Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 08:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Iron Mans setup - Update: Buttkicker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

den er sku fed man stiller bare sofaen oven på hvis jeg forstår det rigtig ?

hvad gav du du for det hele buttkicker + amplifier ?

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:
den er sku fed man stiller bare sofaen oven på hvis jeg forstår det rigtig ?

hvad gav du du for det hele buttkicker + amplifier ?

Hej Power watt,

Det er rigtig forstået, der medfølger sådan nogle gummifødder til de resterende sofaben, så den selvfølgelig ikke vipper. Det er en nem måde, at installere Buttkickeren på, fordi man ikke skal skille noget ad på sofaen'en. Samtidigt så modvirker denne installation, at vibrationer går i gulvet, så det genere ikke underbo'en. Fx i Star Wars 2, når rumskibet lander i starter, det føles helt vildt. Man man virkelig mærke hvordan motoren bremser rumskibet, og når det eksploderer føles det som om der er en som smider én en håndgranat i stuen. Det hele foregår i "sync" med min subwoofer og resten af systemet, så det føles faktisk bare som om, at subwooferen fyrer sindsygt mange dB af.

Efter hvad jeg skal læse mig frem til, at så går der dog noget energi tabt i denne installation. Så hvis man har brug for mere (har jeg bestemt ikke) så kan skrue den direkte i sofa'en, gulvet eller under sine sæderækker i hjemmebio. George Lucas har én Buttkicker under hver sæderække i sin hjemmebio.

Jeg gav 5.500 kr. for hele kittet i Tyskland, og det er alle pengene værd. I USA koster det kun $399, men så kommer der fragt, told og en 240v omformer til, men det bliver sikkert billigere alligevel.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Hey Andy!

Lyder vildt spændende med den ButtKicker. Gad jeg vildt godt "høre" engang!!

Ku være jeg sku bestille én, og få det afprøvet... Hmm....

Er det til at styre - her tænker jeg på om den er let af få til at spille "harmoni" med resten. Og hvordan med fornemmelsen. Kan man mærke hvilken side/eller hvor den "går på" sofaen?

I er jo stadig velkomne sidst på måneden... Du kan jo altid lige smide en SMS om i har tænkt jer at kigge forbi? Skal vi se en film, eller er det et hurtigt visit i har i tankerne?? Nå, det kan du da lige gi´ en melding om...

Snakkes!

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:
Er det til at styre - her tænker jeg på om den er let af få til at spille "harmoni" med resten. Og hvordan med fornemmelsen. Kan man mærke hvilken side/eller hvor den "går på" sofaen?

Hallo Mr. Rahbek,

Vibrationerne er fuldstændigt i sync med resten af systemet og vibrationerne virker fuldstændig som en naturlig del af setup'et omend det kan være noget voldsomt

Man kan godt mærke, at den side af "subwoofa'en" hvor Buttkickeren er placeret ryster lidt mere end den modsatte side.

Rahbek78 skrev:
I er jo stadig velkomne sidst på måneden... Du kan jo altid lige smide en SMS om i har tænkt jer at kigge forbi? Skal vi se en film, eller er det et hurtigt visit i har i tankerne?? Nå, det kan du da lige gi´ en melding om...

Snakkes!

Jeg regner stadig med, at vi kommer, fordi men jeg vil høre om vi kan rykke det til søndag?? Og jeg regner da bestemt med, at vi kan nå, at se en hel film.

Hilsen

Andy

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Jeg skal selv ud og lede efter sub nu her, så er det bare supplement eller får man virkelig følelsen af 2 - 4 subs? For så er der ihvertfald meget at hente der rent prismæssigt. Uhh hvis du boede i århus ville jeg gerne give det et lyt

Kan man godt nøjes kun med butkicker, eller skal der helst en sub oveni? Jeg vel helst undgå at man kan høre bassen langt væk, dog kan jeg godt lide at have en sub stående.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene, at man får "sub-sub-signalet fint overført med vibrationer - man kan jo alligevel ikke rigtigt høre det under 20 Hz. - kun føle det.

Så i området 0-20 Hz. er det næsten bedre end en sub..
Men man mangler den der "luften ud af lungerne"-følelse hvor subben næsten trækker vejret for en.

Til gengæld larmer det ikke når naboerne / ungerne etc. er "puttet".
På den måde kan det være MEGA gang i den i sofaen, uden at involvere resten af huset.

Det er altså lidt af begge verdener med kickers....
men der er ikke noget som en sub PLUS en kicker. Det rykker.,.

Mvh. Offcourse
(indehaver af det billige alternativ: 4 x bodyshakers fra T-hansen plus en gammel forstærker = Shake Shake .)

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 20 Juni 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Jeg vil mene, at man får "sub-sub-signalet fint overført med vibrationer - man kan jo alligevel ikke rigtigt høre det under 20 Hz. - kun føle det.

Så i området 0-20 Hz. er det næsten bedre end en sub..
Men man mangler den der "luften ud af lungerne"-følelse hvor subben næsten trækker vejret for en.

Til gengæld larmer det ikke når naboerne / ungerne etc. er "puttet".
På den måde kan det være MEGA gang i den i sofaen, uden at involvere resten af huset.

Det er altså lidt af begge verdener med kickers....
men der er ikke noget som en sub PLUS en kicker. Det rykker.,.

Mvh. Offcourse
(indehaver af det billige alternativ: 4 x bodyshakers fra T-hansen plus en gammel forstærker = Shake Shake .)

Så en 12" sub eller lignene ville være passende sammen med en bodyshaker som jeg kalder den.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 20 Juni 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Forresten, kan vi evt. få et billede af hele din BD samling?

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:

Så en 12" sub eller lignene ville være passende sammen med en bodyshaker som jeg kalder den.

Uden på nogen måde at ville kidnappe tråden, vil jeg mene, at en buttkicker i særdeleshed, eller et par bodyshakers som billigt alternativ - vil kunne leve i et meget fint samspil med fx. en rimelig 12" sub.
Så vil din sofa spille med helt ned i kælderen, alt imens du kan skrue op og ned for lydniveauet der breder sig til andet end sofaen ved at regulere subben.

Så er det jo bare at vælge en sub du er tilfeds med, men som ikke behøver at være verdensklasse-stor og voldsom mht. lydtryk - hvis du alligevel ikke får "lov" at trykke den af så tit.

For en ordens skyld skal nævnes, at jeg tror der skal en 3-4 T-Hansen shakers til, før det minder om en ægte buttkicker.

Mvh. Offcourse.

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 21 Juni 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
interfacelift skrev:

Uden på nogen måde at ville kidnappe tråden, vil jeg mene, at en buttkicker i særdeleshed, eller et par bodyshakers som billigt alternativ - vil kunne leve i et meget fint samspil med fx. en rimelig 12" sub.
Så vil din sofa spille med helt ned i kælderen, alt imens du kan skrue op og ned for lydniveauet der breder sig til andet end sofaen ved at regulere subben.

Så er det jo bare at vælge en sub du er tilfeds med, men som ikke behøver at være verdensklasse-stor og voldsom mht. lydtryk - hvis du alligevel ikke får "lov" at trykke den af så tit.

For en ordens skyld skal nævnes, at jeg tror der skal en 3-4 T-Hansen shakers til, før det minder om en ægte buttkicker.

Mvh. Offcourse.

havde tænkt mig den samme som Iron Man

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Jeg er sikker på det er det fedeste resultat.
Det er et klart mere proff valg, og jeg tror det holder bedre og kan ryste vildere. Og ikke mindst den vilde forstærker der følger med lyder god til formålet.

Glæder mig til at høre "gæste-reaktioner"

Kunne være sjovt hvis du - IronMan - fx. viste film for nogle, uden først at briefe om den nye shaker. Det kan være de tror den nye sub er HELT VILD... hvilket den jo egentligt også er .. meeen. sofaen kan jo hoppe nu

God vind også til dig - InterfaceLift

Mvh. Offcourse

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hey! andy

fedt med den butt kicker

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
Jeg skal selv ud og lede efter sub nu her, så er det bare supplement eller får man virkelig følelsen af 2 - 4 subs? For så er der ihvertfald meget at hente der rent prismæssigt. Uhh hvis du boede i århus ville jeg gerne give det et lyt

Kan man godt nøjes kun med butkicker, eller skal der helst en sub oveni? Jeg vel helst undgå at man kan høre bassen langt væk, dog kan jeg godt lide at have en sub stående.

Oplevesen med Buttkicker'en er ret ekstrem. Specielt fordi den arbejder så dybt. Den bevægelser den kan lave de dybe frekvenser 5-20Hz er Buttkicker'ens speciale. Hvis du har nogle rimelige fronter og indstiller til "no -sub" så du får en rimelig bass herfra, så kan det sammen én buttkicker sagtens virke. Mine 803D fronter kan lave ligeså meget bund som min 15" subwoofer i mit lokale. Jeg får kun mere ud af subwooferen, hvis den bliver skruet urealistisk højt op, hvilket ikke lyder godt.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:

Mvh. Offcourse.

3-4. Jeg kan bekræfte, at det ikke kommer i nærheden af Buttkickeren. Jeg har prøvet med 4 af dem fra T-hansen. Jeg tror vi snakker en 8-10 stykker. Jeg tror ikke dem fra T-hansen laver noget som helst under 30Hz og det uanset, hvor mange du sætter til.

Buttkickeren arbejder så dybt, hvilket er det som giver den voldsomme oplevelse. Jeg har haft gæster i weekenden til film, og den ene synes at jeg skal skrue lidt ned for den, da rystelserne bliver lidt for voldsomme

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Offcourse_dk26 skrev:

Mvh. Offcourse.

3-4. Jeg kan bekræfte, at det ikke kommer i nærheden af Buttkickeren. Jeg har prøvet med 4 af dem fra T-hansen. Jeg tror vi snakker en 8-10 stykker. Jeg tror ikke dem fra T-hansen laver noget som helst under 30Hz og det uanset, hvor mange du sætter til.

Buttkickeren arbejder så dybt, hvilket er det som giver den voldsomme oplevelse. Jeg har haft gæster i weekenden til film, og den ene synes at jeg skal skrue lidt ned for den, da rystelserne bliver lidt for voldsomme

hehe, inviter dem på middag først.. Det bliver ihvertfald blandet godt i maven under filmen

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Uuh...
tror jeg vil overveje at spare sammen til "den ægte vare" så

Har faktisk ikke prøvet, men man kan vel smide et par sub-test-signaler efter shakerne og se / føle hvornår de stopper med at lave noget.. Ser lige når jeg får tid til en test.

Men ellers er der jo ingen tvivl om, at man får hvad man betaler for.
Buttkickers er jo originalen - the best - ingen over - ingen ved siden af....

Misundelse er en grim ting.. så jeg er tilfreds.. til prisen..  ..

Mvh. Offcourse

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

lol du er syg i potten lol

Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Hej Iron Man

First of all : Fedt setup!!!

Dernæst : Mht M15 + M25 der kører du bi-amping, ikke? Gør du det med 2 y-adapter klabler eller hvorledes? Jeg har ledt efter nogle y-adaptere i en acceptabel kvalitet men har ikke rigtigt fundet nogen - har du en anbefaling?

Mvh

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009
Lokalitet: København
Sendt: 17 April 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Hej Iron...

Tror du er manden der kan give lidt rådgivning til et nyt medlem:)

Dit setup er mit drømmesetup.. Har hørt 803d flere gange på åboulevarden og den diskant er uden tvivl en klasse for sig selv:)

Men har en tråd i Surround du gerne må se på.

Til top Vis SuckyBoyfriends's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SuckyBoyfriends

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Sendt: 18 April 2009 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Først vil jeg lige sige   til det setup - Det er rigtig smagfuldt valgt og sammenhængende. Jeg har brugt _rigtig_ mange timer på at kikke på de højtalere - både i virkeligheden, men mestpå nettet .

Iron Man skrev:

Offcourse_dk26 skrev:

Mvh. Offcourse.

mht. sofa rystning, vil jeg mene at Iron Man's løsning er den rigtige i dette prisleje - en Buttkicker er et suplement til subben og det bedste resultat kommer med begge dele og med set setup af denne kaliber er Buttkickker det naturlige valg. Min egen "budget løsning" ligner mere T-Hansen modellen, men tilgængæld har jeg udnyttet muligheden for at placere 2 stk- rystere "strategisk" i sofaen, så effekten bliver optimal og man friste ikke til at hæve sub niveauet for meget.

Jeg bruger også StarWars II til indstilling af "sofaen" da den intro er rigtig vild - en anden sene der virkelig for et løft med numsespark er "olifant-senen" i LoTR 3 - det er simpelthend for vildt så meget det giver. 

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum