Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 18:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Stereo set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Er igang med at finde en forstærker til når musik skal spilles og det samtidig skal spilles godt.. med saft, kraft og gerne rigeligt overskud så der intet
kommer af tvivl om hvem der bestemmer her i huset!

Har umiddelbart set på en Classic 6.6, som jeg synes ser godt ud på papiret og anmeldelserne af den. Jeg skal ud og høre en inden længe.

Jeg har tænkt mig at høre nogle forskellige dac's i prisklasse max 3000, nyt som brugt! Hvad skal man gå efter af dac's??

Jeg skal bruge til stereo lytning fra min pc/optisk og til dac, hvor musikken foregår i FLAC. Jeg har i forvejen et Auzentech x-plosion DTS connect i min
pc, kan det bruges her alene uden dac?

Har også en ganske ordinær Sony dvd afspiller der skal bruges når de "gamle" cd'er bliver fundet frem.

Højttalere er Dali Mentor 6 LE.

Dette skal findes:

Forstærker
DAC
Rca kabler (nogle gode bud?)
Bi-wire kabler til mentor 6 LE.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Køb denne Stello, den har fået rigtig gode anmeldelser og så har den en masser af tilslutningsmuligheder og en god indbygget DAC, så du slår 2 fluer med 1 smæk

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=222034

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 27 Maj 2012 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Den ser faktisk ret lovende ud den Stello der!

En hurtig tanke er at den ift. Anmeldelser er lidt til det lyse. Er der nogen her der har erfaring med Stelloen??

Er der andre bud på dac etc?

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Har gode erfaringer med Musical Fidelity V-DAC II (2000 kr). Den kan styre din computers datastrøm via asynkron USB. Det er
sådan din PC skal køre hvis du skal have noget fornuftigt musikgengivelse ud af den. Dit forstærker køb har jeg ingen erfaring
med, men køb det bedste du har råd til.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 27 Maj 2012 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Udgangspunktet lige pt. Er flere input ang. Stello ai500 .. Den er jeg brændt noget varm på.
Er der flere meninger om den? Skal ned til sælger og høre den om et par dage

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2012 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Det ser ud som om Stello annoncen er væk, har du købt den?

Hvis ikke, kunne denne måske være et sjovt bekendskab, som også har indbygget dac. Har ikke hørt den, men har selv en Audio Analogue Maestro, som bestemt har et godt greb om lyden.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2790&zoneid=1

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 28 Maj 2012 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Har jeg ikke. Skal høre den her i ugen..
Bliver spændene. Skal selv spille på Mentor 6LE.. og sælger har Helicon 400 mk2 LE. Tænker at de ligger godt tæt på hinanden lydmæssigt også!
Dermed godt grundlag for en god lytte session.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 28 Maj 2012 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Kan der anbefales et godt brugt bi-wire kabel til mentor 6LE/Stello constellationen??

Skal være ca. 2.5m *2

Med max pris 2000 meget gerne billigere og stadig bedre... Har Xindak C-01b i hovedet som et godt bud!

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Sendt: 28 Maj 2012 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Køb single wire kabler og lav nogle jumpere! meget billigere med samme effekt og ja jeg har testet det

LAC
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2012 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Til top Vis morten8620's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morten8620

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 30 Maj 2012 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Tak Morten det kigger jeg på :-)

Har fundet en anden Stello ai500 ...
Er den stadig alle pengene værd eller er der andre gode bud?

Eller endnu bedre: Erfaringer med Stelloen? :-)

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 30 Maj 2012 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Og tak LAC :-) de er også meget med i overvejelser.. Skal have det bedste til prisen self .. Gode bud på kabler fra dig?? :-)

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Sendt: 30 Maj 2012 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

kimber 12 tc har jeg selv spændt for - genialt kabel! ellers er der 8tc som også er hammer godt og der er faktisk et billigt et til
salg på KSB! godt nok den ældre udgave men den skulle også spille ganske fortrineligt

LINK: Kimber 8tc KSB

og så har jeg VAN DEN HUL MAGNUM jumpere spændt på også - lyder hammer godt og virkelig naturligt
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Maj 2012 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Hej!

Alt er relativt, hvorvidt den er pegende værd er kun dig der kan afgøre. Men om alt er vil den være et kæmpe step up i forhold til din Denon.

Erfaring - så spiller den super i mine øre, jeg gætter på at den vil passe godt til dine Mentor LE og få det bedste frem i dem, den er ikke neutral, hælder lidt til den varme side, det syndes jeg generelt mos-fet forstærker har en tendens til, den har masser af power og kontrol, et bredt lydbillede, mangler måske lidt dybde i lydbilledet i forhold til andre forstærker, hvis man kigger i prisklassen over 20 kilo, masser detaljer uden at være detalje fikseret, god uklining af instrumenter.  Dens livret er akustisk musik ala singer songwriter stil, organisk ,man kan næsten høre harpiksen, men formår så sandelig også at gengive alle typer musik på en troværdig måde. Nogle vil nok mene at den spiller fremme i skoende, der er jeg uenig men det afhænger selvfølgelig af resten af ens setup. Stello´en imponer ikke ved første lydt, altså ingen imponator lyd, men den vinder over tid.

Den har masser af tilslutnings muligheder, og Dac`en kan via Coax nok løfte din samsung dvd 4- 5 klasser op i lydkvalitet, antager at du også bruger den som cd afspiller, dog spiller Dac´en med et hæv i bassen, den puster sig lidt op kan man sige.

I forhold til dine Mentor, vil jeg også anbefale dig at bruge single wire kabler og nogle gode jumpers, stello´en kan heller ikke bi-wires og det syndes jeg det kræver ellers er der ingen ide i at bi-wire. Oftest vil man få bedst lyd ved at monter selve højttaler kablet i de øverste terminaler i højttaler ved single wire og så jumpers ned.

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 30 Maj 2012 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Strand skrev:
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" ="Msonormal"><SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE:
8.5pt">Hej!<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><O:P></O:P></SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" ="Msonormal"><SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 8.5pt">Alt er
relativt, hvorvidt den er pegende værd er kun dig der kan afgøre. Men om alt er vil den være et kæmpe step up i forhold til din Denon. <O:P></O:P>
</SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" ="Msonormal"><SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 8.5pt">Erfaring -
så spiller den super i mine øre, jeg gætter på at den vil passe godt til dine Mentor LE og få det bedste frem i dem, den er ikke neutral, hælder lidt til
den varme side, det syndes jeg generelt mos-fet forstærker har en tendens til, den har masser af power og kontrol, et bredt lydbillede, mangler
måske lidt dybde i lydbilledet i forhold til andre forstærker, hvis man kigger i prisklassen over 20 kilo, masser detaljer uden at være detalje fikseret,
god uklining af instrumenter. <SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>Dens livret er akustisk musik ala singer songwriter stil, organisk ,man kan
næsten høre harpiksen, men formår så sandelig også at gengive alle typer musik på en troværdig måde. Nogle vil nok mene at den spiller fremme i
skoende, der er jeg uenig men det afhænger selvfølgelig af resten af ens setup. Stello´en imponer ikke ved første lydt, altså ingen imponator lyd, men
den vinder over tid. <O:P></O:P></SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" ="Msonormal"><SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 8.5pt">Den har
masser af tilslutnings muligheder, og Dac`en kan via Coax nok løfte din samsung dvd 4- 5 klasser op i lydkvalitet, antager at du også bruger den som
cd afspiller, dog spiller Dac´en med et hæv i bassen, den puster sig lidt op kan man sige. <O:P></O:P></SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" ="Msonormal"><SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 8.5pt">I forhold
til dine Mentor, vil jeg også anbefale dig at bruge single wire kabler og nogle gode jumpers, stello´en kan heller ikke bi-wires og det syndes jeg det
kræver ellers er der ingen ide i at bi-wire. Oftest vil man få bedst lyd ved at monter selve højttaler kablet i de øverste terminaler i højttaler ved single
wire og så jumpers ned. </SPAN><SPAN style="FONT-FAMILY: 'Trebuchet MS','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family:
'Times New Roman'; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-: DA"><O:P></O:P></SPAN>

Hvor er "synes godt om" knappen!

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 30 Maj 2012 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
kimber 12 tc har jeg selv spændt for - genialt kabel! ellers er der 8tc som også er hammer godt og der er faktisk et billigt et
til
salg på KSB! godt nok den ældre udgave men den skulle også spille ganske fortrineligt

og så har jeg VAN DEN HUL MAGNUM jumpere spændt på også - lyder hammer godt og virkelig naturligt

Har set annoncen, men har du andre bud hvor alt er færdig termineret? Kunne godt terminere selv tænker jeg.. Men aneeer ikke hvor jeg finder
materiale henne!?

Mvh.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 30 Maj 2012 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Lige et sidespring... Men kender i når man bliver helt liderlig efter det Hifi her?? kommer jo til at straffe den Stello Haha

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 30 Maj 2012 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
kimber 12 tc har jeg selv spændt for - genialt kabel! ellers er der 8tc som også er hammer godt og der er faktisk et billigt et
til

Har set annoncen, men har du andre bud hvor alt er færdig termineret? Kunne godt terminere selv tænker jeg.. Men aneeer ikke hvor jeg finder
materiale henne!?

Mvh.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 30 Maj 2012 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Update:

Så er jeg igang med finde rette terminerings materiale. Har en god ven der arbejder med radare til dagligt. Og her igennem kan anskaffes
terminerings materiale hvis disse materialer selvfølgelig vil være egnet til højttaler kabler? En interessant drejning hvis i spørger mig

Det jeg gerne vil vide er At hvis jeg nu anskaffet det kimber 8tc der er linket til her i tråden, hvilke terminerings dimser skal så/kan så anvendes her?
Er det ALT der kan bruges i denne sammenhæng eller er der restriktioner for det lydmæssige? Tænker jo lidt, at hvis det anvendes på isolering af
radar kabling så er det vel kun endnu bedre som højttaler skærmning?

Mvh.

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 30 Maj 2012 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

ViaBlue SC-4

Billede

Link