| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
jeg regner med der kommer nye billeder op idag... med reflektor på væggen op totalt om flytning + udmuening af l**t og nips...
tager billeder idag og ligger dem på senere idag.....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
nå nu er mit VDH ht kabel for kort efter jeg har flyttet om.... så first thing i morgen må jeg op til den lokale hifi pudher og hente noget nyt... tror jeg vil prøve nordost dreamcarster.. tror det passer til rør forstærkeren og amphionerne... det er ihvertfald et forsøg værd 
det dur jo ikke at jeg ikke kan få den sat til .... |
|
|
John er det kabel du låner eller køber, hvis du køber så anbefaler jeg dig at se på www.ebay.co.uk, der er penge at spare på nyt og finder man noget brugt som så skal sælges 2nd-hand her hjemme, så kan man i nogle tilfælde faktisk tjene penge på salget. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
jeg vil købe selvfølgelig... jeg ved ikke hvor meget jeg spare ved at købe på ebay.... jeg får en del rabat hos den lokale hifi pusher... men det med second hand kigger jeg såsandelig også på nu må vi se dan hva det bliver til.... men en ting er sikker jeg skal ha noget hurtigt ... for det duer jo ikke andet vel....
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
det er singel,,, har lige været oppe og hente 6 m. for 225 kr det synes jeg er billigt . det er kun et kablel så jeg også kan bruge min rør forstærker... tror det passer fint til den....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, så er det jo klaret. Til den pris er det så ikke et spelbinder og ikke et dreamcaster ?
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
jo som jeg skrev ville jeg hente noget dreamcaster så det kan spille og jeg finder KABLET... og til den pris går det ikke helt galt...
hørte det hos en ven for et stykke tid siden.. det gjorde det helt godt synes jeg..
han havde clearwater før...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var godt nok en fin pris du fik der, det burde jo koste 6x140 kr.=840 kr.
vdh og nordost lyden er meget forskellig, har jo selv haft kabler fra begge fabrikanter og har som du nok kan se chord pt, syntes faktisk at chord lydmessigt ligger sig ind som et kompromi mellem de to fabrikanter, har livligheden/ud ad gående lyd man kender fra nordost og lidt af vdh's rummelighed og varme, dog uden at blive rigtig varm. Hvis det havde den samme evne til at give stemmer krop som vdh, så ville jeg være helt oppe at ring, men så skal jeg nok punge ud til et signature kabel og det river lige vel meget i tegnebogen  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
har aldrig hørt chord ej heller kender nogen der har det så det ville være et totalt skud i tågen at købe det især da jeg ikke har fundet nogen forretning der har det i det område hvor jeg bor...men det skal dog siges jeg har læst meget positivt om chord.. især signal kabler fra dem...
ja det var en god pris jeg fik... men kender ham der er butikschef og min onkel arbejdede der indtil fornydeligt... det hjælper lidt tror jeg...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|

hej allesammen
håber det giver et indtryk af stuen med de ny reflektor og stue hehe ahh okay stuen er ikke helt ny der er bare ryddet lidt op....
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|

hej allesammen
håber det giver et indtryk af stuen med de ny reflektor og stue hehe ahh okay stuen er ikke helt ny der er bare ryddet lidt op....
|
|
|
Halløj 
Super fedt at se nogen der gør noget ved akustikken. Det ser helt rigtigt ud det du har lavet der, flot 
Hvis rummet er behageligt dæmpet, er det godt at bruge diffusorer frem for at blive ved med at dæmpe...
Spiller sikkert super fint, med god akustik 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej medlem
jeg har prøvet mig lidt frem med hvor mange jeg skulle bruge og de er hva jeg har fundet ud af indtil nu... men der skal arbejdes lidt mere med forskellige ting.. skal bare ha fundet et sted i nærheden hvor jeg bor....
stuen er rimelig dæmpet med stor polstret møbler men kan sagtens blive bedre....
synes det spiller godt efterhånden synes det er ved at være rigtig sammensat de forskellige ting...
mvh
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John.
Det ser godt ud. Du har da vist været ude af handle flere
Din nye amp ser godt ud sammen med din cd-spiller !
Giver de noget på sidevæggene ? __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej thuekay
ja jeg bestillede lige en pakke for en sikkerheds skyld ja jeg har sjusset mig frem til lidt efter lidt hvor mange der skulle op.... så der er blevet hørt en del musik de sidste mange dage for at finde frem til antallet...så må jeg se om der skal flere op på et tidspunkt.....
jo mange tak kone og jeg synes også det står og ser bedre ud nu.. men takker 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
nu har jeg lyttet nogle dage med reflektor i stuen... må sige der er en stor forskel fra før... især kvindestemmer er blevet behageligere og højtalerne er mere " usynlige " i stuen synes jeg... jeg er meget positiv overrasket.... så kan kun takke thuekay for lidt 
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
så fik jeg lige lyttet til det dreamcaster ht kabel som jeg lige har hentet....
det gør det nu meget godt pænt detaljeret rimelig åben lydbilled med udmærket fokusering på stemmer... men har en tildens til lidt S og T lyde men det kan godt gå på rørforstærkeren... udmærket bas har det også.....
et kabel jeg pt udmærket godt kan leve med på rørforstærkeren men er ikke sikker pådet vil gå så godt på min anden forstærker.... men den køre også rigtig fint med mit bona sp 560 kabel...
en samlet konklusion må være... ET RIGTIGT UDMÆRKET KABEL TIL 225 KR FOR 6 M.
MVH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
var lige nede i kolding hos kurt ( now in stereo ).. for at betale min strømrenser... fik en god hifi snak bla. om højtaler.. må sige jeg er lidt lun på de dynaudio standerhøjtaler han har.... måske det er ved at være tiden at prøve noget nyt i stuen....
men kunne ikke lade være med tage et netkabel med hjem... manglede et til den ene forstærker så nu er det ens over hele linien.... om ikke andet er det da pænere 
mvh
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
var lige nede i kolding hos kurt ( now in stereo ).. for at betale min strømrenser... fik en god hifi snak bla. om højtaler.. må sige jeg er lidt lun på de dynaudio standerhøjtaler han har.... måske det er ved at være tiden at prøve noget nyt i stuen....
men kunne ikke lade være med tage et netkabel med hjem... manglede et til den ene forstærker så nu er det ens over hele linien.... om ikke andet er det da pænere 
mvh
|
|
|
John, du kan da ikke svigte de dejlige Amphion
Hvilke Dynaudio er det du overvejer ? __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kræs for øjnene det der :D  Top lækkert gear du har stående :) Og det lyder uden tvivl også derefter
|
| Til top |
|
| |