Shinkoh vs. Beyschlag
Hej til de besøgende af dette indlæg.:o)
Jeg har opgraderet min cd-afspiller med Zapfilter fra LCAudio. I den forbindelse har jeg trukket audio signalet til Zapfiltret lige før current pulse konverterne. Denne operation kaldes bypass og dette gøres ved at lodde 4 stk. 4k7 modstande pr. kanal i serie med signalet før det når Zapfiltret.
Jeg har 8 stk. Beyschlag 4k7 1/4 watt og 8 stk. Shinkoh 4k7 1 watt. Hvilke er at foretrække til dette.?
Beyschlag modstande fik jeg med u/b med Zapfiltret og Shinkoh modstandene har jeg anskaffet samtidig med at jeg modificerede min Vincent Pre (læs anden tråd)
En mulighed kunne være at monterer Beyschlag i den ene kanal og Shinkoh i den anden og så lytte, men er der nogen herinde som siger den ene frem for den anden. (jeg håber på Shinkoh, for ellers er købet af dem ligegyldigt.;-)
Jeg talte med én som mente at Shinkoh kunne måske opfange mere digital støj inde i maskinen end Beyschlag pga. den fysiske størrelse, men er det ikke teoretiske maginaler der tales om der..
Kom endelig med input!!
Personlig ville jeg mene at Shinkoh i alt deres pragt er den bedste af de to, ligemeget foremålet.:o)
Mange audiophile hilsner fra Henrik Vingborg.:o)
|