Forfatter |
|
stef_fen33 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Står lidt og har lyst til at skifte stereodrengen ud med noget surround i stedet.
Men er virkelig på bar bund. Har et budget på omkring 20.000 til selve receiveren.
Det må meget gerne være en der kan håndtere stereo på en anstændig måde...
Har ikke så meget udstyr der skal sluttes til den udover min PS3, Wii og tv'et. Hvilket jo er ret simpelt.
Men kan ikke læse mig ordentlig frem til, hvilken revceiver der er god.
Kan I komme med nogle ideer?
Mvh Steffen
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er dit rum? Hvilke højtalere har du nu? Subwoofer?
__________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er din nuværende "stereodreng" - og kunne den evt. udnyttes i et surround set-up?
|
Til top |
|
|
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ville godt nok være ked af at bruge 20k på en receiver. Så langt hellere en processor og forstærker evt. fra www.emotiva.com
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fortrækker ligesom Jala processor/forstærker modellen. Skulle jeg endelig gå efter en reciever, ville jeg nok kigge på én af de større Yamaha modeller - de kan altid opgraderes til bedre stereogengivelse om nødvendigt. Evt. Onkyo, men de udvikler efter sigende så meget varme at man kan blive bekymret for komponentlevetiden
Kommer lige i tanke om at Arcam har lavet en fantastisk reciever med suveræn stereogengivelse + alt surround halløjet. Kan ikke huske om den overskrider dit budget.
|
Til top |
|
|
stef_fen33 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali evidence 470se og en lille SVS SB12-Plus subwoofer. Rummet er ca 6 x 4,5 m. Hvor det er delt op således at der er spiseplads i den ene ende og husalter i den anden. Center og bag højtalere kommer senere  Mit største problem er at vælge receiver.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
stef_fen33 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er slet ikke afvisende over for et processor/forstærker setup.
|
Til top |
|
|
stef_fen33 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman.
Det er en gammel C372 NAD.
|
Til top |
|
|
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
for at gå lidt mere i dybden med pro/amp setuppen kan jeg da nævne at jeg kører med forgængeren til den her http://emotiva.com/umc1.shtm og så en http://emotiva.com/upa2.shtm til mine fronter og en rotel til resten
Du kunne f.eks. vælge UMC-1 og en XPA-5, det koster ialt 12.068.96 leveret til din adresse. Det er de færreste receivere der slår det setup i mine øre.
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
for at gå lidt mere i dybden med pro/amp setuppen kan jeg da nævne at jeg kører med forgængeren til den her
http://emotiva.com/umc1.shtm og så en http://emotiva.com/upa2.shtm til mine fronter og en rotel til restenDu kunne f.eks.
vælge UMC-1 og en XPA-5, det koster ialt 12.068.96 leveret til din adresse. Det er de færreste receivere der slår det setup i
mine øre.
|
|
|
Må nok holde med Jala i hans bud på setup. Til de penge bliver det næppe meget bedre.
Alternativt er der Arcams AVR-serie. De får fantastiske anmeldelser, især med en sticker der siger suveræn, også til stereo.
God jagt.
|
Til top |
|
|
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil også anbefale et seriøst kig/lyt på Arcam AVR-serien. MEN det bringer så et andet spørgsmål på banen: Er der overhovedet andre end Hifi Klubben, der sælger Arcam idag? For så kan man lige så godt spare sig turen. De har jo valgt kun at tage "Hr og Fru Danmark modellerne" hjem. __________________ My hovercraft is full of eels...
|
Til top |
|
|
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 10 Juli 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se dine htt'ere har 4 ohms indgange, så vær sikker på receiveren er forberedt på dette. Receivere er generalt lidt svage på watt siden, så hvis du vil have en receiver uden forstærker ved siden af så vælg en hvor der er gjort noget ud af forstærker trinnet. ICE Power receivere som Pioneer's kan f.eks anbefales og ellers hifiklubbens NAD receivere kan anbefales her. Harman Kardon er osse godt med.
Hvis du vil have en multiløsnig kunne du f.eks. kombinere denne processor: Onkyo PR-SC5507 med denne THX godkendte forstærker som er på tilbud brugt: Rotel RMB-1075 THX eller evt. denne som er helt ny uden THX godkendelse: Rotel RMB-1565
Så burde du få rigeligt med effekt samtidig med understøttelse af alle de gængse surroundformater plus masser af indstilllings muligheder! :-)
|
Til top |
|
|
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 10 Juli 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også sætte mine penge på det forslag jala kom med. Jeg har haft NAD tidligere, og det slår Emotiva med flere længder,
og så endda til en væsentligt lavere pris.
For lige at nævne et par stykker så har jeg haft S250 samt T975 effektforstærkere fra NAD, og jeg vil sige det sådan at jeg blev
positivt overrasket da jeg modtog mit Emo grej.
Men der er sikkert også meget andet godt grej der ude i det prisleje.
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
Til top |
|
|