Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg er ved at lave et setup i min stue hvor ideen er at min bærbare computer skal fungere både som musikanlæg (via FLAC med foobar) og som filmafspiller (bluray, netværksfilm).
Meget kort skal den bærbare computer tilsluttes et Samsung UE46B8050 fjernsyn via HDMI samt en DacMagic via en Hiface USB-SPDIF adapter.
I den forbindelse vil jeg gerne erhverve mig en lille simpel fjernbetjening til at kunne styre basale musik/video funktioner (såsom play, stop, næste sang/kapitel). Fjernbetjeningen skal ikke tage over for fjernsynet eller forstærkeren (en Marantz Pm11) men således bare supplere disse. Leder derfor ikke efter en dyr all-in-one fjernbetjening der kan det hele, men en simpel lille fjernbetjening man tilslutter den bærbare med basale funktioner. Fjernbetjeningen må også meget gerne være programmerbar, da foobar godt kan være lidt tricky med genveje til funktioner m.m.
Har kigget inde på edbpriser.dk under tilbehør --> fjernbetjeninger, men synes det er fuldstændig uoverskueligt derinde. Der findes over 100 fjernbetjeninger der typisk er kæmpestore, med LCD display og værst af det hele, rigtig dyre. Og så findes der meget simple fjernbetjeninger som tilsyneladende er designet til at styre fjernsyn og ikke en computer.
Ville derfor høre om der var nogen herinde der kendte til en simpel billig pc-fjernbetjening der kan noget af det jeg søger.
Mvh. Sort.
|