| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 06 Marts 2010 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej seba
det kunne være fed nok med et lyt for jeg søger altid bedre lyd... kender ikke så meget til horn så jo det kunne være lærerigt...
da jeg selv køre med rør har jeg tænkt på noget hørning højtaler det er jo også noget horn noget.... men har aldrig hørt hørning kun læst anmeldelser og test og de er jo gode....
mvh john
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 06 Marts 2010 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er helt iorden seba
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 06 Marts 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John, træls med bilen, det var så de penge fra skatefar der røg  , du må ud og lytte lidt, måske skulle du og henrik få prøvet at bytte ht inden du har fundet en anden løsning. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2010 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
ja det har du sgu ret i dan... men godt vi har lidt på kistebunden så helt galt går det ikke men det er fandme træls... ....men som min gamle mor sige det er døde ting og kan laves.... men træls er det da..
ja har lige aftalt med henrik idag at vi meget snart skulle prøve at bytte og lytte til hinandes højtaler.... så må vi se... har hørt af omveje at dem han har er specielt gode med rør.... men har ikke selv hørt det
mvh john
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige fået tilsendt en plade idag...med nouvelle vague... " bande a part fed musik må jeg sige
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej dan
ja det har du sgu ret i dan... men godt vi har lidt på kistebunden så helt galt går det ikke men det er fandme træls... ....men som min gamle mor sige det er døde ting og kan laves.... men træls er det da..
ja har lige aftalt med henrik idag at vi meget snart skulle prøve at bytte og lytte til hinandes højtaler.... så må vi se... har hørt af omveje at dem han har er specielt gode med rør.... men har ikke selv hørt det
mvh john
|
|
|
ja, rørene kan måske lige runde BE diskanten lidt af, men det finder du jo nok ud af. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er korrekt dan
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
havde lige besøg af en flink mand fra sydfyn som havde købt den samme forstærker som jeg men var ikke sikker på den spillede som den skulle.... så kurt fra now in stereo havde givet ham mit navn, så vi arrangerede et hurtig besøg så han kunne prøve at samligne....
vi fandt ud den ikke fejlede noget og det nok var han ht. kabel så han fik noget med hjem som jeg ikke bruge...
han ringede her sidst på eftermiddagen og sagde at spillede som det skulle........
fed nok man kan hjælpe hinanden.... det kan jeg sgu godt lide
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Marts 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
så er der lånt andre højtaler til domisilen her... et sæt focal micro utopia BE.... det bliver spændende hvordan det går... men umiddelbart efter et kort lyt her til aften lyder det rigtig godt... så det bliver spændende
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 06:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå så fik i bytttet højtaler, så må vi se om det bliver et varigt byt. Dæmper rørene toppen på BE diskanten ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
ja så fik vi os endelig taget sammen.hehe.... ja jeg synes faktisk de gør det rigtig godt...stemmer er utrolig lækker og synes ikke diskanten stikker af... ihvertfald ikke med det musik jeg har hørt indtil nu.... jeg har selvfølgelig ikke den samme bas men det er jo naturligt... tror nemt det er en højtaler jeg kunne leve med.....
henrik skrev også her til morges at ham og en veninde var blevet enig om at mine spillede bedre over ved ham iforhold til hans focal... det er jo rart at vide,,,, så nu må vi se hva der sker
men helt sikkert focal kan noget med stemmerne her... det er jo lige mig... kan sagtens undvære den bas som jeg må undvære.... er jo ikke bas mand ....
mvh john
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
nu har jeg lyttet til højtalerne hele dagen.... og jeg må sige at jeg er rimelig imponeret over lyden... også selv om jeg køre triode og kun 18 w... det går sgu fint... får selvfølgelig ikke den dybe bas med men det er jo klart..... men fed nok rørforstærkeren kan holde lidt styr på den BE diskant....
kan også spille en tak højre..... så alt ialt er det højtaler jeg godt kunne falde for... også er den jo UTROLIG flot lavet ... meget positivt må jeg sige....
mvh john
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej
nu har jeg lyttet til højtalerne hele dagen.... og jeg må sige at jeg er rimelig imponeret over lyden... også selv om jeg køre triode og kun 18 w... det går sgu fint... får selvfølgelig ikke den dybe bas med men det er jo klart..... men fed nok rørforstærkeren kan holde lidt styr på den BE diskant....
kan også spille en tak højre..... så alt ialt er det højtaler jeg godt kunne falde for... også er den jo UTROLIG flot lavet ... meget positivt må jeg sige....
mvh john
|
|
|
Du kan jo også altid smide et par velodyne subs i brummeren på dem 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej sigma6
har prøvet mange gange med en sub eller 2 og både aktiv og passiv.... men jeg har aldrig kunne få dem intergreret i lydbilled ihvertfald ikke så jeg er blevet tilfreds.... men har ikke prøvet de velodyne kan jo være de er bedre.... men har endnu ikke været heldig
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvaså John skal focal'erne ha permenent opholdstilladelse ?
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
det er vi ikke blevet enig om endnu.... henrik er godt nok helt oppe og ringe over mine amphion...men den diskant i de focal skal man lige vende sig til... den kan godt lyde lidt spids eller ihvertifald stikke lidt af en gang imellem.... ikke noget helt vildt men alligevel.... men mellemtonen er nok noget af det bedste jeg har hørt længe dan... dyb bas er hellere ikke noget man bliver overrumplet af men det den kan gør den sgu til ug...alt i alt en rigtig fed højtaler... men om vi kan blive enig er jo også op til henrik....
hehe hans veninde havde sagt til henrik at han skulle stikke af med de amphion for så godt spillede de over ved ham.... SØDT
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder til at Henrik i hvert fald skal have nye højtalere, han kunne jo også bar købe dine og så du finder et helt andet sæt  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu må vi se dan ved ikke rigtig hva han vil for vi har ikke rigtig snakket om det endnu... men kunne være spændende at lave et byt... også arbejde videre derfra for det kan helt sikkert blive rigtig rigtig godt... for de focal har vildt mange gode kvaliteter.. men man skal bare passer lidt på den diskant som du også har skrevet om.... men er bestemt ikke negativ stemt for et byt... men nu må jeg se hva henrik siger til det..
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ
VAR LIGE OVER VED HENRIK I DAG... HAN ER MEGET GLAD FOR MINE AMPHION HØJTALER... SÅ MON IKKE VI SNART LAVER ET PERMENENT BYTTE...
DE SPILLEDE OGSÅ RIGTIG GODT OVER VED HENRIK... DER VAR DÆLME GOD BAS DEROVER... KAN GODT FORSTÅ HVIS HAN VIL LAVE ET PERMENENT BYTTE....
MVH JOHN
|
| Til top |
|
| |