Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 04:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: DVB-C boks - udgang til digital lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Hej.

Så er turen endelig kommet til at jeg kan få digital tv (via stofa).

Jeg er ikke helt up to date med diverse formater osv. og kunne derfor godt tænke mig at høre lidt om hvad jeg skal være opmærksom på?

Jeg ved at jeg skal have en DVB-C boks der understøtter MPG4 (det har mit tv ikke).

Men hvad med lyden? Hvordan overføres den digitale lyd/surroundlyd fra boksen til min surroundforstærker? er det coaxial? 5.1 analog? HDMI, Scart eller? Jeg synes aldrig der står andet end at den har hdmi udgang til tvet.....

Og hvilken boks vil I anbefale?

MVH Robert

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

http://www.triax.dk/Antennemateriel/Modtagere/Kabel.aspx?pro ductId={0BE5BA01-931D-4C50-A38F-4481D2002954}&Tab=0
Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Altid godt med en god begrundelse for hvorfor et foreslået produkt skal vælges :)

Man skal med Triax boksen være opmærksom på, at den ikke har CI-slot, og derfor kommer man aldrig til at kunne modtage betalingskanaler via stofa eller yousee.. Derudover er brugergrænsefladen temmelig ringe efter min mening.. Til gengæld kan den sende billedet videre i dets oprindelige opløsning, hvilket Stofa's egen Zaptor ikke er i stand til.. Der skal man vælge at skalere alle sine kanaler til enten 576p, 720p eller 1080i.. Zaptoren har så andre fordele, fx. mulighed for ekstra kanaler (fx. hd-pakken), mulighed for at leje film fra sofaen, start forfra på mange udsendelser osv.. Men hvis man kigger på ren og skær billedkvalitet, så vinder Triax.. Triax boksen er med stor sandsynlighed også mere stabil end Zaptoren, jævnfør de færre muligheder, men så længe har jeg ikke brugt den i mit setup..

Jeg modtager også gerne anbefalinger til en boks der kan sende den native billedopløsning videre, har en fornuftig brugergrænseflade, men samtidigt har mulighed for at tage en CA-modul.. Optagefunktion enten på hdd eller usb skal også være velkommen, men ikke for enhver pris.. Ikke for at stjæle tråden

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Mht. til lyd ud af de to bokse, så er der på begge både coaxial og optisk spdif og hdmi som muligheder... Der er selvfølgelig også en normal linieudgang med 2x RCA.. En forskel på den coaxiale udgang på de 2 bokse er at den er variabel på Zaptoren, altså man kan regulere lydstyrken på det digitale signal den sender ud.. Det kan man ikke på Triaxen..

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
Altid godt med en god begrundelse for hvorfor et foreslået produkt skal vælges :)

Den bedste begrundelse er at jeg har en selv
Der er ikke så mange DVB-C bokse derude og EPG er lidt... "træls" men ellers er den OK.
Nu har jeg heller ikke yousee - bare et antenneforeningskabelsignal...
Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes