| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 07 November 2012 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm jeg skal sgu da vist ha købt mig en ny riaa.... det kan jeg ihvertfald høre nu.... så nu der bare findes en rigtig
god en til så små penge som muligt ... det er jo det sjove ikk
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 07 November 2012 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hmmm jeg skal sgu da vist ha købt mig en ny riaa.... det kan jeg ihvertfald høre nu.... så nu der bare findes en rigtig god en til så små penge som muligt ... det er jo det sjove ikk |
|
|
sikke en overraskelse  jeg har sagt det længe men heller sent en aldrig  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 07 November 2012 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kører du med af arm og pickup? Og for den sags skyld riaa? Har den Pink Triangle ikke et meget blødt ophæng? Iøvrigt interessant hvordan
pladespillere kan konstrueres forskelligt. Nogle lette med flydende ophæng og andre tunge hvor massen skal gøre den immun overfor rystelser. Ja,
målet kan nås på flere måder, men dog nok med en varians i den endelige lyd alligevel.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 08 November 2012 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink triangel har et meget levende og virkeligt flydende ophæng. Det er i bevægelse i længere tid efter man har haft fat i armen f.eks. Det flydende ophæng er af Aerolam, som minder lidt om bi kage celler/struktur. Det er ret let. Pladespilleren vejer kun 4.5 kg. Acryl tallerkenen vejer 1,7kg, så resten vejer ikke ret meget. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2012 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
hmmm jeg skal sgu da vist ha købt mig en ny riaa.... det kan jeg ihvertfald
høre nu.... så nu der bare findes en rigtig god en til så små penge som muligt ... det er jo det sjove ikk |
|
|
sikke
en overraskelse jeg har sagt det længe men heller sent en aldrig  |
|
|
ha ha ha dan næ næ du har ret heller sent end aldrig
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2012 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jøka skrev:
Hvad kører du med af arm og pickup? Og for den sags skyld riaa? Har den Pink Triangle ikke et meget
blødt ophæng? Iøvrigt interessant hvordan
pladespillere kan konstrueres forskelligt. Nogle lette med flydende ophæng og andre tunge hvor massen skal gøre den
immun overfor rystelser. Ja,
målet kan nås på flere måder, men dog nok med en varians i den endelige lyd alligevel. |
|
|
nej den har ikke glødt ophæng bestemt ikke.... jamen der sidder en hellious skorpion af arm og en goldring pick -up...
kan ikke k lige huske helt hva den hedder men det er den der har VDH nål
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2012 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Pink triangel har et meget levende og virkeligt flydende ophæng. Det er i bevægelse i længere tid
efter man har haft fat i armen f.eks. Det flydende ophæng er af Aerolam, som minder lidt om bi kage celler/struktur. Det
er ret let. Pladespilleren vejer kun 4.5 kg. Acryl tallerkenen vejer 1,7kg, så resten vejer ikke ret meget. |
|
|
nej den har ikke et blødt ophæng som feks thorens har.....det er rigtig den har akryl tallerken... men den vejere nu mere
end 4.5 kg det er helt sikkert
mvh
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2012 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da mærkeligt. Så er den lavet om, for sådan husker jeg den ikke. Kan det så ikke være dens lillesøster Little Pink Too? Skorpio armen er lillebror til min Aurum arm. Pick uppen kan være en Goldring Electro LZ med lille output eller modellen med high output. Eller også er det ikke en mc men en mm og hedder IGC 920 eller 910. Sidst nævnte har en orange forpart. Den har jeg selv haft og har stadig en Electro LZ low output.  Denne ligner IGC 920/910 men hedder 900??? __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2012 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allanwich
som gammel bodybuielder kan jeg huske hva 4.5 kilo er... selvom man kan idag godt kan jeg ventede programmet på
hoved hehe
nej seriøst den vejer mere 4.5 kilo som skrev,
hmm det ligner den der goldring electro lz i high output
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 November 2012 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu vil jeg prøve om det er muligt at finden en brugt elektronisk pick-up vægt måske det er nemmere end at finde plade
strammer / puk... for dem er der vist ikke mange i lille danmark som kan undvære sådan en
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 November 2012 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
så var der en der kunne hjælpe en i nød så pladestrammer er streget over som skaffet så det er skønt.....
jeg må nok heller købe nogle plader igen hehe ... må en tur til moby disk ... de har jo en masse godt
mvh
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2012 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John. Det er ikke meningen, at man på en Pink Triangel skal bruge en strammer....eller måtte for den sags skyld.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 November 2012 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Hej John. Det er ikke meningen, at man på en Pink Triangel skal bruge en strammer....eller måtte
for den sags skyld.  |
|
|
hej allanowich
okay jeg har ellers kun haft positive oplevelser med dem.... hvorfor skal netop dem ikke han pladestrammer.....
alle jeg har haft og hørt om kun været positivt...
men det har godt ikke set eller hørt om
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 November 2012 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er jeg også blevet tilbudt en såååå
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2012 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
allanowich skrev:
Hej John. Det er ikke meningen, at man på en Pink Triangel skal bruge en strammer....eller måtte for den sags skyld.  |
|
|
hej allanowich
okay jeg har ellers kun haft positive oplevelser med dem.... hvorfor skal netop dem ikke han pladestrammer..... alle jeg har haft og hørt om kun været positivt...
men det har godt ikke set eller hørt om |
|
|
En strammer er en god ting på mange pladspillere, men filosofien i en Pink er en fin kobling mellem lp og tallerken uden noget, men blot acryl mod acryl. Strammeren vil ikke gøre noget godt her.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 November 2012 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay har aldrig hørt det.... det jeg høre og har hørt , lige siden jeg startede med analog for år tilbage, så gælder det om
at holde pladen fast...
man ser jo også tit plade ikke er fast når men gør den ren...
men okay vidste det bare ikke, men så er jeg blevet det klogere  men prøver det nu alligevel , er blevet nys...
mvh
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2012 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
okay har aldrig hørt det.... det jeg høre og har hørt , lige siden jeg startede med analog for år tilbage, så gælder det om at holde pladen fast... man ser jo også tit plade ikke er fast når men gør den ren...
men okay vidste det bare ikke, men så er jeg blevet det klogere men prøver det nu alligevel , er blevet nys...
mvh |
|
|
Ørlrait....det er jo op til dig. Men jeg tror ikke at lp'en glider sådan som det kan gøre, som du nævner. Der er god kontakt i forvejen. Det er nok mest ved lidt skål formet lp'er og kun på den ene side.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 November 2012 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
john pedersen skrev:
okay har aldrig hørt det.... det jeg høre og har hørt , lige siden jeg
startede med analog for år tilbage, så gælder det om at holde pladen fast... man ser jo også tit plade ikke er fast når
men gør den ren... men okay vidste det bare ikke, men så er jeg blevet det klogere smileys/smiley2.gif"> men prøver det nu alligevel , er blevet nys... mvh |
|
|
Ørlrait....det er jo op til dig. Men jeg
tror ikke at lp'en glider sådan som det kan gøre, som du nævner. Der er god kontakt i forvejen. Det er nok mest ved lidt
skål formet lp'er og kun på den ene side.  |
|
|
ørlrait.. hva mener du der
om den glider kommer jo lidt an på hvor hårdt man trykker når den skal rengøres.... det med den bliver skål formet har
jeg nu ikke oplevet,,, men du ret i at teoretisk har du ret helt sikkert
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2012 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
allanowich skrev:
john pedersen skrev:
okay har aldrig hørt det.... det jeg høre og har hørt , lige siden jeg startede med analog for år tilbage, så gælder det om at holde pladen fast... man ser jo også tit plade ikke er fast når men gør den ren... men okay vidste det bare ikke, men så er jeg blevet det klogere smileys/smiley2.gif"> men prøver det nu alligevel , er blevet nys... mvh |
|
|
Ørlrait....det er jo op til dig. Men jeg tror ikke at lp'en glider sådan som det kan gøre, som du nævner. Der er god kontakt i forvejen. Det er nok mest ved lidt skål formet lp'er og kun på den ene side.  |
|
|
ørlrait.. hva mener du der
om den glider kommer jo lidt an på hvor hårdt man trykker når den skal rengøres.... det med den bliver skål formet har jeg nu ikke oplevet,,, men du ret i at teoretisk har du ret helt sikkert |
|
|
Ørlrait.....all right...  En kulhårs børste vil man ikke opleve, at lp'en glider. Kun de større filtpuder eller dem med velour på. Her kommer man til at trykke lidt hårdere. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 November 2012 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
john pedersen skrev:
allanowich skrev:
john pedersen skrev:
okay har aldrig hørt
det.... det jeg høre og har hørt , lige siden jeg startede med analog for år tilbage, så gælder det om at holde pladen
fast... man ser jo også tit plade ikke er fast når men gør den ren... men okay vidste det bare ikke, men så er jeg
blevet det klogere smileys/smiley2.gif"> men prøver det nu alligevel , er blevet nys... mvh |
|
|
Ørlrait....det er jo
op til dig. Men jeg tror ikke at lp'en glider sådan som det kan gøre, som du nævner. Der er god kontakt i forvejen. Det
er nok mest ved lidt skål formet lp'er og kun på den ene side.  |
|
|
ørlrait.. hva mener du der om den glider kommer jo lidt an på hvor hårdt man trykker når den skal rengøres.... det
med den bliver skål formet har jeg nu ikke oplevet,,, men du ret i at teoretisk har du ret helt sikkert |
|
|
Ørlrait.....all right... En kulhårs børste vil man ikke opleve, at lp'en glider. Kun de større filtpuder eller dem med
velour på. Her kommer man til at trykke lidt hårdere.  |
|
|
ja de andre børster stopper den , ja der skal man godt nok ikke trykke hårdt
jeg har også fået en på hånder... ham jeg købte pladespilleren af har en .... så den skal prøves ... så må se om du har
ret hehe..... for så er jeg jo en spade og du har håne retten
|
| Til top |
|
| |