Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 24 Juli 2015 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Er 180g-versionen så presset af Acoustic Sounds/QRP? If. deres hjemmeside leveres den udelukkende i en 200g-version.
Hvor er 180g versionen presset henne? Kan ejere af 180g-versionen evt. se, om der står produktionscredits fx i "dead wax"? |
|
|
MUNKEBO.... var det en idé, om du svarede på ovenstående??? Er din 180g eller 200??? Hvis 180 er det s´gu nok et "pirateksemplar". Check please hvad der er graveret i det tomme område mellem udløbsrillen på begge sider. På forhånd thanks  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 24 Juli 2015 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
BOYDK
Jeg er desværre ikke hjemme før på søndag så jeg kan af samme årsag ikke
svare .
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes åbenbart 180 grams "FAKES" derude: http://www.discogs.com/Roger-Waters-Amused-To-Death/release/ 951937Læg især mærke til afsnittet: "This is an unofficial release. The recording sounds more like mono then stereo/q-sound. It is on the CBS Sony label while the only original release is at the moment on the Columbia label. The titel, barcode (5 099746 876104)and following text "Limited Edition 2 Vinyl Set mastered direct to laquer from original analogue tapes" is printed on the back of the sleeve, while the original backcover is completely black and has this information on a sticker on the shrinkwrap (when the shrinkwrap is still there ofcourse)." Så ikke alene er det fake, det er også en lydmæssigt dårlig kopi uden ordentlig stereo/q-sound. Håber ikke, der er nogen, der er faldet for det snyderi  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så for lige at gøre dette emne færdigt..... Alle udgivelser på 180gram er fakes. Har nu set dem i alle afskygninger, ovenikøbet rød vinyl på CBS....fakes. Alle udgivelser på andet end Columbia labels er fakes, og skiverne på Columbia er "kun" almindelig tykkelse (120-130-140gram??). Så mangler vi bare de nye på 200gram. Glæder mig som et lille barn . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Der findes åbenbart 180 grams "FAKES" derude: http://www.discogs.com/Roger-Waters-Amused-To-Death/release/ 951937Læg især mærke til afsnittet:"This is an unofficial release. The recording sounds more like mono then stereo/q-sound. <BR abp="273">It is on the CBS Sony label while the only original release is at the moment on the Columbia label. <BR abp="274">The titel, barcode (5 099746 876104)and following text "Limited Edition 2 Vinyl Set mastered direct to laquer from original analogue tapes" is printed on the back of the sleeve, while the original backcover is completely black and has this information on a sticker on the shrinkwrap (when the shrinkwrap is still there ofcourse)."Så ikke alene er det fake, det er også en lydmæssigt dårlig kopi uden ordentlig stereo/q-sound. Håber ikke, der er nogen, der er faldet for det snyderi |
|
|
Det er den version, jeg har, og som jeg tidligere har skrevet om. Lyden er intet mindre end forfærdelig
Kostede mig heldigvis ganske lidt, da den blot fulgte med en bunke lp'er, som jeg købte billigt.
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købte den i går i Stereo Studio for 379,- Har hørt side 1 og 2 og syntes at kvaliteten er ganske glimrende, ingen knas og knitter. Spillede den frisk fra posen og uden en tur i min Knosti først. Pladerne er lagt i bløde innersleeves så der bliver ingen småridser når man tager dem ud. Plejer altid ved nye plader som ligger i papir/pap innersleeves at sprætte dem op så man kan få pladerne ud uden at de får småridser __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go' ide Peter, nogle af dem er meget stramme
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2015 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Boydk] [QUOTE=Analogueman]Er 180g-versionen så presset af Acoustic Sounds/QRP? If. deres hjemmeside leveres den udelukkende i en 200g-version. Hvor er 180g versionen presset henne? Kan ejere af 180g-versionen evt. se, om der står produktionscredits fx i "dead wax"?
Hej i min dead Wax står der følgende.
88843090581-A RE3 AD QRP
APP-468761
OM DET ER 180 ELLER 200 GRAM KAN JEG IKKE SVARE PÅ DA JEG IKKE KAN VEJE PLADEN, MEN DET ER SGU OGSÅ UNDERORTNET FOR MIG, FOR DEN LYDER FANTASTISK
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 26 Juli 2015 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
de er 200g
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 26 Juli 2015 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle som kan oplyse om der er 2 udgivelser. En fra Sony/ Columbia og så en fra Analouge Production eller om det er samme
udgivelse?
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2015 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
de er 200g  |
|
|
Tak Gert
Så er det da afklaret😊
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 Juli 2015 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Er der nogle som kan oplyse om der er 2 udgivelser. En fra Sony/ Columbia og så en fra Analouge Production eller om det er samme
udgivelse?
|
|
|
Pierre, dit spørgsmål er behandlet og besvaret af Boydk tidligere i tråden (læs fra side 6 i tråden og frem)
For at opsummere, så er det korte svar, som jeg har forstået det, at mix, mastering, presning og coverdesign er helt og aldeles identiske på de to
udgivelser. Eneste forskel skulle være, at udgivelsen fra AP er med et gatefold cover, der benytter en tykkere papkvalitet.
Hvis det er den type pap, som AP sædvanligvis benytter, så er min erfaring, at det tit gør det ret besværligt at finde plads til lp'en i coveret. Hvis de
sædvanlige ydre dimensioner på et cover skal holdes, så betyder den tykkere pap jo alt andet lige, at der bliver mindre plads til lp'en.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 26 Juli 2015 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Pierre skrev:
Er der nogle som kan oplyse om der er 2 udgivelser. En fra Sony/ Columbia og så en fra
Analouge Production eller om det er samme
udgivelse?
|
|
|
Pierre, dit spørgsmål er behandlet og besvaret af Boydk tidligere i tråden (læs fra side 6 i tråden og frem)
For at opsummere, så er det korte svar, som jeg har forstået det, at mix, mastering, presning og coverdesign er helt og aldeles
identiske på de to
udgivelser. Eneste forskel skulle være, at udgivelsen fra AP er med et gatefold cover, der benytter en tykkere papkvalitet.
Hvis det er den type pap, som AP sædvanligvis benytter, så er min erfaring, at det tit gør det ret besværligt at finde plads til lp'en i
coveret. Hvis de
sædvanlige ydre dimensioner på et cover skal holdes, så betyder den tykkere pap jo alt andet lige, at der bliver mindre plads til
lp'en. |
|
|
TAK __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 Juli 2015 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krammere er OK ... så længe du ikke kysser
|
Til top |
|
|
hvidbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så har jeg modtaget forsendelser fra både acoustic Sound og Roger waters eu. Jeg kan bekræfte at vinyl udgaverne er præcis den samme fra AP.
Jeg valgte at købe i USA efterfølgende da jeg fandt ud af at SACD udgaven kun sælges i US.
Både SACD og LP lyder fantastisk og man kan flere steder høre at mixing er anderledes i forhold til 92 udgaven.
__________________ "Nogle gange glemmer man, at man bare er et menneske"
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det passer jo meget godt med, hvad vi har kunnet finde på det store WWW indtil nu. Skal hente min EU version i en pakkeshop på vej hjem fra arbejde i eftermiddag. Acoustic Sounds pakken kommer sandsynligvis i morgen. hvidbjerg..... kan du bekræfte, at covers, innersleeves m.m. er i en bedre udførelse på USA versionen????
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
hvidbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det kan jeg ikke bekræfte
De er 100% identiske i indpakning også
Prisen hos waters eu er 47€ 350kr
Prisen hos AS US 50$ 300kr
Begge plader er plomberet på samme måde.
Jeg tror ikke der er andre LP versioner. Men jeg kan jo blive klogere
__________________ "Nogle gange glemmer man, at man bare er et menneske"
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
canielsen skrev:
Analogueman skrev:
Åh ja, en hurtig søgning viste, at den kan fås i lille Danmark til DKK 360,- på vinyl ... lidt
under den halve million, som den koster at importere fra USA
Det hidtil ubesvarede spørgsmål er så bare, om kvaliteten er den samme, jf. tidligere indlæg? |
|
|
Den kan åbenbart fås / bestilles mange steder her i vores lille land :-)
Jeg kan dog se, at der både er nye 180 og 200gr udgivelser.
Men her er lidt priser jeg har fundet:
Moby Disc - 279,95
http://moby-disc.dk/amused-to-death-2lp-sort-vinyl.html
De har også en speciel udgave - (Picture disc) 319,95
http://moby-disc.dk/amused-to-death-2lp-picture-disc.html
(Bemærk, at der ofte er mere støj på en Picture disc ).
Recordpusher (Odense) 299,95
http://www.recordpusher.com/products/waters-roger-amused-to- death
Fona 329,95
http://www.fona.dk/musik-film-spil/musik/musik-produkt?navn= amused-to-death&id=2-888750754714
Stereo studio: 379,95
http://www.stereostudio.dk/lp-waters-roger-amused-to-death-2 lp.html
Imusic 359,95
http://www.imusic.dk/lp/0888750754714/roger-waters-2015-amus ed-to-death-lp-vinyl
|
|
|
Gad vide hvorfor der er så stor forskel i prisen?
|
Til top |
|
|
nonnegativ Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har begge versioner og den amerikanske version føltes tungere,
så de røg en tur på min digitale brevvægt (begge målt m. Cover etc).
Den europæiske version (AAPP 478761) vejer 615 g.
Den amerikanske version (Apple 8761) vejer 760 g.
Picture-udgaven er iøvrigt et syn for guder..
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var heller ikke LP´erne jeg mente. Hvis du læser quoten på side 7 fra Superdeluxeedition.com påståes der, at USA versinen har bedre/tykkere cover, deluxe innersleeves m.m., men det er måske også en "and"???  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|