Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 13:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ideer til ny surround receiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
alf_17
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Juni 2010 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Hej,

Da jeg er ved at føle mig begrænset af at min Yamaha RX-V1700 receiver kun har 2 HDMI indgange, overvejer jeg lidt at skifte den ud med noget nyere.
Men jeg skal lige have lidt forslag til hvad der er værd at kigge på.
Den skal trække følgende højtalere:
Front 2x B&W 604s3 (gerne med bi-amping)
Center 1x B&W LCR 600s3
Bag 2x B&W 601s3

Det nemme ville selvfølgelig være at købe en RX-V1900, men det kunne jo også være spændende at prøve noget nyt. Mht. pris så kunne jeg godt være villig til at give op til 10-15.000kr forudsat det er noget grej der er pengene værd.

Glæder mig til at høre om i har nogle fornuftige forslag.

Venlig hilsen
Morten Jensen
Til top Vis alf_17's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alf_17 Besøg alf_17's Websted

kklausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du får forslag som folk har receivere, bliver du klogere? Næppe.
Men der er skrevet en del om forkellige modeller og mærker i den prisklasse her på siden og det skulle nk være muligt at lidt input. Selv valgte jeg to mærker som jeg tog ud for at lytte til dem, men valget faldt på et tredie som jeg ikke havde med i overvejelsen fra starten (Yamaha). Lidt tilfældigt, idet at jeg var ude og kigge på nogle brugte højttalere og vi kom til at snakke om A/V receivere. Fyren havde ikke selv Yamaha, men havde lyttet til nogle modeller og var ret imponeret.

Nu lyder det som om jeg synes du skal kigge efter Yamaha, men pointen er at du ikke bør udelukke nogen på forhånd, som jeg gjorde.

Hvad der kunne være interessant for din beslutning er:

Jeg har fået oplyst at RX-V1900 kommer i en modificeret udgave med HDMI1.4, ny trafo og vidst nok også anden D/A conv.
Til top Vis kklausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kklausen

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

tag ud og lyt, uanset hvad tvivler jeg du går galt i byen med anerkendte mærker i den prisklasse.

Har selv Harman Kardon på B&W speakere og synes det er en kombi, men det er jo ikke sikkert du synes det.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

I prisklassen vil ejg helt sikkert anbefale du giver NAD t765HD/775HD et lyt!!

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige skiftet fra Onkyo 875 til en Pioneer SC-LX 72 og hold da op en forskel. Der er store forbedringer over hele linien. Der er for tiden tilbud på Pioneers receivere i 72 og 82 klassen hos KTradio. Jeg mener det er omkring 11k for den mindste. Jeg kan kun anbefale at du skriver den på listen.
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Er osse ude og kigge på markedet og ejer en Onkyo tx-905(Onkyo's første top-model med HD audio understøtttelse).

Overvejer at skifte mærke til Pioneer eller Yamaha, men kunne osse finde på at købe en Onkyo igen.

Hælder mest til Pioneer's SC-LX82 lige pt. Ser en del music dvd/bluray koncerter og flere har rost Pioneer's receivere for at have en lille fordel ved musik. Kan osse godt lide den forbedrede akustiske tilpasning af højttalere, men Onkyo har jo osse forbedret deres siden min model's udgave.

Skulle jeg vælge Onkyo, hælder jeg mest til deres TX-NR5007 model.

Men kunne da være lidt interessant at høre hvad folk herinde har hørt hvad angår "bedst til musik"? :-)
Måske jeg selv skulle starte en tråd om det emne! ;-)
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Mr.DJ skrev:

Men kunne da være lidt interessant at høre hvad folk herinde har hørt hvad angår "bedst til musik"? :-)
Måske jeg selv skulle starte en tråd om det emne! ;-)

Marantz  

Ej Marantz er sindsygt musikalske, dog synes jeg hurtigt de mister pusten (dem i min prisklasse +- 6000) Deres større modeller har vist ikke effektmangel.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

dan.mp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Sendt: 27 Juni 2010 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

Hvis problemet er at du mangler HDMI indgange, ville det være noget billigere at nøjes med at købe en HDMI switch-box. De fås oven i købet med auto switch, d.v.s. den vælger automatisk kilde alt efter hvor der er signal(og hvis du har flere enheder tændt kan du vælge en prioriteret rækkefølge).

Smæk en 1 til 5 switch på den en af dine HDMI indgange, så er du godt kørende igen.

De kan f.eks. købe den her:

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_switc h/bandridge_13b_hdmi_switch_5_vejs_4325_da.html

Eller google(du kan finde en tilsvarende lidt billigere i uk).

alf_17
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006
Sendt: 27 Juni 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

dan.mp:
Har prøvet den løsning, og det fungerer af l**t til for at sige det mildt :(
Det med den automatisk vælger kilde fungerer i mit tilfælde kun hvis man har brugt en anden kilde, end den man forsøger at bruge, når man har haft anlægget slukket. Hvis ikke var der ikke lyd på og i nogen tilfælde heller ikke billede. Hvis jeg sidst jeg havde brugt mit anlæg havde set tv, så havde jeg brugt TV tuneren, for så at kunne se tv efter at have haft anlægget slukket, skulle jeg så ned og trykke på knappen for at skifte igennem portene til jeg kom til tv signalet igen, og så virkede det.
Da der var en IR receiver med tænkte jeg at jeg så kunne bruge fjernbetjeningen og så lever med det, men den valgte så at reagere på de samme signaler som min tv tuner, dvs. hvis jeg ville skifte HDMI port, fik jeg også en anden TV kanal, og skiftede jeg kanal på TV'et så fik jeg også en anden HDMI port.
Til top Vis alf_17's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alf_17 Besøg alf_17's Websted

dan.mp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Sendt: 27 Juni 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Ok, det lyder ikke så godt.

Har du prøvet den som jeg linker til hos av cables?

Den har jeg sat op hos min nevø, hans projektor har kun en HDMI indgang, og vi skulle have sat en PS3, en WD TV Live og et mediecenter til hans projektor. Der virker denne switch uden problemer. Han har aldrig brugt den medfølgende fjernbetjening, switchen skifter altid automatisk.

Jeg har selv købt en lidt billigere switch i England. Den har jeg så til gengæld haft det problem med, at den ikke rigtig kan finde signalet fra min DVD optager, bortset fra det virker den som den skal hos mig.

Så der er altså noget der kunne tyde på at, det ikke kan betale sig at købe de billigste. Den jeg har, har ivertilfælde handshake problemer med min dvd optager.

AV Cables plejer at være til at tale med. Jeg har før lavet aftale med dem om at, hvis det jeg bestilte ikke fungerede i mit setup, kunne jeg returnere det. Så hvis du ikke har prøvet den jeg linker til, syntes jeg det er et forsøg værd.

Hvis du ikke har mod på det, har jeg en Belkin Pure AV 1 til 3 switch liggende som jeg ikke bruger.

Det er en rigtig god switch, lavet i et ordentligt kabinet og med livslang garanti. Desværre ikke med autoswitch(til gengæld virker den som den skal), men dog med fjernbetjening.

Du kan sende mig en P.M. hvis du altså kan nøjes med 1 til 3. Så kan vi finde ud af noget.

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 29 Juni 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

Mr.DJ skrev:
Men kunne da være lidt interessant at høre hvad folk herinde har hørt hvad angår "bedst til musik"? :-) Måske jeg selv skulle starte en tråd om det emne! ;-)

Marantz  

Ej Marantz er sindsygt musikalske, dog synes jeg hurtigt de mister pusten (dem i min prisklasse +- 6000) Deres større modeller har vist ikke effektmangel.

Tak, men syntes ikke rigtig Marantz's nuværende modeller ser ud til at tilbyde noget konkurrenterne ikke gør bedre/lige så godt og de har ingen "highend" receivere ser det ud til(var lige forbi deres side og kigge...blev nysgerrig). Så der tror jeg min nuværende Onkyo stadig kan følge med(en tx-nr905 model)! ;-)

Har nogle Dali Mentor 8 htt. og de æder en del strøm! :-)

Tror jeg er blevet enig med mig selv om at jeg vil vente lidt indtil der dukker nogle HDMI 1.4 highend receivere op på markedet før jeg skifter. Så pengene ryger istedet til et nyt musik intrument! ;-)
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes