| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror også der er kommet mere af den helt dybe bas... en bas man føler mere end at man høre... det kilder en smule i måsen på nogen plader når den får gas og lågerne i skænken rasler en del... det skal der lige gøres noget ved for det er sgu træls
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny skænk  , det undre mig entlig ikke at de performer bedere på den anden led, bassen lød som om den godt kunne bruge lidt mere plads at ånde på. Kan se at den Rouge hos jensen er solgt, men prøv at lån den thorhauge I270. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
ja de prefomer eller lyder en smule anderledes nu det er helt sikkert der er også kommer flere detaljer med.. ligger feks mærke til at mellem nr på stefan mørk og lonnie kjer at der er en del støj... synes ikke jeg hørte før...
men de er fandme tunge at håndtere hehe....
jo så synes jeg i det hele taget mande stemmer lyder bedre nu... mere luft omkring dem...
nå den er solgt.... vil lige ind og kigge hva han ellers har... ellers kontakter jeg nok kurt som vi snakkede om igår...
thorhauge tænker jeg også meget på...
sad lige i går aftes og skrev lidt ned hva jeg gerne lige vil høre.. der er sgu en del må jeg sige... så jeg skal bare igang....
mvh
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
|
De er flotte...et hurtigt regnestykke (87db/1W) giver drift-effekt 8W/96db...i triode-mode får du ca 99db...i pentode-mode ca 103db i en meter afstand. Altsammen teoretisk... hvis du ikke er til de store udladninger går det nok.
det er denne du kan bruge til at ouploade billeder med, men det er lidt besværligt at få dem små nok i dette forum.
mvh
|
|
|
hej der !
her kan det lade sig gøre http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm komprimere billederne ned til 450 ved at finde Resize / Resample og der efter gå i Gem som / instilninger der kan man få det ned på 34 KB, disse ting skal ske når billedet er i fuld størelse på skærmen og før musen hen til venstre og så er der også flere muligheder der, et godt simpelt program og så er det på Dansk
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej i 3 gæve gutter...
jeg har lige flyttet anlægget så det spiller på den lange led.....
de står ca 1m fra bagvæg og ca 1/2 m fra sidevæg...
det er blevet en hel del bedre med bassen som vi snakkede om igår... skal lige siges jeg ca sidder 3m fra højtalerne... og har prøvet at køre 4 ohm...
synes det har hjulpet en del men klart nok ikke nok endnu....
de er heller ikke så egoist præget mere som dan rigtig nævnte igår.... så det har altså givet en del at flyttede rundt i stuen ... sim jeg måske ikke har lagt mærke til i min egen lille osteklokke... så fed nok der lige kommer nogen og lytter med andre øre.... så det positivt med input og andre øre...
mvh john |
|
|
hej John, det lyder da godt, hvis det er en forbedring;-) Kan du så komme afsted med at vise nogle billedere  __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej morten
jo synes det har givet en del som jeg ikke har lagt mærke til da det stod sådan før. så som jeg skrev er det fedt der kommer andre og lytter, for man vender sig jo til lyden og kan ikke høre dets fejl,, kalder man det ikke at man lytter sig blind.... eller noget..
yeps skal nok få smidt nogle nye billeder ind....
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 16 September 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
har stadig en singleended stereoid 300B (VV 52) på 14 watt med Lunddahl interstage og hørning udgangstrafoer - choke koblet rør reguleret og dc moduler fra Tentlabs osv - stående til 9 kilo og vente på dig her! - sætter den til salg i ksb næste uge hvis du ikke dukker op.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
hmm er der nogen herinde der kan give en god forklaring til mig hvorfor spiller anlægget en smule og anderledes når jeg har sat forstærkeren på 4ohm.... mine højtaler er 8 ohm... det har jeg ihvertfald læst mig til.... er det en af vores hobby små lune sider eller er der plausibel forklaring på det.....
mvh john
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
aha skiftede lige rør i min cd.... skiftede fra jj til mullard... det er jo så et e88cc.. må sige det har forandret lyde... der er kommet lidt større lydbilled uden det smasker en for vildt lige i synet,, positivt,, det lyder som om jeg spiller højere,, har ikke rørt volumen, bassen er også anderledes... ma sige jeg er overrasket for stor forskel var der ikke med de gamle højtaler... rør er nu en sjov ting...
mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej John, skrider det planmæssigt fremad med at få taget nogle billeder  Hvad med forstærker, hvordan skralder det an med at se på mulige nye af slagsen?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 September 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej morten
jeg skal lige ha hentet et digi kamera i morgen så ligger jeg nogle billeder ind....
jeg tjekker hele tiden på kbs og den blå avis... men har ikke rigtig fundet noget... men har skrevet med seba skal prøve en af hans forstærker om ikke så længe... . så det bliver spændende.. men skal lige finde en dag vi begge kan...tjekkede også en naka pa 7 som var til salg men den var væk... så jeg prøver da om jeg kan finde noget...
mvh john
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John, hvordan går det med indkøb af ny forstærker?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
genetic Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
| John - du skal bare have en single ended triode-bamse på de Agathon der... det synger bare på en Lowther. Gerne med en af de store trioder såsom 211, 845 eller GM70 så der er lidt baskontrol også. |
|
|
Det kommer nu godt nok an på konstruktionen. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Hej John, hvordan går det med indkøb af ny forstærker?
|
|
|
hej morten
hmm ikke særlig godt er startet på noget praktik så har ikke rigtigt været på computeren i et stykke tid for at lede.... men har da prøvet at få fat i en der havde en naka pa 5 mk 2.. men ikke hørt noget...
har også lige fundet en hjemmeside om en der laver rørforstærker som skulle være rigtig gode.. og det bedste er at han bor lige uden for fredericia... også er de til at betale... så ham vil jeg jeg lige se om jeg kan træffe og prøve at høre hans produkter...
men ellers er der ikke sket det vilde morten...
mvh john
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

|
| Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
regner dig ikke for seriøs så har solgt forstærkeren
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej seba
jo er nu seriøs men har haft så meget det sidste støtte tid men det var selvfølgelig ikke nemt for dig at vide... så fuldstændig i orden at du har solgt den, går også med lidt andet i tankerne... men tak for opmærksomheden
mvh john
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej seba
jo er nu seriøs men har haft så meget det sidste støtte tid men det var selvfølgelig ikke nemt for dig at vide... så fuldstændig i orden at du har solgt den, går også med lidt andet i tankerne... men tak for opmærksomheden
mvh john |
|
|
så mangler du bare nye pics af stuen på langs min gode mand;-) __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg ved det morten men har sgu haft så meget at se til med pratik og skole.... skal nok tage mig sammen ....
tillykke med dine nye "små " børn
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

|
| Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej seba
mvh john
|
|
|
yeah right - TO måneder...dit tab - ikke mit
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 05:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej seba
hvem siger det er et tab... jeg tager det ikke som et tab.. kender ikke dine ting så kan ikke se det er et tab så right.... men det ord kløveri gider jeg ikke... fedt du har solgt den...godt for dig men er egentlig ligeglad
hilsen john
|
| Til top |
|
| |