Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 21:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John’s stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 95
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 09 November 2012 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hej John hold du bare fast i den pladestrammer til de lidt udjævne vinylplader så du for en ordenlig kontakt og gå ikke så
meget op i de anmeldelser der er lavet over den pladespiller og tillykke med den nye rullemarie. vh.1966
Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Sendt: 09 November 2012 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

det er også min erfaring... ej går aldrig op i tester , læser dem da men det er ikke noget jeg går efter

jo mange tak er også tilfreds med den.... måske kunne der godt snide en anden tonearm ikk på et tidspunkt.. nok store
broderen i samme mærke....
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2012 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

1966 skrev:
Hej John hold du bare fast i den pladestrammer til de lidt udjævne vinylplader så du for en ordenlig kontakt og gå ikke så
meget op i de anmeldelser der er lavet over den pladespiller og tillykke med den nye rullemarie. vh.1966
Det er ophavsmanden til Pink'en, der ikke anbefaler strammer, da det ikke var filosofien i det. Det er ikke mig, der siger han ikke skal, men kun oplyser om det. Jeg har aldrig selv læst eller set en artikkel om Pink'en, kun hørt den ret mange gange.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2012 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

okay hvis han siger det må det jo være hans rigtig... jeg skal kloge mig alt for meget ... jeg referer bare til det jeg har
læst lidt om og selv har erfaret.....

var det pga. det er en akryl tallerken eller hva.....

mvh
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2012 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Ja, det er pga acryl tallerkenen. Lp'en som også er en ditto og acryl tallerkenen skal arbejde sammen om at dæmpe lp'en mest muligt. Men senere er der jo kommet en del pladespillere frem med enorme som almindlige acryl tallerkener og her ser man dog tit en flot 24 k guld strammer på. Men en anden grund til man ikke skal bruge en på Pink, er det meget meget bløde flydende ophæng. Her bør der ikke komme anden ekstra vægt på end lp'en.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2012 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

hej allanowich

hmm jeg kan se 1 problem i det du skriver..acryl på avryl giver en masse statisk imellem de 2 plader ( ved det fordi jeg
er udlæret på en gravør firma.... då jeg forstår slet ikke der ikke må være en plademåtte imellem....
statisk er så vidt jeg ved ikke godt... så jeg kan ikke forstå det der bliver skrevet længere oppe

mvh

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2012 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Det er den mekaniske impedans mellem den tungere tallerken og den lettere lp, der udgør filosofien i Pink'ens acryl tallerken og lp'en. Er det det med de enorme du ikke forstår, for så er det blot meget tykke acryl tallerkener jeg tænker på......helt op til 10-15cm. Pink Triangel var den første pladespiller overhovedet med denne tallerken. Andre har derimod brugt komposite blandinger, f.eks Goldmund. Andre som Kenwood med sin 07D pladespiller har derimod kørt på lp direkte på metal, dog her med strammer på.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2012 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

jeg ved jeg ikke kan bruge en pladestrammer men lad det nu ligge,.... så må du så lige forklar hvordan han så er
kommet uden om det statiske problemer 2 acryl giver ( og det gør det ) det må han ha brugt lidt trolddom...
derfor kan jeg ikke få ind i mit lille hoved hva han gør

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 November 2012 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Til sammenligning kan jeg oplyse at jeg med tilfredshed bruger pladestrammer på en Clearaudio pladespiller - som også har
akryltallerken.

Jeg har anskaffet en Clearaudio pladestrammer efter PU skift, da den nye PU kørte mod den gamle pladestrammer i slutrillen.

Så jeg har faktisk en pladestrammer i overskud. Men du har fået fat i en, ikke John?
Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2012 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Antistat pistoler, som jeg da også selv har én af, er vejen frem her. Men der er noget om det du siger, for lp'en er tit suget godt og grundigt fast på tallerkenen pga statisk el. Men dette vil jo gælde alle pladespillere med en acryl ditto. Jeg har selv statisk el af og til trods gummiflade på mit vacuum sug system.     (ZeroStat)

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2012 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
Til sammenligning kan jeg oplyse at jeg med tilfredshed bruger pladestrammer på en Clearaudio
pladespiller - som også har
akryltallerken.

Jeg har anskaffet en Clearaudio pladestrammer efter PU skift, da den nye PU kørte mod den gamle pladestrammer i
slutrillen.

Så jeg har faktisk en pladestrammer i overskud. Men du har fået fat i en, ikke John?

hej jo det har jeg, næste gang ham jeg har købt pladespilleren af , så det fed nok

mvh

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2012 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Antistat pistoler, som jeg da også selv har én af, er vejen frem her. Men der er noget om det du
siger, for lp'en er tit suget godt og grundigt fast på tallerkenen pga statisk el. Men dette vil jo gælde alle pladespillere
med en acryl ditto. Jeg har selv statisk el af og til trods gummiflade på mit vacuum sug system.

ahhh en antistat pistol er det bare der skal til , så er alle problemerne væk ( trolddom )

det er da helt sikkert men kan ikke komme uden det, men der nogen der har meget end andre....

men vi jo så enig alligevel ikk

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2012 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
allanowich skrev:
Antistat pistoler, som jeg da også selv har én af, er vejen frem her. Men der er noget om det du
siger, for lp'en er tit suget godt og grundigt fast på tallerkenen pga statisk el. Men dette vil jo gælde alle pladespillere
med en acryl ditto. Jeg har selv statisk el af og til trods gummiflade på mit vacuum sug system.

ahhh en antistat pistol er det bare der skal til , så er alle problemerne væk ( trolddom )

det er da helt sikkert men kan ikke komme uden det, men der nogen der har meget end andre....

men vi jo så enig alligevel ikk
Jo. Hvor meget man har afhænger meget af din luftfugtighed i din stue. En masse grønne planter er en god ting her. Man kan også have en skål med en konstant fugtig svamp i, i nærheden af pladespilleren. Så holder man det lidt i ave.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 November 2012 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Et andet tip til at minimere statisk elektricitet er at undgå tæpper som er helt eller delvist kunststof. Tæpper af rent uld er imo
at foretrække!
Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2012 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

hehe du har en masse flemming leth hjælper linolie også

der skal godt nok en høj luftfugtighed før det bliver bedre , den ide med den svamp tror jeg ikke er løsningen....

en kammerat ville bygge en kopi af en gyrodek ( man kan så diskuterer hvor tæt den var

men der hjalp jeg ham med skaffe det hele dog ikke motoren... han skulle bare selv banke det hele sommen...

netop der legede vi med pladestrammer kontra puk... jeg havde lavet en i messing ...5 10 mim messing som jeg
lavede i som jeg fræsede ud i 40 mm rondeller som så blev limet sammem og BLANKT poleret ,,,

da vi legede lidt med dem var pukken en smulle bedre... men pladestrammeren er nok sundest. i forhold til pukken
tænker på lejet

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2012 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Luftfugtigtheden skal blot op omkring 50-60%, så har du et behageligt indeklima. Beton byggerier er de mest tørre. Ved en god fugtighed minsker du problemet noget, men ikke helt. Her kan en Zerostat pistol være godt at bruge før og efter afspilning. Spørgsmålet er så, om det skal være før før eller efter før.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2012 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Det er den mekaniske impedans mellem den tungere tallerken og den lettere lp, der udgør filosofien
i Pink'ens acryl tallerken og lp'en. Er det det med de enorme du ikke forstår, for så er det blot meget tykke acryl
tallerkener jeg tænker på......helt op til 10-15cm. Pink Triangel var den første pladespiller overhovedet med denne
tallerken. Andre har derimod brugt komposite blandinger, f.eks Goldmund. Andre som Kenwood med sin 07D pladespiller
har derimod kørt på lp direkte på metal, dog her med strammer på.

okay der er sikkkert meget jeg ikke forstå kan jeg forstå

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2012 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

men det bliver spændende om du få håne retten

men nu prøver jeg, måske jeg også prøver at købe en anden måtte feks en platter matter eller osava måtte... mener den
hedder noget i den stil...

hvis det går helt galt bruger bare det på den anden pladespiller jeg har .... men er overbevist på det nok skal blive rigtig
godt.... næsten...

mvh

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2012 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
men det bliver spændende om du få håne retten

men nu prøver jeg, måske jeg også prøver at købe en anden måtte feks en platter matter eller osava måtte... mener den
hedder noget i den stil...

hvis det går helt galt bruger bare det på den anden pladespiller jeg har .... men er overbevist på det nok skal blive rigtig
godt.... næsten...

mvh
Spar pengene til den måtte, i hvertfald til Pink'en. Der skal ikke måtte på. Det er slet ikke meningen. Platter Matter har jeg også haft. En udmærket måtte, som dog er svær at holde ren for støv, som klæber på den. Brug måtte på den anden spille. Har du noget bred maler tape, kan dette bruges til at fjerne støv på Platter Matter. Man lægger to stykker tape sammen til en bred bane og lægger det på og trækker af skiftevis hen over hele fladen. Men det skal gøres ofte for at vedholde den klæbrige overflade på P M måtten.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2012 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

hej

nu må vi hva jeg finder på.... men noget jeg helt sikkert vil der er at få fat top modellen fra helius arme.... mener den
orrion eller noget i den stil. den vil jeg gerne ha.... også passer den jo til samme " hul " som jeg har til armen

mvh

<< Forrige Side af 95 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes