| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm nu drikker jeg ikke rødvin ... så det glemte jeg ikke.. har aldrig lært at drikke/nyde det...det må være en fejl i min opdragelse eller mangel på samme 
jeg har også kun oplevelsen dybt begravet i baghoved så er lidt spædt på om jeg husker rigtig... hørte dem sammen med audio consult consept højtaler som også lød pænt men type j lød bedre så vidt jeg husker.... ... men jo det bliver et spændende genlyt....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den eneste jeg kan huske svagt er A III mener jeg den heder, men det var nok fordi de 15" basser kunne flytte noget luft.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay synes de blev ødelagt lydmæssigt da DHK overtog salget af shell der var det sgu det samme mere.. men det er selvfølgelig en smagssag men synes shell E blev især pænt dårligere efter DHK overtog salget af shell... BARE MIN MENINIG 
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja så bliver jeg forresten også lige nød til at købe et xindak netkabel mere,,, så jo lige forleden dag at netkablet fra strømrenseren og hen til stikkontakten " bare " er et almindelig kabel,,, det duer jo ikke det skal jo passe sammen så jeg bliver nød til at købe et nyt netkabel så det bliver ens....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
var der så en forandrind ?
vedr. snell lyden så tør jeg ikke udtale mig omkring deres kvaliteter, kan sku ikke huske det godt nok, da HFK startede med at sælge snell var jeg teenager og formentlig nem at imponere(af mangel på erfaring). __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
det skal så siges min konklution er på baggrund af hukommelse og diskution med venner dengang for jeg og en ven var bestemt ikke enig dengang .. men jeg kan da huske at de modeller DHK solgte havde en diskant bagpå også og det havde de originale ikke... og jeg kunne bestemt ikke lide lyde fra den model synes lydbilled blev defus i forhold til originalen.. men det er jo smagssag ..
men glæder mig til at høre type j... hvis den bare lyder lidt henad type E tror jeg det bliver godt...
men mine amphion højtaler skal nu ikke væk de bliver... dem er jeg jo også meget glad for 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
du har jo også to forstærkere, så du skal måske ha to systemer stående side by side, sådan for extra høj WAF  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det var meningen hehe man skal jo udnytte situationen ikk når muligheden er der..
jo jo det har da kæmpe høj WAF... synes jeg..
men nu må vi jo se hvordan og hvorledes... men er da meget optimistisk rent lydmæssigt... men man kan jo tage fejl 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan a
har du egentlig ingen billeder af dit grej herinde... synes ikke jeg kan finde det ihvertfald
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal nok få oprette en tråd en af dagene, der efter hånden flere der har ledt efter billeder.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja dan vi må da snart se alle herlighederne og se om vi kan få nogle gode ideer
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
se efter "tidsrøveren" __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
nej nåede desværre ikke derned idag... men det var jeg klar over for jeg havde jo glemt at konen skulle på job kl 15..... og jeg har ungerne i weekenden... havde jo regnet med at jeg lige kunne smutte men næ nej.....
den ser ellers noget smart ud den power station der.... den kan vist ikke fåes i lille danmark hehe....
men så glad er jeg nu hellere ikke for xindak... hvem ved hva der står om et halvt år....
er altid åben for andre mærker.....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
men har ferie i de næste 2 uger så der får jeg ihvertfald tid til at hente dem...det skal ha hentet dem inden jeg smutter i sommerhus oppe i det høje nordjylland så de bliver snart hentet...
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej thuekay
jeg havde ellers en sjov og meget positiv oplevelse her i weekenden... jeg sad og hørte musik og efter et stykke tid kom min datter og sagde til mig at det lød slet ikke som om det kom fra højtaleren !!!! jeg kan lige love dig for min kone og jeg kiggede på hinanden.... hvis min datter på 11 kan høre det og forstår betydningen af det kan jeg vist godt begynde at være tilfreds ikk ...
jeg tog det meget positivt.... jeg er ogaå utrolig glad for de reflektor jeg bliver mere og mere glad for dem.... nu skal jeg bare lige have styr på den smule ekko der åbenbart er iflg. klappetesten.. men godt vi lige fik en aftale istand med de reflektor der
mvh
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej thuekay
jeg havde ellers en sjov og meget positiv oplevelse her i weekenden... jeg sad og hørte musik og efter et stykke tid kom min datter og sagde til mig at det lød slet ikke som om det kom fra højtaleren !!!! jeg kan lige love dig for min kone og jeg kiggede på hinanden.... hvis min datter på 11 kan høre det og forstår betydningen af det kan jeg vist godt begynde at være tilfreds ikk ...
jeg tog det meget positivt.... jeg er ogaå utrolig glad for de reflektor jeg bliver mere og mere glad for dem.... nu skal jeg bare lige have styr på den smule ekko der åbenbart er iflg. klappetesten.. men godt vi lige fik en aftale istand med de reflektor der
mvh
|
|
|
Godt at høre John. Jeg glæder mig også til at får dæmperne hjem. Mit rum er lidt vel "levende" stadigvæk
Men ja, de reflektere er ret god de rigtige steder... __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja synes mit stereo perspektiv er bare iorden meget bedre end før... men blev sgu lidt forbavset da min datter kom og sagde det for det er ikke noget vi har snakket om når de er her... og hvad er det man siger.... " fulde mennesker og børn skal man høre sandheden fra " er det ikke sådan den lyder....så det er jo positivt...
helt styr får man vel aldrig på lyden i stuen hvis det da stadig skal ligne en stue.... man skulle have sit eget rum hvor man kunne gør hva man ville....
var inde og kigge på noget fra formzorb tror jeg det hed... det så rigtig fint ud og billig nok men farven er i grå eller mørke grå farve...tror sgu ikke konen går med til det...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John, hvad med noget Vicoustic wave wood ( fåes også i hvid og sort), aage sælger Vicoustic flexi wood, så de kan nok også skaffe wave wood.
http://www.soundworks.dk/vi_woodline.htm
Det er ikke en bass fælde med det vil helt sikker gøre noget ved det ekko du omtalte tidliger. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay dan tjekker jeg lige ud så må jeg se om det er til at betale  .... ellers må jeg bare overbevise hende om man kan leve uden dem fra formzorb du har... selvom farven ikke lige passer alt for godt her i stuen
|
| Til top |
|
| |