Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 13:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Kan Marantz NR1501 drive QLN Qubic 199? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toft123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Jeg står for at sælge min nuværende Sherwood receiver, da jeg gerne vil have en lidt mere højopløst top og et mindre stereoalter. Det ser ud til i alle anmeldelser, at det er hvad Marantzen giver, men jeg er i tvivl om outputtet. Qubic højttalerne er jo nogle gedigne drenge med 3x6,5" + diskantenhed, der drives i 6 ohm. Forstærkerens tal er opgivet i 6 ohm, men måske en, der har mere forstand på tal i praksis end jeg har, kunne fortælle mig, om sammensætningen vil være helt ude i skoven, eller om forstærkeren vil kunne drive dem (bare et bud. Jeg forventer ingen orakler).

Højttalere:
http://www.qln.se/index2.php3?page=speaker_199&submenu=s peakers

Receiver:
http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Pro duct&cont=eu&bus=hf&type=avr&prod_id=3827&am p;am p;series=comp

Der skal desuden sættes en Dali sc-5 center til, men det er meget små enheder, så jeg går ikke ud fra at den har meget at sige i det store regnskab.
Til top Vis Toft123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toft123

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Juni 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Med en følsomhed på 91db og impedans på 4 ohm ville jeg slet ikke prøve på at drive dem med en AV Receiver, men en rigtig forstærker på min 150W ellers bliver der ikke plads til dynamik.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Toft123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Underligt - jeg var sikker på, at der stod 6 ohm bag på højttalerne, men kan da godt se at i linket er det 4 ohm. Min nuværende Sherwood rd 7503 driver dem nu med glimrende dynamik, synes jeg selv - men den er selvfølgelig også på 110 opgivne watt. Lyden er i hvert fald rimelig klar. Højttalerne har bare lidt for meget fokus på bas i stedet for diskant, så derfor tanken om en udskiftning.

Mange tak for beskeden. Jeg må genoverveje, om højttalerne skal skiftes ud i stedet!

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Juli 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Arr om det lige skal minimum 150 watt for at trække DE QLN højttaler, det behøver man vist ikke. Jeg er sikker på at min marantz sr 6003 sagtens kan trække dem uden nogen form for problemer.

Men hvsi det var mig som skulle have ny reciever fra marantz og som skulle trække de QLN godt, jamen så ville vælge som et minimum marantz sr 5004 da den har lidt mere overskud og kræfter at lege med, men også fordi at den en noget større strømforsyning og det er noget bedre end at have flere 100 watt med i rykken.

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

Toft123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Æv, det ser ud til at højttalerne skal skiftes ud også :)

Tak for indlæggene!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes