Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Ja det skulle du gøre. Jeg tror ikke du bliver skuffet. Nu hvor du ikke har hørt så meget Cohen, kan jeg også anbefale dig at høre Live In London, der spiller han mange af sine bedste numre og lydmæssigt er den også helt i top. God fornøjelse.
carsten |
|
|
Mange tak, så er der noget at gå efter.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley.
Jeg har det ikke sådan, at jeg ønsker alt hvad en kunstner har lavet. Derfor har jeg ikke noget i min pladesamling med alt inden for en kunstner. Men jeg er sikker på Carstens 2 eksempler vil falde i min smag og blive de 3 cd'er med L Cohen jeg vil nøjes med. Det er altid godt også at have noget live med én af de kunstnere man nu har i sin samling. 
(rettet for lidt tyrkfjel) __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fair nok. Min pointe var nu heller ikke at du nødvendigvis skulle have alt bare for at have dem.
Men når du nu har hørt/set Live in London kunne jeg sagtens forestille mig at du fik lyst til flere, og så ville boxen måske blive den billigste løsning. 
Generelt synes jeg at det er en fantastisk mulighed man har idag med de mange bokssæt der kommer frem. Ofte er de billige, som Leonard Cohens, og de fylder meget lidt i reolen sammenlignet med de originale udgaver. Og så giver de mulighed for selv at udforske hele produktionen og vælge sine egne favoritter. Som tråden her også viser er der jo delte meninger om hvilke der er bedst. Og Cohen har jo forandret sig en del med årene, så du ender ikke med 12 enslydende skiver plus Live in London.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley
Jamen, vi får jo at se om du får ret, når jeg har købt Live in London og hørt den. Man kan jo aldrig vide. I hvertfald kan der da godt være lyst til et par stykker til.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live in London er god. Et alternativ kunne være dobbelt-CD'en The Essential Leonard Cohen, som indeholder et udvalg af sange fra de originale studiealbums, op til og med Ten New Songs. 2½ times musik med nydeligt rensede og remasterede indspilninger, stort set i kronologisk orden, hvor kunstneren selv har deltaget i udvælgelsen. Disse 'Essential' CD'er er nogle af de bedste opsamlingsalbum, der kan anskaffes med diverse kunstnere .
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, tak for info'en. Så er der lidt at studere nærmere.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2158
|
Sendt: 09 Marts 2012 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Live in London er god. Et alternativ kunne være dobbelt-CD'en The Essential Leonard Cohen, som indeholder et udvalg af sange fra de originale studiealbums, op til og med Ten New Songs. 2½ times musik med nydeligt rensede og remasterede indspilninger, stort set i kronologisk orden, hvor kunstneren selv har deltaget i udvælgelsen. Disse 'Essential' CD'er er nogle af de bedste opsamlingsalbum, der kan anskaffes med diverse kunstnere . |
|
|

http://allmusic.com/album/the-essential-leonard-cohen-r60517 6
Ja og den kan fåes til 50 kroner flere steder, bl.a i Stereo Studio. Jeg overvejede at købe boxen med 11 CDer, men jeg droppede den, for den dobbelt CD som jeg har hørt en del, har alle Cohens kendte numre, og det er rigeligt for mig. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 09 Marts 2012 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er et glimrerne sted at starte, og så kan du jo altid gå videre 
carsten
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh, så fik jeg købt Ten New Songs og Live in London. Tager man også Old Ideas med som jeg også købte tidligere, synes jeg, der er tale og ret forskellige plader og det er lækkert. Det ville da være ærgerligt kun at holde sig en enkelt af dem hvis de minder alt for meget om hinanden. Synes det er rigtigt dejlig og behageligt musik. Der er en rød tråd i gennem alle 3 cd'er.....BAS og den er god.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor det glæder en gammel Cohen fan som mig (siden 69) at læse, men nu må jeg hellere stoppe med at anbefale dig flere, da du jo kunne gå hen og blive hook.
carsten
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan vi jo ikke have, vel.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2012 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der godt nyt til jer der ikke har set mesteren live, for han kommer til Danmark til sommer.
København d. 25-8 og Aalborg d. 26-8, men stedet er vist ikke kendt endnu. Billetsalget starter d.2-4 kl.10:00.
Hva så, skal I til koncert. Det er muligvis sidste chance for at se ham live. 
carsten
|
Til top |
|
|
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
Sendt: 26 Marts 2012 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2012 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte ham ved Rosenborg i Kbh., hvor han spiller igen. Fantastisk koncert (og vejr!). Jeg ville gerne høre ham igen, men tæller på knapperne - skal til Elvis Costello i Århus og Sting her i Odense i juni, så...
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2012 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes det er øv, at det er udendørs, og så til 750-Kr. Falkoner centret havde været 100 gange bedre.
carsten
|
Til top |
|
|
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
Sendt: 30 Marts 2012 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
I Odense var det også udendørs, og det fungerede fint.
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2012 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med udendørs koncerter i dette land er jo vejret . De fleste gange har jeg været heldig, men det kan gå helt galt.
Edit: nå, så er jeg alligevel faldet til patten og har købt billet til Rosenborg .
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2012 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Jeg syntes det er øv, at det er udendørs, og så til 750-Kr. Falkoner centret havde været 100 gange bedre.
|
|
|
Ja det var udendørs, det var regnvejr og det var måske dyrt.
Men jeg ærgrer mig nu alligevel over at jeg ikke var der. Det lyder til at han bare fortsætter med at imponere :
http://ekstrabladet.dk/musik/koncert_anmeldelser/article1813 444.ece
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2012 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|