Forfatter |
|
bjarke1994 Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle :)
Jeg er ny indenfor Hi-fi, så det var derfor, jeg faldt over denne hjemmeside og tænkte, at i nok vil kunne hjælpe.
Jeg har nu besluttet mig for at købe et surroundanlæg, og mit MAX budget ligger på 10.000 kr.
Problemet er, at jeg ikke ved, hvilke sammensætninger eller hvilke samlede anlæg, som er gode til prisen.
Jeg har kigget på en del brugte højtalere inde på Dba, men har ingen anelse om, hvilke dele som lyder godt sammen?
- Brugte dele passer mig fint, bare det er kvalitet, så man er sikker på holdbarheden :)
Hvis nogle af jer har nogle forslag om anlæg eller dele til anlæg, så er i mere end velkomne til at skrive!
Forresten, så har jeg ingen dele liggende. Det skal bygges op fra bunden. ;)
Mvh Bjarke
|
Til top |
|
|
Protoss Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 103
|
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal det indeholde, kun surround receiver og højtalere?
Skal det være 5.0 eller 5.1?
Skal det også bruges til musik, hvis det skal - hvilken type og hvor meget i % i forhold til film?
Hvor stort er rummet?
Tag evt. i HIFI klubben og snak med dem. __________________ mvh Torben
|
Til top |
|
|
sennheiser Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 369
|
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://dared.us/products_dv6c.php og så et sæt kef kth 2005.1 eller hvad de hedder.
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|
bjarke1994 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2010 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal vel indeholde forstærker, sub og højtalere :) evt blueray?
5,1 eller 5,0? Det der er mest up to date?
Tror jeg kommer til at høre lidt mere musik, end jeg kommer til at se film, så nok en 60 % til musik og 40 til film .
Rummet bliver en stue i en lille lejlighed på ca. 25 - 35 kvadratmeter, men jeg vil have anlægget stort nok til, hvis jeg skulle
flytte i større lejlighed indenfor nogle år.
Jeg kommer fra frederikshavn, så hi-fi klubben i aalborg ville jo være oplagt, men guider disse klubber ikke for eget salgs
skyld? Så får man nemlig ikke altid så meget ud af det :s
(Har aldrig været i en hifi klub, så kender ikke til dem) :)
I dag har jeg været inde i fona, og der blev jeg præsenteret for surroundanlægget Bose Lifestyle 18.
Jeg synes det lød rigtig godt til film, men er sådan et anlæg pengene værd, når det koster 10.000 kr?
Er der forresten nogle der har nogle gode eller dårlige erfaringer med dette anlæg, eller noget ligende i samme mærke? :)
TIL Sennheiser:
Det ser fornuftigt ud til pengene, men er alle mærker noget som er slidstærkt og kan holde i mange år?
og ved du om det spiller harmonisk godt sammen?
|
Til top |
|
|
Protoss Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig vil HIFI klubben sælge deres egne ting, de skal jo også leve. De er dog væsentlig bedre til at vejlede end f.eks Fona og du får mere for pengene hos HIFI klubben end i Fona og andre lign. butikker.
Jeg har ikke selv lyttet til Bose i mange år, men jeg har ikke hørt særlig meget godt om dem.
Jeg ville tage i HIFI klubben og høre hvad de kan tilbyde til 10.000.- og så evt. vente med sub, så får du bedre ting nu og den kan du bare købe senere. __________________ mvh Torben
|
Til top |
|
|
bjarke1994 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay det har du selvfølgelig ret i :)
Men kommer et surround ikke til at lyde tamt uden bassen?
|
Til top |
|
|
Protoss Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører selv uden sub indtil videre, da den er rimelig dyr til mine højtalere. Hvis du vælger nogle rimelige fronthøjtalere kan det sagtens gå i en periode, men du vil ikke mærke sparket i brystet før du har en sub.
__________________ mvh Torben
|
Til top |
|
|
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 02 Juli 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen tvivl om at du får mest for pengene ved at købe brugt. Du skal nok ud og lytte til lidt forskelligt, da lyd er
meget individuelt.
Jeg har selv af flere omgange haft Dali. De lyder efter min mening ganske udemærket, selvfølgelig er der stor forskel
mellem nogle af modellerne, men jeg vil foreslå at du tager et kig på Evidence Serien. Til en 25-30 kvm vil et par 870'ere
nok være rimelig fornuftige. Der er mange som går efter Dalis' røde serie (solgt i 90'erne), men du skal være opmærksom
på at diskanten kan virke meget skinger i de fleste af dem.
Ellers laver audiovector, system audio, b&w osv. også nogle ganske fine højttalere.
Denon, NAD, Rotel laver nogle recievere i en overkommelig prisklasse. Alternativt kan du kigge på Emotiva der skal
importeres direkte fra usa, men det vil nok sprænge dit budget.
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
Til top |
|
|
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
Sendt: 02 Juli 2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til det budget skal du helt klart se på XTZ, fx dette XTZ 89 sæt med 10" subwoofer til ca. 5600 danske kroner inkl. fragt: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/hogtalarpaket/xtz-89- 5.1-paket-99-w10.16-front-sat-cen
Til samme pris kan du også et sæt med større subwoofer, men med mindre fronthøjttalere - det er smag og behag. Fordelen ved gulv-fronterne er, at du så også har et rigtig godt stereo-setup, til når du skal høre musik (jeg har selv haft 89 Front, og de er kanon).
Og så er der stadig råd til blueray og recieveren fra Hifi-klubben - og højttalerne er af langt bedre kvalitet end deres Argon. __________________ HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
|
Til top |
|
|
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
Sendt: 03 Juli 2010 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
XTZ er vejen frem hvis man bor tæt på Sverige. Ellers køb brugt.
__________________ Dan R. Hansen
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 03 Juli 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fyndborsen sender lige til døren, og jeg må holde med dysterland i at XTZ er vejen frem med dit budget. XTZ giver rigtig meget
for pengene
God jagt :)
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 03 Juli 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Tror du bliver træt af bose. Det kan godt være det lyder ok i en Fona, men over tid... Du kan jo også finde nogle gode frontht og center, samt receiver og bluray og vente med bagkanalerne og sub, hvis budgettet er lidt tight. Det er billigere at få det rigtige i etaper, end at skulle skifte de samme enheder flere gange. God jagt.
mvh. Per.
|
Til top |
|
|