Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John’s stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 95
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 02 August 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

har du forresten hørt amphions sub... de kravler godt nok dybt... men synes en sub er svær at få intergreret ordenligt i lydbilledet.. jeg har ikke gode erfaringer med dem...ellers er det bare mig der ikke rigtig har forstand på at indstille dem ordenligt
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

hva thuekay

skal sådan nogle hænge i øre højde eller er det lige meget.....

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 August 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
 har du forresten hørt amphions sub... de kravler godt nok dybt... men synes en sub er svær at få intergreret ordenligt i lydbilledet.. jeg har ikke gode erfaringer med dem...ellers er det bare mig der ikke rigtig har forstand på at indstille dem ordenligt

Jeg har ikke engang set dem live. Desværre. De virker flotte og skulle spille fint. Den 400-model er vist lavet til mine højttalere. Men mangler ikke noget. Ikke engang når jeg ser film syntes jeg.

Det er også svært at integrere en sub ordentlig mener jeg at kunne huske fra min Audio Pro sub Focus, som ellers var en ganske habil sub !

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hva thuekay

skal sådan nogle hænge i øre højde eller er det lige meget.....

Snakker du om reflektorerne?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

hej thuekay

ja jeg tænker på dem du sender... er der en speciel højde de skal sidde... jeg kan se du har hængt dine i umiddelbart øre højde...

ja den 400 sub du skriver om passer nemlig til dine højtaler... men selvfølgelig også deres stander højtaler.... der var en enormt positiv test i hifi fidelity

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej thuekay

ja jeg tænker på dem du sender... er der en speciel højde de skal sidde... jeg kan se du har hængt dine i umiddelbart øre højde...

ja den 400 sub du skriver om passer nemlig til dine højtaler... men selvfølgelig også deres stander højtaler.... der var en enormt positiv test i hifi fidelity

Det kommer an på så meget. jeg sender lige en tegning med dem af hvad jeg mener giver gode ting med dem.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

alletiders thuekay jeg takker

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

hej thuekay

undskyld jeg forstyr dig igen  fik du noget ud af at hænge reflektorne i loftet....kom til at tænke på det da jeg har beton loft.... hva er din mening der.. hva tror du

mvh

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej thuekay

undskyld jeg forstyr dig igen  fik du noget ud af at hænge reflektorne i loftet....kom til at tænke på det da jeg har beton loft.... hva er din mening der.. hva tror du

mvh

Hej John. Har selv et ret hårdt loft.

Jeg har prøvet at benytte 6 stk i loftet ved første refleksion, og det gav ikke rigtig noget her. Tror resten af vejen frem her er dæmpning !

Men kan være det kan give lidt ved dig

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

okay thuekay imorgen bliver der flyttet rundt på hele stuen herhjemme og for tyndet i møbler og andet ragelse.... så der bliver lidt mere tomt og ordenligt... ud med computer og sådan.. så jeg tror de reflektor kommer til sin ret.... du ved minimalitisk... ordre fra konen ...også sætter jeg højtaler så de spiller modsat nu, så kan jeg få nogle reflektor bag højtalerne som du, tror det er nummer et og mere optimalt....

det er dælme godt konen er forstående og synes det er fedt med en hobby for ellers havde det nok kostet en skilsmisse for jeg bruge godt nok meget tid på det for tiden... så jeg er en heldig mand

mvh

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

hej allesammen

så blev stue ordnet og flyttet helt rundt igen igen igen ...og smidt en masse l**t ud fra stuen...så nu ser det efterhånden godt ud... ( mangler lige en lys stol siger konen hehe  )

og idag skal jeg på posthuset og hente nogle reflektor som er tilsendt mig, det glæder jeg mig til at lege med... det kommer også til at se godt ud er jeg sikker på...så må vi se om det giver noget i mit rum...

og den strømrenser jeg har på prøve har jeg bestemt mig for at beholde... synes den har givet en del.....

i aften kommer så en kammerat med en masse dejlige ting vi skal prøve ... den mand er GAL med hifi og har anlæg for mange 100000 kr,,,, kan slet ikke følge med der rent økonomisk ... håber bare han tager sin tanks af en pladespiller med... men det var han nu ikke så glad for,,, fair nok også... men det bliver en god aften er jeg sikker på...

når det hele er klar i stuen kommer der flere fotos

mvh

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2009 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej allesammen

så blev stue ordnet og flyttet helt rundt igen igen igen ...og smidt en masse l**t ud fra stuen...så nu ser det efterhånden godt ud... ( mangler lige en lys stol siger konen hehe  )

og idag skal jeg på posthuset og hente nogle reflektor som er tilsendt mig, det glæder jeg mig til at lege med... det kommer også til at se godt ud er jeg sikker på...så må vi se om det giver noget i mit rum...

og den strømrenser jeg har på prøve har jeg bestemt mig for at beholde... synes den har givet en del.....

i aften kommer så en kammerat med en masse dejlige ting vi skal prøve ... den mand er GAL med hifi og har anlæg for mange 100000 kr,,,, kan slet ikke følge med der rent økonomisk ... håber bare han tager sin tanks af en pladespiller med... men det var han nu ikke så glad for,,, fair nok også... men det bliver en god aften er jeg sikker på...

når det hele er klar i stuen kommer der flere fotos

mvh

Glæder mig til at se om det giver noget hos dig med de reflektorer

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

hej thuekay

jeg siger tak for pakken og tegningen,,, den tegning er bare i orden så har virkelig noget at gå efter... så der skal " leges " i aften hvor konen er på jobs.

glæder mig og også selv til jeg for dem op og hænge...tror det bliver rigtig godt

endnu engang.. jeg takker

mvh john

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

så har jeg fået nogle reflektor op og hænger.... har ikke hørt så meget endnu men synes stemmerne er blevet lidt mere " bløde " at lytte til... ( var det også din opfattelse thuekay da du hang dine op ??? ) og lidt behaglig lydbilled... men der skal lyttes lidt videre

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Hej John.

Da jeg fik mine op som de hænger nu (Bag højttalerne ved første refleksion) så var det som om perspektivet bare faldt fuldstændig på plads ! Stemmer står nu dead center, og instrumenter er nu mellem højttalerne og ikke "i" højttalerne. Lyden kommer mere ud af kassen

Jo, lydbilledet blev også lidt mere behageligt her. Mindre indirekte lyd.

Hvor er dine blevet hængt op osv ?? Og hvad har du fået "testet" med ?

Jeg får også snart nogle dæmpere som skulle tage sidevæggene Glæder mig !

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

hej thuekay

jeg har i hver sige ved højtalerne.... bagved højtalerne er det lidt svært for der står anlægget på en skænk... men har hængt nogle op sådan henover anlægget..... skal nok få lagt nogle billeder ind så er det lidt nemmere at få overblikket....

jeg har selvfølgelig testet med musik jeg kender rigtig godt... såsom BLISS, LEONARD COHEN, KATIE MELUA OG NORAD JONES... det er alt hva jeg lige har lige har nået at høre....

ja man høre ikke højtalerne så meget mere de er ligesom blevet lidt mere " usynlig "

mvh

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

jeg vil sige det er ikke som nat og dag men lidt har jo også ret

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej thuekay

jeg har i hver sige ved højtalerne.... bagved højtalerne er det lidt svært for der står anlægget på en skænk... men har hængt nogle op sådan henover anlægget..... skal nok få lagt nogle billeder ind så er det lidt nemmere at få overblikket....

jeg har selvfølgelig testet med musik jeg kender rigtig godt... såsom BLISS, LEONARD COHEN, KATIE MELUA OG NORAD JONES... det er alt hva jeg lige har lige har nået at høre....

ja man høre ikke højtalerne så meget mere de er ligesom blevet lidt mere " usynlig "

mvh

Samme her. De forsvinder bedre  i lydbilledet !

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

hej thuekay

ja det synes jeg men det er klart når lydbilled bliver større og åben...så det fungere helt fint... det er vist den billigste forbedring jeg har lavet indtil nu

så det er jo dejligt at vores hobby også kan være BILLIG

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

nå nu er mit VDH ht kabel for kort efter jeg har flyttet om.... så first thing i morgen må jeg op til den lokale hifi pudher og hente noget nyt... tror jeg vil prøve nordost dreamcarster.. tror det passer til rør forstærkeren og amphionerne... det er ihvertfald et forsøg værd

det dur jo ikke at jeg ikke kan få den sat til ....

<< Forrige Side af 95 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes