Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 15:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John’s stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 95
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 07 August 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

hej allesammen

jeg regner med der kommer nye billeder op idag... med reflektor på væggen op totalt om flytning + udmuening af l**t og nips...

tager billeder idag og ligger dem på senere idag.....

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 August 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

nå nu er mit VDH ht kabel for kort efter jeg har flyttet om.... så first thing i morgen må jeg op til den lokale hifi pudher og hente noget nyt... tror jeg vil prøve nordost dreamcarster.. tror det passer til rør forstærkeren og amphionerne... det er ihvertfald et forsøg værd

det dur jo ikke at jeg ikke kan få den sat til ....

John er det kabel du låner eller køber, hvis du køber så anbefaler jeg dig at se på www.ebay.co.uk, der er penge at spare på nyt og finder man noget brugt som så skal sælges 2nd-hand her hjemme, så kan man i nogle tilfælde faktisk tjene penge på salget.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

hej dan

jeg vil købe selvfølgelig... jeg ved ikke hvor meget jeg spare ved at købe på ebay.... jeg får en del rabat hos den lokale hifi pusher... men det med second hand kigger jeg såsandelig også på nu må vi se dan hva det bliver til.... men en ting er sikker jeg skal ha noget hurtigt ... for det duer jo ikke andet vel....

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

av-connection har godt nok bud på det omtalte nordost kabel.

http://www.av-connection.com/?PGr=2014&ML=914

er dine højtaler entlig med singel eller bi-wire terminaler ?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

hej dan

det er singel,,, har lige været oppe og hente 6 m. for 225 kr det synes jeg er billigt . det er kun et kablel så jeg også kan bruge min rør forstærker... tror det passer fint til den....

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

har lige fundet svaret på et af dine gamle billeder, singelwire. har du overvejet et vdh cleartrack termineret som singelvire, vil give en afslappet fyldig lyd.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/hoejttalerkabel/va n_den_hul_the_cleartrack_kabel_transparant.htm

hvis du vil ha et kabel som spiller lidt fremme i skoene ala nordost, dog lidt varmere, så er der jo chord odyssey, nu ved jeg ikke hvor lane kabler du har brug for, men her er et par bud.

http://cgi.ebay.co.uk/Chord-Co-ODYSSEY-2-Speaker-Cables-2-x- 5m-MINT-NR_W0QQitemZ270437222766QQcmdZViewItemQQptZUK_Comput ing_CablesConnectors_RL?hash=item3ef750896e&_trksid=p328 6.c0.m14

http://cgi.ebay.co.uk/Chord-Odyssey-2-speaker-cable-2-x-6-me ters-Terminated_W0QQitemZ170366934329QQcmdZViewItemQQptZUK_C omputing_CablesConnectors_RL?hash=item27aaa91d39&_trksid =p3286.c0.m14

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

ok, så er det jo klaret. Til den pris er det så ikke et spelbinder og ikke et dreamcaster ?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

hej dan

jo som jeg skrev ville jeg hente noget dreamcaster så det kan spille og jeg finder KABLET... og til den pris går det ikke helt galt...

hørte det hos en ven for et stykke tid siden.. det gjorde det helt godt synes jeg..

han havde clearwater før...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

det var godt nok en fin pris du fik der, det burde jo koste 6x140 kr.=840 kr.

vdh og nordost lyden er meget forskellig, har jo selv haft kabler fra begge fabrikanter og har som du nok kan se chord pt, syntes faktisk at chord lydmessigt ligger sig ind som et kompromi mellem de to fabrikanter, har livligheden/ud ad gående lyd man kender fra nordost og lidt af vdh's rummelighed og varme, dog uden at blive rigtig varm. Hvis det havde den samme evne til at give stemmer krop som vdh, så ville jeg være helt oppe at ring, men så skal jeg nok punge ud til et signature kabel og det river lige vel meget i tegnebogen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

hej dan

har aldrig hørt chord ej heller kender nogen der har det så det ville være et totalt skud i tågen at købe det især da jeg ikke har fundet nogen forretning der har det i det område hvor jeg bor...men det skal dog siges jeg har læst meget positivt om chord.. især signal kabler fra dem...

ja det var en god pris jeg fik... men kender ham der er butikschef og min onkel arbejdede der indtil fornydeligt... det hjælper lidt tror jeg...

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

hej allesammen

håber det giver et indtryk af stuen med de ny reflektor og stue hehe ahh okay stuen er ikke helt ny der er bare ryddet lidt op....

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 August 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej allesammen

håber det giver et indtryk af stuen med de ny reflektor og stue hehe ahh okay stuen er ikke helt ny der er bare ryddet lidt op....

Halløj

Super fedt at se nogen der gør noget ved akustikken. Det ser helt rigtigt ud det du har lavet der, flot

Hvis rummet er behageligt dæmpet, er det godt at bruge diffusorer frem for at blive ved med at dæmpe...

Spiller sikkert super fint, med god akustik

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

hej medlem

jeg har prøvet mig lidt frem med hvor mange jeg skulle bruge og de er hva jeg har fundet ud af indtil nu... men der skal arbejdes lidt mere med forskellige ting.. skal bare ha fundet et sted i nærheden hvor jeg bor....

stuen er rimelig dæmpet med stor polstret møbler men kan sagtens blive bedre....

synes det spiller godt efterhånden synes det er ved at være rigtig sammensat de forskellige ting...

mvh

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 August 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Hej John.

Det ser godt ud. Du har da vist været ude af handle flere

Din nye amp ser godt ud sammen med din cd-spiller !

Giver de noget på sidevæggene ?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

hej thuekay

ja jeg bestillede lige en pakke for en sikkerheds skyld  ja jeg har sjusset mig frem til lidt efter lidt hvor mange der skulle op.... så der er blevet hørt en del musik de sidste mange dage for at finde frem til antallet...så må jeg se om der skal flere op på et tidspunkt.....

jo mange tak kone og jeg synes også det står og ser bedre ud nu.. men takker

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

hej allesammen

nu har jeg lyttet nogle dage med reflektor i stuen... må sige der er en stor forskel fra før... især kvindestemmer er blevet behageligere og højtalerne er mere " usynlige " i stuen synes jeg... jeg er meget positiv overrasket.... så kan kun takke thuekay for lidt

mvh

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2009 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

så fik jeg lige lyttet til det dreamcaster ht kabel som jeg lige har hentet....

det gør det nu meget godt pænt detaljeret rimelig åben lydbilled med udmærket fokusering på stemmer... men har en tildens til lidt S og T lyde men det kan godt gå på rørforstærkeren... udmærket bas har det også.....

et kabel jeg pt udmærket godt kan leve med på rørforstærkeren men er ikke sikker pådet vil gå så godt på min anden forstærker.... men den køre også rigtig fint med mit bona sp 560 kabel...

en samlet konklusion må være... ET RIGTIGT UDMÆRKET KABEL TIL 225 KR FOR 6 M.

MVH

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

var lige nede i kolding hos kurt ( now in stereo ).. for at betale min strømrenser... fik en god hifi snak bla. om højtaler.. må sige jeg er lidt lun på de dynaudio standerhøjtaler han har.... måske det er ved at være tiden at prøve noget nyt i stuen....

men kunne ikke lade være med tage et netkabel med hjem... manglede et til den ene forstærker så nu er det ens over hele linien.... om ikke andet er det da pænere

mvh

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 August 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

var lige nede i kolding hos kurt ( now in stereo ).. for at betale min strømrenser... fik en god hifi snak bla. om højtaler.. må sige jeg er lidt lun på de dynaudio standerhøjtaler han har.... måske det er ved at være tiden at prøve noget nyt i stuen....

men kunne ikke lade være med tage et netkabel med hjem... manglede et til den ene forstærker så nu er det ens over hele linien.... om ikke andet er det da pænere

mvh

John, du kan da ikke svigte de dejlige Amphion

Hvilke Dynaudio er det du overvejer ?

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Sendt: 09 August 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Kræs for øjnene det der :D 

Top lækkert gear du har stående :) Og det lyder uden tvivl også derefter