| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay det ser spændende ud dan... så må vi jo få et par linier når du får lyttet til det.....
jeg kører med sølv i signal og kobber til højtaler... har kørt med sølv til højtalerne men er gået over til kobber pt... men sølv i signal vejen fungere fint her....
men det nye hos dig ser spæmdende ud... og slet ikke dyrt må jeg sige... fed nok
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja hvis du har muligheden synes jeg du skal prøve det bona kabel...det er tæt på high end til menneske penge...hvis jeg må bruge det formættet floske ... jeg er ihvertfald meget glad for det og det bliver aldrig solgt..... det har jeg godt nok sagt før om andre ting ....
men vil have pladespiller igen... tror bare det skal være noget vintage i den gode del af skalaen...så sådan en skal jeg ha fundet samt riaa....
man finder hele tiden på noget ikk....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
chord epic er et rigtig fint kabel og det har vel spillet omkring 120-130 timer nu og bliver stadig bedere, der er dog to ankepunkter 1: klangen vil jeg betragte som at være neutral, men kunne godt ønske at den var lidt til den varme side. 2: lederne er kraftig forsølvet cu, i toppen kan man høre sølvet, den lette hårdhed ved visse instrumenter.
Jeg har både chord odyssey og epic, den eneste forskæld på de to kabler er at epic er kraftig skærmet, forskelden er nu let et høre, der er klart flere detaljer med i lydbilledet, mere luft mellem instrumenterne og det virker væsentlig hurtiger, tromme slag og streng inst. nærmest springer ud af højtalerne med en fantastisk fart/energi, der er utroligt hvad det skærmnings system kan gøre, det er også den primær grund til at jeg blev fristet af "bambus" kablet, men tror ikke at en folie skærm er lige så god som en fortinnet cu skærm. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
der skal jo prøves noget nyt i ny og næ, jeg vil kigge lidt på det bona kabel hvis mit vdh eller bambus kablet ikke er godt nok. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det tror jeg du har ret i dan.... ku godt være man skulle ligge øre til noget chord en dag...hmm ikke godt at være så nysgerig som jeg er ...
ellers sku du prøve at ligge øre til xindak ht kabel det spiller til den varme side uden man mangler noget... især fs 2.0 skulle være rigtig god... sidder selv lige og læser om deres gold serie.. den er sgu for lækker SUK.... det ligner en milion og skulle også spille sådan SUK.....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva er det nu for et VDH kabel... du har
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå ja dan det har du jo skrever tidligere du har det kabel... det kostede jo også en halv planet...
jamen så bliver det fedt at få det på igen....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mener det kun er omkring 2k for 2x2,5 meter.... billig nok
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John, så fik jeg hentet bambus kablet og smidt det ind i anlæget, første indtryk var entlig bedere en forventet, men også anderledes. Når man tænker på at kablet er helt nyt, så er det rimelig åbent opad til, især når man tænker på det er cu ledere i kablet, klangen er lidt på den varme side, bunen er entlig også rimelig fast. Jeg frygtede entlig at cu kablet kunne blive en tand for varm og at bunden måske havde tensens til for meget fylde, men det virker entlig ganske balanceret, kablet lukker ikke helt så mange detaljer i gennem som chord epic og er heller ikke helt så hurtig som epic, men på den anden side så gik der jo også omkring 100 timer får chord epic virkelig begyndte at komme i gear. Vil tro at om et par uger kan regne med hvorledes kablet performer og så må det være tid til en lille opgør mellem mit VDH, chord og kina tråd.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
det skal lige spilles til for det er optimalt dan men allerede efter hva du skriver nu så lyder det da så om det er pengene værd for var det ikke kun 40 pund eller euro det kostede... det er ikke mange basse øre...
læste lige i en anden tråd du skrev i... om net stik... mener du virkelig du kan høre forskel på netstik... spørger fordi jeg har været til en komsamme med KS møller i siden tid... han kunne også hører forskel på phonostik.... vi tog 3 ens kabler med originale stik på det ene og på det andet kom der sølvstik fra audionote fræst ud af en klump sølv... på det 3 var halvt af hver...og vi der sad der kunne virkelig ikke høre forskel... så med den i baghoved lyder det utrolig hvis der en forskel..... skal dog siges jeg har aldrig prøvet det med netstik..
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, uden det er tilspillet så tør jeg godt sige at det i hver fald er de 40£ værd, så må tiden vise om det også kan lege med når de tunger skøts fra vdh og chord kommer på. Men er pt. ikke afvisende over for at det godt kan udvikle sig til noget rigig godt.
Vedr. net stik, så ja jeg kan godt høre en forskæld, men som skrevet er det ikke storre forskælde vi snakker om. Tror at en af de vigtige ting når vi snakker net stik er overflade behandlingen, tag feks. et bals stik(billig), her er overfladen blank og meget glat og vil tro at det vil fungere ganske godt, tager man så et dansk lk stik er det lavet af messing og overfladen er meget grov, har prøvet dette stik og det er altså ikke lige det beste stik til hifi brug.
Jeg forslår dig at se lidt på http://www.virtualdynamics.ca/, studer deres teorier og se de små videoer, når det kommer til net-kabler så mener jeg de har fat i nogle rigtige ting, har sel lavet flere kabler på baggrund af de oplysninger som findes på hjemmesiden.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
ja det bliver spændende om ulige børn leger lige godt.. så jo smid det tunge skøts på når den billige er spillet til og os din mening....
jeg skrev jo også jeg ikke havde prøvet det men synes stadig det lyder vildt dan... men tvilvlen må komme dig til gode da jeg ikke har prøvet noget ligende endnu.... men vil da helt sikkert tjekke det ud... men da du ikke havde prøvet det... var tvivlen så ikke også hos dig...
lidt vildt men også spændende....
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo-tvivlen har været der mange gange, mine første erfaringer med net-kabler var faktisk ikke særlig gode, tilbage i 98-99 havde jeg et komplet linn anlæg og have læst lidt om net-kabler, da jeg dagligt som elektiker omgåes mange forskellige kabler, besluttede jeg at tage nogle lk stikproper med hjem, lidt forkellige kabler og købte nogle billige apparatstik, flækket så kablerne sammen. Jeg testede så de kabler jeg lavede, nogle gav forbedringer på enkelte områder, men så var det på bekostning af noget andet, det der standart pvc kabel lød alså best. Over de næste 2 år prøvede jeg jævnlig at tage en ny kabel type med hjem og byggede et net-kabel, men resultatet var det samme, standart kablet lød best og besluttede så at det med net-kabler bare var noget fis og gad ikke bruge mere tid på det. I 2004 kom jeg så til at læse denne anmeldelse http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=830&zoneid=3, supra netfilte og kabler var jo til at betale og nysgeriheden meldte sig, så det blev købt ind til hele linn anlæget(filter+7 net-kabler, havde ikke mulighed for at høre det først), men resultatet var det samme som tidliger og var efterhånden ved at være godt skeptisk vedr. net-kabler. 2007 blev året hvor jeg besluttede at lidt ny hifi skulle på banen, min linn ikemi(cd) skulle dog blive, der blev prøvet lidt her og der, både udstyr og kabler, kom til at købe et 2nd-hand vdh d-102 mkIII, hvilket gjorde at lidt mere vdh skulle afprøves, i den anledning var jeg forbi hifihuset på djursland, der fik jeg lov til at låne et sæt cs-122 med hjem, ved den anledning spurgte forhandleren om jeg ikke også ville prøve at låne et vdh the mainsserver hybrid med hjem, han fortalte at han havde gode erfaringer ved at bruge det på hans gamut cd3, men at det ikke rigtig gav noget på hans gamut d-150. Jeg tog kablet med hjem, det kostede jo ikke noget, brugte de på min linn ikemi og for første gang fik jeg en wooow oplevelse med net-kabler, troen på at der var noget om snakken opstod efter næsten 10 års ekspermintering uden nævne værdig resultater. 2008 ikemien bliver udskiftet med audia flight cd two, vdh kablet skulle selvfølgelig også bruges på den, men hvad var nu det, standart ølflex kablet som fælger med audiaen lød beder, faktisk lød vdh kablet ikke særlig godt på audiaen. Det var så start skudet til de sidste 1,5 års ekspermintering, hvor jeg valgt at bruge dyrre matrialer samt søge oplysninger på www. Mine erfaringer med net kabler siger mig at hvad der lyder godt i et system, ikke nødvendig vis lyder godt i et andet. Skal lige tilføje at jeg fik beste resultat på audiaen med et oyaide tunami, men da jeg skiftede til audio aero, så lød dette underlig, beste resultet på AA er et diy kabel som er lavet efter oplysninger fra denne video http://virtualdynamics.ca/the-oddiophile-ep-10
Så jo tvivlen har bestemt været der. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
fedt indlæg.... jeg og en kammerat har også snakket om at ekspermenter med netkabeler... nemlig noget div kabel fra oyaide samt stik derfra.... bare sådan for at prøve det... kører som bekendt med noget xindak og synes egentlig ikke det giver så meget... MÅSKE lidt mere sort og rolig baggrund men det er i småtingsafdelingen...
så jeg er egentlig også skeptisk... men ved/ har ikke prøvet nok til at komme med en konklution om hva jeg mener helt eksagt om emnet... har simpelhen prøvet for lidt...
men det er da ihvertfald noget der skal leges med i fremtiden
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare husk at hvad der godt i hans system, ikke nødvendigvis virker godt hos dig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det ved jeg godt selv om vores anlæg ligner hinanden en lille smule  på nær højtalerne
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
så regner jeg med jeg skal ned og låne/prøve et sæt shell type j.. de originale fra shell... i tip top stand....jeg hørte dem for en del år siden hos audio consult i odense... og husker de spillede rigtig sweet.... så jeg regner lidt med hvis jeg parrere dem med min rør forstærker så får jeg sweet sweet lyd... det er da ihvertfald et forsøg og prøvelyt værd....
forstiller mig det bliver en " romantisk " jeg får... ikke detaljeret og super bas og alt det der... nej forstiller mig bare sweet sweet musik uden at tænke teknik, detaljer, stereoperspektiv og alt man plejer men kun musik....
så nu må vi se om jeg tager fejl..... men forhåbenlig ikke....
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
forstiller mig bare sweet sweet musik uden at tænke teknik, detaljer, stereoperspektiv og alt man plejer men kun musik....du glemte at tilføje "og så en masse dejlig rødvin" , nå spøj til side, det lyder spændende, jeg har godt nok hørt snell før, men det er godt nok ved at være længe siden, så kan ikke helt huske hvordan de lød.__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |