| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
ja det er jo risikoen man løber ved at købe brugt.... man kan være uheldig det går i stykker... der mangler man så lige garantien....
er det ikke næsten normalt at nad brænder en kanal af.... jeg har da haft 2 effekttrin der gjorde det samme.... det var dengang DHK solgte nad... der fik jeg at vide det var meget normalt ...
jeg har lavet mange gode handler med brugte ting både fra private og i butikker... det er ikke mange gange jeg har følt med snydt men det er sket.....
sådan en pass gad jeg godt høre en dag.... havde for mange år siden en nelson pass ( son of zen ) mener jeg den hed.... det var ren strømforsyning det hele... næsten 
men den spilede sgu godt....ved ikke om de kommer fra samme mand den du har og den jeg havde...
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved ikke om det er normalt for nad at brænde af, men en ting er sikkert, jeg skal aldrig ha nad igen, når man tænker på at det den gang var deres top amp, så må de altså ikke bare uden vider brænd af.
son of zen, var det ikke en af nelsons diy projecter ?, vedr. strømforsyningen så er der ting som ikke ændre sig, den fylder stadig næsten det hele . Jeg mener at alle pass produkter er udviklet af nielson pass (him self), min er jo effekten x150,5 hvor der så er lavet en lidt simpler udgave af forforstærkeren xp 10, som så er proppet i . Der er en ny pass int. på vej, der klasse A trinnet xa30,5 og den forenklet xp 10 som den kommer til at bestå af, tror det bliver en monster god int. amp. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej nad kommer heller ikke ind i stuen her mere... NEVER ... jo det var et div projekt dan en af de bedre efter sigende.... okay det er stadig kun strømforsyning idag fedt nok...
jeg vidste ikke engang om han levede endnu han må jo efterhånden være en gammel mand.....
har aldrig hørt de ny modeller men seriøst ser det ud....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er i hvert fald glad for min, men er nu også spændt på den ny pass int.30 mener jeg den heder, xa 30,5 er jo den mest solgte pass effekt trin, så den ser jeg frem til at høre.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan jeg godt forstå.... jeg skal nok få hørt en på et tidspunkt...... men jeg er nok mere til rør og det er min drøm en at finde en af de rigtig gode rørforstærkere...men det kommer nok lige pludselig... kender mig selv godt til at vide at det sker....skal bare ha hørt nogle forskellige... men det er jo dejligt når muligheden er der...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt lide kontrollen og hurtigheden transister baseret effekt trin giver, men som vi jo skrevet lidt om så fik jeg jo en audio aero classic for en 10 dags tid siden, den er der jo også rør i og er væsentlig varmer og runder i lyden i forhold til audia flight cd two og min MF riaa combo, faktisk var det så indlysende for mig at mf riaaen måtte skiftes til en rør baseret riaa, fandt så den vel anmelte EAR 834p riaa på ebay til ok acceptabel pris, så nu er mf riaaen sat til salg. Så kan sagtens følge din hang efter rør lyd, men for mit vedkommende så bliver alle rør placeret inden effekt delen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
der er så heldigvis foskellige jeg er nået op i den alder hvor alt godt må være romantisk hehe.... nej gas jeg kan godt lide den lidt lyserøde og romantiske lyd men må dog tilføje noget musik ikke lyder så.... spændennde... når det er rør... bla derfor købte jeg den trans fra xindak... er så heldig den også er lidt rund i diskanten så det passer mig fint...
for hvis der er noget jeg ikke kan klare er det de S og T lyde... de må ikke springe i hoved på en....
mvh...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte nogle 2nd-hand silversonic revelation og Q10 kabler, der havde jeg samme problem, skarpe s og t lyde  , men lidt kedeligt for eller var de rigtig gode  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil en af dagene på at høre noget nordost red dawn ht kabel til rørforstærkeren... tror det vil passer godt til den.. men er lidt bange for de s og t lyde... for nordost er jo lidt lys... men tanken vender hele tiden tilbage til netop det kabel så nu har jeg bestemt mig.... det skal prøves...
har læst anmeldelse om det kabel du skriver om og der for det KANON kritik... har selv tænkt på det.... men ikke fundet det second hand endnu....
men dan det er jo en DEJLIG HOBBY... FOR VI BLIVER ALDRIG FÆRDIG... OG NÆSTEN ALDRIG HELT TILFREDS... ikke ret længe af gangen ihvertfald....
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor langt skal kablet være ? du finder næppe et singel wire i red dawn jo mindre det er et mk1, men det ene spyd kan jo sættes i hullet til rå kabel, spønd møtrik til og så tilslut anden ledning på normal vis. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
det skal være 3m... ja er godt klar over det ikke bliver singel wire for jeg har en aftale med den lokale hifi pusher om en rabat hvis jeg køber sådan et kabel... for de har det ikke som singel deroppe men kan selvfølgelig skaffes men så bliver det fuld pris eller næsten...man kan godt få singel wire i mk ll har jeg set
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det kan man, som standart leveres de som bi-wire kabel, men det kan også fåes som bi-amping kabel også kaldt 4-4 og så som singel wire også kaldt shotgun 2-2( når et bi-wire kabel bliver termineret som singel wire). Har du prøvet at låne et spm, nordost's gamle top kabel ? det er stadig et konge kabel. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det har jeg ikke prøvet...kender ikke nogen forretning i nærheden af hvor jeg bor der har det kabel....
men mener at ha set noget til salg herinde.... har du haft sådan et...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
men det er jo altsammen et luksus problem når man sådan set er tilfreds med det kabel man bruger...for er vildt tilfreds med mit bona kabel.... synes bare det andet bliver ved med at spøge i baghoved... så er det svært at slippe
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kun lånt det den gang det stadig var deres top model. Men mødt et par stykker som har ejet dette kabel og selv om de ikke har det mere, så vækker snakken gode minder hos dem.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo jo men det bliver som du beskrev først hvor jeg vil bruge hullet i stikket og banan bøsningen
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg havde det på samme måde, red dawn xlr havde jeg og ville gerne prøve ht kablet også, ikke mindst fordi jeg for omkring 10 år siden lånte en kuffert med nordost kabler fra en forhandler her i århus, der var et rca signal kabel af hver model fra solar wind til spm og i ht kabel var der fra flatline gold til spm. Spm kablerne ver bare et drømme kabel, men prisen kunne jeg ikke være med på, men red dawn var dyr men ikke total udelukket og det lød også rigtig godt, men er altså lidt mere klinisk/kold i forhold til spm. Jeg fik aldrig købt kablerne den gang, men for et års tid siden fandt jeg xlr kablet til 1000 kr. og lysten til at prøve en ren red dawn kabling opstod igen. Jeg fandt så på ebay et 2x3 M red dawn mk1 ht kabel, men det eneste anke punkt er at jeg syntes som combo bliver klangen en anelse kold, ellers gør det det rigtig godt.
Det Bono kabel du bruger, hvordan spiller det ? jeg har nemlig set salgs annoncerne og det ser spændende ud. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
det skal høres dan jeg har ALDRIG haft et bedre kabel..... kæmpe lydbilled stram og dyb bas silkeblød diskant... det skal høres...
det må være sp530 du har set salgs anonncen på jeg har fået fat på storebroderen sp560 til billig penge... min kammerat som var med over og hente det da han skulle ha nye højtaler var noget misundelig selv om han køre med et rigtig godt xindak kabel.... ( forresten købt af mig ) men det var som nat og dag.. de kabler
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, det kan være det skal prøves, men der var to post anvisninger i post kassen i dag, jeg har vist spildet højt musik i dag og ikke hørt postbudet , de er fra hong kong, så kan regne ud at det må være gaffel skoene til mit vdh kabel og så et bambus kabel jeg ikke kunne lade være med at købe, 2x2,5 m termineret ren cu kabel med dobbelt folie skærm for 40 £ inc. fragt

Så spændende ud og ville gerne prøve et rent cu kabel igen, syntes at mange sølv og forsølvet ht kabler kan ha en snert af hårhed i toppen. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |