| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 21 August 2010 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøvede at undersøge det men synes det kostede en formue....men en lille " high end " transistor kl A forstærker samt en rørforforstærker MÅ være sagen... behøver self ikk at være ikke være hiraga..... men et super lille effektrin er fint.... da mine HT'er er meget nemme at trække....
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 21 August 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
prøvede at undersøge det men synes det kostede en formue....men en lille " high end " transistor kl A forstærker samt en rørforforstærker MÅ være sagen... behøver self ikk at være ikke være hiraga..... men et super lille effektrin er fint.... da mine HT'er er meget nemme at trække.... |
|
|
ja ok, det blir det ikke nemmere af. Ellers skal det kombineres med en forlænget med en weekend på den fantastisk ø;-) __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er bare ikke nemt når konen arbejder i weekenden men kan self arrangeres på den ene eller den anden måde...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
nu har jeg spillet med de her store kasseraf en højtaler, men skal jo lige vende/omstille sig når man går fra så 2 forskellige højtaler som jeg gjorde... så må jeg sige jeg er rigtig godt tilfreds med de hørning højtaler...
synes de spiller en lethed som gør de er meget lette at lytte til... ikke så meget teknik og hifi man lytter til, nej det er bare musik... det tager jeg meget positivt... synes de spiller med en selvfølgelighed som jeg ikke menes at ha hørt her i stuen.... stereo perspektiv både brede og dybde er også noget af det bedste jeg har hørt her stuen....
man kunne godt få den tro at de 4 12 tommer basser vil ødelægge det hele men synes faktisk de lever et tilpas sober liv omme bag på kabinetterne... hvertfald med det set-up jeg køre med PT...
jeg har desværre ikke haft tid til at prøve en bedre forstærker... ikke fordi jeg synes min egen er dårlig.... men kan hente meget med et bedre ( læs dyre ) sæt....
vil meget gerne prøve noget jean hiraga med en rørforforstærker.. kender hiraga's produkter ret godt så er næsten 100 % sikker på et godt resultat hvis jeg går den vej... men her i danemark ser man ikke ret tit desværre... jo på bornholm er der af og til noget hiraga.. men der er dælme langt derover... ...
men er super tilfreds med mine hørning... de er meget lette at med at gøre.. tænker både opstilling og hvor nemmer de er at trække.. behøver ikke mange watt...
så PT er jeg en tilfreds og glad mand.. og det er jo dejligt...
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej allesammen
nu har jeg spillet med de her store kasseraf en højtaler, men skal jo lige vende/omstille sig når man går fra så 2 forskellige højtaler som jeg gjorde... så må jeg sige jeg er rigtig godt tilfreds med de hørning højtaler...
synes de spiller en lethed som gør de er meget lette at lytte til... ikke så meget teknik og hifi man lytter til, nej det er bare musik... det tager jeg meget positivt... synes de spiller med en selvfølgelighed som jeg ikke menes at ha hørt her i stuen.... stereo perspektiv både brede og dybde er også noget af det bedste jeg har hørt her stuen....
man kunne godt få den tro at de 4 12 tommer basser vil ødelægge det hele men synes faktisk de lever et tilpas sober liv omme bag på kabinetterne... hvertfald med det set-up jeg køre med PT...
jeg har desværre ikke haft tid til at prøve en bedre forstærker... ikke fordi jeg synes min egen er dårlig.... men kan hente meget med et bedre ( læs dyre ) sæt....
vil meget gerne prøve noget jean hiraga med en rørforforstærker.. kender hiraga's produkter ret godt så er næsten 100 % sikker på et godt resultat hvis jeg går den vej... men her i danemark ser man ikke ret tit desværre... jo på bornholm er der af og til noget hiraga.. men der er dælme langt derover... ...
men er super tilfreds med mine hørning... de er meget lette at med at gøre.. tænker både opstilling og hvor nemmer de er at trække.. behøver ikke mange watt...
så PT er jeg en tilfreds og glad mand.. og det er jo dejligt...
mvh john |
|
|
Har du kontaktet sælger vedr. fragt ? som du selv skriver så hænger de jo ikke på træerne. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej det har jeg ikke men det er jo en ret tung forstærker så tror det bliver mega dyrt desværre...
har også fundet en hiraga monster forstærker... en 8 watter men kæmpe forsyning.. den ville jeg også gerne ha men..... sander 550 som han vist kalder sig bor også på bornholm desværre... ved ikke hva den kostede... men kender jo som sagt lyden fra jean hiraga ret godt.. så vil meget gerne ha en fra ham.... men det skal være inde for en rimelig afstand... bornholm eller derover omkring er sgu for langt væk...
men mon ikke der kommer en på et tidspunkt som lige passer mig....
men ellers er der jo andre gode mærker....
synes bare ikke det passer sammen herhjemme.... en forstærker 6k.. op imod et sæt HT til godt 100 k,,,, som jeg har set i en gammel salgsannonce...
det lyder måske som snoberi men det er det ikke... den røde tråd er bare ikke så rød mere....så de skal ha det bedste jeg kan finde indenfor min smerte grænse... og KONENS ikke mindst...
men nu må jeg se hvor heldig jeg er...
mvh
|
| Til top |
|
| |
jjsilverstone Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal nok vise sig et eller andet.
Jeg fandt en Hiraga DIY 2 x 20W.....til 225 kr i Den Blå Avis.
Men så blev den også repareret for 44,75, i komponent pris.
Den har nu spillet i 9 mdr, og det uden en fejl. Fantastisk forstærker !!!
Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jjsilverstone skrev:
Der skal nok vise sig et eller andet.
Jeg fandt en Hiraga DIY 2 x 20W.....til 225 kr i Den Blå Avis.
Men så blev den også repareret for 44,75, i komponent pris.
Den har nu spillet i 9 mdr, og det uden en fejl. Fantastisk forstærker !!!
Med Venlig Hilsen Jan Jepsen |
|
|
Tro ikke John er gør det selv mand, men printene kan også købes på ebay. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
jjsilverstone Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal lige nævnes at min var samlet. Og så kender jeg en god mekaniker.
De er derude. Både forstærkerne og mekanikerne.
Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe dan der har du fuldstændig ret... der er lige så meget gør det selv i mig som der er honning på en tudse...
jeg havde selv en original engang og det vil jeg også helst ha igen..... men ved godt det bliver svært.... desværre...
men der findes jo en masse små high end forstærker som hiraga's... både trans og rør....
så leder med lys og lygte... så nu må vi se.... det kan jo være det bliver noget hel 5....
skal på et tidspunkt ha hørt noget singelend hos seba... det skulle jo være rigtig godt til hørning... så muligheder er der jo masser af.....
mvh john
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
jeg prøvede idag at lægge et stykke tæppe på ca 1mx1m under højtalerne... sikke en forandring jeg fik på den positive måde.... har aldrig hørt en højtaler forandre sig så meget med et stykke tæppe.... var selvfølgelig klar over der ville ske lidt.. men det her er faktisk rigtig meget... måske det har noget at gøre med at horn udmundingen er i bunden...
bassen er meget dybere og renere,,, stemmer er mere klare, perspektivet er mere præcis...... jeg tror selv det er pga. udmundingen sidder i bunden...
men fedt når et "tweak" giver så meget..
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej allesammen
jeg prøvede idag at lægge et stykke tæppe på ca 1mx1m under højtalerne... sikke en forandring jeg fik på den positive måde.... har aldrig hørt en højtaler forandre sig så meget med et stykke tæppe.... var selvfølgelig klar over der ville ske lidt.. men det her er faktisk rigtig meget... måske det har noget at gøre med at horn udmundingen er i bunden...
bassen er meget dybere og renere,,, stemmer er mere klare, perspektivet er mere præcis...... jeg tror selv det er pga. udmundingen sidder i bunden...
mvh |
|
|
Så SKAL du da prøve de sd feet. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal have fat i en single ended triode bamse til de Hørning - så synger de VIRKELIG.  Audio Classic laver nogle til virkelig fornuftige priser.
__________________ We say "Lowther for Life". We mean that once Lowther Loudspeakers are used, audio and hi-fi perfectionists stay with them for life, and those that stray come back.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
|
hej allesammen
mvh
|
|
|
Så SKAL du da prøve de sd feet. |
|
|
hej dan bruger man de SD-FEET sammen med gulvtæppet eller skal de stå på bar trægulv...
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jooo dan den kunne jeg såmænd godt leve med... den er fin og meget vellydende har prøvet den sammen med min hiraga... det lød RIGTIG godt... men havde desværre ikke råd til den dengang....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Du skal have fat i en single ended triode bamse til de Hørning - så synger de VIRKELIG. 
Audio Classic laver nogle til virkelig fornuftige priser.
|
|
|
det har jeg godt nok hørt om,,, har snakket lidt med seba om det...
audio classic ligger det ikke i fredericia.... det ville jo være nemt hvis de gør for der bor jeg også....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
|
hej allesammen
mvh
|
|
|
Så SKAL du da prøve de sd feet. |
|
|
hej dan bruger man de SD-FEET sammen med gulvtæppet eller skal de stå på bar trægulv...
mvh |
|
|
sd feet bruges mellem gulv og højtalerne i stedet for spiks. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja okay..tænker mere på om de yder optimalt når højtalerne står på et stykke tæppe....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
| ja okay..tænker mere på om de yder optimalt når højtalerne står på et stykke tæppe.... |
|
|
tæppet skal væk, hvis et tæppe under højtaleren har en posiktiv effekt, så må sd feet fungere enu bedere og de koster jo ikke mange kroner. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |