Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 18 August 2013 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grev skrev:
Så han for år tilbage i Århus ved rådhuset. Super god koncert.
Dejligt det også var en god koncert i aftes, ja de synger fantastisk de korpiger.
Ja det kunne være fedt hvis DR kunne optage de gode koncerter. Men er nok lidt svært, mon ikke Mr. Cohen hellere
sælge nogle koncerter på Blu-Ray og DVD  |
|
|
Dem kunne DR jo da bare udgive samtidigt i overenskomst med L.C. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Grev Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 77
|
Sendt: 18 August 2013 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske men så skal han jo dele kagen
|
Til top |
|
|
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 18 August 2013 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved, om der vil blive udgivet koncertoptagelser på CD/DVD? Ikke nødvendigvis fra DK, men bare fra tournéen?
Tror sku DR er til grin i denne sammenhæng. De har ikke råd. Slet ikke hvis et stort selskab allerede har rettighederne til denne tour.
|
Til top |
|
|
asa11 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 33
|
Sendt: 18 August 2013 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leonard Cohens koncerter er ofte laaaange - publikum får noget for pengene!
Lydoplevelsen var virkelig god, vejret fantastisk, "mesteren" i et næsten overstadigt humør indimellem og han kom rigtig godt
rundt i repertoire og genrer. Mit indtryk var at mindst 90% af publikum blev hængende gennem 2 sets og 4 afdelinger med
extra-numre. Har set en anmelder efterlyse "magi" - for mig er det godt derhenad med over 10.000 mennesker, der lader sig
underholde af en snart 79-årig uden det store scene-show. Det var ikke en revolutionerende nyskabende koncert. Det havde
publikum bestemt heller ikke forventet - LC leverede varen: Insisterende, nærværende, i kontakt med band og publikum.
Chelsea Hotel, I'm your man, Dacing to the end of love, Lover Lover Lover, Amen, Suzanne, Hallelujah, First we take
Manhattan, Closing time, Famous blue raincoat, Ain't no cure - og 20-25 andre numre. Måske ikke magi, men
fortryllende/forførende formidling. Mesterligt.
__________________ asa
|
Til top |
|
|
Grev Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2013 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes en udgivelse fra 2009 på Blu-Ray, DVD, CD og vinyl.
|
Til top |
|
|
KT Mathiasen Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2012 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 18 August 2013 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 18 August 2013 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grev, prøv at checke Songs from the road og Live in London. ..
carsten
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2013 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
KT, du er en mand af få ord.
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2013 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
asa11 skrev:
Leonard Cohens koncerter er ofte laaaange - publikum får noget for pengene! Lydoplevelsen var virkelig god, vejret fantastisk, "mesteren" i et næsten overstadigt humør indimellem og han kom rigtig godt rundt i repertoire og genrer. Mit indtryk var at mindst 90% af publikum blev hængende gennem 2 sets og 4 afdelinger med extra-numre. Har set en anmelder efterlyse "magi" - for mig er det godt derhenad med over 10.000 mennesker, der lader sig underholde af en snart 79-årig uden det store scene-show. Det var ikke en revolutionerende nyskabende koncert. Det havde publikum bestemt heller ikke forventet - LC leverede varen: Insisterende, nærværende, i kontakt med band og publikum. Chelsea Hotel, I'm your man, Dacing to the end of love, Lover Lover Lover, Amen, Suzanne, Hallelujah, First we take Manhattan, Closing time, Famous blue raincoat, Ain't no cure - og 20-25 andre numre. Måske ikke magi, men fortryllende/forførende formidling. Mesterligt. |
|
|
Asa, tak for anmeldensen. 
carsten
|
Til top |
|
|
KT Mathiasen Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2012 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 18 August 2013 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var en meget tilfreds gæst i Odense i aftes. Kan helt helt tilslutte mig asa11 og hans indtryk. Lyden var super, lydstyrken var OK - man havde ikke brug for ørepropper. Der var magi - LC havde en fabelagtig kontakt med publikum og nød det! Koncerten var til topkarakter, LC elskede at optræde, musikken var fabelagtig, LC fik det bedste ud af sine kolleger, og viste en vestjysk selvironi, der tog kegler. Min søn på 25, var voldsomt imponeret af kvaliteten af koncerten. Spil LCs live album fra London på et sæt Magnepan ved passende lyudstyrke, eller tilsvarende - og få en god fornemmelse af koncerten - der var langt bedre end CD fra London 2009. Fabelagtigt!
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 19 August 2013 kl. 04:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
En rigtig god koncert, og vejret var samarbejdsvilligt. 3½ time, inkl. ca. 20 minutters pause - ret pænt af en mand der fylder 79 i næste måned... . Lyden var god, og jeg stod flere forskellige i løbet af koncerten (jeg er rastløs). Der var sat højtalermaster op flere steder, så lyden blev jævnt fordelt på pladsen. Det var kraftigt, men ikke heavy metal højt. Eneste anke kunne være, at Kongens Have nok er en rar park, men træerne er i vejen for udsynet til scenen mange steder. Storskærme hjalp, men det er jo ikke helt det samme.
Live in London fra 2008 (hvor han begyndte at turnere efter en lang pause) er god, både som DVD (findes dog kun i 4:3 format, af mystiske årsager), og som dobbelt CD. Man må så undvære det nyeste materiale fra Old Ideas CD'en fra i år, men det er til at leve med.
|
Til top |
|
|
Grev Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2013 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Grev, prøv at checke Songs from the road og Live in London. ..
carsten |
|
|
Har:
Live in London på CD
Songs from the road og Live in Fredericton på vinyl
Er dækket ind
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2013 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
En rigtig god koncert, og vejret var samarbejdsvilligt. 3½ time, inkl. ca. 20 minutters pause - ret pænt af en mand der fylder 79 i næste måned... . Lyden var god, og jeg stod flere forskellige i løbet af koncerten (jeg er rastløs). Der var sat højtalermaster op flere steder, så lyden blev jævnt fordelt på pladsen. Det var kraftigt, men ikke heavy metal højt. Eneste anke kunne være, at Kongens Have nok er en rar park, men træerne er i vejen for udsynet til scenen mange steder. Storskærme hjalp, men det er jo ikke helt det samme.
Live in London fra 2008 (hvor han begyndte at turnere efter en lang pause) er god, både som DVD (findes dog kun i 4:3 format, af mystiske årsager), og som dobbelt CD. Man må så undvære det nyeste materiale fra Old Ideas CD'en fra i år, men det er til at leve med.
Syntes det lyder mystisk at du skriver den kun findes i 4:3 format, den jeg har er da i 16:9.
Columbia 88697405039 Sony Music.
carsten
|
|
|
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2013 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke hvis det er den du nævner! Carsten, jeg mener, vi har haft diskussionen før, og dengang måtte du bøje dig. Den er kun i 4:3. Årsagen kan muligvis være det amerikanske marked, som generelt har været længere om at 'justere' til 16:9 (DVD'en er i det amerikanske NTSC format).
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2013 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du har ret i at det står NTSC format, men den fylder da hele skærmen på mine skærme, uden sorte bjælker i siderne, og uden at noget er aflange eller tykke. Hmm, måske min Blu-ray afspiller skaler billedet til 16:9, uden at det kan ses. 
carsten
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2013 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillad mig Carsten, at citere et af dine egne indlæg fra omtalte diskussion på denne tråd:
"mollecon
Efter at have genset den i går aftes vil jeg give dig ret.Godt nok
fylder billedet hele skærmen,men der er noget mystisk over det.Som om
det er presset på en eller anden måde.Det er godt nok for dårlig det er
jeg enig i"
Det er fra side 7, 14/9 -10 .
Din blåræv afspiller snyder nok lidt - mange, osse DVD-spillere gør det. Man skal indstille skidtet manuelt, hvilket er irriterende.
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2013 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da det var lang tid siden jeg havde set den, kiggede jeg lidt på den i går aftes, og du har fuldstændig ret, det må være 4:3 som min afspiller opskaler til 16:9. Godt at blive mindet om hvad jeg selv har skrevet. 
carsten
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 23 August 2014 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Så sker der lidt i tråden igen efter 1 år i dvale. På mandag og de to efterfølgene kommer der en portræt udsendelse om L.C på DR P1 kl. 13.03 "Leonard Cohen - en radiobiografi 1:3 : Hypnotisøren.
Desværre har jeg ikke mulighed for at høre den på det tidspunkt, så hvis nogle af jer hører den, må i meget gerne skrive lidt om den her. Flere spændende ting følger til september.
carsten
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 23 August 2014 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hint.
Jeg har desværre heller ikke mulighed for at høre den på det tidspunkt. Men heldigvis er det muligt idag at høre mange
udsendelser senere via dr.dk. Så måske får du muligheden om aftenen.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 23 August 2014 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke radio i din mobil og et par hovedtlf'er? Ellers køb en lille én og et par gode lyttekrebinetter. Jeg render rundt med en lille Denver FM/DAB radio og et sæt AKG K-420 til daglig. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|