Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 04:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Zaptor som DVB-C (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zune76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 21 April 2010 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har en Zaptorboks liggende, som efter sigende skulle have en udemærket DVB-C tuner i sig. Kan man, på nogen som helst måde, bruge den
som en stand alone som DVB-C boks? Dvs., f.eks. smide en antenne i r... af den... koble den sammen med en lille fladskærm, og på den måde
"fange" de gratis signaler. Vel at mærke UDEN indblanding fra Stofa!?!

:) Zune

P.s. boksen er blevet opdateret til seneste software (21.04.2010)
Til top Vis Zune76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zune76

neumann.8700
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2010
Sendt: 21 April 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

2 ting:

1. Jeg tror din Zaptor tilhører Stofa, du har kun lejet den, så pas på den.

2. En Zaptor er NETOP en DVB-C = Cabel - altså til kabel tv, endda til HD. Dem findes der ikke mange af på markedet, de er dyre, og de kan KUN anvendes ifm kabel-tv,  hvorimod du kan købe en DVB-T til antenne tilslutning for 300 kr og op efter.

Mit råd er, at du aflevere din Zaptor, spare måske penge til Stofa (?) og køber en DVB-T tuner på tilbud. Evt. en HD.

Til top Vis neumann.8700's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af neumann.8700

Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 April 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hej Zune76

Hvad mener du med gratis ? Dem der skal fanges med antenne (DVB-T) eller dem der er ukodet på Stofas net ?

DVB-T kan den ikke modtage, dem på stofas net kræver jo stadig har et abonement hos stofa, f.eks på den store pakke. Kontakt Stofa hvis det er de ukodede kanaler du ønsker, det mener jeg godt kan lade sig gøre (Du skal dog stadig have abonement).

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 April 2010 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hej Zune og velkommen til.

Du har helt ret i at zaptorboksen er en udemærket DVB-C tuner. Det software du har på den nu er ligegyldigt så fremt du vil bruge den uden et zaptor kort. Jeg MENER den kun kan fungere på Stofas kabel. Det "eneste" den kan modtage er de kanaler Stofa sender ukodet. Altså alle kanalerne i pakke 3 (det hedder den i hvert fald her i Nørresundbyh  )

Så hvis du allerede har Stofa kan du uden videre sætte et ekstra TV til og bruge zaptorboksen dértil.

Du kan IKKE sætte en alm. antenne til og forvente at modtager de kanaler der bliver sendt i luften. De kræver en DVB-T tuner (som de andre også er inde på).

Du kan dog roligt rode med zaptorboksen da den ER din (med mindre du har nakket fra en anden ). Man køber boksen og abonnerer på kanalerne, så boksen er ens egen.

Til Neumann: Det er også derfor man nogle gange kan finde dem til salg i den blå avis helt legalt.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

neumann.8700
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Zaptor, som kostede NUL kr, derfor ved jeg egentligt ikke om det er min, og jeg er også lidt lideglad. Men som regel får man ikke noget gratis, derfor min forsigtighed.

Men som sagt, en Zaptor har een stor fordel: DVB-C + HD, der IKKE er mange udbydere af. Men der findes et hav af DVB-T tuners! Og de er er billige, så lad være med at "fuske"

Til top Vis neumann.8700's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af neumann.8700

neumann.8700
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Et par kommentare mere:

- Idag kan man købe små tv med indbygget DVB-T og C tunerne OG MPEG4 til et par tusinder, så hvorfor bøvle med en fjollet boks, med sin egen fjernbetjening - keep it simple!

- Små skærme og HD er totalt meningsløst!

Zune76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2010
Sendt: 21 April 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Well, så blev jeg så meget klogere! Tusind tak for svarene!!

Jeg havde håbet at der var en der havde et ninjatrick, og kunne morphe linuxboksen om til noget brugbart, men klart det ikke kan lade sig gøre, når det kun er til kabel (med kabel). Hvis andre har forslag til alternativ udnyttelse, skal I endelig råbe højt (bogstøtte osv. er rimeligt sjovt.. men så heller ikke sjovere!)

Jeg skal ikke have Stofa igen lige foreløbig, så hermed blev den lige sat til salg.... og nej, den er ikke nappet fra en anden, den er skam købt og betalt hos Stofa !
Til top Vis Zune76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zune76

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes