Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 07:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John’s stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 95
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 September 2010 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej i 3 gæve gutter

tak for en hyggelig dag.. og lærerig dag.... jeg lærte at min forstærker ikke kan klare bedre kabler end jeg bruger nu for så kom dårligdommene frem... men er sikker på min højtaler kan tåbe meget bedre grej så DET skal der arbejdes på ( har lige talt med konen om det  )

tror jeg flytter om på anlægget så det spiller på den lange led igen.... tror det er bedre for bassen..

men fandt da ud af det dyre kabel du havde med dan lige var en tak for god til forstærkeren så det var lærerigt.... men glæder mig det at spænde en strømstærk forstærker på for som vi snakkede om vil det gi rigtig meget...

men samme musik stil har vi ikke var....

mvh john

Hej John
tak for en hyggelig dag og ikke mindst hyggeligt samvær.
Det var da bestemt ikke al musikstil der var forskellig!
Det bliver interessant at finde ud af, havd du ender op med af forstærker setup!!!

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 September 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Hej John

Tak for en hyggelig middag/eftermidag, det kan vi jo godt gøre om igen en anden gang .

Ja lydmessigt har vi nok ikke helt den samme smag, men det er jo også ok, det gør jo bare det hele lidt sjover at snakke om. De to filter var der lidt forskæld på, men hvilket der var best skal jeg ikke lige ku sige. Ingen tvivl om at en bedere forstærker er et must, xindaken gør det skam fint til de 6K den koster, men de Hørning højtaler kræver godt nok noget mere, i hvert fald hvis der skal spilles andet en akustisk musik og lignende. Hybrid løsningen som vi snakkede om tror jeg er vejen frem, så vil du have et system der vil lyde godt ved flere typer musik.

Hjemmebesøget bliver d. 7/11, du er velkommen hvis du har lyst

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 September 2010 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Hej John

Tak for en hyggelig dag med øl, cola, smørrebrød, musik og godt selskab

Jensen har en demo Cronus til 9K, den kunne du jo måske lytte lidt på

http://www.vassagohifi.com/products/2nd_hand__demo/r-audio_c ronus_integrated_amplifier.html

Ellers så prøv om du kan få en Thorhauge hjem på prøve. Den falder ihvertilfald ind i din lydpreferrance

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 September 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
john pedersen skrev:

hej i 3 gæve gutter

tak for en hyggelig dag.. og lærerig dag.... jeg lærte at min forstærker ikke kan klare bedre kabler end jeg bruger nu for så kom dårligdommene frem... men er sikker på min højtaler kan tåbe meget bedre grej så DET skal der arbejdes på ( har lige talt med konen om det  )

tror jeg flytter om på anlægget så det spiller på den lange led igen.... tror det er bedre for bassen..

men fandt da ud af det dyre kabel du havde med dan lige var en tak for god til forstærkeren så det var lærerigt.... men glæder mig det at spænde en strømstærk forstærker på for som vi snakkede om vil det gi rigtig meget...

men samme musik stil har vi ikke var....

mvh john

Hej John
tak for en hyggelig dag og ikke mindst hyggeligt samvær.
Det var da bestemt ikke al musikstil der var forskellig!
Det bliver interessant at finde ud af, havd du ender op med af forstærker setup!!!

hej morten

ja jeg synes jeg fik lidt input ang. amp så det vil jeg lige arbejde på...

ej noget musik var vi da enig om det er rigtigt

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 September 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

John - du skal bare have en single ended triode-bamse på de Agathon der... det synger bare på en Lowther. Gerne med en af de store trioder såsom 211, 845 eller GM70 så der er lidt baskontrol også.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Hej John

Tak for en hyggelig middag/eftermidag, det kan vi jo godt gøre om igen en anden gang .

Ja lydmessigt har vi nok ikke helt den samme smag, men det er jo også ok, det gør jo bare det hele lidt sjover at snakke om. De to filter var der lidt forskæld på, men hvilket der var best skal jeg ikke lige ku sige. Ingen tvivl om at en bedere forstærker er et must, xindaken gør det skam fint til de 6K den koster, men de Hørning højtaler kræver godt nok noget mere, i hvert fald hvis der skal spilles andet en akustisk musik og lignende. Hybrid løsningen som vi snakkede om tror jeg er vejen frem, så vil du have et system der vil lyde godt ved flere typer musik.

ja jeg tror jeg kan hente en del ud af de hørning.. du har helt sikkert ret i det med hybrid teknikken.... nej jeg kunne ikke høre forskel på de filter der... så en konklution tør jeg ikke komme med.... nej det er helt sikkert vi ikke lytter ens men som de skriver er det jo det gode ved det... ej en forstærker harmonere ikke med de højtaler, men fik en del input på anden forstærker synes jeg at jeg fik en del af så der er noget at arbejde med.......

jeg vil meget gerne komme den 7/11 det kunne være fedt...

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
dan a. skrev:

Hej John

ja jeg tror jeg kan hente en del ud af de hørning.. du har helt sikkert ret i det med hybrid teknikken.... nej jeg kunne ikke høre forskel på de filter der... så en konklution tør jeg ikke komme med.... nej det er helt sikkert vi ikke lytter ens men som de skriver er det jo det gode ved det... ej en forstærker harmonere ikke med de højtaler, men fik en del input på anden forstærker synes jeg at jeg fik en del af så der er noget at arbejde med.......

jeg vil meget gerne komme den 7/11 det kunne være fedt...

mvh

du får lige et klokslet når indbydelsen til klubbens medlemmer er sendt ud  

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Hej John

http://www.vassagohifi.com/products/2nd_hand__demo/r-audio_c ronus_integrated_amplifier.html

Ellers så prøv om du kan få en Thorhauge hjem på prøve. Den falder ihvertilfald ind i din lydpreferrance

hej pierre

vi skal jo hygge lidt når vi mødes så lidt mad gør altid godt jo ....mener du jeg får mere ud af en cronus den er trodsalt kun 10 w stærker på papiret....

en thorhauge ligger højt på listen efter jeres fortælling om lyden tror den tiltaler en gammel mand som mig og min musik stil

mvh

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
John - du skal bare have en single ended triode-bamse på de Agathon der... det synger bare på en Lowther. Gerne med en af de store trioder såsom 211, 845 eller GM70 så der er lidt baskontrol også.

hej det har jeg hørt om men har lidt eller halv store problemer med at bassen ligesom ikke rigtig vil stoppe igen... kan ikke rigtig forklar det anderledes... så jeg skal ha en forstærker der er kraftik nok til at stoppe basserne igen så er lidt tvivl.... skal dog lige siges at jeg aldrig har hørt en ægte singel ended triode bamse.. har dog fået tilbudet men har ikke rigtig haft tid endnu desværre

mvh

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 September 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
Pierre skrev:

Hej John

hej pierre

vi skal jo hygge lidt når vi mødes så lidt mad gør altid godt jo ....mener du jeg får mere ud af en cronus den er trodsalt kun 10 w stærker på papiret....

en thorhauge ligger højt på listen efter jeres fortælling om lyden tror den tiltaler en gammel mand som mig og min musik stil

mvh

Jeg ved ikke om den Cronus er kraftig nok, men da det er en demo han har, så kan du jo låne den med hejm og prøve. Det kunne jo arrangeres så du har den og så Thorhaugen på samme tid

Vis du kommer hjem til Dan d. 7/11 så kunne du jo lige komme forbi mig en time eller to før vi skal være hos Dan og høre mit setup.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

ja det vil jeg meget gerne pierre vil meget gerne høre det set-up og få en depresion,,, det kunne være fedt .. men det kan vi lige aftale nærmere tænker på adressen, fed ide...

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 September 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

virious skrev:

hej det har jeg hørt om men har lidt eller halv store problemer med at bassen ligesom ikke rigtig vil stoppe igen... kan ikke rigtig forklar det anderledes... så jeg skal ha en forstærker der er kraftik nok til at stoppe basserne igen så er lidt tvivl.... skal dog lige siges at jeg aldrig har hørt en ægte singel ended triode bamse.. har dog fået tilbudet men har ikke rigtig haft tid endnu desværre

mvh

En triodebamse kan nu også stoppe basserne igen... den skal bare bygges ordentligt.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

forresten dan er blevet enig med mig selv i samråd med konen ... at jeg vender stuen igen, kan nemlig sgu ikke huske om bassen var den samme på den led.... så vil jeg lige ha gjort når jeg har fået bygget overarmene op igen så jeg kan flytte de små huse der.... man kan jo godt blive helt i tvivl hvordan de spillede på den led så det må prøves igen igen

mvh john

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
john pedersen skrev:

virious skrev:

mvh

En triodebamse kan nu også stoppe basserne igen... den skal bare bygges ordentligt.

ja det har jeg godt nok hørt fra seba

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 September 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
john pedersen skrev:
Pierre skrev:

Hej John

hej pierre

mvh

Jeg ved ikke om den Cronus er kraftig nok, men da det er en demo han har, så kan du jo låne den med hejm og prøve. Det kunne jo arrangeres så du har den og så Thorhaugen på samme tid

Vis du kommer hjem til Dan d. 7/11 så kunne du jo lige komme forbi mig en time eller to før vi skal være hos Dan og høre mit setup.

Er det den med KT90 rør har den mere saft end den gamle med EL34

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

øhh det er den der hedder i 270 men ved ikke lige hva rør der ligger i sådan en...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

er det ikke den nye cronus magnum claus hentyder til ?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

ja nå okay den på 90w kan man få den til øhh var det 9k.... det lyder rimelig billig så for den demo

mvh

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2010 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

hej i 3 gæve gutter...

jeg har lige flyttet anlægget så det spiller på den lange led.....

de står ca 1m fra bagvæg og ca 1/2 m fra sidevæg...

det er blevet en hel del bedre med bassen som vi snakkede om igår... skal lige siges jeg ca sidder 3m fra højtalerne... og har prøvet at køre 4 ohm...

synes det har hjulpet en del men klart nok ikke nok endnu....

de er heller ikke så egoist præget mere som dan rigtig nævnte igår.... så det har altså givet en del at flyttede rundt i stuen ... sim jeg måske ikke har lagt mærke til i min egen lille osteklokke... så fed nok der lige kommer nogen og lytter med andre øre.... så det positivt med input og andre øre...

mvh john

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

ps... leonard cohen har også en smule med fylde i stemmen som vi også snakkede om igår...

mvh

<< Forrige Side af 95 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes