Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 19:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Fjernbetjening til bærbar (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er ved at lave et setup i min stue hvor ideen er at min bærbare computer skal fungere både som musikanlæg (via FLAC med foobar) og som filmafspiller (bluray, netværksfilm).

Meget kort skal den bærbare computer tilsluttes et Samsung UE46B8050 fjernsyn via HDMI samt en DacMagic via en Hiface USB-SPDIF adapter.

I den forbindelse vil jeg gerne erhverve mig en lille simpel fjernbetjening til at kunne styre basale musik/video funktioner (såsom play, stop, næste sang/kapitel). Fjernbetjeningen skal ikke tage over for fjernsynet eller forstærkeren (en Marantz Pm11) men således bare supplere disse. Leder derfor ikke efter en dyr all-in-one fjernbetjening der kan det hele, men en simpel lille fjernbetjening man tilslutter den bærbare med basale funktioner. Fjernbetjeningen må også meget gerne være programmerbar, da foobar godt kan være lidt tricky med genveje til funktioner m.m.

Har kigget inde på edbpriser.dk under tilbehør --> fjernbetjeninger, men synes det er fuldstændig uoverskueligt derinde. Der findes over 100 fjernbetjeninger der typisk er kæmpestore, med LCD display og værst af det hele, rigtig dyre. Og så findes der meget simple fjernbetjeninger som tilsyneladende er designet til at styre fjernsyn og ikke en computer.

Ville derfor høre om der var nogen herinde der kendte til en simpel billig pc-fjernbetjening der kan noget af det jeg søger.

Mvh.
Sort.
Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Det må da lige være sådan en her du søger: Multimedia remote
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Hej Erling, tusind tak for dit svar .

Det var faktisk lige præcis sådan en størrelse jeg tænkte på, men synes godt nok prisen er en smule krads 400kr. Men det kan jo blive nødvendigt, det er også dejligt det er radio fremfor IR. Kan dog ikke læse mig frem til om den er programmerbar.

Alternativt havde jeg set på denne her: http://www.soundgraph.com/mini-remote-feature-en/ - den er lidt pænere og koster kun 7$ - til gengæld kan den umiddelbart kun fås i USA :-( ... man kan dog få storebroderen herhjemme for godt 250kr (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid =167983) men det er jo netop sådan et stort uhyre som kæresten nok ikke kommer til at værdsætte (plus der er mange knapper jeg slet ikke får brug for) - overvejer også denne http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=mediacenter&varenr=61828

Men tak for dit input, kan da godt være jeg ender ud med en sådan da der tilfældigvis ligger en lavpris elektronik butik lige omkring hjørnet fra hvor jeg bor :-)

Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes