Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 15:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Audio Research REF 5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 September 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:
janils skrev:

Sorte eller blanke håndtag, så forbliver Audio Research meget konservative og amerikanske. Men de har da fået et flot display på!

Hvor mange MC/RIAA- og digital indgange er der så på den nye? Har den indbygget aktivt delefilter og lidt rumkorrektion?

Hej Jan,

Det bliver et af de nemme svar: Ja, Ja, Ingen, Ingen, Nej og Nej

Med aftenhilsen, Morten

Og for lige at uddybe Mortens yderst koncise svar - hvad skulle Audio Research dog bruge aktivt delefilter eller rumkorrektion til - det er en rørpreamp med rørstrømforsyning - og den har den lyd som sådan en nu skal ha'.

Thi, altid huske, aldrig glemme: Gud skabte rørforstærkeren på 7. dagen og Bill Z. Johnson er hans profet.
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 September 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

For iøvrigt at mane alle formodninger til jorden, har jeg lige talt med Leonard hos Audio Research i Minnesota.

1. MSS Hifi er IKKE ARC forhandler, derfor er der ingen garanti på et ARC produkt købt der - og de har kun den ene der er til salg på eBay.
2. Audio Research bygger IKKE strømforsyninger om fra 110V til 220V eller omvendt - og slet ikke for $300 - så det bliver gjort et eller andet ukendt sted.

Så vejledende udsalgspris i USA = ca $12000 = ca 62.000 kr + sales tax
Vejledende udssalgspris i DK = ca $16000 = ca 81.000 kr + moms

Så der er en umiddelbar prisforskel på ca 20.000 kr - en del af dette går til transport, samt det faktum at både importør og forhandler skal have lidt avance.

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 September 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Kære David,

Uanset om vi er enige eller ej, så vil en god tone være at foretrække.

Til din orientering er listeprisen i USA 11995 USD og ikke 9700 USD, hvilket mig bekendt er en tilbudspris - dette må være udgangspunktet for en rimelig sammenligning.

I USA har man helt afhængig af hvilken stat man befinder sig i, en moms på mellem 0% og 8%, typisk 6%. Denne moms kan IKKE fratrækkes, hverken af forhandleren i USA eller her i DK.

Listeprisen i Danmark er 105.000 DKK, hvoraf momsen alene udgør 21.000 DKK - Nej, jeg får ikke moms tilbage, fordi købsprisen i USA som nævnt IKKE inkluderer refunderbar moms.

Derudover skal du regne med at ca. 5-6% af USA-prisen går til hjemtagelse, derudover går der 4,5% til toldafgift - vel og mærke af købsprisen samt OGSÅ fragtomkostningen. Derudover beregnes toldafgift, terminalafgift, transport fra lufthavnen osv. osv.

Hvis nu situationen var sådan, at en potentiel køber til en 100.000 kroners forstærker var indstillet på at placere sin ordre via eHandel, uden at have rørt ved, lyttet til eller testet udstyret hjemme på sit anlæg, ja så ville der være basis for en lavere listepris.

MEN virkeligheden er en anden, den potentielle køber vil selvfølgelig gerne lytte, røre, teste på et udvalg af produkter. Ergo han er afhængig af de fysiske butikker hvor udstyret befinder sig - og det koster penge, skejser, banditter eller hvad vi skal kalde dem.

Jeg har for 3,5 million kroner udstyr på hylderne, hvad tror du det koster mig at have et repræsentativt udvalg som gør det muligt for den potentielle kunde at lytte og sammenligne udstyret på den bedst tænkelige måde ?

Hvad tror du husleje, strøm, varme, forsikringer, tågealarmer, rum-sensorer, aktive skud koster ? - og hvem skal betale for det, det skal jeg som forhandler - men hvem skal betale for det i den sidste ende - kunden selvfølgelig, der er ikke andre til at betale.

Derudover så er der dankortterminal, internet, IT, marketing, udstillinger som altsammen koster skejser. Garantiomkostninger er også værd at nævne, det er muligt at vi som forhandlere kan sende udstyret videre til producenten, men der er forsendelsesomkostninger frem og tilbage til USA.

Udvalget i butikkerne skal jo en skønne dag realiseres, men kan selvfølgelig ikke sælges som nyt - ergo det bliver solgt som demoudstyr med klækkelige rabatter der bringer prisen betænkeligt nært kostprisen. Såfremt forhandleren solgte 50 nye enheder af hvert highend produkt, så ville det jo se ganske lovende ud for den lille forhandler - men men Danmark er og bliver et lilleputland, hvor volumen er alt for lille - hvilket også resulterer i at de danske forhandlere ikke får den samme rabat hos producenten som den store forhandler i udlandet gør.

Jeg har slet ikke nævnt lønninger, sociale omkostninger, transportomkostninger, dårlige betalere, snyltere og banditter - konklusion: prisen i Danmark ligger der hvor den er nødsaget til at ligge. Mig bekendt findes der ingen millionære hififorhandlere i Danmark og jeg sender en tanke til de forhandlere som er bukket under det sidste stykke tid.

Jeg piver ikke, men finder det relevant at diskussionen får lidt flere nuancer, end der indtil nu er lagt for dagen.

Med ønsket om en god aften.

Venlig hilsen
Morten Eskildsen

PS: det står selvfølgelig enhver frit for at købe sit udstyr hvor og hvordan han ønsker.
Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 September 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Er der heller ikke et eller andet med garantien?

I DK er det forhandleren/ importøren som afholder udgiften til garantien men i USA er det fabrikanten der har garantiforpligtelsen overfor forhandler/importør og selvfølgelig kunden i sidste ende.

Det synes jeg ihvertfald jeg har læst lidt om på Audiokarma.

Og så må jeg give Pierre ret i hvem det egentligt er der tuder i denne tråd. Og skriv/tal så pænt, det skylder vi da hinnanden

Til top Vis xrdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xrdt

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 September 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
For iøvrigt at mane alle formodninger til jorden, har jeg lige talt med Leonard hos Audio Research i Minnesota.1. MSS Hifi er
IKKE ARC forhandler, derfor er der ingen garanti på et ARC produkt købt der - og de har kun den ene der er til salg på eBay.2. Audio Research
bygger IKKE strømforsyninger om fra 110V til 220V eller omvendt - og slet ikke for $300 - så det bliver gjort et eller andet ukendt sted. Så
vejledende udsalgspris i USA = ca $12000 = ca 62.000 kr + sales taxVejledende udssalgspris i DK = ca $16000 = ca 81.000 kr + momsSå der er
en umiddelbar prisforskel på ca 20.000 kr - en del af dette går til transport, samt det faktum at både importør og forhandler skal have lidt
avance.

Nu koster den $5500 ab fabrik, så der er da basis for en vis fortjeneste. Man køber bare i Asien - de sælger til alle med penge...

Jeg har flere gange fået tilbudt Krell og ARC med 230V på Audiogon - det var vel at mærke fra forhandlere.

Selvfølgelig er der garanti, det er de forpligtigede til at yde - hvordan tror du MSS får fat i apparaterne?

Slettet, injuriende. A/Moderator

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Sendt: 30 September 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

David skrev:
plafitracer skrev:
For iøvrigt at mane alle formodninger til jorden, har jeg lige talt med Leonard hos Audio Research i Minnesota.1. MSS Hifi er
IKKE ARC forhandler, derfor er der ingen garanti på et ARC produkt købt der - og de har kun den ene der er til salg på eBay.2. Audio Research
bygger IKKE strømforsyninger om fra 110V til 220V eller omvendt - og slet ikke for $300 - så det bliver gjort et eller andet ukendt sted. Så
vejledende udsalgspris i USA = ca $12000 = ca 62.000 kr + sales taxVejledende udssalgspris i DK = ca $16000 = ca 81.000 kr + momsSå der er
en umiddelbar prisforskel på ca 20.000 kr - en del af dette går til transport, samt det faktum at både importør og forhandler skal have lidt
avance.

Nu koster den $5500 ab fabrik, så der er da basis for en vis fortjeneste. Man køber bare i Asien - de sælger til alle med penge...

Jeg har flere gange fået tilbudt Krell og ARC med 230V på Audiogon - det var vel at mærke fra forhandlere.

Selvfølgelig er der garanti, det er de forpligtigede til at yde - hvordan tror du MSS får fat i apparaterne?

Slettet, injurierende. A/Moderator

Det var dog nogle utrolige bemærkninger du kan komme med...... Men skulle næsten tro at du har nogle skjulte interesser i denne debat........ Det plejer du jo at have................

Og nej, ARC er ikke forpligtigede til at yde garanti, hvis det bliver solgt fra en uautoriseret forhandler.

Og lige som de fleste andre  Amerikanske fabrikanter, laver ARC specielle CE versioner til EU, der bla. pga. rohs, CE og div andre miljø og sikkerhedsgodkendelser er væsentlig dyrere at fremstille.....

Mvh

Allan.

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 September 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Nu synes jeg du bliver lige lovlig personlig !!
Og hvis det er det du vil, har jeg ikke mere at sige dig - jeg aner ikke hvem du er - og du har en eller anden formodning om mig.
Hvis du harcellerer så meget over priser i Danmark og over at der er nogen, der har deres levevej ved at handle med importerede hifi produkter - så køb da hvad du nu skal bruge fra Asien.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 September 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

En BMW M5 koster 1.922.000,- i DK. Det svarer til 707.589,- uden afgift i DK.

I USA koster den 85.000USD = Dkr 432.131,- DKr.

Hvis I synes det er så dyrt i DK, så flyt da, men regn ikke med at I får jeres danske lønninger med jer til udlandet

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

David skrev:

Nu synes jeg du bliver lige lovlig personlig !!Og hvis det er det du vil, har jeg ikke mere at sige
dig - jeg aner ikke hvem du er - og du har en eller anden formodning om mig.Hvis du harcellerer så meget over priser i Danmark og over at der
er nogen, der har deres levevej ved at handle med importerede hifi produkter - så køb da hvad du nu skal bruge fra Asien.

Jeg køber, der hvor jeg får det bedste tilbud - om det er i USA eller DK er mig ligegyldigt...
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

ABaudio skrev:

David skrev:
plafitracer skrev:
For iøvrigt at mane alle formodninger til jorden, har jeg lige talt med Leonard hos
Audio Research i Minnesota.1. MSS Hifi er IKKE ARC forhandler, derfor er der ingen garanti på et ARC produkt købt der - og de har kun den ene
der er til salg på eBay.2. Audio Research bygger IKKE strømforsyninger om fra 110V til 220V eller omvendt - og slet ikke for $300 - så det bliver
gjort et eller andet ukendt sted. Så vejledende udsalgspris i USA = ca $12000 = ca 62.000 kr + sales taxVejledende udssalgspris i DK = ca
$16000 = ca 81.000 kr + momsSå der er en umiddelbar prisforskel på ca 20.000 kr - en del af dette går til transport, samt det faktum at både
importør og forhandler skal have lidt avance.
Nu koster den $5500 ab fabrik, så der er da basis for en vis fortjeneste. Man køber bare i
Asien - de sælger til alle med penge... Jeg har flere gange fået tilbudt Krell og ARC med 230V på Audiogon - det var vel at mærke fra
forhandlere. Selvfølgelig er der garanti, det er de forpligtigede til at yde - hvordan tror du MSS får fat i apparaterne? Slettet, injuriende. A/Moderator

Det var dog nogle utrolige bemærkninger du kan komme med...... Men skulle næsten tro at du har nogle skjulte interesser i denne debat........
Det plejer du jo at have................

Og nej, ARC er ikke forpligtigede til at yde garanti, hvis det bliver solgt fra en uautoriseret forhandler.

Og lige som de fleste andre  Amerikanske fabrikanter, laver ARC specielle CE versioner til EU, der bla. pga. rohs, CE og div andre miljø og
sikkerhedsgodkendelser er væsentlig dyrere at fremstille.....

Mvh

Allan.

ARC kan da ikke sende et produkt ud uden garanti - altså er der en eller anden, der har købt apparatet med garanti. Garantien følger produktet...
Altså kan produktet ikke være uden garanti...

Men man kan jo bare købe 2, så har man en i reserve - og stadig penge på lommen...

Alle REF5 interesserede: KØB I HONG KONG TIL UNDER HALV PRIS!!!

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hvis I synes det er så dyrt i DK, så flyt da, men regn ikke med at I får jeres danske lønninger med jer til udlandet

Det er jo ikke nødvendigt at flytte, man bestiller bare på internettet, så kommer det lige til døren :-)

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 September 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Jeg køber, der hvor jeg får det bedste tilbud - om det er i USA eller DK er mig ligegyldigt...

Det er da ikke et spørgsmål om hvem, der må blande sig, men hvad fanden skal det her personlige angreb ind i debatten for - JA - SKAT har gjort udlæg i nogle effekter - men hvad fanden rager det HIFI4ALLs læsere og denne tråd iøvrigt.

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Jeg troede du deltog i debatten ligesom os andre for at vi i fællesskab kunne blive klogere. Men det virker til du selv har alle svarene.

Jeg synes også lige som dig at det er fint man kan købe tingene hjem fra udlandet. Men jeg håber så sandelig ikke du gør brug af de danske forhandlers demorum og lokaler og derefter går hjem og bestiller varer hjem

Der er blevet skrevet rigtigt pænt til dig igennem tråden, hvorfor kan du ikke finde ud af at gøre det samme?

Jeg tror ikke dine budskaber slår bedre igennem af at skrive som du gør, jeg tolker det blot som om du råber lidt.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 September 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Thomas Sillesen skrev:

Det er jo ikke nødvendigt at flytte, man bestiller bare på internettet, så kommer det lige til døren :-)

Ja, men prisen er jo en anden, det vil jo minimum ende på 68000,- incl fragt, told og moms med dagens iøvrigt meget lave USD kurs. Det må man så sammenligne med den bedste pris man kan få hos den danske forhandler. Trods alt sammenligner du jo her absolut bedste US pris, med liste pris i DK.. Og så må man jo gøre op med sig selv om gider bøvlet for måske at spare 15- 20.000,- med den usikkerhed der er med service mv.

Og så forstår jeg iøvrigt ikke hvorfor du føler behov for at nedgøre andre, istedet for "bare" at diskutere sagligt.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 September 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er kedeligt at en tråd om måske verdens bedste forforstærker skal ødelægges af en person, der tydeligt ikke har lyst til at debattere.

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2009 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Nej det virker som om han har en helt anden dagsorden, men bare har brugt denne tråd til at få afløb for sine fustrationer og vrede.

AAARRHHH. Nu mener du vel anden bedste forforstærker. McIntosh laver da stadigvæk C1000

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er det et tåbeligt prisleje? og hvilket prisleje er så helt rigtigt at bevæge sig rund i. Blot nysgerrig! Vi snakker ikke denne ARC forforstærker her, men bare generelt. 

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 September 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

xrdt skrev:

Nej det virker som om han har en helt anden dagsorden, men bare har brugt denne tråd til at få afløb for sine fustrationer og vrede.

AAARRHHH. Nu mener du vel anden bedste forforstærker. McIntosh laver da stadigvæk C1000

Se nu kommer der debat
Næææh, jeg men er faktisk nok den bedste - men der er nok ikke den store forskel på dem - jo uden tvivl i lyden, men den er jo smag og behag. Kærligheden der er lagt i dem begge fra konstruktørerens side uden tvivl lige så stor.
Men det kunne være sjovt at teste dem op mod hinanden og så tage CAT SL1 Ultimate (eller hvad den nyeste hedder i dag) med i testen.

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Næ, jeg tror egentligt også vi snakker mere smag og behag end egentligt ringere eller bedre lyd i denne prisklasse. Såfremt produkterne da er designet ordentligt

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 September 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne da også godt tænke mig at høre hvorfor det er et tåbeligt prisleje og hvilken highend forforstærker der koster 12000 kr.

De store ARC og de store Mc er ikke bare highed - det er det utlimative inden for lyd reproduktion.

Har du nogensiden hørt et anlæg til 3 millioner spille i et optimeret rum??

Det har jeg og xrdt har med garanti osse - og det er bedre end en highend anlæg til 30.000 - meget bedre.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes