Stello´en og de lydmæssige forbedringer det giver, lær den at kende først, inde du overvejer strøm, med mindre du har problemer med netstøj? Men ellers prøv forskellige strømkabler, hvis du kan høre en positiv forskel altså ikke bare forskel, så invester i det bedste kabel.
Dog giver det mest valuta for pengende at invester i strømkabler til ens afspilnings kilde først, cd, dvd osv, som det første.
Hvad er enligt din primære afspilnings kilde?
Hvis det er din samsung, så bruge penge på en bedre maskine, der vil være meget mere lydforbedring at hente der.
Men hvad er budgettet på strømkabel? De findes jo fra 30 kr til 100000 kr
|
|
|
Det er PRIMÆRT pc jeg kører lyd fra Strand.. ser absolut ingen grund til cdafspiller, i min optik på vej ud og vejen frem er afspilning fra hdd o.lign. Også derfor Stelloen er valget, grundet indbygget dac og en god en af slagsen. (eftersigende)
|
|
|
Ahh cd er langt fra død, men det er jo en anden diskussion
Dac i stelloen er jo begrænset til 16/44.1, det sætter sine begrænsinger, der er ikke mulighed for HD opløsning 24/96. 
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bevares ikke dødt, men de mere moderne medier finder vel stille og roligt indpas i de danske Hifi hjem? Jeg synes i hvert fald det er super lækkert jeg
ikke skal skifte cd, men bare vælge kunstner/nummer fra wmp.
Hvilket musik er HD idag?
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer mere og mere musik i HD, Appel og itunes annoncerede i 2011 at de hoppe med på 24/96 - så vi venter vel bare på styre systemer hopper med ipod osv, udviklingen skal vel den vej og der kommer vel flere hi-res udgivelse. Men det ænder ikke på at cd´en lever og der er nok en del årtier inden den er stendød. Lp´en lever stadig, længe efter at den var erklæret død, man har faktisk set et stigende salg af lp´er de sidste år - hmm.
Hvilken musik er HD idag - Du kan jo kigge lidt på den her liste.
http://www.audiostream.com/content/hd-music-download-sites
Jeg vender dog med stor glæde plader og skifter gerne cd som er min primære musik kilde, for mig er computer audio kun sekundært, men bruger det da jeg ikke vil lade mig begrænse(Ved faktisk ikke en skid om dac og computer audio, hvilket nok fremgår af det jeg skriver ) så der er jeg nok lidt gammel dages, Men skulle jeg satse på computer audio som primære kilde ville jeg også sikre mig at jeg var "fremtids sikkert", og der er 16/44.1 ikke nok vil jeg tro, der skla være mulighed for 24 bits. Og så venter vi vel også på hvad Neil Young finder på men hans længe annonceret "ny" udviklet lydformat PONO ,kommer det vis nok til at hedde.
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det ænder ikke på at Stello´en er en fantatisk forstærker, DAC´en er bare en ekstra bonus.
Og jeg glæder mig til at læse dine indtryk nå og hvis alt falder på plads.
I mens du venter kan du jo læse den her anmeldelse, hvis du ikke allrede har læst den.
http://audiofidelity.no/comlete_mags/Fidelity42.pdf
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hverken set hørt eller læst om nogen andre end mig selv der har lagt Tannoy Ref dobbelt så der er nok ikke mange der ude med erfaring med det. Det hele kom sig af at der er nogen der påstod at kablet lød bedre når det kørte shotgun det vil sige 2x2 ledere single wire i stedet for biwire. Så var det jeg fik den ide at jeg både kunne køre shotgun og biwire med to sæt kabler plus at jeg fik yderlig fik fordoblet kvadratet som måske er kablets akilleshæl da det kun er ca. 1.8 kvadrat pr leder. Jeg syntes at det spille fyldigere og med mere 'kød' og krop på musikken plus at det på
samme tid er blevet strammet op fra bund til toppen og det hele virker
lidt hurtigere og præcist. Der er mere dynamik flere detalje faktisk kan man sige at der er lidt mere af det hele og det er ikke så dårligt når man i for vejen har et rigtig godt kabel der er fantastisk til prisen, Det kostede 750kr i Danmark da det kunne købes i metermål så selv om man ligger det dobbelt er man langt fre den pris. jeg syntes det var pengene vær at ligge det dobbelt. Hvis du beslutter dig for at køre det dobbelt ville det være sjovt at høre dine erfaringer med det.
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Real Wiz skrev:
Jeg har hverken set hørt eller læst om nogen andre end mig selv der har lagt Tannoy Ref dobbelt så der er nok ikke mange der ude med erfaring med det. Det hele kom sig af at der er nogen der påstod at kablet lød bedre når det kørte shotgun det vil sige 2x2 ledere single wire i stedet for biwire. Så var det jeg fik den ide at jeg både kunne køre shotgun og biwire med to sæt kabler plus at jeg fik yderlig fik fordoblet kvadratet som måske er kablets akilleshæl da det kun er ca. 1.8 kvadrat pr leder. Jeg syntes at det spille fyldigere og med mere 'kød' og krop på musikken plus at det på samme tid er blevet strammet op fra bund til toppen og det hele virker lidt hurtigere og præcist. Der er mere dynamik flere detalje faktisk kan man sige at der er lidt mere af det hele og det er ikke så dårligt når man i for vejen har et rigtig godt kabel der er fantastisk til prisen, Det kostede 750kr i Danmark da det kunne købes i metermål så selv om man ligger det dobbelt er man langt fre den pris. jeg syntes det var pengene vær at ligge det dobbelt. Hvis du beslutter dig for at køre det dobbelt ville det være sjovt at høre dine erfaringer med det. |
|
|
Din forstærker eller effekt, giver vel også mulighed for biwire? Eller har du lagt kablerne sammen i forstærker enden?
Men en spændende løsning
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strand skrev:
Men det ænder ikke på at Stello´en er en fantatisk forstærker, DAC´en er bare en ekstra bonus.
Og jeg glæder mig til at læse dine indtryk nå og hvis alt falder på plads.
I mens du venter kan du jo læse den her anmeldelse, hvis du ikke allrede har læst den.
http://audiofidelity.no/comlete_mags/Fidelity42.pdf |
|
|
Går i krig med den PDF NU  eeeeelsker disse anmeldelser af produkter man selv er faldet for og i dette tilfælde er bestilt. Btw. Self. Bestilt hos
Vassagohifi. Flink fyr ham René  En god uge mere så skulle Stelloen være i DK.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Real Wiz skrev:
Jeg har hverken set hørt eller læst om nogen andre end mig selv der har lagt Tannoy Ref dobbelt så der er nok ikke mange
der ude med erfaring med det. Det hele kom sig af at der er nogen der påstod at kablet lød bedre når det kørte shotgun det vil sige 2x2 ledere single
wire i stedet for biwire. Så var det jeg fik den ide at jeg både kunne køre shotgun og biwire med to sæt kabler plus at jeg fik yderlig fik fordoblet
kvadratet som måske er kablets akilleshæl da det kun er ca. 1.8 kvadrat pr leder. Jeg syntes at det spille fyldigere og med mere 'kød' og krop på
musikken plus at det på
samme tid er blevet strammet op fra bund til toppen og det hele virker
lidt hurtigere og præcist. Der er mere dynamik flere detalje faktisk kan man sige at der er lidt mere af det hele og det er ikke så dårligt når man i for
vejen har et rigtig godt kabel der er fantastisk til prisen, Det kostede 750kr i Danmark da det kunne købes i metermål så selv om man ligger det
dobbelt er man langt fre den pris. jeg syntes det var pengene vær at ligge det dobbelt. Hvis du beslutter dig for at køre det dobbelt ville det være
sjovt at høre dine erfaringer med det.
|
|
|
Har læst tråden hovedet startede  det koster ca 1200kr i Tyskland pt. "nøjes" med kablet som det er fra handlen til at starte med. Når jeg er
sikker på hvilke materialer jeg vil bruge til terminering og når pengene er der til det, så bestiller jeg det. Synes lige pt. At næsten 800kr til
spader/bananer nok kan vente lidt. Cutter af når resten af materialerne er der til terminering og får lavet jumpere også.
Men første erfaringer med kablet som standard kommer er i tråden når de og Stello, er landet i hytten. Som reference bruger jeg tidligere, el. Self.
Nuværende ht kabel - Chord carnival silverscreen.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er mulighed for biwire på min effekt og jeg har brugt alle terminaler på den nu når de var der. Sådan at et helt kabel 2x2 ledere går til henholdsvis bas og diskant. jeg har en lille teori om at når et quad kabel 2x2 bliver belastet forskelligt på de to sæt ledere sker der en uheldig påvirkning imellem de to sæt. Jeg har også læst om andre quad kabler hvor det bliver sagt at de lyde bedst som single wire det skal dog også sige at jeg var fint tilfreds med Tannoy Ref i et biwire setup før jeg lagde det dobbelt
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Real Wiz skrev:
Ja der er mulighed for biwire på min effekt og jeg har brugt alle terminaler på den nu når de var der. Sådan at et helt kabel 2x2 ledere går til henholdsvis bas og diskant. jeg har en lille teori om at når et quad kabel 2x2 bliver belastet forskelligt på de to sæt ledere sker der en uheldig påvirkning imellem de to sæt. Jeg har også læst om andre quad kabler hvor det bliver sagt at de lyde bedst som single wire det skal dog også sige at jeg var fint tilfreds med Tannoy Ref i et biwire setup før jeg lagde det dobbelt
|
|
|
Problemet er vel at Stello´en ikke kan biwires kun hans højttaler. Eller vil du anbefalde det alligevel?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så længe at kablerne kan monteres forsvarligt er der ikke noget problem om man gør det på den ene eller anden måde. han kan jo have spader på det ene set og bananer andet sæt kabler så kan de sidde der begge to
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville kunne se idéen med to sæt kabler hvis den kunne bi-ampes. Eneste forskel der lyder som fordelen her er at.. Ja, også ret væsentligt for lyden:
alt skulle blive strammet op.
Der hvor bi-wire kabler kommer virkelig til sin ret er vel ved bi-amping??
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sådan set det hele der lige bliver lidt bedre uden at at der er noget der går den anden vej. Nogen gange når man indføre en "forbedring" så er det noget der bliver bedre og andet der blive dårligere men i dette tilfælde er det kun i den god retning. Det er i hvert til fald min erfaring med det men du kan jo alt tid starte med et sæt også senere købe et mere hvis du skulle få lyst.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Real Wiz skrev:
Det er sådan set det hele der lige bliver lidt bedre uden at at der er noget der går den anden vej. Nogen gange når man
indføre en "forbedring" så er det noget der bliver bedre og andet der blive dårligere men i dette tilfælde er det kun i den god retning. Det er i hvert til
fald min erfaring med det men du kan jo alt tid starte med et sæt også senere købe et mere hvis du skulle få lyst.
|
|
|
Måske skal det prøves før eller siden..
Men tænker lidt... Kan det være at grundet det kæmpe spring fra Tannoy REFERENCE, til THE INSPIRATION, prismæssigt, (diff. ~7.299kr, for sæt af
3m), at man stadig føler der er langt op til VDH - THE INSPIRATION og når man har dobbelt-op af sådan et godt kabel må det også være dobbelt så
godt? Eller snakker vi marginaler?
Altså jeg kunnecgodt finde på det med at ligge dobbelt, en del af årsagen er dog (umiddelbart), at jeg kan sige at her er der tilsvarende kabler til
samlet pris 17.000kr
Hvis det giver mening?
|
Til top |
|
|